Strateginė Austrijos GP apžvalga

Strateginė Austrijos GP apžvalga
logo 2015 Birželio 26 d. 06:55, Daimler
Britų ekspertas Jamesas Allenas išanalizavo strategijų įtaką Spielbergo trasoje vykusių lenktynių rezultatams...
Austrijos GP nebuvo didelės intrigos sprendžiant kas nugalės šiose varžybose – viską nulėmė lenkimas starto metu, kai Nico Rosbergas aplenkė Lewisą Hamiltoną, bet lenktynių eigoje buvo gana daug įdomių įvykių ir kai kurie pastebėjimai, padaryti Spielberge, leidžia spėti, kas gali laukti mūsų antroje 2015 metų sezono dalyje.
Viltys prieš startą
Remiantis informacija, kurią komandos surinko penktadienį, galima buvo užtikrintai sakyti, kad varžybos vyks tik su vienu sustojimu boksuose. Komandų strategams didžiausią problemą kėlė kaip greičiau įšildyti padangas, dėl ko buvo labai sunku atsikovoti pozicijas dėl ankstesnio padangų pasikeitimo, dar vadinamojo „pakirtimo“.
Minkštųjų padangų resursas buvo skaičiuojamas net 45 ratams, o superminkštųjų – 35 ratams, todėl pilotai be jokių problemų galėjo visas lenktynes nuvažiuoti tik su vienu sustojimu, o tai ribojantis faktorius tebuvo tik padangų granuliavimasis.
Bottas prieš Hulkenbergą
Vienu iš pagrindinių lenktynių momentu buvo kova dėl penktosios vietos tarp Valtteri Botto iš „Williams“ ir Niko Hulkenbergo iš „Force India“. N. Hulkenbergas kvalifikavosi prieš V. Bottą ir išsaugojo pranašumą pirmame lenktynių etape, tačiau 25 rate suomis efektyviai aplenkė vokietį stabdymo zonoje prieš antrąjį posūkį.
Tai buvo labai įdomi trasos dalis su labai rimtu stabdymu, kur labai nepaprasta pilotams surasti kaip efektyviausiai panaudoti energijos resursus. Bottas veikė labai taktiškai – prieš posūkį jis privažiavo prie varžovo greičio matavimo taške iki distancijos, kai galima naudoti DRS kitoje tiesiojoje, kur jau atsidūrė priekyje ir galėjo užtvirtinti savo pranašumą.
„Force India“ tuoj pat pakvietė Hulkenbergą į boksus, kur mechanikai sudirbo labai puikiai – tai buvo bene pats greičiausias sustojimas per visas lenktynes. Hulkenbergas padidino tempą, o „Williams“ strategai atsakė į tokius veiksmus, bet sudirbo kur kas prasčiau – sustojimo metu Valtteri prarado apie sekundę ir sugrįžo į trasą vėl už Niko.
Jie kovojo tarpusavyje dar 8 ratus, kol „Williams“ greičio pranašumas leido Bottui vėl aplenkti Hulkenbergą. Ši dvikova vaizdžiai iliustruoja kovos faktorių – labai protingus Botto veiksmus ir brandų „Force India“ strategų darbą.
Antroji Lewiso Hamiltono vieta
Lewisas prarado pergalę jau starte – jis pajudėjo iš vietos blogiau už N. Rosbergą ir prarado lyderio vietą jau pirmame posūkyje. Turint galvoje labai ribotas galimybes atsikovoti poziciją geresnės strategijos dėka, jis mažai ką turėjo priešpastatyti komandos kolegai, vairavusiam lygiai tokį pat greitą bolidą. O ir pats Rosbergas, lyginant su praėjusiais metais, gerokai pasitempė vairavimo meistriškumo prasme, išmoko labai efektyviai panaudoti DRS ir kitus instrumentus. Gavęs antrąjį padangų komplektą, jis nesunkiai didino savo pranašumą prieš Lewisą.
Būdamas priekyje, Nico turėjo pirmenybę renkantis sustojimo boksuose laiką ir pasuko ten 33 rate. Hamilotonas padangas pasikeitė dviem ratais vėliau. Po lenktynių britas skundėsi, kad užvažiavo į boksus per vėlai, kadangi atsilikimas nuo komandos draugo nuo 2,2 sek. išaugo iki 4,4 sek, bet „Mercedes“ strategai turėjo savų priežasčių – jei Lewisas į boksus būtų užvažiavęs ratu vėliau po Nico, Hamiltonas būtų atsidūręs už Felipe Massos ir už jo būtų praradęs nemažai laiko, kol būtų paruošęs lenkimą. Massa į boksus pasuko 34 rate, o Hamiltoną pakvietė 35 rate, dėl to britas į trasą sugrįžo antras.
Dėl apmaudžiai neprisuktos veržlės S. Vettelis prarado trečią vietą F. Massai. „Ferrari“ komandoje tai jau nebe pirma tokia problema šiame sezone, tereikia prisiminti, kad Australijoje K. Raikkonenui dėl tokios pat priežasties reikėjo pasitraukti iš lenktynių, kai iškilo abejonių, ar gerai jam buvo prisuktas ratas.
Po lenktynių Vettelis pastebėjo, kad šiuo metu „Mercedes“ turi galimybę naudoti kur kas agresyvesnį bolido reguliavimą nei sezono pradžioje, ir tai yra viena iš priežasčių, kodėl Ferrari“ nesugeba stoti su jais į rimtą kovą, nors dar penktadienį visi to laukė. Per laisvas treniruotes „Ferrari“ mašinų bakuose buvo mažiau degalų, o „Mercedes“ naudojo konservatyvų mašinos jėgainės reguliavimą.
Geriausia Maldonado strategija
Verti dėmesio ir Pastoro Maldonado veiksmai, kuris startavęs 10 vietoje, sugebėjo finišuoti septintas, aplenkęs Maxą Verstappeną iš „Toro Rosso“. „Lotus“ pilotas buvo kvalifikuotas už dešimtuko ribų ir galėjo laisvai pasirinkti padangas pirmajai lenktynių atkarpai, bet startavo dešimtas dėl baudų, kurias gavo „Red Bull“ lenktynininkai.
Maldonado pasirinko kietesnes padangas ilgajai pirmai atkarpai, jam dar padėjo ir tas faktas, kad „Toro Rosso“ komanda labai anksti pakeitė padangas M. Verstappenui – dar 26 rate Maxas nuo superminkštųjų perėjo prie minkštųjų padangų. Galiausiai finalinėje atkarpoje jo padangos buvo pakankamai nudėvėtos ir likus dviem ratams iki finišo, Maldonado aplenkė olandą.
M. Verstappenas kovojo su „Red Bull“ pilotais, kurie naudojo kietesnes padangas ilgojoje atkarpoje – po ankstyvo savo sustojimo jis sugrįžo į trasą paskui juos ir aplenkė D. Kvyatą, bet norint aplenkti D. Ricciardo, jam prireikė kur kas daugiau laiko – Danielis į boksus pasuko tik 50 rate.

Maldonado keitėsi padangas 37 rate ir perėjo prie superminkštųjų, po to jis sugebėjo panaikinti 11 sek. deficitą per 20 ratų, kol „neprisikasė“ iki atakos momento, kurią sėkmingai atliko.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553