Sezono rezultatai: „McLaren Honda“

Sezono rezultatai: „McLaren Honda“
logo 2017 Gruodžio 12 d. 06:00, McLaren

Pasibaigęs sezonas buvo paskutinis atgaivinus „McLaren“ ir variklių kūrėjų iš Japonijos – „Honda“ bendradarbiavimą. Visa tai užsibaigė devintąja vieta Konstruktorių įskaitoje...

Lenktynininkas

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

Fernando Alonso

19

15

17

6

6

Stoffelis Vandoorne

20

16

13

7

7

Jensonas Buttonas

1

-

-

-

-

 

McLaren Honda

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

2017

20

9

30

6

6

2016

21

6

76

3

5

2015

19

9

27

9

5

2014

19

5

181

3

2

2013

19

5

122

6

4

 

Po santykinai neblogo 2016 metų sezono atrodė, kad „McLaren“ ir „Honda“ reikalai turėtų pasitaisyti. Japonų motoristai pasiekė tam tikro patikimumo ir tikėjosi pagerinti jėgainės efektyvumą. Optimizuota variklio degimo kamera labai gerai pasirodė per stendinius bandymus „Honda“ bazėje Japonijoje, o ir su elektronika pavyko pasiekti pažangos. Šįkart visi faktoriai paprasčiausiai turėjo sutapti.

Atlikę rimtą restruktūrizaciją po Rono Dennis atleidimo, komanda nusprendė keistis, prieš ką Ronas anksčiau prieštaravo. Buvo nutarta atsisakyti tradicinio važiuoklės pavadinimo MP4- XX – naujovė gavo MCL32 indeksą, buvo sukurtas naujas firminis stilius, įskaitant bolido išdažymą, pilotų kombinezonus, komandos uniformą, boksus – viskas pavirto 1960 metų „McLaren“ spalvomis.

Fernando Alonso komandos draugu tapo perspektyvusis Stoffelis Vandoorne. 2016 metais belgas debiutavo komandoje, pakeitęs traumuotą Fernando Alonso, o dabar tapo ispano komandos kolega, pakeitęs atsistatydinusį Jensoną Buttoną. Britą paliko komandoje, pasirašę su juo rezervinio piloto sutartį.

Jau pirmieji žiemos bandymai atšaldė lūkesčius ir abiejų pusių santykius. Dėl problemų su jėgaine mašina beveik neišvažiavo iš boksų. „Honda“ tikino, kad atnaujino 90 proc. jėgainės detalių, tikėdamiesi didelio progreso, bet atvirai prisipažindavo – rizikos laipsnis, kad kažkas eisis ne taip, buvo labai didelis.

Galiausiai 2017 metų motorai pasirodė esą ne tokie efektyvūs ir katastrofiškai nepatikimi. Net per antrąją žiemos bandymų dalį „McLaren“ pilotams nepavyko nuvažiuoti nė vienos ilgos ratų serijos. Motoristai apribojo galingumą, kad komanda bent kažkiek galėtų padirbėti su važiuokle, bet didžiąją dalį bandymų „McLaren“ praleido boksuose, o kai pavykdavo išvažiuoti, darbui trukdė labai didelė variklio vibracija – realioje mašinoje jėgainė veikė visai ne taip, kaip ant stendo gamyklinėje laboratorijoje. Pagal per žiemos bandymus nuvažiuotą distanciją „McLaren“ užėmė paskutinę vietą.

Pirmą kartą lenktynių distanciją pavyko nuvažiuoti jau Melburne – Vandoorne finišavo 13-tas. Alonso pirmą kartą pasiekti finišą pavyko tik trečiame etape ir tik aštuntas etapas komandai atnešė pirmuosius taškus už ispano iškovotą devintą vietą. Tų specialistų balsai, kurie sakė, kad „McLaren“ reikia išsiskirti su „Honda“, skambėjo vis garsiau, bet komandos vadovybė nebuvo tam pasiruošusi.

Lenktynių direktorius Ericas Boullieras tuo metu sakė: „Mes svarstome visus variantus, kurie leistų pagerinti padėtį. Akivaizdu, kad vienas iš tokių scenarijų – jėgos agregatų tiekėjo pakeitimas, tačiau reikia atsiminti, kad „Honda“ į „McLaren“ biudžetą kasmet sumoka po 70 mln. dolerių, be to, komanda nemoka už variklius, todėl bendras japonų gamintojo indėlis į komandą yra apie 90-100 mln. dolerių per metus“.

Japonų motoristai bandė reabilituotis, sprendė iškilusias problemas ir vis ruošė naujas jėgainių versijas, bet niekaip nepavykdavo susitvarkyti su patikimumu. Iš keturių per sezoną leidžiamų jėgainių Vandoorne už penktą jėgos agregatą baudą gavo jau ketvirtame etape Sočyje, o po to beveik kiekviename etape „McLaren“ pilotais startuodavo iš galo dėl baudų.

Pavasario pabaigoje Alonso dalyvavo „Indy 500“ lenktynėse, datos sutapo su Monako GP etapu, kur jį pakeitė Jensonas Buttonas, kuris pirmą kartą sėdo prie naujo bolido vairo jau sezono eigoje. Komanda tikėjosi uždirbti taškų ne tokioje reiklioje variklio galiai trasoje, bet Buttonui teko startuoti iš techninio aptarnavimo juostos, o lenktynėse abu pilotai nefinišavo dėl avarijų.

Pats rezultatyviausias etapas „McLaren“ komandai tapo lenktynės Vengrijoje, kur vienintelį kartą sezone abu pilotai finišavo prizininkų dešimtuke.

Vasaros pertraukai artėjant „McLaren“ ir „Honda“ skyrybos tapo akivaizdžiomis – abi pusės derėjosi dėl naujų kontraktų – „McLaren“ bandė susitarti su „Renault“, o „Honda“- su „Toro Rosso“. Prie derybų prisijungė ir naujieji čempionato savininkai iš „Liberty Media“ – jiems kategoriškai nesinorėjo prarasti japonų kompanijos.

Rugsėjo viduryje ši šachmatų partija buvo užbaigta. „Toro Rosso“ atsisakė naudoti „Renault“ jėgaines kitą sezoną ir pasirašė kontraktą su „Honda“. „McLaren“ perėjo prie atsilaisvinusių „Renault“ jėgos agregatų – abi pusė pasirašė trejų metų sutartį, o prancūzų komanda už tai kaip premiją gavo Carlosą Sainzą.

„Honda“ tęsė jėgainės tobulinimą sezono pabaigoje, o „McLaren“ aktyviai dirbo su važiuokle. Sezono eigoje komanda ne vieną kartą kalbėjo, kad laiko savo važiuoklę viena iš efektyviausių – tik varikliai neleidžia to pademonstruoti. 2018 metais komanda turės galimybę sulyginti savo važiuoklę su „Red Bull“ RB14 – su vienodais jėgos agregatais.

Fernando Alonso svarstė apie išėjimą, susiedamas savo sprendimą su jėgos agregatų tiekėjo pakeitimu, bet komanda padarė viską, kad tik jį sulaikytų – galiausiai kontraktas buvo pratęstas ir komandos sudėtis išliko nepakitusi. Stoffelis Vandoorne neblogai praleido sezoną garsaus partnerio fone, nusileisdamas ispanui tik keturiais taškais.

Komandos lenktynių direktorius Ericas Boullieras rudenį pareiškė, kad komandos užduotis kitame sezone – trečiojo vieta Konstruktorių įskaitoje. Pasiekti to nebus paprasta, bet didžioji dauguma „McLaren“ sirgalių pasiilgo bet kokio geresnio rezultato po tiek komandos nesėkmių.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983