Strateginė Kanados GP etapo apžvalga

Strateginė Kanados GP etapo apžvalga
logo 2015 Birželio 13 d. 06:55, Daimler
Britų žurnalistas bei ekspertas Jamesas Allenas išanalizavo strategijų įtaką Monrealio trasoje vykusių lenktynių rezultatams...
Kanados GP etapas garsus tuo, kad lenktynės ten vyksta labai intensyviai ir nenuspėjamai, bet šiemet viskas buvo paprasta ir net neįdomu, gal būt išskyrus tai, jog keli pilotai startavo iš rikiuotės galo, tačiau sugebėjo finišuoti labai aukštose vietose.
Dvikovos tarp „Mercedes“ lenktynininkų baigtį iš esmės nulėmė kvalifikacija, kurią laimėjo Lewisas Hamiltonas, o Nico Rosbergas iš esmės nieko padaryti negalėjo, be to, jis šiek tiek susimuistė ties startu ir pavyti komandos kolegos taip ir nesugebėjo.
„Ferrari“ komandos atveju reikėtų kalbėti tariamąja nuosaka: ko jie būtų galėję pasiekti, jei aplinkybės būtų susiklosčiusios kitaip. Sebastiano Vettelio tempas leidžia spėti, kad jei jis kvalifikacijoje būtų užėmęs trečiąją vietą, tai būtų galėjęs apsunkinti gyvenimą „Mercedes“ pilotams, nors jo kolegai Kimiui Raikkonenui to padaryti nepavyko. Bet mes matėme keletą labai įdomių taktinės kovos pavyzdžių, kurie nusipelnė detalesnės analizės, ypač tarp „Ferrari“ ir „Williams“.
Viltys prieš startą
Kanadoje visada iškyla degalų taupymo problema, bet pernai ji išnyko jau pačioje lenktynių pradžioje, po to, kai susidūrė dvi „Marussia“ mašinos ir į trasą išvažiavo saugos automobilis. Šiais metais apsėjome be saugos automobilio, todėl visiems reikėjo taupyti degalus ir saugoti stabdžius. Stabdžiai Monrealyje dėvisi kur kas stipriau nei kitose trasose, kadangi jie perkaista nuo labai dažnų ir intensyvių stabdymų.
„Mercedes“ pilotams būtinybė spręsti šias dvi problemas buvo sąlygota tuo, jog reikėjo leisti Hamiltonui su Rosbergu varžytis tarpusavyje, o kaip vėliau pripažino komandos technikos direktorius Paddy Lowe, ginčai apie tai, kiek metrų likus iki posūkio atleisti akseleratorių, buvo visai įtempti.
Dar praėjusių metų skaičiavimai parodė, kad skirtumas tarp vieno ir dviejų sustojimų taktinių schemų yra nedidelis, nors dviejų sustojimų variantas yra priimtinesnis, jei trasa prieš pilotą būna laisva, kaip tai buvo „Mercedes“ atveju.
Šiemet penktadienio treniruotės buvo apribotos dėl lietaus ir buvo abejonių, kokia schema leis visą distanciją nuvažiuoti greičiau, kadangi labai tikslių duomenų niekas neturėjo. Šiemet „Pirelli“ padangos yra kiek patvaresnės, nors superminkštųjų ir minkštųjų sudėčių padangos yra tokios pat kaip ir pernai. Jos be vargo leido pilotams visus 70 ratų nuvažiuoti su vienu sustojimu boksuose.
Ir jei „Mercedes“ komanda iš karto pasirinko vieno sustojimo taktiką, tai „Williams“ sekmadienio rytą nusprendė, kad du sustojimai jiems bus naudingesni. Taktika, kurią naudojo S. Vettelis, leidžia spėti: „Ferrari“ galvojo, jog dauguma komandų boksuose stos po du kartus.
„Ferrari“ sutrukdė šeštadienio problemos
Tenka pripažinti, kad „Ferrari“ rezultatai buvo kiek blogesni nei galima buvo tikėtis. Atrodo, jog spėjimas, kad jie galėjo laimėti šias lenktynes, yra kiek perdėtas, bet visai įmanoma įsivaizduoti, kad jie buvo pajėgūs „užvirti košę“ „Mercedes“ lenktynininkams, kadangi tiek Hamiltonui, tiek ir Rosbergui teko mažinti tempą, nes reikėjo taupyti degalus ir vengti problemų su technika.
Nors labai neblogas tempas, „Ferrari“ parodytas per treniruotes, buvo aiškinamas ir tuo, kad raudonuose boliduose buvo mažiau degalų nei „Mercedes“, todėl nėra jokių abejonių, kad Vettelis būtų galėjęs paspausti abu „Mercedes“ pilotus, jei jis būtų startavęs iškart už jų.
„Mercedes“ pilotams tikrai reikėjo galvoti apie degalų taupymą ir stabdžius ir to negalima neįvertinti, tačiau vis tiek „Ferrari“ Monrealyje nesugebėjo rimtai paspausti lyderių. Bet jeigu Vettelis būtų važiavęs trečias, visai tikėtina, kad „Mercedes“ pilotams būtų reikėję imtis kitokios taktikos ir abiems bolidams surengti po du sustojimus nei rizikuoti, kad „Ferrari“ būtų galėję juos aplenkti dėl agresyvesnės taktikos.
Tačiau S. Vettelis startavo tik 18-tas dėl techninių problemų ir baudų ir pagal daugumos komandų skaičiavimus, daugiausia, ko jis galėjo pasiekti, buvo penktoji vieta. Už Valtteri Botto ir prieš Romainą Grosjeaną buvo labai didelis tarpas ir Vettelis kaip tik tikėjosi jame atsidurti.
Greičio jam būtų pakakę renkantis bet kokią taktiką. Bet štai kas įdomu: jis pasirinko labai neįprastą schemą, kuomet pirmą sustojimą atliko labai anksti – jau 7 rate, o vėliau nuvažiavo dvi ilgas atkarpas, iš kurių viena buvo 28 ratai, o kita – 35 ratai. Išeitų, jog „Ferrari“ buvo numatę, kad dauguma pilotų stos būtent po du kartus. Penktadienį ant „Ferrari“ bolidų smarkiai granuliavosi padangos, todėl jie mane, kad tai labiausiai tikėtinas scenarijus. Iš tikrųjų „Ferrari“ buvo vienintelė iš „top“ komandų, kuri pasirinko būtent tokį variantą.
S. Vettelis labai anksti sustojo pirmą kartą, tikėdamas įgauti pranašumo prieš kitus, kurie į boksus turėjo sukti kažkur 15 rato ribose ir tuomet jis būtų turėjęs šansų laimėti kelias pozicijas. Be to, italų ekipa tikėjosi sulaukti saugos automobilio, kuris jiems būtų galėjęs būti naudingas.
Kimis Raikkonenas lenktynių pradžioje taip pat rodė labai gerą tempą, bet po to sulėtėjo ir galiausiai prarado labai realų podiumą po to, kai 27 rate jo bolidą apsuko trasoje.
Greita „Williams“ reakcija
„Williams“ Kanadoje pasirodė labai stipriai – V. Bottas pasinaudojo „Ferrari“ problemomis ir atėmė iš K. Raikkoneno 3 vietą. Raudonąjį bolidą apsuko iškart išvažiavus iš boksų po sustojimo – 26 rate, kai jis gavo minkštąsias padangas. „Ferrari“ mašina apsukimo momentu buvo 10 posūkyje, tuo tarpu V. Bottas buvo dar tik 6 posūkyje. „Wiliams“ žaibiškai sureagavo ir pakvietė Bottą į boksus, o po sustojimo Valtteri į trasą sugrįžo prieš Raikkoneną, kuris tuo metu dar tik pradėjo 28 ratą.
Tačiau tai tapo įmanoma tik tuomet, kai „Williams“ pakeitė taktinę schemą ir nuo dviejų sustojimų perėjo prie vieno. Pirmoje atkarpoje Bottas pranešė, kad su superminkštosiomis padangomis viskas tvarkoje ir „Williams“ pademonstravo labai lankstų požiūrį. Būtent dėl to po finišo Valtteri sakė, kad tai yra puikus komandinis rezultatas. Jei jis būtų sustojęs anksčiau ir laikytųsi 2 sustojimų taktikos, tai nebūtų galėjęs pasinaudoti Kimio klaida ir atkovoti iš jo pozicijos.
Vėliau, 40 rate K. Raikkonenas atliko antrąjį sustojimą ir perėjo prie superminkštųjų padangų, kad prieš pat lenktynių pabaigą galėtų atakuoti V. Bottą. „Williams“ galvojo, ar nevertėtų V. Botto į boksus pakviesti antrą kartą, norint apsidrausti, tačiau „šeštasis pojūtis“ bylojo, kad Raikkonenas, kuriam su superminkštosiomis padangomis teks nuvažiuoti net 30 ratų, nebus labai pavojingas. Todėl „Williams“ nutarė pasilikti trasoje ir Kimis išties nesugebėjo pavyti savo jaunesniojo tėvynainio. „Williams“ komandos strateginė brigada dirbo labai ramiai, o tai byloja apie didelę jos brandą.
Jei pažiūrėsime „Williams“ lenktyninį tempą K. Raikkoneno atžvilgiu, tai kuomet ant abiejų bolidų buvo minkštosios padangos, leido pamatyti, kad jų tempas daugmaž buvo lygiavertis. O štai prieš mėnesį apie tai dar nebuvo galima kalbėti. Vadinasi, „Williams“ komanda pasiekė esminės pažangos, bet tai reikės dar kartą patvirtinti kituose etapuose Austrijoje bei Silverstoune.
Tuo tarpu Felipe Massa bandė prasiveržti iš savo 15 vietos, kurioje jis startavo ir labai norėjo prasibrauti iki V. Botto. Jis pradėjo lenktynes su minkštosiomis padangomis, tikėdamasis nuvažiuoti kuo daugiau ratų iki tol, kol pereis prie superminkštųjų padangų finaliniame etape.
Brazilo varžovu buvo S. Vettelis ir kai vokietis sustojo 33 rate, „Williams“ norėjo apsaugoti pati save ir atlikti F. Massos sustojimą, tačiau tokiu atveju Felipei su superminkštosiomis padangomis būtų tekę nuvažiuoti net 35 ratus, o jų bolidas kol kas to padaryti neleidžia, nes jis blogiau taupo padangas nei „Ferrari“ mašinos.
„Williams“ komandai reikėjo garantuoti, kad jie pasiliks priekyje Daniilo Kvyato ir abiejų „Lotus“ lenktynininkų. Dėl to Massos sustojimas buvo suplanuotas keliais ratais vėliau. Galiausiai tai reiškė, kad Massa atiduos 5 poziciją Vetteliui, bet dėl to išvengs padangų problemos paskutiniuose ratuose ir kartu išsaugos 6 vietą finiše. Tai buvo klasikinis rizikos valdymo pavyzdys, kuris naudojamas „Formulės-1“ strategijose.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983