Sočio atgarsiai: su vienomis padangomis – 80 ratų

Sočio atgarsiai: su vienomis padangomis – 80 ratų
logo 2014 Spalio 16 d. 06:55, Daimler
Britų žurnalistas Jamesas Allenas išanalizavo pirmą kartą Rusijoje įvykusio GP rezultatus.
Varžybos naujoje trasoje komandoms visuomet būna labai rimtu išbandymu. Dėl modernių modeliavimo technologijų daug ką galima pasiruošti iš anksto, bet tik ne šį kartą. Lenktynės Sočyje tapo unikaliomis per pastaruosius keletą metų. Paaiškėjo, kad „Pirelli“ parinkti padangų komplektai pasirodė per kieti šiai trasai, todėl sukurti strategijų variantai tapo neefektyvūs. Komandos buvo priverstos improvizuoti, norėdamos surasti būdą, kaip greičiausiai nuvažiuoti visą atstumą.
Laukimas prieš startą
Sočio autodrome komandų laukė keletas siurprizų. Pirmasis – asfalto charakteristikos, kuris buvo labai mažai abrazyvus ir gana slidus per penktadienio treniruotes, tačiau sekmadienį sukibimas su danga gerokai pagerėjo. Dėl to per lenktynes bolidai greičiau važiavo nei buvo planuota ir sudegino kur kas daugiau degalų, kad daugeliui komandų tapo problema.
Dauguma komandų buvo įsitikinusios, jog trasoje pasirodys saugos automobilis, turint galvoje arti trasos įrengtus barjerus ir FIA atsargumą po žiaurios avarijos Suzukos trasoje. Bet saugos automobilis nepasirodė, o tai dar labiau apsunkino problemą su degalais, nes komandos neturėjo galimybės nuvažiuoti nors keletą ratų ekonominiu režimu.
Be to, padangos išlaikė daug didesnę distanciją nei galima buvo laukti. „Pirelli“ tikėjosi kur kas greitesnio jų dėvėjimosi, tačiau sudėvėtų padangų tempas buvo vos 0,05 sek. blogesnis kiekviename rate, ko „Formulėje-1“ nebuvo nuo „Bridgestone“ laikų. Vidutinių ir minkštųjų sudėčių padangos Sočiui pasirodė per kietos, o Nico Rosbergui su vienomis padangomis pavyko nuvažiuoti visą distanciją, išskyrus pirmą ratą. Viena komanda per treniruotes sakė, kad su vienu padangų komplektu Sočyje galima nuvažiuoti net 80 ratų.
Kitu siurprizu tapo įvažiavimas į techninio patarnavimo juostą. Pagal trasos schemą jis atrodė gana siauras, o iš tikrųjų pasirodė dar ir labai ankštas. Saugumo sumetimais greitis čia apribotas iki 60 km/h. Galiausiai laikas, reikalingas sustojimui atlikti, išaugo net iki 29 sek. – tai gerokai daugiau nei skaičiavo komandų strategai, kartu su Melburnu ir Singapūru Sočis tapo pačia ilgiausia sustojimo vieta šiame sezone. Kartu sudėjus visus šiuos faktorius buvo prieita prie drąsiausios strategijos – vieno sustojimo boksuose per visas lenktynes.
N. Rosbergo klaida
Lewisas Hamiltonas lengvai laimėjo lenktynes Rusijoje po to, kai jo komandos kolega N. Rosbergas sugadino padangas pirmajame posūkyje labai rimtai jas užblokuodamas stabdymo zonoje. Pirmojo rato pabaigoje Nico privalėjo pasikeisti padangas ir „Mercedes“ surizikavo, atsisakydama daugiau sustojimų boksuose.
Ši strategija buvo aptariama komandos keletą kartų per radiją, o 40 rate net iškilo abejonės dėl to, ar pavyks šį sumanymą realizuoti, nes galinės padangos pradėjo perkaisti, bet greitai situacija normalizavosi. N. Rosbergas važiavo geru tempu ir veržėsi per visą peletoną. Varžovai tikėjosi atakuoti Nico paskutiniuose ratuose, bet vokietis pakilo net į antrąją vietą ir užtikrintai realizavo komandos strategiją.
31 rate įvyko vienas iš esminių lenktynių faktų, kai N. Rosbergas aplenkė Valtteri Bottą, kuris naudojo vidutines padangas, nuvažiavusias 25 ratais mažiau nei vokietis – „Pirelli“ epochoje retai tai kada pamatysi. Valtteri nelabai priešinosi, kadangi galvojo, jog Nico dar tikrai stos boksuose – komanda tuo neabejojo, pranešusi V. Bottui, kad jis turės šansą išsiveržti į priekį.
Vidutinių padangų darbas
Pačioje lenktynių pradžioje minkštosios padangos buvo greitesnės viena sekunde nei vidutinės, todėl pilotai neskubėjo pereiti prie vidutinių padangų. Bet labai ilga atkarpa su minkštosiomis padangomis buvo labai rizikinga, mes tą matėme V. Botto atveju.
V. Bottas prarado labai daug laiko prieš ir po sustojimo boksuose. Jis aiškiai per daug nuvažiavo su minkštosiomis padangomis pirmosios atkarpos pabaigoje. Kai komanda nutarė jam pakeisti padangas, jos jau buvo praradusios efektyvumą. Tuo momentu atrodė, kad vidutinės padangos geriau dirbs antrojoje lenktynių dalyje, kai boliduose bus mažiau degalų – maždaug 26 ar 27 ratus, bet kai N. Rosbergo padangos „atsigavo“, paaiškėjo, jog tai buvo klaidingas požiūris.
V. Bottas prieš sustojimą boksuose prarado mažiausiai 3 sek., o po sustojimo prarado dar daugiau šildydamas padangas. Kur kas tiksliau praradimus galima paskaičiuoti pagal lenktynių grafiką. Po starto V. Bottas nenusileido greičiu L. Hamiltonui, tarpe tarp 16 ir 23 rato jis tik viena ratą važiavo 1,43 sek. greičiau, kituose ratuose greitesnis buvo britas.
Ar galėjo Valtteri aplenkti N. Rosbergą kovoje dėl antrosios vietos? 22 rate suomis prieš vokietį pirmavo 36 sek. ir tai leido atlikti sustojimą neprarandant pozicijos. Jei V. Bottas būtų tada pasikeitęs padangas, jis galėjo turėti šansą. Matyt, jam nereikėjo lengvai praleisti N. Rosbergo tikintis atsikovoti poziciją vėliau, bet „Mercedes“ geriau suveikė su padangomis.
„Williams“ prisipažino, kad jie nesitikėjo, jog N. Rosbergas sugebės finišuoti su vienomis padangomis ir dėl to jų kaltinti negalima. Visko būna, ypač lenktyniaujant naujose nežinomose trasose.
Strategijos faktorius „Red Bull“ pilotų kovoje
„Red Bull“ pilotų tarpusavio kova pasirodė labai įdomi, nes pirmoje atkarpoje Danielis Ricciardo užstrigo paskui Sebastianą Vettelį, kuris visiškai nesiruošė jam pasiduoti, nors ir žinojo, jog kolega australas dar turi matematinių šansų titului iškovoti.
D. Ricciardo turėjo problemų su padangų grūdėjimu – jis buvo ne vienintelis, kad dėl to kentėjo, bet „Red Bull“ komandą ši problema užklupo pirmą. Australas buvo priverstas sukti į boksus 11 rate, kur jis užsidėjo vidutines padangas iki distancijos pabaigos.
S. Vettelis apie tai žinojo, jam nebuvo jokios prasmės stoti anksčiau – jis tikėjosi aplenkti komandos draugą varžybų pabaigoje su naujesnėmis padangomis. Tačiau po jo sustojimo 30 rate jam pradėjo trūkti greičio, norint atsikovoti 8 sek. atsilikimą – tam reikėjo kiekvieną ratą nuvažiuoti 1,5 sek. greičiau, bet to padaryti jam nepavyko. Danielis vėl parodė savo mokėjimą puikiai taupyti padangas.
Sočyje „Red Bull“ bolidai nebuvo labai efektyvūs posūkiuose nei įprastai, o greičio trūkumas tiesiosiose buvo nuspėjamas. Tai buvo nesėkmingas savaitgalis šiai komandai.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553