V. Mallya: „Force India“ gali pavyti „Williams“

V. Mallya: „Force India“ gali pavyti „Williams“
logo 2014 Liepos 31 d. 06:55, Force India
Force India“ išėjo vasaros atostogų, užimdama 5 vietą Konstruktorių įskaitoje ir turėdama 98 taškus, tuo tarp kai pernai tokiu metu ji teturėjo 39 taškus. Vengrijoje ši komanda pirmą kartą šį sezoną nesugebėjo uždirbti nė taško, bet „Force India“ prezidentas Vijay Mallya įsitikinęs, kad antroje šio sezono dalyje jie pratęs kovą.

- „Force India“ beveik visą laiką šio sezono pirmojoje pusėje užėmė 4 vietą Konstruktorių įskaitoje ir tik po 8 etapų „Williams“ išsiveržė į priekį ir indų komanda nusileido į penktą poziciją?

- Taip, per paskutinius kelis mėnesius buvo labai malonu matyti, kad daugelis komandų su labai turtingomis sportinėmis istorijomis buvo žemesnėse vietose nei mes. Bet prisimenant paskutines lenktynes, kai mums labai nepasisekė, visą kitą laiką mes pasirodydavome gerai. Vengrijos etapas buvo pirmas, kai mes negavome taškų.
Kalbėdamas apie praėjusių penkių mėnesių rezultatus, aš norėčiau, kad komanda geriau važiuotų per kvalifikacijas. Ir būtent tai buvo viena iš problemų praėjusį savaitgalį. Gali būti, jei kvalifikacijoje būtume pasirodę geriau, problemų galėjo ir neiškilti. Tam tikrose trasose, tarp kurių ir Hungaroringas, starto pozicija turi labai didelės įtakos galutiniam rezultatui, kadangi paprastai mūsų tempas ilgose distancijoje leidžia kovoti dėl pakankamai aukštų vietų. Aš, suprantama, žinau, kad taškai skiriami tik už lenktynes ir mes tai padarėme visuose etapuose, išskyrus Vengriją.
Tai didelis komandos pasiekimas, kuri dar prieš keletą metų nesugebėdavo uždirbti nė taško, bet mes žengėme labai rimtą žingsnį pirmyn. Tačiau aš saviškiams visada sakau, kad negalima neįvertinti nė vieno varžovo. Būtina tęsti bolido modernizaciją ir tuo pačiu metu rengtis 2015 m. sezonui. Kiek konkurencinga mašina yra dabar, tiek tokia pat ji bus ir kitais metais.
Taip, iki 8 etapo mes buvome ketvirti Konstruktorių įskaitoje, o dabar – penkti, bet ir tai yra gerai. Mes nesitikėjome, kad galėsime užimti 4 vietą ir ją ilgai išlaikyti. Skirtumas tarp „Ferrari“, „Williams“ ir „McLaren“ ir mūsų uždirbtų taškų yra labai nežymus ir mes manome, kad galėsime konkuruoti su šiomis komandomis.
Antra vertus, reikia nepamiršti, kad paskutinėse lenktynėse bus skaičiuojami dvigubi taškai, todėl tai gali smarkiai pakeisti situaciją. Mes nežinome, kokią galutinę vietą užimsime tiek Konstruktorių taurėje, tiek ir asmeninėje įskaitoje, todėl negalime prarasti koncentracijos ir toliau dirbti, kad nė viena iš minėtų komandų nesugebėtų atitrūkti nuo mūsų. Mes galime pavyti varžovus, šiemet dar liko daug lenktynių.
- Ar esate nustebęs labai gerai „Williams“ komandos forma, kuri pernai teužėmė tik devintą vietą Konstruktorių įskaitoje?
- Nesu tuo nustebęs, kadangi ir jie, kaip ir mes, pasirinkome „Mercedes“ variklius – šiais metais jėgainės yra labai svarbios čempionate. Kaip ir pas mus, „Williams“ turi patį geriausią variklį, o tai duoda didelį pranašumą lyginant su praėjusiais metais. Taip pat negalime pamiršti, kad „Williams“ per priešsezoninius testus pasiekė gerų rezultatų – buvo akivaizdu, kad ši komanda bus pajėgi šiame sezone. Stebėtina, kad jie nesugebėjo savo pranašumo parodyti pirmuose etapuose, bet vėliau „Williams“ tai išnaudojo. Todėl negalima šios komandos neįvertinti.
Bet mes galime pavyti „Williams“. Mūsų komanda turi intensyviai tęsti darbą, nes priekyje dar daug lenktynių. „Williams“ kol kas labai gerai atrodo, bet neabejoju, kad mes turime šansų ją pavyti.
- „Force India“ galima pavadinti nedidele komanda, kuri bene labiausiai prisitaikė prie naujo F-1 reglamento. Kus slypi sėkmė?
- Tame kelyje, kuri komanda nuėjo nuo paskutinių vietų iki šiandieninės situacijos, mes iš esmės dažniausiai priimdavome teisingus sprendimus. Jei kalbėti apie techninius dalykus – tai varikliui ir transmisijai pasirinkome geriausius partnerius – pradėjome su „McLaren“, o dabar bendradarbiaujame su „Mercedes“. Pas mus dirba labai motyvuoti žmonės, mes neturime darbuotojų, kurie nuolat skųstųsi, kad trūksta to at ano – atvirkščiai, visi mūsų žmonės siekia pasiekti maksimalaus rezultato su esamais resursais.
Mes visi esame tam, kad dalyvautumėme lenktynėse, kovotume dėl taškų, dėl podiumo vietų. Manau, kad tikslus žino visi darbuotojai ir man nereikia jiems apie tai priminti. Be to, aš didžiuojuosi tais pilotais, kurie dabar yra mūsų komandoje, o ir tai labai motyvuoja komandą.
- Ar norite pasakyti, kad dabar už „Force India“ važiuoja patys geriausi pilotai?
- Manau, kad taip galima pasakyti. Jei apie juos kalbėti atskirai, tai jų vairavimo stilius skiriasi, bet abu yra labai talentingi ir pasirengę kovai.
- Ar jūs norėtumėte, kad komandoje būtų vienodo pilotavimo stiliaus pilotai, ar skirtingi, kad jiems būtų galima taikyti skirtingus taktinius sprendimus, skirtingai derinti bolidus?
- Taip, skirtumai turi būti. Galima sakyti, komanda priėmė didelį iššūkį, mūsų abu bolidai labai skirtingai reguliuojami, bet būtent tai ir duoda mums papildomų šansų pakovoti. Mūsų lenktynininkai dažniausiai renkasi skirtingas strategijas ir tai dažniausiai suveikia.
- Ar jūs specialiai pasirinkote du skirtingus pilotus, galvodami, kad jei nepasiseks vienam, gali kitas gerai pasirodys?
- Ne. Kai buvo nuspręsta, kad nuo 2014 m. turėsime du naujus pilotus, tapo aišku, kad norime susigrąžinti Nico Hulkenbergą. Be to, sklandė gandai, kad jis bus antrasis mūsų pilotas. Aš su komanda svarsčiau įvairiausius variantus, bet galvojau, kad Sergio Perezas liks „McLaren“ sudėtyje. Geriau pamirškime, kad jis važiavo už šią komandą. Jei jie jį pasirinko, matyt, kažką rimto jame pamatė, juk „McLaren“ yra labai stipri komanda. Ne paslaptis, kad S. Perezas yra labai talentingas, mes džiaugiamės su juo dirbdami.
- Šiais metais netyla kalbos apie rėmėjų bolidų pasirodymą F-1 čempionate ir apie tai, kad komandos startui ruoš po tris bolidus. Ką galite apie tai pasakyti?
- Rėmėjų dalyvavimas būtų didele katastrofa ne tik „Formulei-1“, bet ir visam automobilių sportui. „Formulės-1“ esmė yra ta, kad čia važiuoja komandos, kurių troškimas yra aistra lenktyniauti. Reikia atsiminti istoriją ir pažiūrėti, nuo ko pradėjo tokios komandos kai „Ferrari“, „Williams“, „Brabham“ ar „McLaren“ – jų kūrėjais buvo verslininkai, kuriuos vienijo lenktynių entuziazmas, jie dalyvavo smulkiose varžybose, kurios vėliau pavirto į tokį monstrą kaip „Formulė-1“. Tai yra dalis šio sporto paveldo. Ir jei šiose lenktynėse mažiukai aplenkia labai didelius, jie sulaukia fantastiško sirgalių palaikymo. Tai kodėl viską reikia keisti?
- Kai kas gali pasakyti, kad iš komandų vadovų tik Frenkas Williamsas, Ronas Dennisas ir jūs esate paskutiniai tikri lenktynininkai, kurių krauju teka tikras benzinas...
- Gal tai ir tiesa, kad mūsų kraujyje teka benzinas, kitaip mūsų čia nebūtų. Manau, kad tokie žmonės „Formulei-1“ suteikia papildomų žiūrovų. Mus veda aistra, o ne korporatyviniai reikalai.
- Kokie jūsų planai likusiai sezono daliai?
- Mūsų komandos dvasia sako, kad mes toliau kausimės dėl kiekvieno taško ir dėl kiekvienos aukštesnės pozicijos trasoje. Ir nesvarbu, ar tai pirma sezono dalis, ar antra.
- Ar tai reiškia, kad likusioje sezono dalyje rimtas akcentas bus taktiniams sprendimams?
- Rezultatas priklauso ne nuo taktikos, o nuo bolido greičio ir pilotų meistriškumo. Tai ką mes sumąstome strategiškai, ne visada atneša gerų rezultatų. Komanda žino savo užduotį – kiekvienose lenktynėse uždirbti kuo daugiau taškų, kuri nulems mūsų poziciją Konstruktorių taurėje. Mes visuomet stengsimės dėl aukštesnio rezultato.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983