T. Wolffas: mes nebūsime labai konservatyvūs

logo 2016 Vasario 15 d. 06:55, Daimler
Likus savaitei iki pirmųjų žiemos bandymų Barselonoje „Mercedes“ komandos vadovas Toto Wolffas papasakojo apie ekipos pasiruošimą šiems metams...
- Kaip praėjo žiema „Mercedes“ komandai?
- Jei kalbėsime apie važiuoklės kūrimą ir pasiruošimą būsimoms lenktynėms, tai gerai. Komanda dirba sutelktai, infrastruktūra visa sukurta, resursai paskirstyti teisingai, o Techninis reglamentas šiame sezone dar išliks stabilus.
Kita vertus, visa tai apsunkina personalo mokymo procesą. Kai reglamentas visai nesikeičia, sunku surasti sritis, kuriose mašina galėtų pagreitėti kiekviename rate. Tiek dėl važiuoklės, tiek ir dėl jėgainės. Todėl būtina surasti naujas vystymo kryptis. Bet aš dėl to esu optimistas – mes viską darome teisingai.
- Ar naujoji jūsų mašina bus pernykščio bolido važiuoklės evoliucija, ar kažkas visiškai naujo?
- Permainos bus matyti tik kai kuriose srityse. Tai reikia suprasti. „Formulės-1“ istorijoje yra pakankamai pavyzdžių, kai esant stabiliam reglamentui, komandos stengdavosi sukurti visai naują bolidą, o ne tobulindavo senąjį. Jiems dažnai atrodydavo, kad visos važiuoklės tobulinimo idėjos jau yra išsemtos ir reikia gaminti visai naują daiktą. Kiek prisimenu, taip buvo su „McLaren“ tarp 2012 ir 2013 metų. Jei trumpai, tai mūsų mašina bus pernai metų bolido evoliucija, bet mes turime keletą naujų įdomių idėjų. Bet kol mes nepamatysime, ką padarė mūsų varžovai, sunku spręsti apie jų greičio skirtumus.
- Bet pernai metų pabaigoje jūs sakėte, kad „Mercedes“ inžinieriai turi labai ambicingų planų. Tai kaip tai suprasti?
- Mes neieškojome visai naujo vystymosi kelio, bet ir nenorėjome būti per daug konservatyviais. Mes pabandėme surasti balansą tarp evoliucijos ir kardinalių pakeitimų ir pagal tokį planą jau dirbome nuo 2015 metų rudens iki pat sezno pabaigos. Tada mes sužinojome daug naujo mechaniniame bolido reguliavime ir tai naudosime naujajame sezone.
- O kaip su darbų grafiku? Jūs jau praėjote saugumo bandymų testus?
- Taip. Mes esame patenkinti rezultatais, nes nuolat didinant aerodinaminį efektyvumą ir mažinant važiuoklės svorį, nesi garantuotas, kad visa ta atitiks saugumo reikalavimus.
- Išeitų, kad naujosios „Mercedes“ mašinos efektyvumą mes jau pamatysime per pirmuosius žiemos bandymus?
- Man atrodo, kad per pirmą bandymų sesiją nereikia laukti kažkokių stebuklų. Bet jau per antruosius bandymus bus keletas esminių naujienų, kurios gali labai smarkiai pakeisti situaciją.
- Ar jūs naudosite tokią pačią strategiją kaip ir praėjusiais metais?
- Taip. Per pirmuosius testus Barselonoje teks surinkti visą informaciją, patikrinti duomenis, gautus tyrinėjant vėjo tunelyje, hidraulikos bei aušinimo sistemos techninius rodiklius, o taip pat įsitikinti, kad bolidas gali nuvažiuoti ilgą distanciją. O per antrus bandymus jau bus galima padirbėti ir su greičiu.
- Ar nėra baimės, kad „Ferrari“ šiemet įgavo kažkiek pranašumo dėl to, kad pradėjo bendradarbiavimą su „Haas“ komanda aerodinamikos srityje?
- Čia negalima persistengti. Kalba eina apie sportą, kuriame reikalinga konkurencija ir įtempta kova trasose, todėl mes jaučiame dvejopus jausmus. „Ferrari“ pasielgė protingai, kad pradėjo bendradarbiauti su amerkiečių „Haas“ komanda, nes dėl to galėjo pagerinti ir savo komandos bolidą. Jei taip ir bus, tai gerai visiems.

Tačiau kartu tai yra savotiško neapibrėžtumo klausimas – esant toms pačioms taisyklėms paprastai iškyla tik vienas klausimas – per kiek laiko atsiliekantieji pasivys lyderius. Būna geriausi ir blogiausi scenarijai. O kai atsiranda tokie faktai, kaip techninis bendradarbiavimas, kartu galima sukurti vos ne stebuklingų dalykų. Todėl man reikia būti pesimistu ir viską nuolat stebėti. Bet aš nenoriu duoti jokių vertinimų dar iki bandymų Barselonoje. Kartu „Ferrari“ pažangos taip pat negalima neįvertinti.
- Bet yra kalbama, kad „Mercedes“ su „Manor“ dirbs lygiai tokiomis pačiomis sąlygomis kaip ir „Ferrari“ su „Haas“. Ar tikrai bus taip?
- Mes turime būti atviri bet kokiems variantams. Jeigu yra galimybė bendradarbiauti su kita komanda ir tai neprieštarauja F-1 reglamentui, tai mes privalome viską išnaudoti. Aš nesu įsitikinęs, kad tai yra teisinga „Formulei-1“, kai didžiosios gamyklinės komandos su mažų ekipų pagalba išbando skirtingas vystymosi kryptis. Jau 2017 metaisi mūsų laukia rimtos reglamento permainos, todėl toks bendradarbiavimas gali būti labai naudingas. Mat tokia patirtis gali išmokyti išvengti rimtų klaidų. Bet jau sakiau, jog nemanau, kad tokia filosofija yra teisinga.
- Ar galima teigti, kad nuo šiol „Manor“ yra jūsų „klientinė komanda“?
- Ne. Be Pascalio Wehreino kontrakto, jie dar naudos ir mūsų vieną iš vėjo tunelių.
- Jūs naudojote naują jėgainę pradedant etapu Monzoje. Ar tai palengino tobulinimo procesą tarpusezoniu?
- Tai buvo dideliu pliusu mums. Mes jau aptikome keletą trūkumų ir sukūrėme keletą jų šalinimo variantų. Ar to pakaks – nežinau, pažiūrėsime.
- Pernai keletas jėgos agregatų gamintojų susidūrė su labai rimtomis problemomis. Ar jūs laukiate tokių blogų žinių ir šiemet?
- Visi gamintojai balansuoja ant ribos, nes nori gauti ir papildomo greičio, ir puikaus patikimumo. Bet čia reikia surasti protingą santykį tarp šių dviejų sąvokų. Neabejoju, kad šio sezono eigoje mes matysime ryškų progresą, tik jeigu komandoms pavyks nuvažiuoti pakankamai didelį ratų skaičių. Stendiniai bandymai yra viena, bet jie nepakečia galimybės padirbėti trasoje su keliais bolidais vienu metu. Tik taip galima tiksliai įvertinti jėgainės potencialą ir kartu rasti būdus išvengti patikimumo problemų.
- Ar jūs bandysite sugrąžinti jėgainės tobulinimo taškų sistemą?
- Nežinau, aš dar neturiu paskutinės informacijos.
- Šiais metais bus net 21 etapas, bus galima panaudoti penkis jėgos agregatus, o pernai jūs turėjote 4 jėgaines devyniolikai etapų. Ar tai palengvina užduotį?
- Tai reiškia, kad kiekviena komanda gali naudoti po 5 jėgaines kiekvienam pilotui. Nežinau, ar tai teisinga. Aš nemanau, kad 21 etapui tikrai reikia net penkų variklių. Probema tame, kad kiekvienas jėgos agregatų gamintojais turės papildomai išleisti maždaug po 10 mln. eurų penktajam varikliui...


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794