Sezono rezultatai: „Mercedes AMG Petronas F1 Team“

Sezono rezultatai: „Mercedes AMG Petronas F1 Team“
logo 2016 Gruodžio 27 d. 06:50, Daimler
Varžovai padarė viską norėdami nutraukti „Mercedes“ komandos dominavimą „Formulės-1“ pasaulio čempionate, tačiau šios ekipos 2016 m. pergalė buvo daugiau nei įtikinama. Ekipa šiais metais prarado tik vieną „pole“ poziciją ir dvi pergales, kartu iškovojo 8 pergalingus dublius.
Nico Rosbergas surinko 385 taškus (1 vieta), o Lewisas Hamiltonas – 380 taškų (2 vieta). Ekipa pe sezoną uždirbo 765 taškus ir smarkiai aplenkė visus konkurentus.
Po dviejų titulų ir anksčiau laiko iškovotų pergali Konstruktorių įskaitoje tikslas buvo akivaizdus – išsaugoti savo pranašumą paskutiniais pirmosios kartos hibridinių bolidų dominavimo metais.
Naują mašiną „Mercedes Benz F1 W07 Hybrid“ komanda pristatė prieš žiemos bandymus – inžinieriai susikoncentravo ties silpnų vietų paieška ir jų šalinimu, kurios buvo aptiktos praėjusį sezoną, kai komanda staiga Singapūre prarado konkurencingumą. Didelis dėmesys buvo atkreiptas į patikimumą.
Komandos sudėtis nepasikeitė – L. Hamiltonas ir N. Rosbergas kartu pradėjo jau ketvirtą sezoną, bet komanda nutarė jiems pakeisti technines brigadas. Tie, kas dirbo su Lewisu, buvo pervesti darbui su Nico, o Rosbergo inžinieriai atiteko Hamiltonui.
2016 m. žiemos bandymai buvo rekordiškai prasti – tik vieną dieną iš aštuonių „Mercedes“ protokole pagal parodytą laiką buvo pirmi, bet pagal nuvažiuotą distanciją ekipa visus varžovus paliko toli gale, o W07 greičio klausimą panaikino pirmas etapas.
Melburne „Mercedes“ pilotai startavo iš pirmos eilės iškovojo pergalingą dublį, bet pranašumas nebuvo toks ryškus – paskutiniuose ratuose Vettelis atakavo Hamiltoną kovoje dėl antros vietos. Bahreine „Ferrari“ pilotui pavyko aplenkti Lewisą – Kimis Raikkonenas užlipo ant antrojo podiumo laiptelio, o britas, gavęs smūgį nuo Botto, užėmė tik 3 vietą.
Lamėjęs pirmas dvi kvalifikacijas, Kinijoje Hamiltonas šeštadienį dėl MGU-H gedimo negalėjo nuvažiuoti greito rato. Lenktynėse britas startavo paskutinis, pirmajame rate dėl incidento su Nasru buvo apgadintas bolido dugnas nei priekinis sparnas, todėl Lewsias šiais lenktynes užbaigė tik septintas.
Hamiltono nesėkmių fone Rosbegas laimėjo vienas lenktynes paskui kitas, pratęsdamas sėkmingą seriją, kuri prasidėjo dar pernai metų paskutiniuose trijose etapuose. Sočyje Nico laimėjo vėl – šįkart komanda iškovojo pergalingą dublį, o po Rusijos etapo Hamiltonas Rosbergui jau nusileido 43 taškais ir jo mašinoje stovėjo jau trečia jėgainė ir penkių leidžiamų – tapo aišku, kad be baudų šį sezoną nebus apseita.
Nico problemų su jėgainėmis neturėjo, o dėl mechanikų brigadų kaitaliojimų pasklido gandai, kad „Mercedes“ šiais metais nori, kad pasaulio čempiono titulas atitektų būtent Rosbergui. Komanda ir Hamiltonas visa tai paneigė – buvo paskelbtas netgi atviras laiškas sirgaliams.
Atsakydamas į klausimą apie galimą titulą, Rosbergas prieš etapą Barselonoje pranešė, kad kol kas jis galvoja tik apie artimiausią etapą ir kaip jame nugalėti, o taškus pradės skaičiuoti tik sezonui pasibaigus. Beveik visuose etapuose jis sakė tą patį ir tokia taktika buvo sėkminga.
Beje, Ispanijoje pasiekti sėkmės nepavyko. Trečiajame pirmo rato posūkyje Nico bolidas staiga prarado tempą – buvo įjungtas neteisingas jėgainės darbo režimas, Lewisas atakavo, Nico metėsi į jo pusę ir įvyko mašinų susidūrimas – abu pasitraukė iš tolimesnės kovos.
Nuomonės dėl incidento išsiskyrė, bet teisėjai tai palaikė lenktyniniu incidentu ir nieko nenubaudė. Niki Lauda pasakė, kad tai buvo Lewiso klaida, bet Toto Wolffas nebuvo toks kategoriškas , pareiškęs, kad „net ir po to komanda leis pilotams tarpusavyje kovoti trasoje“. Pilotams pareiškė „paskutinį įspėjimą“ , bet Hamiltonas buvo įsitikinęs, kad kaltas buvo Rosbergas ir, pagal gandus, pagrasino, kad jei ką, jis išeis iš komandos.
Monake Hamiltonas nutraukė komandos draugo pergalių seriją, po to jis nugalėjo ir Kanadoje – Nico šias lenktynes važiavo ne taip sėkmingai ir skirtumas tarp jų sutrumpėjo iki 9 taškų. Baku laimėjo Rosbergas – kova vis sezono metu buvo labai artima, Nico važiavo labai patikimai ir stabiliai išnaudojo beveik visus šansus.
O Hamitonui toliau tęsėsi problemos su jėgainėmis – Austrijoje jis jau naudojo 5 jėgos agregatą iš penkių leidžiamų – tuo metu Rosbergas naudojo tik antrą jėgainę.

Prieš lenktynių pradžią Rosbergui pasiūlė naują kelerių metų gana dosnų kontraktą, o per lenktynes komandos draugai susidūrė vėl. Likus 5 ratams iki finišo „Mercedes“ pilotus teskyrė 0,8 sek. ir Hamiltonas staigiai mažino atsilikimą. Paskutiniame rate britas atakavo ir Rosbergas atsitrenkė į Lewiso mašiną įvažiuojant į posūkį. Lewisas išsiveržė į priekį, o Nico prarado poziciją ir priekinį sparną. Teisėjai pripažino Rosbergo klaidą ir nubaudė jį 10 sek. bauda – iš antros vietos jis nusileido į trečią.
Prieš Vengrijos GP etapą buvo pranešta apie Rosbergo ir „Mercedes“ kontraktą, kuris turėjo įsigalioti nuo sausio 1 dienos.
Po keleto dienų pergalė Hungaroringe pirmą kartą šiais metais išvedė Hamitoną į priekį asmeninėje įskaitoje, o pergalė Vokietijoje įtvirtino Lewiso pranašumą – vasaros atostogų Hamiltonas išėjo pirmaudamas čempionate 19 taškų.
Tuo momentu Nico buvo laimėjęs 5 lenktynes, o Lewisas – šešias ir tik Barselonoje, kur abu „Mercedes“ pilotai susidūrė tarpusavyje, nugalėtoju buvo kitos komandos lenktynininkas – Maxas Verstappenas.
Dabar jau Hamiltonas turėjo pranašumą, tačiau kitas jėgos agergato keitimas privedė pre rimtos baudos. Komanda galvojo, kaip minimizuoti praradimus. Todėl etape Spa ant Lewiso bolido per savaigalį 3 kartus pakeitė jėgaines, kad būtų sudaryta jėgos agregatų atsarga iki sezono pabaigos.
Hamitonas nedalyvavo kvalifikacijoje, apsiribojęs vienu ratu pirmoje sesijoje – jį vis tiek nubaudė 60 pozicijų bauda. Nico startavo iš „pole“ pozicijos, o Lewisas – 21-as, tačiau finiše abu pakilo ant podiumo – Rosbergas laimėjo etapą, o Hamitonas buvo trečias. Skirtumas sumažėjo iki 9 taškų.
Monzoje Hamiltonas turėjo problemų starto metų ir Robergas vėl laimėjo, o Singapūre Lewisas suklydo su bolido nustatymais, Nico vėl išsiveržė į priekį asmeninėje įskaitoje.
Daug kas išsisprendė Malaizijoje, kur Hamiltonas pirmavo, o Rosbergas po apsisukimo starte nusirito žemyn. Tačiau 41 rate britui sugedo variklis. Tai buvo antras kartas per sezoną, kuomet „Mercedes“ atidavė pergalę varžovams – lenktynes laimėjo D. Ricciardo, o skirtumas tarp lyderių išaugo iki 23 taškų Rosbergo naudai.
Likusiose keturiose lenktynėse Rosbergas iškovojo vieną pergalę, o Hamitonas – tris. Suzukoje, likus 4 etapams iki sezono pabaigos. „Mercedes“ vėl pirma laiko iškovojo Konstruktorių taurę.
Į paskutinį etpą Abu Dabyje Nico atvažiavo turėdamas 12 taškų pranašumą – jam pakako pakilti ant podiumo prie bet kokio Hamitono rezultato, kad pirmą kartą jis taptų pasaulio čempionu.
Lewisas laimėjo kvalifikaciją ir pirmavo lenktynėse, o Nico važiavo antras – tokia padėtis jį tenkino. Paskutinėje atkarpoje Hamiltonas smarkiai sumažino tempą ir prilaikė varžovus, kad varžovai galėtų atakuoti Nico, bet situacija nepasikeitė.
Penkių taškų skirtumu Nico tapo pasaulio čempionu, iškovojęs 9 pergales per sezoną, kai Lewiso kraityje – 10 pergalių. Lemiamu faktoriumi, kaip dažnai būna „Formulėje-1“, tapo patikimumas nors „Mercedes“ teisingai tvirtina, kad techninių gedimų šiais metais buvo mažiau nei prieš metus ar dvejus.
Vos atšventęs titulą, Rosbergas pranešė apie savo karjeros pabaigą – tiesiog prieš FIA Gala ceremoniją, tuo komandą pastatydamas į keblią padėtį. Mat visi pilotai, kurie būtų verti kontrakto su „Mercedes“, juos jau turi, o komanda nori išsaugoti tą pačią konkurencinę aplinką komandoje, kokia buvo esant Nico.
Ar pavyks „Mercedes“ komandai išsaugoti lyderystę pasikeitus F-1 reglamentui, ar sugebės naujas komandos narys lenktyniauti taip, kaip tai daro Lewisas? Stebėti, kaip įvykiai vystysis toliau, bus labai įdomu.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794