Sezono rezultatai: „Manor Racing MRT“

Sezono rezultatai: „Manor Racing MRT“
logo 2016 Gruodžio 12 d. 06:50, Manor
Atgimusi „Manor“ – su naujais savininkais nauja vadovybe, naujais pilotais, nauju bolido išdažymu ir tikrai šįkart nauja mašina neblogai važiavo šį sezoną, bet visos šios dedamosios nepakeitė bendros sumos – „Manor“ ir vėl buvo paskutinė pagal bendrus sezono reultatus.
2016 metais pirmą kartą savo istorijoje komanda dalyvavo žiemos bandymuose. Visiškai nauja mašina MRT005 su „Mercedes“ jėgaine ir „Williams“ pavarų dėže buvo pademonstruota pirmąją bandymų Barselonoje dieną.
Komandai atstovavo naujas jos vadovas – Dave Ryanas, Kuris „McLaren“ komandoje pradėjo nuo mechaniko, o užbaigė sporto direktoriumi: „Mums nepakanka vien tik dalyvauti lenktynėse, atėjo laikas parodyti ir rezultatus,“ – prieš sezoną sakė D. Ryanas.
Pirmasis per bandymus prie vairo sėdo „Mercedes“ globotinis Pascalis Wehrleinas – po čempioniško sezono DTM serijoje vokiečių pilotą pervedė į „Formulę-1“ ir nusiuntė į mažą komandą pasisemti patirties. Jo komandos kolega tapo Rio Haryanto – pirmasis „Formulės-1“ lenktynininkas iš Indonezijos, ankčiau lenktyniavęs GP2 čempionate, kur toliau tęsti karjerą nebuvo prasmės, be to, tėvynėje jis gavo gana rimtą finansinę paramą.
Į rezervinio piloto vietą buvo pakviestas Alexanderis Rossi, tačiau amerikietis koncentravosi ties lenktynėmis „IndyCar“, todėl į F-1 etapus atvažiuodavo retai. Kur kas aktyvesnis buvo pilotas bandytojas Jordanas Kingas kuris du kartus per sezoną dalyvavo penktadienio treniruotėse.
Siurprizų nebuvo ir per pirmą kvalifikaciją Melburne Haryanti ir Wehrleinas užėme paskutines vietas, bet „pole“ laimėtojui nusileido kur kas mažiau nei anksčiau – apie 4 sek. Be to, jei anksčiau „Manor“ pilotai lenktyniaudavo tik tarpusavyje, tai dabar jau per antrą etapą Wehrleinas finišavo 13 vietoje, aplenkęs keletą varžovų.
Naujoji mašina pasirodė esanti ne tik greitesnė, bet ir labai patikima – tik 3 kartus per sezoną ji sugedo dėl mechaninių problemų – pagal šį rodiklį „Manor“ aplekė daugelį komandų. Rimtų techninių problemų neiškildavo, o smulkias pavydavo operatyviai išspręsti.
Pavasarį komandos vadovybei teko gintis nuo senųjų ekipos savininkų teisinio puolimo dėl „Marussia“ prekinio ženklo panaudojimo 2015 metais – šį pavadinimą buvo nuspręsta išsaugoti, kad komanda gautų prizines išmokas iš FOM pagal 2014 m. rezultatus. Galiausiai pretenzijų klausimą pavyko sureguliuoti.

Geriausiomis komandai tapo lenktynės Spielberge. Kvalifikacijoje keletas pilotų anksti pasitraukė iš kovos, o „Manor“ puikiai pavyko priversti dirbti padangas ir Wehrleinas buvo 12-tas. Startavo jis iš 11 pozicijos dėl varžovų baudų, o finišavo 10 vietoje uždirbęs pirmąjį tašką komandai. „Sauber“ tuo metu taškų neturėjo, todėl „Manor“ pakilo į 10 vietą Konstruktorių įskaitoje, kurie ekipai žadėjo labai solidžius prizinius pinigus.
Atėjus vasaros pertraukai, pas Haryanto užsibaigė pinigai. Jo rėmėjai buvo sumokėję už dalyvavimą 11 etapų, o tolimesniam pasirodymui pinigų nebuvo surasta. Indonezijos ministras pirmininkas kreipėsi į vietos verslininkus, bet sudominti juos tiek, kad būtų surasti trūkstami 7 mln. eurų, nepavyko. Antrąją sezono dalį Haryanto praleido rezervinio piloto vietoje.
Prie jo bolido vairos atsisėdo Estebanas Oconas – perspektyvus jaunas prancūzas, iki tol laimėjęs F3 ir GP3 serijas, kurį taip pat palaiko „Mercedes“. Jį ruošė karjeros pratęsimui, jam surengė bandymus DTM ir „Formulėje-1“, bet tik kai atsirado laisva vieta „Manor“, „Mercedes“ iš karto tuo pasinaudojo.
Priprasti prie naujo bolido sezono eigoje nėra taip paprasta, bet Oconui šie 9 etapai tapo puikiais testais ir būdas parodyti save. Oconas nedarė rimtų klaidų, palaipsniui progresavo, buvo klasifikuotas visose devyniose lenktynėse ir būtent jis, o ne labiau patyręs Wehrleinas, gavo kvietimą iš „Force India“ komandos.
Priešpaskutiniame sezono etape, Brazilijoje „Sauber“ pavyko uždirbti du taškus ir atimti iš „Manor“ 10 vietą Konstruktorių įskaitoje. Iš karto nuvilnijo gandai, kad be prizinių pinigų komanda nustos egzistavusi, tačiau komanda tai paneigė. Po kelių dienų pasirodė informacija, kad vyksta derybos su naujais investuotojais- komandos savininkas Stevenas Fitzpatrickas patvirtino, kad pagrindinės sandorio detalės jau suderintos.
Keletą kartų pakeitus savininkus. „Manor“ komandai metai iš metų vis tik pavyksta išgyventi, o artimas bendradarbiavimas su „Mercedes“ didina šios komandos šansus. Ar sugebės „Manor“ žengti žingsnį į priekį naujojo reglamento sąlygomis ir pakilti iš nuolatinio autsaiderio pozicijos? Atsakymas beveik akivaizdus, bet komandos statusas, kurioje leidžiama pasireikšti gabiam jaunimui, yra vertas pagarbos.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794