Spėlionės žaidimo laimėtojas: buvo ir pozityvių dalykų

Spėlionės žaidimo laimėtojas: buvo ir pozityvių dalykų
logo 2016 Sausio 02 d. 08:00, Red Bull/Getty Images
F-1.LT portalas kalbina šių metų „Spėlionės“ žaidimo laimėtoją Manvydą Starkų apie praėjusį sezoną ir ateinančius metus.
- Kas jūsų nuomone šiemet yra metų lenktynininkas?
- Mano nuomonė tikrai neišsiskirs iš daugumos. Mano manymu geriausias šiemet buvo Lewisas Hamiltonas. Jis beveik visą sezoną buvo greitesnis, agresyvesnis, darė mažiau klaidų nei jo komandos draugas Nico. Lewisas trasoje atrodė žymiai geriau nei pernai.
Išsprendė kvalifikacijos problemas, trasoje nedarė klaidų, ir tarpusavio dvikovose su Nico, jis buvo daug agresyvesnis ir labiau pasitikintis savo jėgomis, kai tuo tarpu Nico buvo labai atsargus, ir tik po lenktynių vis reikšdavo nepasitenkinimą.
Tokio puikaus darbo, sezono metu dėka, Lewisas užsitikrino titulą anksčiau laiko, ir atsipalaidavo. Sekant naujienas apie L. Hamiltoną socialinėje erdvėje, atrodė, kad jis jau buvo pradėjęs atostogauti vos tik užsitikrinus titulą. Ir tik tuomet Nico sugebėjo laimėti keletą lenktynių.
- Kurį bolidą išskirtumėte kaip geriausią?
- „Mercedes F1 W06 Hybrid“, vienareikšmiškai. Tik geriausią bolidą pilotuojantys pilotai gali laimėti beveik visas sezono kvalifikacijas ir lenktynėse triuškinti varžovus. Šiemet „Mercedes“ bolidas buvo patikimesnis nei pernai ir tik keletas problemų buvo iškilusių šiemet. Bolido aerodinamika ir važiuoklė taip pat nebuvo tobuli šiemet, ir tai pamatėme trasose kur variklis nebuvo esminis faktorius, tai yra Monake, Vengrijoje ir Singapūre.
Bet visus šiuos nedidelius trūkumus atsveria Mercedes „šedevras“ – hibridinė jėgainė. Ši jėgainė buvo patikimiausia ir galingiausia iš visų naudotų jėgainių šiame sezone. Manau būtent dėl puikios jėgainės „Mercedes“ šiemet turėjo tokią persvarą.
- Kuris pilotas šį sezoną debiutavo sėkmingiausiai?
- Trys geriausi naujokai šiemet buvo M. Verstappenas, F. Nasras bei C. Sainzas. F. Nasras puikiai debiutavo pirmose sezono lenktynėse, kai išvengęs klaidų bei techninių problemų finišavo penktas, bet vėliau sezono eigoje jis buvo beveik nepastebimas. „Sauber“ bolidas beveik nebuvo tobulinamas, dėl to gerų rezultatų sportininkas tikėtis negalėjo. C. Sainzas ir M. Verstappenas nuo pat pirmų lenktynių rodė gerą sportinę formą, tik „Toro Rosso“ bolido patikimumas nubraukdavo visas šių jaunų lenktynininkų pastangas.
Tiesa, antroje sezono pusėje daug pastebimesnis tapo Maxas. Jis ne tik išvengė bolido problemų, bet ir agresyviu vairavimu bei trykštantis pasitikėjimu pradėjo stabiliai finišuoti pirmąjame dešimtuke, trasoje demonstruodamas puikius ir agresyvius lenkimus. Pora kartų užimta ketvirta vieta buvo viso to nuopelnas. Tiesa, Maxas neišvengė ir keletos incidentų, bet tie incidentai nebuvo panašūs į kažkokius nelogiškus veiksmus trasoje, o buvo tik didelio noro kovoti trasoje pasekmė.
- O kas padarė didžiausią pažangą?
Šiuo klausimu, man tikrai buvo sunku apsispręsti. S. Perezas šio sezono metu atrodė darė mažai klaidų, kartą iškovojo podiumą, bet beveik niekuo neatrodė geresnis nei komandos draugas. Žiūrint į asmeninę įskaitą jis N. Hulkenbergą lenkia tik dėl to, kad Nico nefinišavo ne vienose lenktynėse dėl įvairiausių incidentų. S. Vettelis, šiemet beveik nedarė klaidų, važiavo puikiai ir buvo geriausias po „Mercedes“ pilotų. Bet negalėčiau to vadinti jo asmenine pažanga. Tiesiog jis gavo sau tinkantį bolidą, norimą atmosferą komandoje, ir jis vėl važiavo kaip savo čempioniškais metais „Red Bull“ ekipoje, kitaip sakant nieko naujo.
Taigi, mano manymu nežymiai didesnę pažangą padarė D. Kvyatas, kuris šiame sezone važiavo užtikrintai ir beveik be klaidų. Daug nesiskūsdamas, kaip jo komandos draugas, D. Kvyatas sunkiai dirbo savo darbą ir kovojo dėl kiek įmanoma geresnių rezultatų, kai tuo tarpu D. Ricciardo kartu su visa komanda tik skundėsi koks blogas „Renault“ variklis. Rezultatai taip pat atspindi, kad Daniilas sezono metu padirbėjo išties gerai, bendroje įskaitoje netgi aplenkdamas savo komandos draugą.
- Kurios lenktynės šiemet paliko didžiausią įspūdį?
- Dėl to, kad šiemet kovose dėl pirmos vietos intriga baigdavosi po pirmo rato, trečia vieta taip pat dažniausiai būdavo aiški, įspūdį paliko tos lenktynės, kur buvo daug netikėtumų bei incidentų. Tuo labiausiai išsiskyrė Vengrijos GP, kur pilotai rizikavo kovodami vienas su kitu, nevengė incidentų. Lenktynes pagyvino ir rikiuote žemyn nukrentantys ir paskui vėl rikiuote aukštyn besikapstantys „Mercedes“ pilotai. Lenktynėse buvo tiek veiksmo, kiek jau seniai yra buvę „sausose“ lenktynėse.
- Ką pavadintumėte šių metų įvykiu?
- Na, man labiausiai netikėta buvo, kad „Ferrari“ padarė tokį progresą ir iškovojo net tris pergales, ir keleriose lenktynių buvo išties arti „Mercedes“ komandos. Bet žiūrint platesniu mąstu, metų įvykis yra gamyklinės „Renault“ komandos sugrįžimas. Gamyklinių komandų su dideliais biudžetais tikrai trūko pastaruosius metus. Taip pat tai reiškia, kad „Renault“ tikrai skirs daugiau dėmesio savo jėgainės tobulinimui, kas taip pat yra svarbu visam čempionatui.
- Kas nuvylė labiausiai?
- Didžiausias nusivylimas, tai didelis „Mercedes“ atotrūkis daugumoje sezono lenktynių. Sirgaliai sieka pamatyti kelių komandų kovas dėl pergalės, o dabar pirmi du pilotai buvo aiškūs po pirmo rato. Jei dar komanda taikytų skirtingas strategijas pilotam būtų buvę bent kažkiek intrigos, o dabar po pirmo posūkio jau būdavo viskas aišku, nes aplenkti trasoje vienas kitą, „Mercedes“ pilotams būdavo labai sunku, o jų naudojami labai konservatyvi komandinė taktika, tikrai nedžiugino „Formulės-1“ gerbėjų, įskaitant ir pačius „Mercedes“ fanus.
- Kokį balą duotumė šiam sezonui dešimtbalėje sistemoje?
Tai tikrai nebuvo geras sezonas, intrigos dėl prizinių vietų buvo labai nedaug, lenkimų lyderių tarpe taip pat praktiškai nebuvo. Daug fanų net nebežiūrėjo šio sezono, nes nematė tame prasmės, viskas buvo daugmaž aišku. Bet buvo keletas dalykų, kurie suteikė šiam sezonui pozityvumo. Kuro ir padangų taupymas šiemet tikrai nefigūravo taip kaip pernai, taip pat „Ferrari“ suteikė vilties, kad kitamet „Mercedes“ gali turėti rimtą pasipriešinimą bei Maxo Verstappeno kovos rikiuotės viduryje buvo lyg šviesos spindulys pilkose lenktynėse. Rašau 5/10.

- Ko tikėtis kitąmet?
- Manau kitąmet „Ferrari“ turėtų būti rimti „Mercedes“ varžovai, dėl trečios vietos turėtų kautis „Williams“, „Red Bull“, ir labai tikiuosi „Renault“ su „Honda“. Padangų pasirinkimo taisyklė tikrai pritaikyta nelogiškai, tad tai jokios papildomos intrigos manau neįneš. Taip pat turėtų būti matomas dar didesnis jaunų pilotų progresas, ypač „Toro Rosso“ pilotų. Ir didelis šansas, kad geriausi iš jaunų pilotų gaus pasiūlymų iš top komandų.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794