Strateginė Rusijos GP etapo apžvalga

Strateginė Rusijos GP etapo apžvalga
logo 2015 Spalio 17 d. 06:55, Pirelli
Britų žurnalistas Jamesas Allenas išanalizavo strategijų įtaką Sočyje vykusio Rusijos GP etapo rezultatams.
Antrus metus Sočyje surengtos lenktynės buvo pakankamai įdomios, o saugos automobilio išvažiavimai smarkiai paveikė šio etapo rezultatus. Jei „Ferrari“ komanda būtų veikusi kiek kitaip, ji galėjo matyti abu savo pilotus ant podiumo, o gal net ir laimėti šias lenktynes.
Viltys prieš startą
Pernai naujoji Rusijos trasa atnešė kažkiek netikėtumų. Degalų sunaudojimas čia labai ilgame rate su daugybe vidutinio greičio posūkių buvo labai didelis, o padangų dėvėjimasis – labai mažas. Šiais metais „Pirelli“ čia atvežė minkštesnių sudėčių padangas, bet net neturėdamos galimybės pakankamai gerai padirbėti per treniruotes, komandos žinojo, kad visas lenktynes galės lengvai nuvažiuoti tik su vienu sustojimu.
„Ferrari“ prarado dvigubą podiumą
Mes pamatėme dar vieną Lewiso Hamiltono pergalę jo stiliuje po to, kai jo komandos draugas dėl nelemto akseleratoriaus pedalo gedimo turėjo pasitraukti iš varžybų. Sebastianas Vettelis iš „Ferrari“ finišavo antras, o Sergio Perezas iš „Force India“ – trečias po to, kai paskutiniame rate susidūrė Kimis Raikkonenas ir Valtteri Bottas.
Tuo tarpu „Ferrari“ turėjo galimybę ne tik išvengti itin rizikingos kovos trasoje, bet ir garantuoti K. Raikkonenui podiumo vietą. Kai 12 rate po Romaino Grosjeano avarijos išvažiavo saugos automobilis, tik keturi pilotai pasikeitė padangas – Perezas, Ricciardo, Sainzas ir Buttonas. Kodėl „Ferrari“ neišskyrė savo pilotų strategijos ir vieno iš jų tuomet nepakvietė į boksus?
Prieš startą komandų strategai skaičiavo pačius įvairiausius variantus. Tarp jų visuomet būna variantai, jei į trasą išvažiuotų saugos automobilis. Sočyje minkštųjų padangų komplektas galėjo lengvai išlaikyti 40 ratų, taigi saugos automobilio pasirodymas kažkur tarp 12 ir 15 ratų buvo kaip tik tinkamas momentas keistis padangas. Todėl itin stebina, kad tik keturi pilotai tuo pasinaudojo.
Tuo metu abi „Ferrari“ mašinos kovėsi lyderių grupėje, o „Mercedes“ ir „Williams“ – po vieną mašiną. Raikkonenas už savęs prilaikė Vettelį – todėl tikrai buvo prasmė Kimį pakviesti į techninio aptarnavimo juostą ir duoti šansą Sebastianui persekioti Bottą, kuris tada važiavo antras.
Strategai suprato, kad Kimio pakvietimas, tikriausiai, prives prie to, jog Raikkonenas sugrįžęs atsidurs paskui Perezą, Kvyatą, Nasrą ir Ricciardo, tačiau Perezas ir Ricciardo pasuko į boksus, taigi, Kimis į priekį būtų praleidęs tik Kvyatą ir Nasrą, kuriuos su naujesnėmis padangomis Kimis būtų nesunkiai aplenkęs ir būtų pakilęs į ketvirtą vietą, paskui savo komandos kolegą, kuris vėliau dar būtų turėjęs sustoti.
Pasitraukus saugos automobiliui, pirmaujančios grupės pilotai dar nuvažiavo 9 ratus prieš prasidedant sustojimų serijai. Bottas po padangų pasikeitimo būtų sugrįžęs paskui Kimį, todėl Raikkonenas nesunkiai būtų finišavęs trečioje vietoje.
O štai jei tarp 21 ir 25 ratų būtų pasirodęs saugos automobilis, tai Kimis būtų laimėjęs lenktynes, kadangi „Mercedes“, „Ferrari“ ir „Williams“ neturėtų kito pasirinkimo, kaip tik tada sustoti boksuose, tuomet Raikkonenas pirmautų prieš visus maždaug 10 sek. Tai yra tik teorinė prielaida, o ir saugos automobilio 21-25 ratuose nebuvo, bet tai turėjo būti vienu iš scenarijų, apie kurį strategai privalėjo galvoti ir viską apskaičiuoti iš anksto.
Šiais metais „Ferrari“ labai agresyviai ir puikiai dirba su strategijomis, kartais jie priimdavo tikrai dėmesio vertus sprendimus, todėl keista, kad Sočyje jie prarado tokį šansą.
Bottas pralaimėjo poziciją Vetteliui dėl kelių faktorių – jo startinės padangos buvo trimis ratais senesnės, dėl to jis turėjo anksčiau sustoti, o po to užstrigo grūstyje paskui Perezą. Be to, „Williams“ vėl uždelsė sustodama boksuose ir tuo dar pablogino situaciją. Ši komanda kitais metais dėl naujai nupirktos įrangos žada sustojimus boksuose sutrumpinti viena sekunde, bet dabar iki to dar toli.
Sėkmė Perezo pusėje
Galiausiai vietoje Botto ir Raikkoneno trečioje vietoje, ją užėmė Sergio Perezas, kuris tik penktą kartą savo karjeroje užlipo ant apdovanojimų pakylos. Jam ir vėl pavyko puikiai kontroliuoti padangų dėvėjimąsi ir didelį lenktynių tarpą nuvažiuoti geru tempu. Šis sugebėjimas ir buvo esminiu faktoriumi visų buvusių jo podiumų, ypač tų trijų, kuriuos jis su „Sauber“ iškovojo 2012 metais.
Sergio pasikeitė padangas saugos automobilio fazėje 12 rate ir gerai nuvažiavo visą antrą atkarpą. Likus trim ratams iki finišo jį pasivijo Bottas su Raikkonenu, bet kai Bottas išsiveržė į priekį, jis praleido ir Raikkoneną komandai paprašius – „Force India“ labai bijojo susidūrimo, kuris vėliau įvyko jau tarp dviejų suomių.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983