Sezono rezultatai: „Williams Martini Racing“

Sezono rezultatai: „Williams Martini Racing“
logo 2015 Gruodžio 30 d. 06:55, LAT Photographic
Tęsiame straipsnių ciklą, kuriame apžvelgsime visų 2015 metų „Formulės-1“ pasaulio čempionate dalyvavusiųjų komandų pasiekimus. Ši publikacija – apie 3 vietą užėmusią „Williams“ komandą.
„Williams“ patvirtino pasiektą pažangą ir vėl sezoną užbaigė trečioje Konstruktorių taurės vietoje. Bet kartu žengti nemažą žingsnį į priekį, lyginant su 2014 metais, nepavyko – komandos rezultatai buvo kuklesni už puoselėtus lūkesčius.
2014 m. „Williams“ po ilgokos pertraukos pavyko sugrįžti į stipriausiųjų F-1 komandų trejetuką, tačiau pergalių nebuvo iškovota, todėl 2015 metų maksimalus tikslas buvo pakovoti dėl pergalių su „Mercedes“ pilotais. Tam sutrukdė varžovai iš „Ferrari“, kurie šiemet gerokai pasitempė, todėl net ir podiumo vietos „Williams“ ateidavo labai sunkiai – iš viso tik keturios lyginant su devyniomis 2014 metais.
Komanda išsaugojo ankstesnę pilotų sudėtį – Felipe Massa ir Valtteri Bottas tęsė savo pasirodymą, ekipa bolidą pristatė per pirmąją bandymų dieną, kuriuose komanda neturėjo didelių problemų – Bottas netgi pirmavo paskutinę testų dieną. Tačiau Australijos lenktynių savaitgalio metu paaiškėjo, kad jėgų santykis pasikeitė, nors 3 vietą kvalifikacijoje ir parodė F. Massa, nusileidęs tik abiem „Mercedes“ pilotams.
V. Bottui netikėtai atsinaujino sena trauma – po kvalifikacijos Melburne jis pradėjo skųstis skausmais nugaroje, jis buvo nusiųstas medicininiams tyrimams, o sekmadienio rytą gydytojai jam neleido startuoti lenktynėse. Komanda perkoregavo sėdynės ir pedalų padėtį, o poilsis, fizioterapija ir gimnastika sumažino skausmus, todėl po dviejų savaičių Malaizijoje Valtteri jau stojo prie starto linijos.
Malaizijoje ir Kinijoje „Ferrari“ bei „Mercedes“ kovojo tarpusavyje, o „Williams“ pilotai stabiliai finišavo 5 ir 6 vietose, tuo dar kartą patvirtindami faktą apie jėgų išsidėstymo pasikeitimą. Keletą kartų „Williams“ pavyko atimti taškus iš „Ferrari“, tačiau tik 5 etapuose „Williams“ uždirbo daugiau taškų už italų komandą.
Sezono eigoje atsiskleidė dar viena komandos bolidų ypatybė – labai prasta važiavimas lėtose trasose, kur nepavykdavo padangų įšildyti iki optimalių temperatūrų. Monake nors abu pilotai ir finišavo, bet aplenkė tik „Manor“ – 14 ir 15 vietose, o Vengrijoje tai pasikartojo – užimtos tik 12 ir 13 vietas.
Dėl panašių priežasčių „Williams“ mašinos prarasdavo konkurencingumą ir šlapiose trasose. Komanda ieškojo sprendimų būdų, bet ši problema buvo esminė, kurią būtinai reikės išspręsti 2016 metais, kad ekipa neprarastų labai daug taškų.
Trečiasis etapas po Monako ir Hungaroringo, kur komanda negavo taškų, buvo lenktynės Ostine, ten abu pilotai pasitraukė dėl važiuoklės problemų.
Daugelis specialistų mano, kad Silverstoune „Williams“ turėjo šansą pakovoti net dėl pergalės – po starto Massa pirmavo lenktynėse, o vėliau į antrą poziciją buvo pakilęs Bottas – suomis buvo greitesnis už komandos kolegą ir jį pasivijo iki atakos distancijos, tačiau komanda kelis kartus uždraudė pilotams kovoti tarpusavyje. Dėl to jie prarado nemažai laiko, o po sustojimų serijos prarado iniciatyvą. Už tokį sprendimą „Williams“ buvo kritikuojama, o komanda teisinosi tuo, kad jie stengėsi iškovoti tai, kas buvo realiai įmanoma, o apie pergalę jie net negalvojo.
Pačiu sėkmingiausiu etapu komandai buvo lenktynės Monzoje, kur Massa iškovojo 3 , o Bottas – 4 vietą. Pasiekti daugiau „Williams“ nepavyko, o trečiųjų vietų abu pilotai iškovojo po lygiai – po dvi.
Paskutiniuose etapuose įvyko keletas incidentų V. Botto dvikovose su Kimiu Raikkonenu – abu suomiai nenorėjo nusileisti vienas kitam tiek trasose, tiek ir asmeninės įskaitos lentelėje – galiausiai 4 poziciją iškovojo K. Raikkonenas.
Daugelis neabejojo, kad pagal iškovotus taškus V. Bottas smarkiai aplenks Felipe Massą, tačiau Felipe, lyginant su 2014 m., kur kas geriau važiavo šių metų pavasarį, o ir visą sezoną atrodė gana stabiliai. Kvalifikacijose kur kas greitesnis buvo Valtteri – 11:8, o asmeninėje įskaitoje juos teskyrė 15 taškų ir tik viena pozicija suomio naudai, todėl ši dvikova iš esmės buvo apylygė.
Komanda gana anksti patvirtino pilotų sudėtį 2016 metams – iš karto po to, kai tai padarė „Ferrari“. Kartu V. Botto vadybininkai labai norėtų jį matyti prie bolido, kuris sugebėtų nugalėti lenktynėse, vairo. Todėl „Wiilliams“ reikėtų ieškoti būdų tolimesnei pažangai, norint išsaugoti savo pilotus.
Nežiūrint į tai, kad „Williams“ yra laikoma „privilegijuotu „Mercedes“ jėgainių gamintojo klientu, ji 2015 metais negavo pačios naujausios jėgainės versijos, kurią pasaulio čempionų komanda pradėjo naudoti nuo Monzos etapo, bet tikisi naujausią versiją turėti 2016 metais. Labai daug kas priklausys ir nuo tiesioginių konkurentų progreso, kuriems „Williams“ smarkiai nusileidžia savo biudžetu, todėl net ir trečios pagal pajėgumą ekipos statusą išsaugoti bus labai sunku.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794