Strateginė Meksikos GP etapo apžvalga

Strateginė Meksikos GP etapo apžvalga
logo 2015 Lapkričio 05 d. 10:57, Red Bull/Getty Images
Britų ekspertas Jamesas Allenas išanalizavo strategijų įtaką Meksikos GP rezultatams...
Pasaulio čempiono ir Konstruktorių taurės nugalėtojo laurai jau atiduoti, bet Meksikos etapas leido daug ką apsvarstyti ir atnešė „Williams“ komandai pirmąjį titulą po lenktynių Monzoje.
Etapas naujoje trasoje – tai visuomet sudėtinga užduotis, o Mechiko mieste dar prisidėjo ir kai kurie ypatumai – didelis aukštis virš jūros lygio ir labai karštas oras lenktynių dieną. „Mercedes“ pilotai vėl iškovojo dublį – šiandien mes išanalizuosime šios komandos sprendimą keisti taktiką lenktynių metu.
Viltys prieš startą
Buvo galvojame, kad padangų dėvėjimasis ant naujo brolių Rodrigezų autodromo asfalto bus labai mažas, bet per lenktynes jis buvo daugiau nei vidutinis. Padangų grūdėjimasis buvo problema daugeliui pilotų, kol lenktyninė trajektorija nenusiklojo atidirbusios gumos likučiais, bet aukšta temperatūra kiek sumažino šios problemos aktualumą. Be to, išretintame ore reikėjo labai kontroliuoti stabdžių temperatūrą – greitis vietomis siekė net 360 km/h, o aušinimo sistema dirbo nepakankamai gerai.
„Pirelli“ naujose trasose visuomet taiko konservatyvų požiūrį į mišinių parinkimą, šįkart jie atvežė minkštąsias ir vidutines padangas. Pagal duomenis, surinktais per treniruotes, komandos žinojo, kad lenktynės tikriausiai praeis su vienu sustojimu, kuris vyks 45-50 ratuose. Bet kai asfalto temperatūra prieš varžybas pakilo iki 56 laipsnių, iškilo daug klausimų, ar pavyks apsiriboti vienu sustojimu boksuose.
Kodėl „Mercedes“ pakeitė strategiją?
Esminiu momentu šiame etape buvo antroji varžybų dalis, kai „Mercedes“ nutarė pereiti prie „plano B“ ir atlikti antrą sustojimą, kai abiem pilotams buvo uždėtos minkštosios padangos. Hamiltonas suabejojo tokiu komandos sprendimu, bet ar galėjo jis laimėti lenktynes, jei būtų pasilikęs trasoje?
Įdomus šio klausimo aspektas, kuris nebuvo plačiai svarstomas – ant Hamiltono mašinos padangos dėvėjosi greičiau nei ant Rosbergo, taigi jis iš papildomo sustojimo laimėjo net daugiau nei Nico.
Tuo momentu niekas nežinojo, kad po 5 ratų išvažiuos saugos automobilis. Bet be antro sustojimo „Mercedes“ pilotams būtų reikėję nuvažiuoti 45 ratus su vienomis padangomis, o trasa, laikui bėgant, tapo vis greitesnė.
Kitas aspektas, kuris taip pat nebuvo aptariamas – trasos būklės gerėjimas užmaskavo tai, kad padangos dėl nusidėvėjimo prastėja – pilotams atrodė, kad padangos dirba taip pat kaip ir vėliau. Kažkuriuo momentu Hamiltonas nuvažiavo greitesnį ratą nei per kvalifikacijos primą dalį – taip buvo pagerėjusi trasos būklė.
Atlikti antrą sustojimą „Mercedes“ priėmė kiek anksčiau, tam atvejui, jei pasirodys saugos automobilis, o jų pilotai jau bus pravažiavę įvažiavimą į boksus – tokiu atveju jie pralaimėtų šias lenktynes. Jie pirmavo su komfortiška 27 sek. persvara nuo Kvyato ir buvo akivaizdu, kad tai yra geriausias laikas pasikeisti padangas – jei jūs nenorite rizikuoti nuvažiuoti su vienomis padangomis 45 ratus, geriau to nedaryti. Bet kokia komanda tokiu atveju pasielgtų lygiai taip pat.
„Mercedes“ nutarė nerizikuoti ir pakeisti padangas abiem pilotams. Matyt, kad jiems pirmiau reikėjo aptarnauti Hamiltoną, kad nekiltų jokių abejonių, juk Lewisas, važiuodamas papildomą ratą, derėjosi su komanda, nenorėdamas stoti. Iš kitos pusės, tokiu atveju jis būtų aplenkęs Rosbergą dėl vadinamojo „pakirtimo“, taigi šis klausimas pasilieka ginčytinas.
Problema tame, kad Hamiltonas neturėjo informacijos apie tai, kodėl Rosbergui buvo pakeistos padangos. Matyt, kad jis galvojo, jog pas komandos draugą iškilo problemos su padangomis, o jis jų neturėjo. Tame jis pamatė galimybę laimėti šias lenktynes ir labai norėjo tai padaryti, kadangi Nico, atrodo, išsprendė savo problemas dar kvalifikacijoje ir aplenkė Hamiltoną 4 kartus iš eilės.
Hipotetiška, jei Lewisas tuo metu būtų pasilikęs trasoje, neįvykdęs komandos nurodymų, jis ratą įveiktų 2 sek. lėčiau nei Rosbergas su naujomis padangomis. Per 5 ratus Hamiltono pranašumas sumažėtų iki 8 sek., ir jis pasuktų į boksus pasirodžius saugos automobiliui ir „save patikėtų“ komandai, kurios nurodymo ką tik neįvykdė.
Jei jis visai nesikeistų padangų per saugos automobilio fazę, tai jo padangos visi susidėvėtų ir jis taptų lengvu kąsniu Rosbergui.
„Williams“ ir Bottui pasisekė su saugos automobiliu
Praėjusiais ir šiais metais „Williams“ komanda buvo kaltinama tuo, kad jie veikia nepakankamai agresyviai, bet Meksikoje viskas buvo atvirkščiai. Trečia pagal pajėgumą komanda pelnytai iškovojo vietą ant podiumo dėl optimalios strategijos ir paskaičiuota rizika.
Starto metu Bottas atkovojo vieną poziciją dėl Vettelio problemų, bet jis užstrigo už Ricciardo. Pagal lenktynių modeliavimo duomenis komanda žinojo, kad jie nesugebės nuvažiuoti visų lenktynių su vienu sustojimu, todėl labai drąsiai atsikratė minkštųjų padangų, su kuriomis „Williams“ jau turėjo problemų ir tai padarė jau 8 rate. Po varžybų Bottas pasakojo, kad teoriškai buvo galima užbaigti lenktynes su tomis pačiomis vidutinėmis padangomis, bet iki varžybų „Williams“ skaičiavo, kad su jomis galima nuvažiuoti 50 ratų, bet ne 63.
Valtteri į trasą sugrįžo 14 vietoje, bet kilo aukštyn dėl to, kad pradėjo stoti kiti pilotai. Jo bolidas atlaikė susidūrimą su Raikkonenu ir Bottas atsidūrė 4 vietoje, keliomis sekundėmis nusileido Kvyatui. 51 rate išvažiavo saugos automobilis ir tai leido jam atlikti sustojimą. Valtteri vos nepraleido savo šanso, kai neužvažiavo į boksus iš karto, bet tai jis padarė kitame rate ir sugrįžo 1 sek. prieš Ricciardo.
Vidutinių padangų įšildymas reikalauja laiko, bet Bottas žinojo, kad galės atakuoti Kvyata po restarto ilgoje tiesiojoje. „Williams“ maksimalus greitis buvo 360 km/h, kai tuo tarpu „Red Bull“ – tik 347 km/h ir taip jis išnaudojo šansą ir užėmė trečia vietą.
Perezas vėl tikėjosi sėkmės
Sočyje Perezas penktą kartą buvo pakilęs ant podiumo, kai sugebėjo su vienu vidutinio kietumo komplektu nuvažiuoti labai ilgą atkarpą geru tempu. Jis tai badė padaryti ir per namų lenktynes Meksikoje – šįkart su minkštosiomis padangomis įveikė net 53 ratus.
Sergio buvo aštuntas, kai 51 rate pasirodė saugos automobilis, tai leido visiems pilotams ramiai pereiti nuo vieno sustojimo prie dviejų su minimaliu laiko praradimu. „Force India“ nutarė surizikuoti ir palikti Perezą trasoje, tikintis aplenkti Massą ir Hulkenbergą, kurie iki to važiavo 20 ir 17 sek. priekyje. Šis skaičiavimas nesuveikė, be to, Verstappenas, gavęs naujas padangas, kėlė jam labai rimtą grėsmę, bet Perezas sugebėjo išlaikyti poziciją ir finišuoti 8 vietoje. Per 7 etapus po vasaros atostogų Perezas jau uždirbo 53 taškus.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794