T. Wolffas: nenorime likti kvailio vietoje

logo 2014 Rugpjūčio 25 d. 06:55, Daimler
Mercedes AMG“ vadovas Toto Wolffas po lenktynių Spa atrodė labai nusiminęs. Po to, kai Belgijos GP abu šios komandos pilotai susidūrė lenktynių pradžioje, Toto su kartėliu davė interviu tarptautinei spaudai.
- Niki Lauda N. Rosbergo veiksmą pavadino idiotišku elgesiu, kurio negalėjo būti antrajame lenktynių rate. Ką jūs apie tai galvojate?
- Mūsų pilotų tarpusavio elgesį esame svarstę ne vieną kartą. Ir dabar buvo klausimas: „įvyks tai ar neįvyks?“. Bet įvyko.
- Tai buvo avarija, kuri buvo prognozuota?
- Avarija, kuri turėjo įvykti? Ne, man tai nepriimtina klausimo formuluotė. Akivaizdu, kad lenktyninių incidentų per lenktynes gali įvykti, bet incidentų tarp vienos komandos vaikinų, be to dar antrame rate iš 44-rių, negali būti jokiais atvejais. Ypač turint galvoje, kad mūsų pilotai turi pačius geriausius bolidus. Mes praradome pergalę, praradome dublį, mes vėl gavome abiejų pilotų konfliktą. Tai būtent tas momentas, kokio mes nesapnavome baisiame sapne ir vylėmės, kad to niekada neatsitiks... Ar Nico tai padarė tyčia, ar netyčia, tai nieko nekeičia. Mums blogiausia yra tai, kad šios avarijos buvo galima išvengti. O Lewisas, sakydamas, kad Nico tai padarė tyčia, neteisingai traktavo vokiečio žodžius. Per komandos susirinkimą abu bandė įrodinėti savo tiesas – kodėl vienas kitam nepaliko vietos ir kodėl kitas neužleido trajektorijos.
- Kokius sprendimus žada priimti komanda, kad ji galėtų judėti į priekį?
- Sprendimas bus priimtas po to, kai visi susėsime, išklausysime, ką sako abu pilotai. Mes privalome vyriškai pasikalbėti. Aš nemanau, kad dėl visko reikia kaltinti vien N. Rosbergą ir jam nuolat kartoti: „tu viską sugriovei“. Juk abu mūsų pilotai kovoja dėl čempiono titulo. Lygiai tas pats galėjo būti, tik su priešingu scenarijumi. Mes turime su tuo susitaikyti ir išsiaiškinti, kad panašūs atvejai niekada nepasikartotų.
- Ar prieš pat lenktynes kalbėjotės su abiem pilotais ir aiškinote jiems, kas yra leidžiama, o kas – ne?
- Būtent, kad kalbėjausi. Pas mus tokios kalbos buvo ir prieš sezono pradžią, ne kartą jiems buvo sakyta, kad jie jokiomis sąlygomis neturi teisės susidurti vienas su kitu. Mes turėjome ne vienas gražias lenktynes, kai abu pilotai kovojo, kaip sakoma, „ratas į ratą“ ir darė tai labai sąžiningai. Dėl to žiūrovai labai džiaugėsi. Iki Spa etapo komanda, regis, viską dar kontroliavo. O dabar mes atsidūrėme situacijoje, kai kova dėl titulo pradėjo aštrėti ir ji gali tapti nekontroliuojama. Tai blogai. Manau, kad komandai reikės kur kas įdėmiau ir griežčiau kontroliuoti situaciją ir pasiekti, kad mes neperžengtumėme ribos, už kurios prasideda nesąmonės. Beje, pirmąją sezono pusę mums sekėsi puikiai.
- Ar tai galėtų reikšti, kad komanda pakeis požiūrį į abiejų jūsų pilotų dvikovas trasoje?
- Labai gaila, bet – taip.
- Ar galite tai smulkiau paaiškinti?
- Kol kas praėjo per mažai laiko, kad galėčiau smulkiai aiškinti detales. Mes visi esame „Formulės-1“ sporto sirgaliai ir mūsų, kaip komandos pareiga, leisti abiems pilotams kovoti, kad tuo galėtų mėgautis žiūrovai. Šiandien tokia mūsų filosofija atvedė prie to, kad „Mercedes“ komanda prarado labai daug taškų. Mes nenorime, kad Abu-Dabyje atsidurtume tokioje situacijoje, kad mes pralaimėsime čempionatą – ar asmeninėje įskaitoje, ar Konstruktorių taurę vien dėl to, kad mūsų komanda šiemet elgėsi kaip lenktynių fanatikai.
- Situacija čempionate šiemet jau pasikeitė. D. Ricciardo jau laimėjo net tris etapus. Asmeninėje įskaitoje jis jau kvėpuoja L.Hamiltonui į nugarą, o „Red Bull“ beliko tik pagerinti savo bolidą. Be to, kas atsitiko Spa, jūsų komandą gali pradėti griauti iš vidaus, ar ne taip?
- Būtent. Aš nepasakyčiau, kad mes leidome griuvimo procesui prasidėti, bet ant kortos pastatyta labai daug kas. Jei mes su panašiomis problemomis nesusitvarkysime greitai ir dabar, tai gali pasibaigti labai blogai. Vienas dalykas yra leidimas žiūrovams mėgautis lenktynėmis ir pilotams kovoti tarpusavyje, o kitas – likti kvailių vietoje sezono pabaigoje.
- Ar tikite, kad F-1 čempionai savyje privalo turėti kažką „velniško“?
- Gali būti. Manau, kad jei nori būti sėkmingu bet kurioje profesijoje, kažkuria prasme reikia būti „velniu“. Gali būti, kad toje terpėje, kokioje esame mes, kiekvienas iš mūsų privalo turėti kažkiek velnio bruožų. Aš nemanau, kad N. Rosbergas šį bruožą turi labai išvystytą lyginant su bet kuriuo kitu „Formulės-1“ pilotu. Kiekvienas lenktynininkas kovoje naudoja visus instrumentus, kokius tik turi.
- Bet juk yra taisyklės?
- Taip, yra taisyklės.
- Ar galite dar kartą paaiškinti poziciją, kurios nuo šiol laikysis „Mercedes“ komanda. Ar po incidento Belgijoje komanda abiems pilotams taikys įsakymų politiką, kad nepasikartotų panašūs atvejai?
- Iki galo mes dar nenusprendėme. Nepraėjus nė dienai po varžybų negaliu pasakyti, kaip mes toliau elgsimės. Kas atsitiko Spa trasoje mane iš ties nuliūdino. Aš nenusivyliau tuo, kad du mūsų bolidai susidūrė, bet aš nepatenkintas tuo, kad mes komandoje visi bendrai nustatėme elgesio taisykles, o kai kas jų dabar nesilaiko. Dėl to aš esu prislėgtas. Nesvarbu, su kuo tai atsitinka – ar su N. Rosbergu, ar su L. Hamiltonu, aš esu nusivylęs bet kokiu atveju. Man labai gaila visos komandos, jaučiu, kad visi mūsų žmonės yra nepatenkinti. Mes turime viską nuodugniai išanalizuoti ir suprasti, kaip valdyti krizes tokiais atvejais.
- Kaip jūs žadate krizes kontroliuoti. Kaip jūs žadate stabdyti abu jūsų pilotus?
- Mes turime be galo daug priemonių, kuriomis galime įsikišti. Bet aš nemanau, kad tai yra teisingiausias kelias. Manau, kad teisingiausia bus juos abu susodinti prie bendro stalo ir priversti abu tarpusavyje diskutuoti.
- Lewisas po lenktynių tepasakė tiek, kad jis jaučiasi kaip mokyklinukas. Arba jūs, arba Paddy Lowe‘as galite išbarti Nico, bet tai nepakeis to, kas įvyko. Jei jūs anksčiau esate sakę :„nelieskite vienas kito“, ir pilotai jūsų neklausė, kas gali garantuoti, kad jie dabar jūsų klausys?
- Lewisas, kiek žinau, pasakė, kad „bus smūgis per rankas“ ir daugiau jokių pasekmių... Aš manau, kad jis ne iki galo supranta, kokios pasekmės gali būti.
- Ką jūs galite padaryti?
- Daug ką.
- Pavyzdžiui?
- Kol kas to dabar nekomentuosiu.
- Kita vertus, šita situacija naudingiausia buvo tam vaikinui, kuris dabar čempionate pirmauja 29 taškais. Ir net jei jūsų pilotai iškovos 4 dublius, N. Rosbergas nebūtinai visada turės aplenkti L. Hamiltoną ir vokietis vis tiek bus pirmas. Juk iki finišo teliko tik 7 etapai.
- Nepamirškime, kad paskutinėse lenktynėse taškai bus dvigubinami. Manau, kad aš pirmiausia turiu išsiaiškinti situaciją iš komandinės pusės. Aišku, kad Nico 29 taškais yra priekyje. Vienas reikalas yra išsiaiškinti, ką tokia situacija reiškia Lewisui. Kitas reikalas, paklausti savęs, kaip Spa įvykiai turi paveikti komandos filosofiją, kaip pasikeis komandos valdymas. Iki šiol mūsų komandos valdymo principai veikė be priekaištų. Bet mes pamatėme, prie ko priveda „smūgiai per rankas“. Manau, kad dabar vien „smūgio per rankas“ bus per mažai.
- Vadinasi, dabar tam tikrais lenktynių momentais žiūrovai girdės: „baikite vaikytis vienas kitą“. O kaip komanda apsispęs dėl nugalėtojo? Gal kas įvažiuos pirmas į pirmą posūkį, tas ir laimės?
- Mes vieną kartą turime priimti rimtą sprendimą ir nuspręsti, kaip turėtų būti. Bet tai ne vienos dienos darbas.

- Ar kalbėsitės su abiem pilotais?
- Mes jau tai padarėme ir dar daug kalbėsimės per artimiausias dienas.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983