Interviu oficialiam F-1 pasaulio čempionato tinklalapiui „Mercedes“ komandos vadovas Toto Wolfas kalbėjo apie situaciją su jėgainių tiekimu bei kovos dėl titulo...
-
Šiandien „Mercedes“ jėgos agregatai yra patys efektyviausi, neseniai mes matėme Helmuto Marko bei Christiano Hornerio nusivylimą, kai jie suprato, jog jūsų jėgainių negaus. Kokia yra priežastis?
- Kartu su koncerno direktorių taryba mes priėmėme tokį sprendimą. Kaip jėgainių tiekėjas ir gamyklinė F-1 komanda mes daug ką padarėme, kad pasiektumėme dabartinį lygį, nusprendę 2010 metais sugrįžti į pasaulio čempionatą kaip gamyklinė komanda. Mes norime išsaugoti esamą situaciją, palaikydami privačias komandas ir gerbdami santykius su dabartiniais partneriais, todėl prieš dvi savaites atsisakėme tiekti variklius dar vienai komandai – „Red Bull“.
-
Dabar jėgainių faktorius yra vienas iš esminių, jis gali įtakoti visos „Formulės-1“ vystymąsi...
- Automobilių sporte variklių klausimas visada buvo vienas iš svarbiausių. Net ponas Enzo
Ferrari sakė, kad „Formulė-1“ visų pirma yra varikliai. Dar visai neseniai esminiu faktoriumi buvo aerodinamika, o dabar mes sugrįžome prie buvusios situacijos, kai jėgos agregato efektyvumas turi labai svarbią reikšmę. Dabar lenktynėse labai svarbūs yra du faktoriai – galinga jėgainė ir didelė prispaudžiamoji jėga. Viena be kito neveikia.
-
Kalbama, kad būtent jūs buvote atsisakymo tiekti jėgaines iniciatoriumi. Ar taip yra iš tikrųjų, ar direktorių tarybos sprendimas buvo vienbalsis?
- Aš niekada neslėpiau savo nuomonės, bet mes sprendimus priiminėjame kartu, įvertindami visus „už“ ir „prieš“.
-
Ši jūsų nuomonė yra kaip sportininko ar kaip verslininko?
- Tai žmogaus pozicija, kuris atsako už „Mercedes“ koncerno sportinių programų vystymą, taip pat 1200 mūsų bendradarbių, kurie atsako už tai, kaip „Mercedes Benz“ ženklas yra pristatomas „Formulės-1“ lenktynėse. Mūsų pagrindinis prioritetas yra F-1 gamyklinė komanda ir mūsų partnerių palaikymas. Ir taškas.
-
Williams“ tikisi jūsų modertnizuotas jėgaines gauti dar iki šio sezono pabaigos. Ar tai reiškia, kad pirmiausiai šias jėgaines gaus tik gamyklinė komanda, o likusiems teks atsistoti į eilę?
- Ne. Mūsų filosofija byloja, kad visiems būtų tiekiamos vienos specifikacijos jėgainės. Gali būti išimčių, kaip atsitiko Monzoje, kur mes turėjome lenktynėse patikrinti perspektyvinę jėgainės versiją – pastarajai kol kas net nėra atsarginių detalių.
-
Vadinasi, naujos versijos tikrinimas Monzoje buvo susijęs su nemaža rizika?
- Taip, ir jūs tai matėte ant Nico Rosbergo mašinos. Nemanau, kad mūsų klientai norėtų iškristi iš kovos testuodami naujus jėgos agragatus svetimai komandai...
-
Nauja „Haas“ komanda taip pat derėjosi dėl jėgainių su „Mercedes“, bet galiausiai pasirinko „Ferrari“. Negi „Mercedes“ nedomino partnerystė su amerikiečių komanda?
- Mes atsisakėme, kadangi koncentravomės ties pagrindine savo užduotimi – gamykline komanda. Bet koks žingsnis į šalį gali sutrukdyti mūsų tikslams – laimėti kuo daugiau lenktynių ir pasaulio čempiono titulą. „Haas“ tapo „Ferrari“ partneriais, o mes niekada negalvojome apie bendradarbiavimą su komanda, kurios mašinos dar nė karto nebuvo išvažiavusios į lenktynių trasą.
-
Lewisas Hamiltonas yra labai arti, kad iškovotų čempiono titulą antrąkart paeiliui, o Nico Rosbergas šiame sezone yra toli nuo brito?
- Ne, jie abu daro viską, kad komanda pasiektų kuo daugiau pergalių. Bet Lewisui kur kas geriau sekasi, jis šiuo metu jaučiasi labai komfortiškai – tai atsiliepia ir rezultatams.
-
Ar jūs sutinkate su nuomone, kad Fernando Alonso ir šiuo metu yra pats geriausias visos „Formulės-1“ lenktynininkų?
- Aš jus nuvilsiu. Manau, kad iš tikrųjų niekas iki galo nesugeba įvertinti pilotų pajėgumo. Geriausiu atveju tai galima padaryti jaunimo serijose – suprasti, ar pilotas jau atitinka F-1 lygį, ar ne. Tačiau niekas negali nuspėti, ką jis sugebės padaryti „Formulės-1“ pasaulio čempionate. Aš esu matęs labai perspektyvių pilotų, kurie nieko taip ir nepasiekė, bet mačiau ir tų, kuriais niekas netikėjo, bet jie pasirodė be galo talentingi lenktynininkai. Man būtų labai sunku įvertinti, kuris iš dabartinių „Formulės-1“ pilotų yra pats geriausias. Galiu atsakyti standartine fraze – patys geriausi yra mūsų komandoje. Lewisas, kai jis būna geros formos, pats geriausias, ypač jei kalbėti apie važiavimą kvalifikacijose. Tai yra faktas.
-
Kai jūs kalbate apie tai, kad Lewisui yra komfortiška, tikriausiai reikalo esmė tame, kas jį supa?
- Lewisas pats puikiai žino, ko jam reikia norint būti laimingu. Jis aplink save viską suorganizavo taip, kaip jam norėjosi, o rezultatai rodo, kad taip yra iš tikrųjų.
-
Ar jūs iš pradžių jaudinotės dėl jo gyvenimo būdo?
- Žinote, aš iš dalies esu toks pats kaip ir futbolo treneris. Reikia suprasti, kokios aplinkos reikia sportininkui. Vieniems labiau patinka stabilumas ir ramybė, kiti visuomet nori kažko naujo, dar kitiems reikia kūrybinio polėkio. Abu mūsų pilotai dabar yra tokioje karjeros fazėje, kad jie patys puikiai žino, ko jiems reikia.
-
Kaip galvojate, kuriame etape Lewisas iškovos pasaulio čempiono titulą?
- Aš neužsiimu prognozėmis. Jis laimės titulą tada, kai iškovos daugiau taškų, nei tą galės padaryti varžovai. Visa kita yra tik spėliojimai...
Svarbiausių naujienų prenumerata įtraukta. Patvirtinkite prenumeratą paspausdę nuorodą el. pašte (pasitikrinkite šlamšto dėžutę).