Strateginė Japonijos GP etapo apžvalga

Strateginė Japonijos GP etapo apžvalga
logo 2015 Spalio 01 d. 06:55, Red Bull/Getty Images
Britų ekspertas Jamesas Allenas išanalizavo strategijų įtaką Japonijos GP etapo rezultatams...
Japonijos GP savaitgalio metu „Mercedes“ komanda atstatė savo turėtą ankstesnį pranašumą ir iškovojo pergalingą dublį, o tai leido pasaulio čempionų komandai dar labiau atitrūkti nuo konkurentų Konstruktorių taurės įskaitoje. Be to, lenktynių metu mes tapome keleto svarbių taktinių sprendimų liudininkais ir eilinį kartą pamatėme, kiek geras startas turi įtakos tolesnei lenktynių eigai.
Aplenkęs Nico Rosbergą, Sebastianas Vettelis tikėjosi, kad jis gali Suzukoje užimti 2 vietą, nes tai buvo labai svarbu „Ferrari“ pilotui, mat jis toliau tęsia kovą dėl 2 vietos asmeninėje įskaitoje. Bet kaip „Ferrari“ prarado šią vietą? Taip pat verta atkreipti dėmesį į labai gerą „Force India“ lenktynininko Nico Hulkenbergo darbą, nes jis, startavęs iš 13 pozicijos, lenktynes užbaigė aukštoje šeštoje vietoje.
Viltys prieš startą
Penktadienio treniruočių metu pylė lietus, todėl komandos negalėjo normaliai dirbti ir trasoje sukti ilgus ratus – norint išsiaiškinti padangų galimybes. Be to, „Pirelli“ vėl įvedė naujus apribojimus slėgiui padangose, o tai galėjo sąlygoti labai greitą jų perkaitimą, tai keltų dar daugiau abejonių prieš varžybas.
Pagal šeštadienio rezultatus du veiksniai vertė susimąstyti. Pirma, abu „Mercedes“ pilotai parodė labai gerą laiką pirmoje kvalifikacijos dalyje su kietosiomis padangomis, o antra – „Ferrari“ nesugebėjo surinkti pakankamai informacijos per rytinę treniruotę. Kaip parodė tolimesnis įvykių vystymasis, šie abu faktoriai ir nulėmė lenktynių baigtį.
„Ferrari“ prieš „Mercedes“
N. Rosbergas, „pole“ pozicijos laimėtojas, prarado pergalę pačioje lenktynių pradžioje, kai pralaimėjo L. Hamiltonui startą. Jam tai buvo labai rimtas smūgis, nes dabar čempionato lyderis gali sau leisti visai neiškovoti pergalių šiame sezone: net jei Rosbergas laimės visus likusius penkis etapus, o Hamiltonas finišuos antras – Lewisas vis vien taps pasaulio čempionu.
Po staro pagrindinė intriga buvo tame, ar sugebės Nico atsilošti, nors jis ir nukrito net į ketvirtą poziciją. Galiausiai Rosbergui padėjo sumani taktika. Jo kovą su Vetteliu tikrai vertėjo stebėti, nes viską lėmė sekundės dalys, o po lenktynių liko nuojauta, kad „Ferrari“ vis tik galėjo išsaugoti antrąją vietą. Tai kodėl jiems taip nepasisekė?
S. Vettelis labai gerai važiavo per antrąją lenktynių atkarpą, saugojo padangas ir kartu išlaikė 2 sek. persvarą prieš varžovą: „Ferrari“ komanda tuo metu spėjo, kad to užteks norint išvengti priepriešinių veiksmų iš „Mercedes“ komandos ir tai neleis Rosbergui išeiti į priekį dėl ankstesnio sustojimo.
Savo strateginiuose skaičiavimuose „Ferrari“ rėmėsi tokiais sumetimais: jie primetė, koks gali būti „Mercedes“ greitis išvažiavimo iš boksų rate, maždaug įsivaizduodami, kada Rosbergas pasuks į boksus ir sulygino su tuo tempu, kurį gali palaikyti Vettelis.
Suprantama, norint neleisti varžovui jūsų aplenkti dėl ankstesnio sustojimo, geriau pačiam pirmiau pasukti į boksus. Bet ir čia yra rizika, kad tavo pirmas sustojimas bus per ankstyvas ir paskutiniuose ratuose tavo padangos gali būti labai blogos.
Vienas ratas keitėsi kitu, o Vettelis ir jo komanda laukė, kada ateis momentas, kad būtų galima ramiai pereiti prie vidutinių padangų ir važiuoti su jomis iki finišo. Mat „Ferrari“ bolidas su jomis važiuoja kur kas geriau nei su kietosiomis.
Bet dar iki to jiems reikėjo išsiaiškinti su antrąja „Ferrari“ mašina ir suteikti šansą K. Raikkonenui aplenkti V. Bottą būtent dėl ankstesnio sustojimo ir tai puikiai suveikė. 28 rate labiau patyręs suomis pabuvojo boksuose, o jo jaunas tėvynainis, sureagavęs į tai, į boksus nuvažiavo ratu vėliau, dėl to Kimis pakilo į 4 vietą.
„Mercedes“ pasinaudojo momentu ir Rosbergą pakvietė į boksus tada, kai juose buvo V. Bottas ir visas „Ferrari“ dėmesys buvo sukaustytas ties juo. Tai nebuvo pats geriausias „Mercedes“ sustojimas, bet tai, kas atsitiko vėliau, šokiravo Vettelį ir visą „Ferrari“ ekipą.
Išvažiavęs iš boksų su kietosiomis padangomis, Rosbergas parodė labai puikų laiką – 1 min. 55,869 sek. Norint suprasti, kiek tai buvo geras laikas, verta pasakyti, kad Nico savo pirmą ratą po sustojimo nuvažiavo net 2 sek. greičiau nei tą padarė K. Raikkonenas, kai aplenkė Bottą ir taip pat 2 sek. greičiau už Vettelį.
Visa tai kalba apie didelį „Mercedes“ mašinų rezervą su kietosiomis padangomis, ką komandos pilotai parodė dar pirmoje kvalifikacijos dalyje ir „Ferrari“, regis, to pakankamai neįvertino.
Vettelis pabandė sureaguoti: „Ferrari“ mechanikai atliko sustojimą greičiau nei „Mercedes“. Bet kažkokios sekundės šimtosios, kurių italų ekipa neįvertino, atlikdama savo skaičiavimus, nulėmė šios dvikovos baigtį. Vettelis pralaimėjo poziciją Rosbergui kaip tik tuo momentu, kai išvažinėjo iš boksų.
Visai realu, kad „Ferrari“ viso to galėjo išvengti, jei Vettelio sustojimas būtų atliktas tame pat rate kaip ir Rosbergo, t.y. likus 24 ratams iki finišo. Tada Sebastianas galėjo likti priekyje. Beje, esant tokiam scenarijui, „Mercedes“ komanda galėjo paprašyti Nico trasoje likti dar keletui ratų, o vėliau jam uždėti vidutines padangas, o tai leistų atakuoti Sebastianą prie pat varžybų finišą. Nors aplenkti šioje Suzukos trasoje yra be galo sunku...
N. Hulkenbergas startavo tryliktas, o finišavo – šeštas
Puikiai per visą Japonijos lenktynių etapą važiavo N. Hulkenbergas iš „Force India“. Vokiečių pilotas buvo nubaustas už susidūrimą su F. Massa Singapūre, todėl Suzukoje prarado 3 pozicijas. Jis labai puikiai startavo ir aplenkė net penkis varžovus dėl labai agresyvių veiksmų pirmajame posūkyje.
Po to jis atsidūrė už dviejų „Lotus“ lenktynininkų, o dėl ankstyvesnio sustojimo Hulkenbergui pavyko susidoroti ir su P. Maldonado bei R. Grosjeanu. Galiausiai Nico finišavo šeštas, už dviejų „Mercedes“ bei „Ferrari“ ir V. Botto iš „Williams“. Tai galima laikyti idealios teisingos iniciatyvos, agresyvios taktikos bei kruopštaus pilotavimo pavyzdžiu. Tai leido Hulkenbergui pelnytai uždirbti 8 taškus.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983