Sezono rezultatai: „Renault Sport Formula One Team“

Sezono rezultatai: „Renault Sport Formula One Team“
logo 2016 Gruodžio 15 d. 06:50, Renault Sport
Gamyklinei „Renault“ komandai paprasčiausiai reikėjo pergyventi pereinamąjį sezoną, susikoncentruoti ties 2017 m. mašinos kūrimu, tačiau ir šiame sezone abu „Renault“ pilotai šiemet sugebėjo uždirbti taškų, rezultatas – devintoji vieta Konstruktorių įskaitoje.
Nežiūrint į labai rimtą atsilikimą nuo „Mercedes“ pagal jėgainės galingumą ir efektyvumą ir aštrią kritiką iš „Red Bull“ vadovybės 2015 metais, „Renault“ nutarė neapsiriboti vien jėgos agregatų tiekėjo statusu ir sugrąžinti į F-1 čempionatą gamyklinę komandą. Vasario 3 d. spaudos konferencijoje Paryžiuje, dalyvaujant FIA prezidentui Jeanui Todtui, nauja komanda pristatė savo struktūrą ir vadovybę, taip pat įvardijo pilotus ir uždavinius šiam sezonui.
Komanda gavo „Renault Sport Formula One Team“ pavadinimą, jos prezidentu tapo Jerome Stollas, lenktynių direktoriumi – Fredericas Vasseuras, technikos direktoriumi – Bobas Bellas, o vykdomuoju – Cyrilas Abiteboulas. 2016 metų sezonas buvo laikomas tarpiniu, kadangi faktiškai komanda lenktyniavo su pernykšte „Lotus“ važiuokle, sukurta „Mercedes“ motorams, bet karštligiškai perdaryta ir pritaikyta „Renault“ jėgainėmis ir naujo reglamento reikalavimams.
Likus keletui dienų iki pristatymo kontraktas su Pastoru Maldonado buvo anuliuotas dėl finansinių priežasčių, todėl „Formulės-1“ debiutanto Jolyono Palmerio komandos kolega tapo Kevinas Magnussenas, kuris 2014 metais lenktyniavo už „McLaren“. Rezervinio piloto vietą gavo GP3 čempionas prancūzas Estebanas Oconas, „Mercedes“ jaunimo programos dalyvis.

R.S.16 pristatyme bolidas buvo nudažyta įprastine „Renault Sport“ spalvų gama – juodai geltona, bet dominavo juoda – taip išdažytas bolidas važiavo per bandymus, tačiau pirmosioms lenktynėmis išdažymas buvo pakeistas – dominavo geltona spalva.
Sezone būta pakilimų ir nuopolių. Jau pirmose lenktynėse Melburne abu pilotai finišavo arti taškų zonos – 11 ir 12 vietose, o Kinijoje buvo arčiau galo dėl didelio padangų dėvėjimosi ir išspręsti šios problemos tą savaitgalį nepavyko. Pernykštė „Lotus“ važiuoklė turėjo savo pranašumų, tačiau jai iki galo „prisipratinti“ svetimą bolidą nepavykdavo.

Etapas Sočyje atnešė pirmuosius taškus – Kevinas Magnussenas finišavo 7-tas or tapo „Dienos pilotu“ – vadovybei vėl atsirado šansas optimizmui, tačiau įtvirtinti tokios sėkmės nepavyko.
Etapui Barselonoje bolidą šiek tiek patobulino, bet tuo metu prasidėjo nesutarimai vadovybėje. Vieni mane, kad reikia toliau tęsti mašinos modernizavimo procesą norint užimti kuo aukštesnę vietą Konstruktorių įskaitoje ir gauti didesnius prizinius pinigus, kiti kvietė negaišti laiko ir visiškai susikoncentruoti ties 2017 m. mašinos kūrimu ir tikėtis rimtos sėkmės kitais metais.
Galiausiai buvo surastas kompromisas, tačiau „Red Bull“ rezultatas rodė, ko galima pasiekti si „Renault“ jėgos agregatu, todėl iš gamyklinės komandos visi tikėjosi to paties – bent jau stabilios kovos dėl taškų kiekviename etape. Deja, bet kitus taškus komanda uždirbo tik rudenį – Singapūre.
Lenktynės Monake užsibaigė dviguba avarija ir jei Magusseno bolidą pavyko atstatyti, tai Palmeriui kitam etapui paruošė naują važiuoklę – net piloto monokokas buvo pažeistas. Vėliau buvo dar viena Magnusseno avarija Monrealyje, o į Baku komanda atvažiavo be atsarginės važiuoklės – darbinių jų tebuvo tik dvi, visos likusios buvo remontuojamos arba nepataisomai sugadintos.
Prieš sezono pradžią komanda sakė, kad jiems nereikia lenktynininko „žvaigždės“ o „Renault“ reikia jauno perspektyvaus piloto, kuris sugebėtų augti kartu su komanda. Tai aiškiai buvo adresuota Magnussenui.
Bet vasarą tapo aišku, kad santykiai atšalo – Kevinas vis dažniau kritikavo komandą, o jos vadovai nuolat pradėjo kartoti, kad jiems reikia piloto – lyderio. Visa tai iššaukė begales įvairiausių gandų apie tai, kad su Magnussenu sezono pabaigoje bus išsiskirta, nors dar kiek anksčiau apie tai jokių kalbų nebuvo.
Rudens pradžioje nemažai pilotų gavo pasiūlymus iš „Renault“ – Bottas, Perezas, Hulkenbergas – visa tai buvo svarstoma gana atvirai, o Magnussenas tokių pasiūlymų negavo ir buvo labai nepatenkintas. Dar vasarą jis pareiškė, kad neprašys komandos dėl antrojo sezono ir tapo aišku, kad Kevinui reikės ieškotis kitos komandos – galiausiai keliai išsiskyrė, beje, abi pusės mano, kad tai buvo geriausias sprendimas.
2017 metais J. Palmerio komandos draugu taps patyręs Nico Hulkenbergas, o Magnussenas savo karjerą tęs „Haas“ ekipoje. Kiti metai bus esminiai gamyklinei „Renault“ komandai. Šiais metais jiems taškus pavyko uždirbti tik 3 etapuose, o kitąmet iš jos laukiama kur kas rimtesnių rezultatų – bet jau pasiekti komandų vidutiniokių lygį, kur konkurencija, beje, labai didelė.
„Renault“ žadėjo po trejų metų sugrįžus į F-1 pradėti nugalėti lenktynėse ir kovoti dėl pasaulio čempiono titulo, bet visa tai reikia sustiprinti nauju pajėgiu bolidu ir komandos iš Enstono reinkarnacija, paverčiant ją rimta gamykline ekipa.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553