Sezono rezultatai: „Scuderia Ferrari“

Sezono rezultatai: „Scuderia Ferrari“
logo 2015 Gruodžio 31 d. 06:55, Ferrari
Tęsiame straipsnių ciklą, kuriame apžvelgsime visų 2015 metų „Formulės-1“ pasaulio čempionate dalyvavusiųjų komandų pasiekimus. Ši publikacija – apie 2 vietą užėmusią „Ferrari“ komandą.
Po labai nesėkmingų metų be pergalių ir po garsiai nuskambėjusių atsistatydinimų, 2015 metų sezoną „Ferrari“ pasiekė gana rimtos pažangos ir uždirbo dvigubai taškų nei 2014 metais...
Prieš sezono pradžią italų ekipoje įvyko vadovų ir techninio štabo pasikeitimas, pasikeitė ir pilotų sudėtis – prie Kimio Raikkoneno prisijungė Sebastianas Vettelis. Po perėjimo gruodžio pabaigoje Sebastianas jau sėkmingai dirbo komandos bazėje Maranelle, o kai tik prasidėjo žiemos bandymai, jis iš karto buvo rezultatų protokolo viršūnėje ir tądien nuvažiavo beveik visą lenktynių distanciją.
ST15-T tapo jau 61-uoju „Ferrari“ komandos bolidu, sukurtu „Formulės-1“ lenktynėms, tačiau tai buvo pirmoji mašina, sukonstruota vadovaujant Jamesui Allisonui. Inžinieriai gerai išmoko praeities pamokas, pasiekė progreso esminėse srityse, visų pirma – padidino jėgos agregato galingumą. Be to, būtent „Ferrari“ vadovybei per FIA pavyko „prastumti“ Techninio reglamento pataisą, leidžiančią sezono metu tobulinti variklį.
Kalbų dėl pasaulio čempiono titulo šiemet dar nebuvo – atsilikimas nuo „Mercedes“ buvo milžiniškas ir jo panaikinti per vieną žiemą buvo neįmanoma, bet „Ferrari“ išliko optimistais. Todėl dar prieš prasidedant sezonui, naujasis komandos vadovas Maurizio Arrivabene įvardijo užduotį šių metų sezonui: „Dvi pergales galima bus laikyti sėkme, o tris – idealiu mums rezultatu, o jei jų pavyktų pasiekti keturias, tai aš basas lakstysiu po Maranello apylinkes“. Bet svarbiausia šiai komandai buvo pasiekti suderinto ir efektyvaus darbo, kad ilgalaikėje programoje būtų galima sugrįžti į F-1 viršūnę.
Jau pirmosios lenktynės patvirtino gerą komandos sportinę formą ir tai, kad F-1 čempionate pasikeitė jėgų santykis – Melburne S. Vettelis užlipo ant podiumo, o po dviejų savaičių Malaizijoje jis iškovojo savo pirmąją pergalę „Ferrari“ komandos sudėtyje. Skirtumas tarp nesėkmingos 2014 m. sezono pradžios ir to, kad kontraktas su Vetteliu duos naudos italų komandai, buvo akivaizdus.

Startavęs iš antros pozicijos, vokietis lenktynes nuvažiavo su mažiau sustojimų ir laimėjo varžybas. „Ferrari“ sugrįžo“ – su džiaugsmu sušuko ekipos vadovas M. Arrivabene etapo nugalėtojui. Maurizio tai buvo pirma pergalė jam užėmus komandos vadovo postą, kartu ir pirma pergalė komandai, kai F-1 pasaulio čempionate pradėti naudoti turbininiai hibridiniai jėgos agregatai.

K. Raikkonenas Australijoje nefinišavo – mechanikai nesugebėjo sustojimo metu pritvirtinti galinio kairiojo rato ir jam teko sustoti už trasos ribų. Malaizijoje ir Kinijoje jis lenktynes užbaigė 4 vietoje, o Bahreine – antroje ir šis rezultatas buvo pats geriausias suomiui per visus šiuos metus.
„Red Bull“ šiemet iškrito iš kovos dėl prastų „Renault“ jėgainių, „Williams“ nusileido italų komandai greičiu, todėl net šešiuose pirmuose etapuose visada ant podiumo kilo abu „Mercedes“ pilotai ir vienas iš „Ferrari“ – penkis kartus tai buvo S. Vettelis. Tik vasarą varžovams iš kitų komandų pavykdo užlipti ant podiumo.
Vengrijoje S. Vettelis iškovojo antrąją pergalę – jau starte abu „Ferrari“ pilotai išsiveržė į lyderius, ilgai saugojo šį pranašumą ir galėjo iškovoti pergalingą dublį, bet K. Raikkonenas vėl susidūrė su techninėmis problemomis – šįkart sugedo jėgos agregatas, o Sebas laimėjo šį etapą.
Taškų tuo momentu Vettelis turėjo kur kas daugiau už ekipos kolegą – 160 prieš 76, o dar nesibaigus vasaros pertraukai, komanda patvirtino sutartis su abiem savo pilotais ir 2016 metams. Tuo buvo užbaigtos kalbos apie galimas sportininkų rokiruotes.
Pačiomis geriausiomis lenktynėmis „Ferrari“ komandai buvo etapas Singapūre, kur S. Vettelis iškovojo pergalę, o K. Raikkonenas finišavo trečias. Pačios blogiausios – Meksikoje, kur abu pilotai pasitraukė iš lenktynių. Visuose kituose etapuose komanda uždirbo taškus.
Ostine S. Vettelis prarado šansą pakovoti dėl pasaulio čempiono titulo, bet dar tęsė kovą su Nico Rosbergu dėl 2 vietos, kuri galiausiai atiteko Nico. „Ferrari“ anksčiau laiko užsitikrino 2 vietą Konstruktorių įskaitoje, su didele persvara aplenkusi „Williams“, o kitais metais žada taikytis ir į pasaulio čempiono titulą.
M. Arrivabene: „Šiais metais mes jau pirmuosius bandymus supratome, kad mūsų mašina bus konkurencinga, bet vyravo jausmas, tarsi mes stovime didelio kalno papėdėje, į kurį dar reikės užlipti. Kol nelaimėtas pasaulio čempiono titulas, mes negalime pasakyti, kad misija yra įvykdyta.
Dar prieš metus man atrodė, kad toks tikslas yra nepasiekiamas, bet dabar aš suprantu, kad komanda yra pajėgi įvykdyti šią užduotį. Mūsų tikslas 2016 metais yra iškovoti pasaulio čempiono titulą, bet mes tam turime sukurti geriausią variklį, važiuoklę ir aerodinamiką“.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553