V. Mallya: Į „Formulės-1“ reikalus privalo įsikišti FIA

V. Mallya: Į „Formulės-1“ reikalus privalo įsikišti FIA
logo 2014 Lapkričio 12 d. 06:55, Force India
Brazilijoje įvyko eilinis mažųjų komandų susitikimas su Bernie Ecclestone‘u, kurioje „Lotus“, „Sauber“ bei „Force India“ komandų vadovai vėl pareiškė pretenzijas dėl jų nuomone nesąžiningo „Formulės-1“ prizinių pajamų paskirstymo.
„Force India“ komandos vadovas Vijajy‘us Mallya pareiškė, jog B. Ecclestone‘as pažadėjo šią situaciją aptarti su CVC fondu, valdančiu F-1 čempionato akcijas. Tačiau kiek vėliau „Formulės-1“ komercinių teisių valdytojas pasakė, kad jis mažosioms komandoms nieko nepažadėjo. Savo interviu „motorsport-total“ V. Mallya pasiūlė kelis konkrečius sprendimo būdus ir pakvietė FIA įsikišti į šią painią situaciją.
- Dabar ypač daug kalbama apie „Formulės-1“ pajamų paskirstymą. „Force India“ kartu su dar keliais čempionato dalyviais reikalauja kur kas sąžiningesnio požiūrio į pinigų skirstymą. Kas, jūsų nuomone, privalo pasikeisti?
- Ką aš galiu pasakyti? Ostine Bernie kalbėjosi su žurnalistais, kurie vėliau iš jo interviu padarė garsias istorijas. Jie citavo B. Ecclestone‘ą, kuris neva sutiko su tuo, kad pajamos „Formulėje-1“ yra paskirstomos ne visai sąžiningai ir būtina pakeisti situaciją, bet jis nežino kaip tai padaryti. Tai buvo pakankamai atviras prisipažinimas iš jo pusės. Tačiau galų gale jis yra vienintelis žmogus, kuris šiuo metu gali ką nors pakeisti. Papildomų išmokų idėja „top“ komandoms, kurios ir taip pasiima viso prizinio fondo „liūto dalį“, yra neteisinga. Ji visiškai netinkama „Formulės-1“ čempionato komerciniam pagrindui.
- Be to, viskas dar esti nevisiškai teisėta...
- Aš net nenagrinėjau teisinio aspekto. Aš perskaičiau ne vieną straipsnį ir turiu pripažinti, kad žurnalistai į visą šį reikalą pažiūrėjo iš esmės. Remiantis bonusų idėja, keturios didžiosios komandos ir „Williams“ turėjo garantuoti savo dalyvavimą „Formulės-1“ pasaulio čempionate iki 2020 metų. Kartu 2020 metais yra suplanuotas IPO. Tai labai svarbu.
Bet kuriuo atveju, visi sutinka, kad pajamos paskirstomos nesąžiningai. Yra žmonės, kad gali išspręsti šią problemą, bet juk būtent jie ir sukūrė šią sistemą. Taip, kalbu apie komercinių teisių valdytoją. Aš esu girdėjęs, kad Bernie laukia, kad dalis pinigų, kuriuos gaus komandos ir su kuriomis jis yra sudaręs sutartis, bus jam sugrąžinta... Aš užduodu sau klausimą: kokiu juridiniu pagrindu tai gali įvykti, jei sutartys su komandomis jau sudarytos? Jei visa tai išvirs į tai, jog didelėms komandoms teks mažosioms komandoms atiduoti dalį joms priklausančių pajamų, tai jokio sprendimo tikrai nebus priimta.
Aš pripažįstu, jog rengdama IPO , „Formulė-1“ privalo daryti kažkokias nuolaidas, kurios sukėlė labai nesąžiningą pajamų paskirstymą. Bet dabar aš girdžiu apie tai, kad IPO surengti planuoja „Ferrari“. Jei dabar ji išleis dalį savo pajamų, tai ji sukurs pridėtinę vertę. Tokie yra realūs reikalai.
Komercinių teisių valdytojas kasmet gauna milžinišką pelną iš „Formulės-1“. Nedidelės komandos dabar pareikalavo tik labai mažos šio pyrago dalies. Jei Bernie išskirs nedidelę dalį pinigų, jis sudarys galimybę dalyvauti čempionate ir tiems, kurie yra nedideli. Ir tai neturėtų sukelti didelių problemų.
Aš įeinu į Pasaulinę automobilių sporto tarybą, bet nuo manęs niekas nepriklauso, nes aš esu mažuma. Aš galiu kovoti dėl savo pozicijų, bet be manęs, nuo „Formulės-1“ į šią tarybą įeina ir B. Ecclestone‘as kaip komercinių teisių valdytojas. Aš savo kompanijai jau vadovauju 40 metų ir žinau, kas tai yra interesų konfliktas, todėl Pasaulinėje taryboje aš stengiuosi atstovauti ne „Force India“ interesus, bet bandau stumti tas idėjas, kurios yra naudingos visai „Formulei-1“. Kadangi dabartinis FIA prezidentas kiekvieną kartą stengiasi priminti, kad „Formulė-1“ yra automobilių sporto viršūnė ir pats svarbiausias čempionatas, todėl federacija tiesiog privalo pasirūpinti jo ateitimi. Ši problema liečia ne vien F-1 komandas bei komercinių teisių valdytoją.
Egzistuoja dar vienas klausimas – išlaidų ribojimas. Arba FIA privalo įvesti biudžetų lubas, tuo pačiu išspręsdama mažųjų komandų problemas, arba komercinių teisų valdytojas mažiesiems turi duoti kažkiek pinigų, kurie padengtų didėjančias išlaidas. Negalima pamiršti ir to, kad dabartinės jėgainės yra dvigubai brangesnės nei anksčiau. Ir už tai reikia pasakyti „ačiū“ FIA.
- O taip pat „Formulės-1“ Komisijos pirmininkui, kuris yra pavaldus Bernie...
- Visiškai teisingai. Esu įsitikinęs, kad kitame Pasaulines automobilių sporto tarybos susitikime bus svarstomi paskutiniųjų F-1 varžybų įvykiai. Gaila, kad pradedant etapu Ostine, „Formulė-1“ neteko dviejų komandų ir ši tema dabar nuolat mirga antraštėse. Tai daugeliui sukelia baimę. Mano draugai, verslininkai bei finansininkai nesupranta., kodėl sportas, kurio kasmetinės pajamos yra daugiau nei 1,7 mlrd. JAV dolerių, negali išlaikyti visų vienuolikos komandų.
- Ko jūs konkrečiai reikalaujate iš komercinių teisų valdytojo?
- Mes jau sakėme, kad kasmet mums reikia papildomų 40 mln. dolerių. Iš jų 30 mln. būtų sumokėta už variklius.
- Ar galima laikyti klaida, jog „Williams“ bei „Toro Rosso“ nepareikalavo po 30 mln. daugiau? Tai irgi yra privačios komandos, bet „Toro Rosso“ niekas nepakėlė rankos?
- Jei „Toro Rosso“ panorės prisijungti prie mūsų reikalavimo – visada prašom. Kai dėl „Williams“ komandos, tai ji jau ir dabar gauna papildomas išmokas. Bet tai yra „Williams“ ir B. Ecclestone‘o reikalas. Jie vis tiek gauna kur kas daugiau nei mes. Kodėl? Ar vien todėl, kad kažkada seniai yra iškovoję Konstruktorių taurę?
- Bet juk „Mercedes“ gauna kur kas mažiau nei, tarkime, „Red Bull“, „Ferrari“ ir „McLaren“?
- Visiškai teisingai. Jie irgi turi pagrindą kelti pretenzijas ir aš girdėjau, kad „Mercedes“ Brazilijoje irgi išreiškė savo nepasitenkinimą. Tačiau negalima pamiršti ir to, kokį pelną` gauna „Mercedes“ iš dalyvavimo „Formulės-1“ čempionate ir dėl pergalės Konstruktorių įskaitoje – būtent tai sudaro jų verslo pagrindą.
- Be to, kiek jie pelno gauna parduodami variklius kitoms komandoms?
- Žinoma, kad jie netiekia mums jėgos agregatų nemokomai.
- Išeitų, kad jūs asmeniškai esate labai susirūpinę šia problema?
- Ne. Aš dalyvauju čempionate jau septynerius metus ir per tą` laiką niekas nepasikeitė. Kodėl aš staiga netikėtai imčiau labai pergyventi dėl šios problemos? Mane kur kas labiau jaudina mūsų komandos aerodinaminio vamzdžio rekonstrukcijos klausimai bei mūsų bazės išplėtimas. Aš didžiuojuosi štai kuo: mes kovojome su didžiosiomis komandomis Brazilijoje ir vėl finišavome dešimtuke, uždirbome keletą taškų, nors mūsų biudžetas ir kuklus. Aš noriu modernizuoti „Force India“ komandą ir jei tai padarysiu, tai galėsiu kovoti su lyderiais. Bet mano dabartinė finansinė padėtis neleidžia man panašių investicijų.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794