Strateginė Vengrijos GP etapo apžvalga

Strateginė Vengrijos GP etapo apžvalga
logo 2016 Liepos 27 d. 06:55, Daimler
Britų žurnalistas ir ekspertas Jamesas Allenas išanalizavo strategijų įtaką pasibaigusioms Vengrijos GP lenktynėms..
Vengrijos etapas šiais metais nebuvo tokiu intriguojančiu trileriu kaip pernai, tačiau „Ferrari“ bei „Red Bull“ dvikovos buvo labai įdomios, o strategija turėjo svarbią įtaką šių lenktynių rezultatams.
Pastaruoju metu „Ferrari“ yra ne kartą padariusi klaidų pasirindama strategiją lenktynėms, bet Hungaroringe jie padarė viską teisingai – Sebastianas Vettelis ir Kimis Raikkonenas naudojo skirtingus taktinius variantus ir abu finišavo geresnėse pozicijose bei startavo.
Viltys prieš lenktynes
Sekmadienis Budapešte buvo labai karštas, varžybų pradžioje asfaltas buvo įkaitęs net iki 56 laipsnių, bet po lietingos kvalifikacijos visi pilotai turėjo pakankamai daug naujų padangų komplektų.
„Pirelli“ spėjo, kad pati greičiausia bus dviejų sustojimų strategija pagal schemą „supeminkštosios- minkštosios- minkštosios“. Norint naudoti atvirkštinį variantą „minkštosios- superminkštosios- superminkštosios“, pilotas turėjo nuvažiuoti 20 ratų su superminkštosiomis, o tai yra šių padangų kritinė riba. Bet kokia vidutinių padangų naudojimo strategija buvo laikoma netikusia, nors kelios ekipos ją išbandė.
„Ferrari“ viską padarė teisingai
Nors finišas 4 ir 6 vietose po pernykštės pergalės šioje trasoje fone negalima laikyti „Ferrari“ sėkme, italų ekipa gali būti patenkinta bent tuo, kad taktiniu požiūriu jie viską padarė teisingai. Pagrindine jų problema tapo nepakankamas bolido greitis lyginant ne tik su „Mercedes“, bet dabar jau ir su „Red Bull“.
Bet per lenktynes jie strategavo teisingai, todėl galiausiai startavęs iš 5 vietos, S. Vettelis finišavo ketvirtas, o K. Raikkonenas – šeštas po starto tik iš 14 vietos. Kur slypėjo jų sėkmės priežastis?
Pirmasis į boksus pasuko Vettelis, pasikeitęs padangas 14 rate ir tuo privertė „Mercedes“ bei „Red Bull“ pilotus atsakyti tuo pačiu. Verstappenas jau nuo 8 rato turėjo problemų su padangomis ir tai leido Vetteliui jį aplenkti dėl ankstesnio sustojimo.
Kai kas nesupranta, kodėl „Red Bull“ neapsisaugojo nuo tokio „pakirtimo“ ir nepasikeitė padangų anksčiau nei „Ferrari“? Priežastis ta, kad jie neturėjo pakankamo atsiplėšimo nuo Hulkenbergo, Botto, o ypač Raikkoneno, kuris buvo pasirinkęs labai ilgą pirmą atkarpą su minkštosiomis padangomis ir nesiruošė stoti iki 30 rato. „Red Bull“ kaip tik stengėsi sukurti tokį tarpą, bet kuomet Vettelis pasuko į boksus, jie privalėjo sureaguoti, iš pradžių pakeitę padangas Ricciardo, o vėliau ir Verstappenui.
Galiausiai olandas ne tik prarado poziciją Vetteliui, bet ir atsiliko nuo Raikkoneno, o vėliau jau negalėjo kovoti dėl podiumo – tik su Kimiu dėl 5 vietos. Bet reali priežastis yra ne bloga „Red Bull“ strategija, o ta, jog Maxas nesugebėjo per pirmus 8 ratus taip puikiai dirbti su padangomis, kaip tai darė Ricciardo.
Dar viena nedidelė, bet labai svarbi detalė. Vetteliui pasisekė dėl to, kad po pirmo sustojimo į trasą jis sugrįžo ne paskui Raikkoneną – tada komanda privalėtų prašyti suomio praleisti į priekį vokietį. Sebastianas sugrįžo prieš Kimį, o pastarasis gaišo laiką paskui Hulkenbergą.
Raikkonenas – dienos pilotas
Raikkoneno lenktynės galėjo užsibaigti po to, kai jį grubiai užblokavo Verstappenas, bet Kimis veikė be priekaištų. Startavęs iš 14 vietos, jis be priekaištų nuvažiavo visas lenktynes ir realizavo atvirkštinį strategijos variantą. Esminiu faktoriumi buvo jo labai tvarkingas darbas su padangomis, kuris leido jam nuvažiuoti 21 rato antrą atkarpą su superminkštosiomis. Niekas iš pirmojo dešimtuko daugiau nenaudojo tokio varianto, nors Daniilas Kvyatas su šiomis padangomis irgi nuvažiavo labai ilgą atkarpą, tiesa, peletono gale.
Raikkonenas turėjo aplenkti Verstappeną, turint galvoje greičio skirtumą tarp padangų, bet olandas jį užblokavo du kartus keisdamas trajektoriją. Įvyko kontaktas, Buvo pažeistas Kimio priekinis sparnas, o po lenktynių daugelis kritikavo Maxą.
Hamiltono tempas
Vienu iš pačių įdomiausių lenktynių momentu buvo „Mercedes“ inžinierių prašymas Lewisą padidinti lenktynių tempą varžybų viduryje. Komanda galvojo, kad su „nuosaikiu“ Lewiso ir Nico tempu buvo rizika prarasti pergalingą dublį kovojant su Vetteliui ir Ricciardo.
Po lenktynių Hamiltonas sakė, kad esant tokiam karštam orui, jis nematė prasmės sukaupti daugiau kaip 10 sek. pranašumo, bet jis važiavo labai tvarkingai. Lewisas matė Rosbergo bei Ricciardo atsilikimą, bet, matyt, nesuprato, kad aplinkybėms susiklosčius nepalankiai ir staiga išvažiavus saugos automobiliui, Vettelis būtų galėjęs atsidurti priekyje visų.
„Red Bull“ šią situaciją ir stengėsi panaudoti savo interesams, Ricciardo padangas pakeitusi 33 rate. Tai buvo labai anksti dėl to, kad su minkštosiomis padangomis tai buvo labai daug iki finišo, tačiau kartu ši ekipa norėjo išprovokuoti atsakomuosius konkurentų veiksmus.
Bet „Mercedes“ atsakė visai ne sustojimu boksuose, o smarkiai padidindama tempą ir išvengė „pakirtimo“ grėsmės, o padangas pasikeitė tik po 6 ratų. Galiausiai Ricciardo padangos paskutiniuose ratuose jau buvo praradusios efektyvumą ir Vettelis vos vos jo nepalenkė.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553