Sezono rezultatai: „Scuderia Toro Rosso“

Sezono rezultatai: „Scuderia Toro Rosso“
logo 2017 Gruodžio 14 d. 06:00, Unsplash

Ketvirtus metus paeiliui „Toro Rosso“ komanda užima septintą vietą Konstruktorių įskaitoje, bet visi šie sezonai komandai klostėsi skirtingai...

Lenktynininkas

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

Carlosas Sainzas

20 / 16

9

54 / 48

6

4

Daniilas Kvyatas

15

19

5

9

9

Pierre Gasly

5

21

0

14

12

Brendonas Hartley

4

23

0

17

13

Stambiu šriftu išskirti pilotų pasiekimai „Toro Rosso“ komandos sudėtyje.

Scuderia Toro Rosso

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

2017

20

7

53

6

4

2016

21

7

63

5

6

2015

19

7

67

5

4

2014

19

7

30

5

6

2013

19

8

33

5

6

 

„Toro Rosso“ STR12 bolidą pristatė likus dienai iki žiemos bandymų pradžios, nustebindami nauju kur kas efektingu išdažymu. 2016 metais komanda naudojo metų senumo jėgaines, tuo tarpu STR12 mašinose buvo montuojami nauji „Renault“ varikliai – tokie patys, kaip gamyklinės „Renault“ komandos, o taip pat „Red Bull“ komandos. Komandos vadovybė nusibrėžė tikslus naujam sezonui, kurie nesikeitė jau keletą metų, bet nė karto nebuvo pasiekti – užbaigti metus Konstruktorių taurės 5 vietoje.

Praėjusio sezono pabaigoje daug kas iš „Toro Rosso“ laukė kadrinių pasikeitimų, tačiau komandos sudėtis nebuvo pakeista – Daniilas Kvyatas ir Carslosas Sainzas tęsė pasirodymus. „Toro Rosso“ ekipos sudėtis buvo pati jauniausia tarp visų „Formulės-1“ komandų, bet pakankamai patyrusi.

Per žiemos bandymus neapseita be problemų – su išmetimo sistema, su transmisija ir net su jėgaine. Iš pradžių komanda buvo paskutinė pagal nuvažiuotą  distanciją, bet antrą savaitę pavyko pasitempti.

Pirmosios lenktynės ekipai atnešė taškų – Australijoje abu pilotai finišavo dešimtuke – Sainzas užbaigė lenktynes aštuntas, o Kvyatas – devintas. Po to buvo 7-toji Sainzo vieta Kinijoje. Atrodė, kad viskas klostosi pakankamai neblogai, bet Daniilui šis rezultatas taip ir liko pats geriausias sezone – vėliau jis jį tik pakartojo Barselonoje.

Carlosas lenktyniavo geriau, jis dažniau aplenkdavo kolegą kvalifikacijose ir stabiliai uždirbdavo taškų lenktynėse, o Daniilą kelis kartus pavedė mašina. Baku tarp komandos draugų vos neįvyko kontaktas – Sainzą apsuko, kai jis stengėsi išvengti susidūrimo su į trasą po išlėkimo sugrįžtančiu Kvyatu. Silverstoune panašioje situacijoje jie susidūrė – Sainzas pasitraukė iš kovos, o Daniilas tęsė kovą su pažeista mašina, dar gavęs pravažiavimo per techninio aptarnavimo juostą baudą.

Viena iš esminių STR12 silpnybių buvo labai siauras darbinių nustatymų diapazonas ir sąlygos, prie kurių bolidas dirbo efektyviai. Dažnai būdavo taip, kad per treniruotes viskas atrodydavo neblogai, po to asfalto temperatūra keisdavosi keliais laipsniais ir rezultatai staigiai blogėdavo.

Įprastai pirmame sezone pakeitus reglamentą, komandos greitai progresuoja, atnaujindamos mašiną, bet „Toro Rosso“ ekipa smarkiai atsiliko nuo kitų pagal šį rodiklį. Naujienų buvo ne tiek jau ir daug, bet blogiau buvo tai, kad daugelis iš jų nesuveikdavo. Komanda viltis dėjo į atnaujinimus, suplanuotus sezono viduriui – pagal skaičiavimus, jie turėjo padidinti mašinos prispaudžiamąją galią ir išplėsti darbinį diapazoną, bet realus efektas buvo beveik nulinis – varžovai taip pat nestovėjo vietoje, todėl mašinos konkurencingumas nepasikeitė.

Dėl pažangos stokos komanda palaipsniui ritosi atgal. Antroje sezono dalyje „Toro Rosso“ uždirbo trečdaliui taškų mažiau nei pirmoje, o ir tai – dėl ketvirtosios Sainzo vietos lyjant Singapūre, kur esminiu faktoriumi buvo sėkmė. Tose pat lenktynėse Kvyatas sudaužė mašiną ir jį pakeitė.

„Red Bull“ jaunimo programoje ilgai į „Formulę-1“ nekvietė kito pagal amžių piloto – Pierre Gasly. Po čempiono titulo GP2 prancūzą išsiuntė į japonų seriją „SuperFormula“, kur jis silpnai pradėjo sezoną, bet po to atsilošė ir net pretendavo į titulą.

Antradienį prieš Malaizijos GP etapą „Red Bull“ lenktynių konsultantas Helmutas Marko pranešė Gasly, kad jis debiutuos „Formulėje-1“ ateinantį savaitgalį – prancūzas sėdo prie Kvyato mašinos vairo, dviem etapams tapęs Sainzo komandos draugu.

Po to Sainzas perėjo į „Renault“, o Gasly išvyko į Japoniją kovoti dėl „SuperFormula“ titulo, todėl JAV GP etapui Kvyatas sugrįžo ir sėdo prie Sainzo mašinos vairo – jo komandos kolega tapo Brendonas Hartley, prieš daugelį metų palikęs „Red Bull“ jaunimo programą ir sėkmingai lenktyniavęs WEC čempionate su „Porsche“ komanda.

Kai tik „Porsche“ pranešė pasitraukianti iš LMP1, Hartley priminė apie save Helmutui Marko ir po kelerių mėnesių netikėtai sau atsidūrė „Formulėje-1“. Kvyatas Ostine pasirodė neblogai, uždirbo tašką, bet po lenktynių „Red Bull“ patvirtino, kad daugiau jo paslaugų nereikia. Trijuose paskutiniuose etapuose „Toro Rosso“ atstovavo Gasly ir Hartley, neuždirbę nė vieno taško iki sezono pabaigos.

Beje, problema buvo ne vien lenktynininkuose. Sezono pabaigoje komanda kiekviename etape gaudavo baudas su prarastomis starto pozicijomis. „Toro Rosso“ mašinose turbina ir MGU-H sugesdavo dažniau nei pas kitus „Renault“ klientus – „Renault“ net dėl to apkaltino „Toro Rosso“ inžinierius, bet Marko pavyko nugesinti įtampą ir konfliktas neišsivystė, be to, sezonas jau artėjo į pabaigą.

Kitais metais komanda pradės naują sezoną su dviem mažiau patyrusiais pilotais ir naudos „Honda“ jėgaines, bet beveik tikrai sezoną vėl užbaigs 7 vietoje – laikas parodė, kad „Toro Rosso“ dėl skirtingų aplinkybių pagrindinės dedamosios nesikeičia.

Antroje sezono dalyje komandos savininkas Dietrichas Mateschitzas skundėsi, kad „Toro Rosso“ kainuoja jam net brangiau nei „Red Bull“ komanda – kažkada buvęs įdomus aktyvas yra nustojęs vystytis, bet bendradarbiavimas su „Honda“ gali jam duoti naują startą – jei japonų motoristai pagaliau pasieks pageidaujamų rezultatų.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553