Strateginė Australijos GP etapo apžvalga

Strateginė Australijos GP etapo apžvalga
logo 2016 Kovo 24 d. 07:15, Ferrari
Šiemet, kaip jau darome kelerius metus, tradiciškai po kiekvieno etapo F-1.lt skaitytojams paskelbsime britų eksperto Jameso Alleno strategines lenktynių apžvalgas. Taigi, pradedame nuo Australijoje pasibaigusio etapo, kuriame iš tiesų netrūko intrigos. Kokios įtakos rezultatams turėjo komandų taikytos strategijos?
Kai buvo paskelbta apie naujas padangų naudojimo taisykles 2016 metais, kurios leidžia komandoms rinktis iš trijų galimų padangų sudėties variantų, iš karto tapo aišku, jog tai paįvairins ekipų taktinį pasirinkimą ir leis lenktynes padaryti kur kas įdomesnėmis. Būtent tai mes pamatėme ir per pirmąjį šio sezono etapą Melburne.
Keletas sportininkų čia panaudojo visus tris galimų padangų mišinių variantus, o lenktynių lyderius iš esmės nulėmė komandų sprendimai, priimti po varžybų sustabdymo dėl F. Alonso avarijos.
Išanalizuosime, kada ir kaip „Ferrari“ apsiskaičiavo, prisiminsime ginčus dėl „Toro Rosso“ taikytos taktikos ir pažiūrėsime, kaip naujosios „Haas“ komandos strategai padėjo R. Grosjeanui iškovoti labai brangius 8 taškus.
Viltys prieš startą
Penktadienį Melburne pylė lietus, todėl darbas trasoje per treniruotes buvo apribotas – dėl to nė viena komanda neturėjo galimybės susidaryti pilno vaizdo, kaip šios trasoje dirba padangos. Per bandymus Barselonoje komandos turėjo nemažai laiko patikrinti, kaip jų mašinos sąveikauja su visų mišinių padangomis, tačiau Katalonijos trasos asfalto danga pasižymi dideliu šiurkštumu ir yra abrazyvi, be to – ten yra kur kas daugiau greitųjų posūkių.
Tuo tarpu Melburno trasoje visuomet būdavo problemų su padangų granuliavimusi, kadangi čia bolidai įprastai slidinėja trasoje dėl palyginti prasto sukibimo.
Pagal išankstinius skaičiavimus, kai kurios mašinos galėjo įveikti Australijos distanciją su vienu sustojimu, su vidutinio kietumo padangomis nuvažiuodamos apie 40 ratų. Tačiau kai kurios komandos čia galėjo susidurti su sunkumais įšildant šios sudėties padangas. Sustojimui Melburne reikia apie 23 sekundžių, o tai yra gana daug, todėl visuomet norisi iki minimumo sumažinti laiko nuostolius.
Kodėl „Ferrari“ apsiskaičiavo?
„Ferrari“ pirmavo 34 ratuose iš 57 lenktynių ratų, tačiau prarado pergalę. Tai galima paaiškinti visai ne tomis pačiomis aplinkybėmis, apie kurias kalba daugelis ekspertų – iš esmės viską nulėmė sprendimai, priimti šios komandos dar iki lenktynių pradžios.
Varžybose italų komanda „pastatė“ už superminkštąsias padangas, todėl kvalifikacijos finale komanda sutaupė po vieną pačių minkščiausių padangų komplektą. Savo ruožtu tai reiškė, kad sekmadienį jie galėjo panaudoti tik po vieną minkštųjų padangų komplektą.
Pirmoje atkarpoje pirmavo S. Vettelis, tačiau „Mercedes“ N. Rosbergą į boksus pakvietė jau 12 rate, kad dėl ankstesnio sustojimo būtų aplenktas K. Raikkonenas ir Nico įsiveržtų į antrąją vietą. „Ferrari“ neturėjo kito pasirinkimo kaip tik taikyti „kontr-priemones“, todėl Kimis pasiliko trasoje, o sustojimui buvo pakviestas Sebastianas. S. Vettelio bolidui buvo vėl uždėtos superminkštosios padangos, kurios buvo pasilikusios nuo šeštadienio. Tuo tarpu Rosbergas perėjo prie minkštųjų padangų ir faktiškai nuo šio momento valdė visą situaciją ir, regis, vis tiek būtų laimėjęs šias lenktynes, net jei nebūtų pasirodžiusios raudonos vėliavos.
Esmė tame, kad Vetteliui sustojimą būtų reikėję atlikti anksčiau nei jis planavo. Turint galvoje tai, kad jis rezerve teturėjo tik vieną minkštųjų padangų komplektą, todėl kitokio pasirinkimo ir negalėjo būti.
„Mercedes“ planai buvo daugmaž aiškūs, ypač kai ant L. Hamiltono mašinos 18 rate buvo uždėtos vidutinės padangos. Tai bylojo, jog pasaulio čempionų komanda neabejoja savo galimybėmis įveikti visą distanciją tik su vienu sustojimu. Ir kai ratu vėliau buvo sustabdytos lenktynės po baisios avarijos, „Ferrari“ iš karto suprato, jog Rosbergas irgi gaus vidutines padangas ir su jomis važiuos iki pat finišo.
Ką buvo galima priešpastatyti? Sebastianas vis dar važiavo prieš Nico, tuo tarpu kai Kimis jau buvo 3 vietoje. Galima buvo išskirti „Ferrari“ pilotų taktikas ir ant Raikkoneno mašinos uždėti vidutines padangas, kad pastarasis dengtų trasą nuo Hamiltono atakų, nors, tiesą sakant, tuoj po restarto suomio bolidas sugedo ir visai pasitraukė.
„Ferrari“ labai nenorėjo ant Vettelio mašinos dėti vidutinių padangų, nes reikėjo bent kažką priešpastatyti „Mercedes“, iš dalies dėl to, kad jie žinojo: Rosbergas šias padangas įšildys kur kas greičiau nei Vettelis ir todėl pasistengs aplenkti Sebastianą greit po restarto. Be to, italų ekipa nebuvo įsitikinusi, kad jie sugebės su vidutinėmis padangomis nuvažiuoti labai ilgą atkarpą ir atlaikys galimą Hamiltono spaudimą paskutiniuose ratuose.
Todėl prieš restartą Vettelis gavo superminkštąsias padangas, tačiau atsidūrė prastoje padėtyje: „Mercedes“ suprato, jog su vidutinėmis padangomis negalės važiuoti maksimaliu greičiu, todėl geriau su jomis trasoje išsilaikyti kur kas ilgiau nei įprasta. „Ferrari“ negalėjo prie minkštųjų padangų pereiti anksčiau nei 35 rate, kadangi juos paskutinėje atkarpoje ribojo galimas šių padangų resursas. O jei „Ferrari“ būtų turėję du minkštųjų padangų komplektus, tai būtų buvę galima veikti kur kas lanksčiau.
Todėl net neverta teigti, jog „Ferrari“ Australijoje pergalę prarado dėl taktinių klaidų, kadangi apsiskaičiuota buvo dar parenkant taktiką prieš šias lenktynes.
Kas atsitiko „Toro Rosso“ komandoje?
Vienu iš įdomiausių lenktynių epizodu buvo radijo ryšys dėl taktikos klausimų, kuris vyko tarp „Toro Rosso“ komandos ir pilotų, nes dėl to ši ekipa prarado daug taškų. Visą savaitgalį šios mašinos buvo palyginti greitos, abu pilotai gerai pasirodė kvalifikacijoje ir atrodė, kad komanda turi šansą uždirbti daug taškų.
Po restarto M.Verstappenas ir C. Sainzas važiavo 5 ir 6 vietose, beje, abu turėjo po naują minkštųjų padangų komplektą, kai tuo tarpu Hamiltonas ir dar keletas pilotų už jo važiavo su kietesnėmis padangomis. Mat Massa, Grosjenas, Hulkenbergas, Bottas ir Palmeris su vidutinėmis padangomis žadėjo važiuoti iki varžybų pabaigos, todėl „Toro Rosso“ nenorėjo atlikti pernelyg ankstyvo sustojimo, nes Maxas ir Carlosas iš karto būtų atsidūrę už šios grupės nugaros.
Tačiau netrukus abu „Toro Rosso“ pilotai pradėjo skųstis, kad jų padangos praranda efektyvumą. Greitis buvo pakankamai normalus, tačiau pilotai įtikino komandą greičiau pakeisti padangas. Tačiau jei abu „Toro Rosso“ lenktynininkai būtų išsilaikę trasoje dar keletą ratų ir tik tada būtų užsidėję naujas vidutinės padangas, tai prieš varžybų pabaigą jų padangos būtų mažiau nusidėvėjusios nei pas varžovus. Dėl to Sainzas ir Verstappenas būtų turėję šansą atakuoti tuos, kurie važiavo su vienu sustojimu.
Nors Verstappenas važiavo priekyje, „Toro Rosso“ priėmė teisingą sprendimą kad pirmą į boksus pakvietė Sainzą – jei Maxas būtų sustojęs 31 rate, tai į trasą jis būtų sugrįžęs paskui J.Palmerį. Viskas pradėjo vykti ne pagal scenarijų būtent tuo metu, kai Verstappenas vienas pats sau nusprendė užvažiuoti į boksus 32 rate, nors komanda jo ten dar nekvietė ir nespėjo gerai pasiruošti sustojimui.
Dėl šios savivalės olandas prarado 5 sek. ir nusirito net į 12 poziciją, atsidūrė net už S. Perezo. Dėl tokio ankstyvo jo sustojimo padangos, lyginant su tais, kas važiavo su vieno sustojimo taktika, nebuvo tokios jau naujesnės, kad Maxas galėtų šiuos varžovus aplenkti, todėl viskas užsibaigė tuo, jog Verstappenas į priekį praleido Massą, Grosjeaną, Hulkenbergą ir Bottą. Tai buvo pakankamai liūdnos ir nesėkmingos lenktynės „Toro Rosso“ komandai. Be to, po lenktynių komandos vadovai buvo priversti Verstappeną išsikviesti „ant kilimėlio“ ir paauklėti dėl jo „savarankiškumo“. Toks elgesys „Formulėje-1“ yra laikomas labai didele nuodėme. Patys pilotai per lenktynes niekada nežino tikrosios padėties trasoje, todėl tikrai ne jie patys turi spręsti, kada reikia stoti boksuose.
Rezultatyvus „Haas“ debiutas
Naujoji amerikiečių „Haas“ ekipa pasižymėjo jau per pirmąjį GP etapą, nes R. Grosjenas užėmė 6 vietą ir uždirbo 8 taškus. Jų mašina parodė gana gerą lenktynių tempą ir Romainas galėjo be problemų už savęs išlaikyti N. Hulkenbergo atakas. Todėl galima spėti, kad amerikiečių komanda dar ne kartą galės finišuoti pirmajame dešimtuke.
Geras Grosjeano rezultatas tapo įmanomas po to, kai komanda puikiai apgalvojo lenktynių strategiją, kuomet jis startavo su minkštosiomis padangomis. Šeštadienį, po padarytos klaidos kvalifikacijos pradžioje, Romainas startavo tik iš 19 pozicijos. Vienintelis dalykas, kuris galėjo likti šiai komandai, buvo tas, jog reikėtų maksimaliai pasinaudoti saugos automobilio faze, o tai šioje Melburno trasoje buvo labai jau tikėtina. Dėl to reikėjo startuoti su minkštosiomis padangomis.
Įdomu tai, kad kai tik saugos automobilis išvažiavo – tai buvo iš karto po Alonso avarijos, kurioje dalyvavo ir antrasis „Haas“ pilotas E. Gutierrezas, amerikiečių ekipa iš karto nepuolė organizuoti Grosjeano sustojimo. Tai byloja apie tai, kad „Haas“ strategai iš karto nuspėjo, kad varžybos gali būti sustabdytos raudonomis vėliavomis. Tuo tarpu kai kurie sportininkai iš karto pasuko į boksus, pavyzdžiui, V. Bottas. Tačiau „Haas“ buvo teisi, ir, kai lenktynės buvo sustabdytos, Romainas be jokių nuostolių atliko savo sustojimą.
Buvo visai aišku, kad jam reikia uždėti vidutines padangas, po restarto prancūzas važiavo 9 vietoje. Raikkoneno gedimas ir keistas „Toro Rosso“ elgesys nulėmė tai, kad Romainas finišavo 6 vietoje. Taigi, tiek „Haas“ pilotas, tiek ir komandos strategai puikiai padirbėjo jau per pirmas savo lenktynes istorijoje.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794