Strateginė JAV GP etapo apžvalga

Strateginė JAV GP etapo apžvalga
logo 2015 Spalio 29 d. 06:55, Ferrari
Britų žurnalistas Jamesas Allenas apžvelgė strategijų įtaką Ostine pasibaigusioms JAV GP etapo lenktynėms.
JAV GP etapą šiais metais daugelis atsimins dar ilgai kaip klasikines varžybas su daugybe lyderio pasikeitimų ir labai įtempta kova trasoje. Nico Rosbergas vėl bandė padaryti viską, kad laimėtų šias lenktynes, ir vėl pergalė iš jo rankų išslydo, o lenktynių diena užsibaigė Lewiso Hamiltono triumfu ir trečiuoju šio brito pasaulio čempiono titulu.
Strategijų pasirinkimas Ostine buvo vienu iš pačių svarbiausių faktorių – pabandysime išanalizuoti pačių įsimintiniausių šių lenktynių epizodų priežastis.
Viltys prieš startą
Retai pasitaiko, kad pilotams prieš lenktynes nebuvo jokių šansų išbandyti šią trasą. Dėl siaubingo oro Ostine antrąją treniruotę visai teko atšaukti, o kvalifikaciją perkelti į sekmadienio rytą.
Lenktynininkai sausu oru nebuvo nuvažiavę nė vieno rato, todėl prieš startą su tarpinėmis lietaus padangomis praėjus tik vienai valandai po lietaus pabaigos niekas neįsivaizdavo, kokia situacija bus per lenktynes. Visi bandė išsiaiškinti patį optimaliausią perėjimo prie „slick“ padangų laiką.
Analizuojant šias varžybas, geriausia yra apžvelgti kiekvieną iš keturių šio etapo lenktynių fazę, į kurias išskirstė įprasti ir virtualūs saugos automobiliai.
Pirma dalis: Hamiltonas starte aplenkia Rosbergą
Pirmojo lenktynių dalis vyko ant šlapios dangos. L. Hamiltonas startavo antras už N. Rosbergo, bet agresyviu manevru pirmajame posūkyje (čia neapsėjo ir be kontakto) aplenkė savo komandos draugą.
Panašios oro sąlygos ir tarpinės padangos labai tiko „Red Bull“ ekipai. Todėl labai greitas Danielis Ricciardo netrukus perėmė iniciatyvą.
Asfaltas džiūvo lėtai ir netolygiai. Pirmas sektorius tarsi jau leido naudoti „slick“ padangas, tačiau du likusieji dar buvo per šlapi, ypač užtęstas 17 posūkis. V. Bottas ir R. Grosjenas pirmieji perėjo prie sauso oro padangų, bet labai daug dėl to prarasdavo laiko.
Optimalus laikas keistis padangas atėjo vėliau, kai M. Ericssonas parodė geriausią laiką su „slick“ padangomis, tada jo pavyzdžiu pasekė ir kiti.
Mercedes“ 18 rate į boksus pakvietė L. Hamiltoną – Rosbergas aplenkė jį antrame sektoriuje, jau po to, kai Lewisas gavo komandos nurodymą važiuoti į boksus. Po pernykščio incidento Bahreine, „Mercedes“ visuomet pirmą į boksus kviečia tą pilotą, kuris važiuoja priekyje, o šio sprendimo priėmimo metu Lewisas važiavo priekyje, todėl Rosbergui trasoje dar teko praleisti vieną ratą.
Sugrįžęs į trasą, Lewisas ilgai negalėjo įšildyti minkštųjų padangų ir kai kitame rate Ricciardo, Rosbergas ir Kvyatas perėjo prie sauso oro padangų. Hamiltonas atsidūrė tik ketvirtas. Nico problemų su padangų įšildymu neturėjo, jis iš karto pradėjo važiuoti labai geru tempu ir kažkiek atitrūko nuo kitų.
Antra dalis: saugos automobilis davė šansą surizikuoti
Saugos automobilis išvažiavo 27 rate – iki finišo dar buvo likę 29 ratai – labai daug, jei kam nors norėtųsi šią visą atkarpą įveikti su vienu padangų komplektu. Tačiau „Ferrari“ vis tik surizikavo ir Sebastianui Vetteliui uždėjo vidutines padangas su viltimi nuvažiuoti iki pat galo. Lygiai taip pat pasielgė Perezas, Sainzas, Hulkenbergas ir Rossi.
„Toro Rosso“ padarė taip, kaip ir visuomet panašiose situacijose – išskyrė savo lenktynininkų strategijas. Verstappenas dar vieną ratą liko trasoje, kol komanda stebėjo varžovų elgesį, o po to Maxą pakvietė į boksus ir uždėjo jam minkštąsias padangas. Ir jam pasisekė – jis su šiuo padangų komplektu finišavo todėl, kad dešimt iš likusių 28 ratų vyko sumažinto greičio režime – už realaus ar virtualaus saugos automobilio.
„Mercedes“ taip pat galėjo išskirti pilotų strategijas ir Hamiltoną pervesti prie vidutinių padangų tuo metu ir tokiu būdu išvengti papildomos rizikos. Bet jiems padėjo po to įvykę lenktynių stabdymai.
Be to, su „slick“ padangomis buvo labai ryškus „Mercedes“ pranašumas prieš kitas komandas ir todėl jie išvengė nemalonumų varžybų pabaigoje.
Kodėl „Mercedes“ to nepadarė? Vidutinių padangų pasirinkimas tuo momentu nebūtų labai geras – šios padangos ilgai įšilinėjo ir tos pilotas būtų lengvu grobiu tam, kas važiuotų su minkštosiomis padangomis. Tuo metu Hamiltono pozicijos nebuvo jau tokios stiprios – Rosbergas turėjo geresnius šansus.
Po restarto Rosbergas ir Hamiltonas lengvai nuvažiavo tolyn ir per penkis ratus nuo varžovų atsiplėšė apie 10 sekundžių.
Trečia dalis: ir vėl virtualus saugos automobilis
38 rate Nickas Hulkenbergas pateko į avariją ir vėl buvo paskelbtas VSC režimas. Momentas buvo tinkamas keistis padangoms, gauti naują minkštųjų padangų komplektą ir su juo važiuoti iki pat finišo. Taip pasielgė daugelis, įskaitant ir Rosbergą.
Sustojimo VSC režimu boksuose laikas būna maždaug 12 sekundžių laiko nuostolis, tuo tarpu kai įprastai prarandama maždaug 21 sekundė. „Red Bull“ nutarė vienu metu aptarnauti abu pilotus, o „Mercedes“ nebandė surizikuoti. Antrasis pilotas tuo metu, kai aptarnaujamas pirmasis, praranda maždaug 6 sekundes, todėl tokiu atveju nuostolis būtų apie 3 sek., kartu su rizika, kad kažkas gali atsitikti ne taip, kaip reikia.
Taigi, Lewiso sustojimas laukė vėliau. Po restarto Vettelis važiavo atsilikęs maždaug 5 sek. su senomis vidutinėmis padangoms, o Rosbergas – dar už trijų sekundžių su naujomis minkštosiomis. Tuo metu Rosbergo pranašumas buvo akivaizdus.
Jei su tarpinėmis padangomis „Red Bull“ mašinos buvo labai stiprios, tai su „slick“ padangomis joms akivaizdžiai trūko greičio ir pilotai niekaip negalėjo pasiekti normalios padangų darbinės temperatūros.
Ketvirta dalis: antrasis saugos automobilis ir dovanėlė Lewisui

Ostine saugos automobilio išvažiavimo tikimybė yra nedidelė – pirmiausia dėl labai plačių saugos zonų. Patys pavojingiausi momentai čia būna per startą ir pirmajame rate, vėliau šansai vėl stabdyti lenktynes yra nedideli. Bet praėjusį sekmadienį visas vyko ne taip. Padangų dėvėjimasis ant skirtingų bolidų buvo skirtingas, peletonas keletą kartų buvo renkamas į krūvą ir buvo lėtinamas tempas dėl saugos automobilių, o komandos, neturėdamos informacijos apie padangų dėvėjimąsi, dažnai priimdavo pernelyg optimistinius sprendimus. Visa tai atvesdavo prie incidentų ir avarijų.
Likus 14 ratų iki finišo D. Kvyatas sudaužė bolidą ir trasoje vėl atsirado saugos automobilis.
Hamiltonas tuo puikiai pasinaudojo, kad galėtų atlikti sustojimą. Jis sugrįžo į trasą paskui Rosbergą, bet turėjo naujesnes padangas. Vettelis taip pat pasikeitė padangas į minkštąsias. Dabar Hamiltonas jau turėjo ryškią persvarą. Likus 9 ratams iki finišo, Rosbergas padarė klaidą ir Lewisas įsidėjo pergalę su į kišenę“.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983