Sezono rezultatai: “McLaren Honda”

Sezono rezultatai: “McLaren Honda”
logo 2016 Gruodžio 19 d. 06:50, McLaren
Lyginant su tragiškais 2015 metais, „McLaren“ pasiekė esminės pažangos, tačiau rezultatai dar buvo toli gražu nuo komandos bei sirgalių lūkesčių. O sezonas užsibaigė Rono Deniso atleidimu…
Komanda šiemet surinko 76 taškus ir užėmė 6 vietą Konstruktorių įskaitoje, kai 2015 m. ji buvo 9 vietoje. Geriausia Fernando Alonso užimta vieta buvo penktoji, o Jensono Buttono- šeštoji. Bendroje įskaitoje F. Alonso užėmė 10 vietą, J. Buttonas – 15 vietą.
2016 m legendinei komandai jau nebuvo kur trauktis. Esminės „Honda“ jėgainių problemos buvo nepakankamai efektyvi ERS sistema, kuri varžovams nuleido apie 80 AG ir konstrukcinės turbinos išdėstymo klaidos, o tai buvo galima pašalinti tik naujoje jėgos agregato versijoje – šiemet japonai labai rimtai padirbėjo tobulindami „Honda RA616H“. „McLaren“ inžinieriai taip pat labai rimtai padirbėjo kurdami naują važiuoklę , iš dalies atsisakę kompaktinės komponuotės filosofijos – į daugelį pernykščių klaidų buvo atsižvelgta.
Sausio viduryje buvęs „Volkswagen Motorsport“ vadovas Jostas Capito buvo paskirtas „McLaren“ komandos vykdomuoju direktoriumi, tačiau prie darbo kibo kur kas vėliau. „Honda“ sporto padalinyje Yasuhisa Arai paliko sabo postą, į jo vietą buvo paskirtas Yusuke Hasegawa kuris jau yra dirbęs „Formulėje-1“ „BAR Honda“ bei „Jordan“ komandose.
Naująjį MP4-31 pristatė žiemos bandymų išvakarėse, kurioje buvo žymiai mažiau problemų nei prieš metus, tačiau be gedimų ir laiko praradimo vėl nebuvo apseita – į Australiją išvažiavo kai kurie sprendimai, kurie nebuvo patikrinti trasoje per testus.
Komandos lenktynių direktorius Ericas Boullieras pripažino, kad išėjo ne viskas: „Mes norėtumėme atrodyti geriau, bet kol kas nepasiekėme mūsų planuoto lygio ir tam yra keletas priežasčių. Mes sau išsikėlėme labai rimtus uždavinius ir komanda kol kas 100 proc. nėra pasiruošusi“.

Kvalifikacija Melburne parodė pažangą – abu pilotai pateko į antrą sesiją, bet per lenktynes uždirbti taškų nepavyko – Buttonas finišavo 14 vietoje, o Alonso pateko į labai rimtą avariją. 17 rate lenkdamas Gutierrezą ispanas priekiniu dešiniu ratu užkabino varžovą, „McLaren“ mašina pakilo į orą ir rėžėsi į barjerą, perskrido saugumo zoną, du kartus ore apsisuko ir vėl trenkėsi į barjerą.
Mašina buvo visiškai sudaužyta, o ispanas gavo traumas – dėl šonkaulių lūžių ir plaučių pažeidimų jo gydytojai neprileido prie kito etapo.
Bahreine Fernando pakeitė „McLaren“ jaunimo programos dalyvis, GP2 čempionas Stofelis Vandoorne. Pratintis prie mašinos teko pačioje trasoje – kažkokias bolido valdymo instrukcijas jis skaitė lėktuve skrisdamas į lenktynes, bet pirmąjį tašką “”McLaren“ 2016 m. sezone iškovojo būtent Vandoorne, baigdamas lenktynes 10 vietoje.
Prieš lenktynes Kinijoje gydytojai vėl apžiūrėjo Alonso ir šįkart jau leido startuoti. Taškų uždirbti nepavyko, nes „McLaren“ bolidas tiesiosiose lyderiams nusileisdavo ne mažiau kaip 11 km/h. Daugelis manė, kad pasikartos pernykštė krizė, tačiau „Honda“ skubotai rengė atnaujintą jėgainės versiją ir etapas Sočyje praėjo su palengvėjimu – kvalifikacijoje parodę 12 ir 14 laikus, lenktynėse abu pilotai finišavo dešimtuke – situaciją su rezultatais pavyko išjudinti iš mirties taško.
Pirmoje sezono pusėje geriausias šansas pasiekti puikaus šiai komandai rezultato pasitaikė Monake – trasa ne tiek reikli jėgainės galiai, bet ten reikalinga didelė prispaudžiamoji jėga – komanda išnaudojo šią galimybę uždirbdama net 12 taškų. Alonso pirmas gavo atnaujintą „Honda“ jėgainę ir finišavo 5 vietoje, o Buttonas lenktynes užbaigė 9 vietoje.
E. Boullieras tada „kukliai“ pareiškė kad ir šie rezultatai neatitinka „McLaren“ vilčių, tačiau pasiekti geresnio rezultato per visą sezoną daugiau nepavyko, bet toks pats rezultatas buvo pakartotas etape Ostine rudenį.
„Honda“ motoristai vis ruošė atnaujinimus ir palaipsniui darė pažangą, galiausiai esant 5 jėgainių per sezoną limitui, ant Alonso bolido buvo uždėti 9 jėgos agregatų elementai, o ant Buttono – šeši.
Įdomi buvo „McLaren“ komandos atsisakymo dalyvauti „Pirelli“ bandymuose priežastis – FIA šiems bandymams leido naudoti pernykštes mašinas su pernai metų motorais, dėti naujų jėgainių nebuvo galima, o „Honda“ 2015 m. jėgainių paprasčiausiai jau neturėjo.
Rugsėjo pradžioje komanda patvirtino 2017 m. pilotų sudėtį ir pasiūlė Rono Denniso sugalvotą variantą su trim pilotais. F. Alonso kolega taps S. Vandoorne, o Buttonas praleis sezoną, bet gali sugrįžti 2018 metais, jei to reikės komandai. Jis pasiliko ekipoje techninio konsultanto pareigose – ta proga su juo buvo pasirašytas atskiras dviejų metų kontraktas. Vėliau Jensonas pripažino, kad jis jau nesiruošia sugrįžti į lenktynes.
Lapkričio pradžioje komandoje nuvilnijo didelis skandalas. Gandai apie tai, kad akcininkai gali nepratęsti sutarties su Ronu Dennisu vykdomojo direktoriaus poste, sklandė jau seniai. Ronas keletą kartų pareiškė kad nesiruošia trauktis ir intensyviai ieškojo naujų investuotojų, kad galėtų išpirkti akcijas. Eilinį pasiūlymą šįkart iš kinų investuotojų grupės Dennisas pristatė lapkritį, bet tai iššaukė itin negatyvią dabartinių akcininkų reakciją – jie nutarė nedelsiant jį nušalinti nuo vykdomojo direktoriaus posto.
R. Dennisas bandė ieškoti teisinės apsaugos, tačiau teismai atsisakė kištis. Lapkričio 15 d. Dennisas patvirtino kad traukiasi iš „McLaren Technology Group“ vadovo posto dėl mažoritarinių akcininkų sprendimo, bet pasilieka direktorių tarybos nariu ir akcininku. Per pastaruosius 35 metus Ronas Dennisas įdėjo svarų indėlį į „McLaren“ kompanijos sėkmę bei šlovę, bet nuo dabar kompanijai vadovaus Zakas Brownas – lapkričio 21 d. jis priėmė tokį pasiūlymą.
2017 m. važiuoklę „McLaren“ pradėjo kurti labai anksti, Alonso ir Vandoorne aktyviai dirbo su jos virtualia versija – komanda tikisi rimtos pažangos kitais metais, tokios pat pažangos tikisi ir Japonijos jėgainių gamintojas – darbas ties naująją jėgainė vyksta jau beveik nuo metų pradžios.
Y. Hasegawa: „Mums sezonas neužsibaigė, mes jau seniai dirbame ruošdamiesi 2017 metams, padidinome darbuotojų skaičių. Visada egzistuoja biudžetas ir jo apribojimai, bet jei išlaidos bus pagrįstos gerais rezultatais, tai „Honda“ koncerno vadovybė ir toliau lanksčiai žiūrės į F-1 projekto finansavimą. Esminis faktorius mums dabar yra laikas. Mums reikėjo kažkiek laiko sėkmei pasiekti“.
S. Vandoorne yra laikomas vienu ir perspektyviausių ateities pilotų – bus įdomu stebėti šios komandos proveržį ir jo kovą su F. Alonso.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983