Strateginė Vokietijos GP etapo apžvalga

Strateginė Vokietijos GP etapo apžvalga
logo 2016 Rugpjūčio 05 d. 06:55, Daimler
Britų žurnalistas ir ekspertas Jamesas Allenas išanalizavo strategijų įtaką Vokietijoje pasibaigusių lenktynių rezultatams...
Pirmoji 2016 m. F-1 sezono dalis užsibaigė lenktynėmis, kurios buvo pakankamai intriguojančios strategine prasme – visi komandų planai, kurie buvo sukurpti iš anksti, nuėjo šuniui ant uodegos ir viską reikėjo keisti jau pačių lenktynių eigoje, pradedant nuo staro. F-1 Pasaulio čempionatą sugrįžus „Pirelli“ padangoms, strategijų kaitaliojimą mes matėme jau ne kartą, o Hockenheime net ir „top“ komandos neturėjo tikslių atsakymų dirbdamos su padangomis – jos buvo priverstos išskirti savo pilotų strategijas, kad netikėtumo rizika būtų sumažinta iki minimumo ir nors vienas sportininkas turėtų šansą geram rezultatui. O žiūrovams tai davė įdomią strateginę kovą tarp „Mercedes“ ir „Red Bull“.
Gegužę Barselonoje Maxas Verstappenas panašioje situacijoje užsidėjo kur kas kietesnes padangas jau pirmo sustojimo metu, o Vokietijoje tokią pat taktiką panaudojo Danielis Ricciardo ir jis pasiekė geresnio rezultato, nors antroji vieta Vokietijos GP etape vargu ar galės kompensuoti prarastą pergalę Ispanijoje.
Viltys prieš startą
Per penktadienio treniruotes buvo ryškiai matomas „Mercedes“ dominavimas greituosiuose ratuose, bet ilgose ratų serijose „Red Bull“ buvo itin greiti, ypač Ricciardo, nuvažiavęs įspūdingai ilgą atstumą su minkštosiomis padangomis.
„Pirelli“ prieš startą tvirtino, kad trijų sustojimų strategija būtų greitesnė, nors ir nedaug, lyginant su dviem sustojimais. Antra vertus, didžioji dalis ekipų buvo linkusios stoti tik po du kartus pagal schemą „superminkštosios- superminkštosios-minkštosios“, bet visi jie suklydo. Padangos ypač dėvėjosi jau pirmuose ratuose
„Top“ komandos išskyrė strategijas
Po to, kai Lewisas Hamiltonas išsiveržė į priekį jau pirmame rate, jo pergalė jau beveik niekam nekėlė abejonių. Abu „Red Bull“ pilotai aplenkė Nico Rosbergą, o Verstappenas efektingai aplenkė Ricciardo.
Būtent dėl to Verstappenas gavo tą strategijos variantą, kurį komanda laikė pačiu optimaliausiu – jam pirmojo sustojimo metu uždėjo superminkštąsias padangas, o Ricciardo gavo minkštąsias.
Trasa buvo įkaitusi, degalų bakuose buvo dar daug – superminkštosios padangos tuo momentu buvo ne pats geriausias variantas, nes jos kentėjo dėl smarkios šiluminės degradacijos ir tai sąlygojo neišvengiamą trijų sustojimų strategiją.
Geriausias sprendimas tokioje situacija yra išskirti pilotų strategiją – kiek galima anksčiau pradėti naudoti kitą minkštųjų komplektą priklausomai nuo to, kokiomis padangomis pilotas pradėjo lenktynes, kad būtų galima turėti pasirinkimo laisvę varžybų pabaigoje. „Mercedes“ bei „Red Bull“ komandos dar turėjo po naują minkštųjų ir superminkštųjų komplektus kiekvienam pilotui.
Antroji atkarpa Ricciardo su minkštosiomis leido jam pasiekti gero rezultato – jis nuvažiavo 21 ratą, po to gavo superminkštąsias trečiajai atkarpai, kai tuo metu Verstappenas važiavo su minkštosiomis ir buvo priverstas australą praleisti.
Vėliau Maxas sakė, jog jis veikė komandos labui naudojant kitokią strategiją, bet paprasčiausiai Ricciardo šį savaitgalį buvo kur kas stipresnis. Po prarastų pergalių Ispanijoje i Monake Danielis sugrįžo prie ankstesnės savo formos. Dvi pastarąsias lenktynes jis buvo tikrai puikus ir Verstappeną laikė už savo nugaros. Stebėti šių dviejų pilotų dvikovas antroje sezono dalyje bus dar įdomiau nei iki šiol, nors Maxui tenka mokytis perprasti naują jam bolidą lenktynių eigoje, o jis jau dabar viršijo visus lūkesčius.
Lenktynėse Verstappenui teko grumtis su Nico Rosbergu – vokietis bandė atsiošti po nesėkmingo starto ir naudojo tokią pat strategiją kaip ir jaunasis olandas, bet Nico nieko neišėjo. „Mercedes“ bandė išsiveržti į prie dėl ankstesnio sustojimo, bet sustojimo metu buvo uždelsta.
Vėliau, kai Rosbergas atliko baudą už tai, kad Maxą, išstūmė iš trasos sustojimo momentas turėjo išprovokuoti „Red Bull“ pakeisti padangas anksčiau ir taip priversti Nico nuvažiuoti labai nekomfortišką 22 ratų atkarpą su superminkštosiomis, bet ir tai nesuveikė. Suklydo chronometras, todėl Nico prarado dar 4 sek., o Maxas paskutinę atkartą nuvažiavo labai puikiu tempu, todėl Rosbergas su minkštosiomis negalėjo mesti olandui iššūkio.
Ferrari“ dar turėjo du naujų minkštųjų padangų komplektus, bet neturėjo superminkštųjų. Jie nebandė išskirti pilotų strategijų ir finišavo 5 ir 6 vietose, su dideliu atsilikimu.
Vettelis ir Raikkonenas užsidėjo minkštąsias padangas pirmo sustojimo metu, bet greičiu smarkiai nusileido Hamiltonui bei Ricciardo, kurie antrąją atkarpą taip pat važiavo su minkštosiomis. Toks didelis atsilikimas labai negatyviai paveiks italų ekipą vasaros pertraukos metu.
„Williams“ ir „Force India“ dvikovos
Už pirmojo šešetuko vyko įnirtinga kova norint tapti pačiu geriausiu tarp likusiųjų. Ir jei „Ferrari“ supranta, kad „Red Bull“ jau sugeba juos aplenkti, panašius jausmus puoselėja ir „Williams“, kovodama su „Force India“ Konstruktorių įskaitoje „Williams“ kol kas dar priekyje, bet per pastarąsias trejas lenktynes jie teuždirbo vos 4 taškelius, tuo tapu kai „Force India“- 22.
Nickas Hulkenbergas ir Valtteri Bottas prieš lenktynes buvo sutaupę po du naujus minkštųjų padangų komplektus, bet „Williams“ pabandė varžybas nuvažiuoti tik su dviem sustojimais, po to, kai N. Hulkenbergas ir Bottas padangas pirmą kartą keitėsi dar 12 rate. Antroji atkarpa tarp jų buvo labai panaši, net trečiojo sektoriaus pradžioje tapo aišku, kad 2 sustojimų planas nesuveiks.
Hulkenbergas 32 rate vėl stojo boksuose, užsidėjo naujas superminkštąsias, planuodamas su šiomis padangomis ir finišuoti. Bet jau 41 rate tapo aišku, kad padangų dėvėjimasis yra labai didelis.
„Williams“ turėjo šansą koreguoti savo strategiją, kai 46 rate Bottui uždėjo superminkštąsias finalinei atkarpai. Taip jie nieko neprarado – tuo metu jie prieš Buttoną pirmavo pakankamai daug, bet komanda nutarė važiuoti ikipat galo su nudėvėtomis padangomis ir galiausiai Valtteri tempas sumažėjo drastiškai – Buttonas sugebėjo suomį pavyti ir aplenkti, o ir Perezas jo vos vos neaplenkė.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983