„Formulė-1“ ieško būdų, kaip būtų galima pagreitinti bolidus keliomis sekundėmis per ratą. Vienas iš siūlymų yra gražinti žemės efekto dugnus. Tai turėtų leisti padidinti prispaudžiamąją jėgą bei sumažinti aerodinaminius praradimus, kai važiuojama arti varžovo.
Pagal dabartines taisykles F-1 bolidai sukuria prispaudžiamąją jėgą naudojant mažą difuzorių, galinį sparną ir sudėtingą priekinį sparną.
Pastaraisiais metais priekiniai sparnai tapo itin sudėtingi ir yra nepamainomi, kai reikia kontroliuoti oro srovę aplink bolidą. Tačiau tai taip pat reiškia, kad važiuoti paskui priešininką yra dar sudėtingiau nei anksčiau. „
Red Bull“ pateikė pasiūlymą pakeisti balansą, kiek prispaudžiamosios jėgos gali būti sukuriama sparnų pagalba ir kiek bolido dugno pagalba.
Visa tai būtų galima pasiekti ilgesnio griovelio dugne pagalba. Būtų padidinta prispaudžiamoji jėga, kuri būtų tolygiau paskirstoma bolido priekiui ir galui. Panašus sprendimas F-1 buvo naudojamas 70-ųjų gale, 80-ųjų pradžioje ir dabar yra naudojamas GP2 čempionate.
Tikima, kad bolidai galėtų važiuoti arčiau vienas kito, taip pat turėtų būti lengviau lenkti be DRS pagalbos.
Nepriklausoma komanda pasiūlė standartinį dugną, tačiau dizainas dar nėra visiškai išbaigtas. Jei būtų nuspręsta, kad ekipos nuo 2017 m. turės naudoti šiuos dugnus, toks sprendimas turėtų būti priimtas iki 2016 m. kovo.
Šiame pasiūlyme nekalbama apie priekinio sparno supaprastinimą, todėl tikėtina, kad jie ir toliau liktų itin sudėtingi. Baiminasi, kad priekinių sparnų įtaka bolidų aerodinamikai išliktų per didelė, todėl važiuoti arti varžovų ir toliau būtų sunku.
Todėl prašoma papildyti „Red Bull“ pasiūlymą. Norima apriboti priekinio sparno plėtojimą, kad būtų gaunama maksimali nauda iš naujojo dugno dizaino.
Svarbiausių naujienų prenumerata įtraukta. Patvirtinkite prenumeratą paspausdę nuorodą el. pašte (pasitikrinkite šlamšto dėžutę).