Sezono rezultatai: “Sahara Force India”

Sezono rezultatai: “Sahara Force India”
logo 2016 Gruodžio 21 d. 06:50, Force India
2016 metais „Force India“ pasiekė geriausio rezultato savo istorijoje. Ketvirtoji vieta Konstruktorių įskaitoje, iš karto po trijų „top“ komandų – svarus privačios komandos pasiekimas. Šiemet komanda uždirbo 173 taškus, daugiau nei 2015 m. kai ekipa bendroje įskaitoje užėmė 5 vietą, surinkusi 136 taškus. Šiemet Sergio Perezas gavo 101 tašką (7 vieta), o Nico Hulkenbergas – 72 taškus (9 vieta).
Geriausias Sergio finišas – 3 vieta, Nico – 4 vieta. Prizinę trečią vietą „Force India“ pilotas yra laimėjęs trejus metus paeiliui, pradedant nuo 2014 m. Kai per VJM09 bolido pristatymą komandos atstovai pradėjo kalbėti apie 5 vietą Konstruktorių įskaitoje, daugelis tai palaikė nerimtu pareiškimu. Prieš sezono pradžią visi be išimties būna nusiteikė perdėm optimistiškai apie savo šansus, o kai kurios komandos, kurios pernai nusileido „Force India“, tikėjosi užimti kur kas aukštesnes vietas ir turėjo kur kas didesnį finansavimą.
Vizualiai naujas bolidas buvo labai panašus į praėjusių metų, bet to ir savo techninėmis savybėmis mažai kuo skyrėsi – komanda nuėjo ne revoliuciniu, bet evoliuciniu keliu – už pagrindą paėmę 2015 m. Didžiojoje Britanijoje debiutavusią VJM08 „B“ versiją.
Mašiną patobulino atitinkant reglamento pataisoms, tikėdamiesi gana neblogos sezono pradžios, kokia buvo ir 2015 m. sezono pabaiga ir planavo bolidą atnaujinti antroje sezono dalyje – anksčiau toks planas suveikdavo.
Pilotų sudėtis nepasikeitė – N. Hulkenbergas ir S. Perezas kartu važiavo jau trečią sezoną. Prie vieno iš bolidų vairo per penktadienio treniruotes šešis kartus buvo atsisėdęs Alfonso Celisas.
Nežiūrint į komandos viltis, sezono pradžia buvo sudėtinga. Melburne taškus uždirbo tik Hulkenbergas, lenktynės Bahreine ir Kinijoje visai neatnešė taškų, o Sočyje komanda gavo tik du taškus už devintą S. Perezo vietą.
Pilotai itin dažnai pakliūdavo į starto incidentus ne dėl jų kaltės, išlikdavo ir kitokių problemų. Varžovai suspėjo nueiti gana toli, o „Force India“ po keturių etapų užėmė tik 8 vietą Konstruktorių įskaitoje.
Sunkumai atsiliepė ne tik rezultatams. Kovo pradžioje komandos savininkas bei vadovas Vijajus Mallya išvažiavo iš Indijos, persikraustė į Didžiąją Britaniją, o balandį Indijos teismas išrašė jo arešto orderį dėl aviakompanijos „Kingfisher Airlines“ skolų, o vėliau panaikino ir jo indišką pasą.
Didžioji Britanija atsisakė išduoti Mallya pagal Indijos teismo prašymą, bet buvo paskelbta jo tarptautinė paieška ir jam tapo rizikinga išvažiuoti iš šalies. Mallya tiesiogiai nustojo vadovauti komandai – šis vaidmuo buvo buvo patikėtas ekipos operacijų direktoriui Otmarui Szafnaueriui, bet Vijajus palaikė ryšį su komanda ir dalyvaudavo priimant esminius sprendimus.
Etapui Barselonoje komanda paruošė visą eilę naujienų ir jos pasiteisino – ekipa gerokai pasitempė. Tiesa, per lenktynes Hulkenbergas pasitraukė dėl alyvos nutekėjimo iš variklio, o Perezas finišavo tik 7 vietoje, o štai kitas etapas Monake buvo pats rezultatyviausias sezone ir leido perlaužti situaciją savo naudai.
Miesto trasoje, šlapioje dėl lietaus viską lėmė pilotų meistriškumas ir gera mašinos aerodinamika ir šie abu faktoriai suveikė.
Sergio Perezas finišavo trečias ir pakilo į karališkąją ložę ir pagal žiūrovų apklausą tapo „Dienos lenktynininku“, o Hulkenbergas užėmė 6 vietą. Komanda iš karto atsidūrė 5 Konstruktorių taurės įskaitos vietoje, nusileisdama „Williams“ 29 taškais, o O. Szafnaueris pareiškė, kad dabar sezono tikslai bus peržiūrėti – „Force India“ nustaikė į 4 vietą, nors ir ruošėsi anksti susikoncentruoti ties 2017 m. mašinos gamyba.
Baku S. Perezas vėl pakilo ant podiumo ir vėl tapo „Dienos lenktynininku“. Po to buvo tik vienas rimtas techninis gedimas dėl problemų su stabdžiais Austrijoje, o visos likusiose lenktynėse komanda stabiliai uždirbinėjo taškus ir dažniausiai – abiem bolidais.
Namų etapui Silverstone komanda paruošė eilinius atnaujinimus, o V. Mallya vienintelį kartą per sezoną užlipo „Ant kapitono tiltelio“ – tai buvo vienintelis etapas, kuriame jis galėjo apsilankyti.
Atsilikimas nuo „Williams“ palaipsniui mažėjo ir kai po etapo Spa „Force India“ išsiveržė į priekį, daugelis manė, kad tai laikinas pasiekimas, juolab, kad Monzoje varžovai susigrąžino sau 4 vietą, bet visuose kituose etapuose, išskyrus Ostiną, „Force India“ uždirbdavo daugiau taškų už „Williams“ ir taip pasiekė geriausio rezultato per visą komandos istoriją.
Komanda tikėjosi išsaugoti savo sudėtį – dar vasarą Mallya patvirtino abiejų pilotų kontraktus, tačiau pilotai savo ruožtu norėjo gauti vietas kurioje nors „top“ komandų.
Perezas jau seniai derėjosi su „Renault“, tačiau galiausiai į ją perėjo Hulkenbergas, o pats Sergio ir jo rėmėjai nutarė pasilikti „Force India“, o jo komandos kolega kitais metais taps jaunas perspektyvus Estabenas Oconas. Kontraktas su Oconu, kurį palaiko „Mercedes“, leido gauti didelę nuolaidą kitų metų jėgainėms.
Norint kitais metais žengti dar vieną žingsnį, reikės aplenkti kurią nors iš komandų, kuri turi kur kas didesnį biudžetą ir „Force India“ pasiruošę kovai. Kuo arčiau būna viršūnė, tuo sunkiau yra žengti kiekvieną tolimesnį žingsnį, bet „Force India“ rezultatai metai po metų vis teikia daugiau vilčių. Komanda nelaukia stebuklų, bet turi rimtą pagrindą su optimizmu žvelgti į ateitį.
O. Szafnaueris: Manau, kad kitais metais mes vėl užimsime 4 vietą Konstruktorių įskaitoje, o tai bus didelis apdovanojimas mūsų komandai, bet kodėl neiškėlus sau dar aukštesnio uždavinio ir nepabandžius pakovoti dėl 3 vietos?
„Aš nemanau, kad tai yra nepasiekiama. Žinoma, negalima kelti neįgyvendinamų uždavinių, kadangi greitai gali nusileisti rankos, bet trečia vieta mums yra pasiekiama. Beje, jei nepavyktų pasiekti tokio rezultato, nereikėtų nusiminti“.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794