Sezono rezultatai: „Scuderia Toro Rosso“

Sezono rezultatai: „Scuderia Toro Rosso“
logo 2015 Gruodžio 25 d. 11:36, Toro Rosso / Getty Images
Tęsiame straipsnių ciklą, kuriame apžvelgsime visų 2015 metų „Formulės-1“ pasaulio čempionate dalyvavusiųjų komandų pasiekimus. Ši publikacija – apie 7 vietą užėmusią „Toro Rosso“ komandą.
2015 metais „Toro Rosso“ pradėjo naują, jau penktąjį „Red Bull“ jaunųjų pilotų ruošimo ciklą, pakvietusi į komandą du debiutantus, kurie per šį sezoną uždirbo dvigubai daugiau taškų nei prieš metus, tačiau visus metus užbaigė toje pačioje 7 Konstruktorių taurės vietoje.
Pirmoji sutartis buvo pasirašyta su Maxu Verstappenu – dar 2014 m. rugpiūtį. Ne viena jaunimo rengimo programa kovojo dėl perspektyvaus buvusio „Formulės-1“ lenktynininko sūnaus. Metai prieš tai jis dar lenktyniavo kartingais, o 2014 m. dalyvavo „Formulės-3“ čempionate.

Viskas išsisprendė per keletą dienų. Rugpiūčio 12 d. Maxas tapo „Red Bull“ jaunimo mokyklos pilotu, 18 dieną buvo paskelbta, kad jis lenktyniaus „Formulės-1“ pasaulio čempionate „Toro Rosso“ sudėtyje. Labai daug kas kritikavo tokį rizikingą Helmuto Marko pasirinkimą, tačiau jis ir vėl viską atspėjo.
Jo komandos kolegos pavardė paaiškėjo kur kas vėliau. Sebastiano Vettelio išėjus iš „Red Bull“ ekipos ir į jo vietą atėjus Daniilui Kvyatui, liko laisva vieta, kurią ir užėmė Carlosas Sainzas-jaunesnysis. Lyginant su Maxu, Carlosą galima vadinti tikru veteranu jaunimo mokykloje. Tačiau C. Sainzas įvykdė H. Marko užduotį laimėti „Formula Renault 3.5“ čempionatą ir lapkritį jo kontraktas buvo patvirtintas.
Per žiemos bandymus komandos specialistai akcentavo jaunuolių treniruotes prie tarpinės versijos važiuoklės bolidų vairo, o tikrąją STR10 mašiną atvežė tik į Melburną. Šis sumanymas pavyko. Per bandymus Maxas buvo trečias pagal įveiktą distanciją, o Carlosas – šeštas.
Melburne M. Verstappenas sumušė dar vieną rekordą – „Formulėje-1“ debiutavo būdamas tik 17 metų, kuris, matyt, išsilaikys labai ilgai – paskelbus apie sutartį su juo, FIA pakeitė superlicencijos gavimo taisykles, apribodami amžių – nuo 18 metų.
Ir jei Verstappeno debiutui buvo prikaustytas visos spaudos dėmesys, su kuriuo, kaip paaiškėjo, jis puikiai, susitvarkė, tai jo ekipos draugo – dukart WRC pasaulio čempiono Carloso Sainzo sūnus jautė kur kas mažesnį presingą. Carlosas bandė atsikratyti „jaunesniojo“ etiketės prie savo pavardės ir nuo sezono vidurio jį išties taip nustojo vadinti.
Pirmasis taškus uždirbo Carlosas, finišavęs 9 vietoje debiutiniame Australijos GP, o antrame etape Malaizijoje Maxas iškovojo 7 vietą – tada tapo aišku, kad šių jaunuolių dvikovos bus viena iš įdomiausių sezono intrigų.
Daugelis laukė grubių Maxo klaidų, nes jis visai neturėjo patirties – Monake jis pateko į rimtą avariją, pervertinęs savo jėgas kovoje su R. Grosjeanu, tačiau kitų didelių klaidų jis nedarė. Su kiekvienu etapu Verstappenas važiavo vis geriau, po truputį taisydamas savo silpnas vietas, tarp kurių buvo – darbas su padangomis per kvalifikacijas. Jo veiksmai buvo vis tikslesni, lenkimai – vis rizikingesni. Ryškiai buvo matyti, kad jis įgauna pasitikėjimo savimi.
Carlosas taip pat darė pažangą, pagal viso sezono rezultatus 10:8 aplenkė Maxą kvalifikacijose, bet jo daliai teko ir didžiausios „Toro Roso“ problemos su mašinos patikimumu. Tai ypač jam pakenkė antroje sezono dalyje, kai pasijutęs užtikrinčiau, Verstappenas uždirbo taškus 6 etapuose paeiliui, o Carlosui nuolat gedo bolidas arba jis patekdavo į avarijas. Pati rimčiausia jo avarija įvyko Sočyje – perkovos pasiekė net 46G. Ispaną nuvežė į ligoninę, bet po tyrimų paaiškėjo, kad nieko neatsitiko ir jis jau kitą dieną dalyvavo lenktynėse.
Pačiomis rezultatyviausiomis varžybomis „Toro Rosso“ komandai tapo etapas Ostine, kur Maxas buvo ketvirtas (startavo 8 vietoje), o Carlosas lenktynės baigė 7 vietoje po starto iš paskutinės vietos dėl avarijos per kvalifikaciją. Abu pilotai patvirtino puikų H. Marko pasirinkimą.
Viena iš pagrindinių šios komandos problemų buvo nepakankamas „Renault“ jėgos agregatų galingumas ir jų patikimumas. Tačiau šis faktorius „jaunesniąją komandą“ sezono pradžioje veikė mažiau, tuo tarpu kai „Red Bull“, nors ir turėjo visai kitokias užduotis šiam sezonui, kentėjo kur kas labiau, bet vėliau situacija kiek stabilizavosi. Tik per 6 etapus „Toro Rosso“ nepavyko uždirbti taškų, kai 2014 metais nesėkmingų etapų buvo net devyni.
Kitais metasi situacija vėl turėtų pasikeisti – ekipa naudos kur kas galingesnes 2015 m. pavyzdžio „Ferrari“ jėgaines, todėl lieka atviru klausimas – kas bus greitesnis – jie ar „Red Bull“ su „Renault“ jėgos agregatais.
„Toro Rosso“ bolidas kitais metais bus kur kas geresnis, todėl ir antroji dviejų jaunų pilotų dvikova bus dar įdomesnė. 2016 m. pilotų sudėtis jau patvirtinta, o štai kur atsidurs Verstappenas 2017 metais – didelis klausimas. Jei jis ir toliau sėkmingai lenktyniaus, jam vieta kurioje nors „top“ komandoje yra garantuota.
Metinėje FIA apdovanojimų ceremonijoje M. Verstappenas už šį sezoną gavo net tris prizus – „Metų asmenybė“, „Geriausias debiutantas“ ir „Geriausias sezono lenkimas“ – už F. Nasro lenkimą Belgijoje „Blanchimont“ posūkyje. Taigi, lauksime tęsinio...


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983