Sezono vidurys: „Williams“ ir „Red Bull“

Sezono vidurys: „Williams“ ir „Red Bull“
logo 2015 Rugpjūčio 14 d. 06:55, LAT Photographic
Vasaros pertrauka F-1 lenktynėse yra idealus metas įvertinti pilotų ir komandų pasirodymus. Britų analitikas Jamesas Allenas išanalizavo varžovų pasirodymus kovoje dėl trečiosios vietos Konstruktorių įskaitoje – tarp „Williams“ ir „Red Bull“.
Po dešimties jau prabėgusių GP etapų „Williams“ užima trečiąją vietą komandinėje įskaitoje su 151 tašku, tuo tarpu kai „Red Bull“ turi 96 taškus, nors paskutinėse lenktynėse Vengrijoje Christiano Hornerio vadovaujam komanda atsilikimą nuo konkurentų iš karto sumažino net 33 taškais.
Pernai „Williams“ labai gerokai savo rezultatus pagerino antrojoje sezono pusėje, pagal surinktų taškų kiekį „Red Bull“ komandai nusileidusi tik per Belgijos, Singapūro nei Japonijos GP etapus. Daugelis manė, kad „Williams“ šiais metais taps pagrindiniu „Mercedes“ komandos persekiotoju, tačiau per žiemą „Ferrari“ komanda labai stipriai patobulino savo jėgos agregatą ir 2015 m. pirmąją sezono pusę užbaigė tvirtai stovėdama antroje Konstruktorių taurės vietoje. Šiame fone „Williams“ ekipai kartais pasiseka siekti vietos ant podiumo, bet tik greituminėse trasose, o lėtose, tokiose kaip Monakas ar Vengrija – komanda neuždirbo nė vieno taško.
„Red Bull“ komandą ilgai persekiojo problemos su „Renault“ jėgainių greičiu bei patikimumu, konfliktas tarp šios komandos ir variklių gamintojų buvo viena labiausiai aptariamų temų. Be to, „Red Bull“ buvo smarkiai nusivylusi, kad jų dukterinei „Toro Rosso“ komandai pavyko sukurti labai puikią važiuoklę, kuri kai kuriose trasose būdavo ryškiai pranašesnė nei motininės komandos. Tačiau „Red Bull“ pilotai vis vien stabiliai uždirbinėjo taškus ir galiausiai sezono vidurį pasiekė turėdama trigubai daugiau taškų nei „Toro Rosso“.
Valtteri Bottas
Šiam suomiui sezonas prasidėjo labai nesėkmingai, per kvalifikaciją Australijoje jis gavo nugaros traumą ir buvo priverstas praleisti šį etapą. Po to jis stabiliai uždirbinėjo taškus ir keletą kartų nemažai jų atėmė iš „Ferrari“, kai S. Vettelio į priekį nepraleido Bahreine ir K. Raikkoneno Ispanijoje.

Monake „Williams“ turėjo daug problemų, bet jau kitose lenktynėse Kanadoje suomis užkilo ant podiumo, po to uždirbo nemažai taškų Austrijoje ir Silverstoune.
Daugelis galvojo, jog Valtteri užtikrintai aplenks komandos kolegą Felipe Massą, tačiau to neatsitiko. Jis nesugebėjo įveikti brazilo kovoje dėl lyderystės Silverstoune, kur „Williams“ naudojo komandinę taktiką. Valtteri prisipažino, kad jam nepadėjo gandai apie perėjimą į „Ferrari“, bet jis tikisi labai sėkmingai sudalyvauti antrojoje sezono dalyje.
Felipe Massa
Brazilas gerai užbaigė praėjusį sezoną ir šiais metais išsaugojo puikią sportinę formą bei stabiliai uždirba taškus – dabar jis turi jų beveik dvigubai daugiau nei turėjo jų 2014 m. sezono pirmojo sezono dalyje. Labai sėkminga serija per pirmuosius penkis etapus buvo nutraukta nesėkmingomis lenktynėmis Monake, kol kas pačiu geriausiu sezono momentu Felipei reikėtų laikyti jo kovą dėl trečios vietos su S. Vetteliu Austrijoje.
Kovoje kvalifikacijose su V. Bottu F. Massa pirmauja rezultatu 6:4 – brazilas vis dar pakankamai greitas, kad galėtų šeštadieniais kovoti su kur kas jaunesniu kolega.
Danielis Ricciardo
Dėl „Renault“ jėgainės problemų šiemet D. Ricciardo neturi šansų kovoti dėl pergalių, kaip jis tai darė praėjusiais metais, todėl šiemet jis kovoja tik dėl žemesnių pozicijų.
Australas gerai įsisavino su komandos „vyresniojo“ piloto vaidmeniu, patvirtinęs tai pačiu greičiausiu ratu Monake, kur pademonstravo lojalumą komandai, sugrąžindamas Daniilui Kvyatui ketvirtąją vietą prieš finišą ir pelnytai pakilo ant podiumo Vengrijoje.
Daniilas Kvyatas
Po labai drąsaus „Red Bull“ vadovybės sprendimo į „vyresniąją“ komandą pakviesti Daniilą Kvyatą, kuris „Toro Rosso“ komandoje praleido tik vieną sezoną, į rusą buvo atkreiptas ypatingas dėmesys. Sezono pradžia jam buvo nesėkminga, bet palaipsniui situacija gerėjo. D. Kvyatas stabiliai uždirbinėjo taškus, po to finišavo ketvirtas Monake, o prieš vasaros atostogas įspūdingai Vengrijoje užėmė antrąją vietą, kur jam, skirtingai nei varžovams, pavyko pademonstruoti labai didelį šaltakraujiškumą.
Ir nors D. Ricciardo pirmauja prieš komandos draugą kvalifikacijose, lenktynių finiše rusas vis dažniau atsiduria priekyje australo.
Perspektyvos antrajai sezono pusei
Bottui reikia kur kas dažniau demonstruoti savo greitį, kuris išskyrė jį iš kitų 2014 metais ir kovoti su „Ferrari“ pilotais dėl vietos ant podiumo. Suomis yra pakankamai greitas, kad galėtų aplenkti F. Massą lenktynėse, be turi gerokai pasitempti kvalifikacijose.
Massa pasistengs toliau stabiliai uždirbinėti taškus ir tikėtis kažko daugiau, jei pas lyderius iškiltų problemų. Jei Felipe išsaugos gerą sportinę formą iki pat sezono pabaigos, „Williams“ komanda vargu ar norės su juo išsiskirti.
Ricciardo pasistengs minimizuoti praradimus kitose lenktynėse, kuriose labai svarbi jėgainės galia ir tikėsis, kad gresiančios baudos už jėgainės elementų keitimą nesmarkiai atsilieps jo rezultatams. „Renault“ yra užplanavusi didelę jėgos agregato modernizaciją Rusijos GP etapui, todėl šio sezono pabaiga „Red Bull“ gali būti kur kas stipresnė nei dabar.
Kvyatui už pagrindą reikėtų paimti jo iškovotą antrąją vietą Vengrijoje ir dažniau demonstruoti didelį greitį, kas jam sėkmingai pavykdavo važiuojant „Toro Rosso“ komandoje. Komandos progresas dirbant su bolidu, o motoristų – su jėgaine turi tam padėti, bet rusui reikia kur kas didesnio stabilumo.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794