Variklių reglamentas vargu ar keisis

Variklių reglamentas vargu ar keisis
logo 2014 Gruodžio 29 d. 06:55, Daimler
Gruodžio viduryje Ženevoje įvyko „Formulės-1“ Strateginės grupės posėdis, kuriame buvo bandoma svarstyti apie galimus F-1 reglamento pakeitimus dėl variklių. Posėdžio rezultatus bandė apibūdinti britų žurnalistas Joe Sawardas.
„Formulės-1“ Strateginės grupės susitikimas yra labai uždaras renginys. Oficialiai mes net nežinome, kokiais principais renkami šios grupės nariai. Apsilankius FIA tinklalapyje ir pabandžius paieškoti informacijos apie šią grupę, nesužinosi nieko naujo ir nieko įdomaus, išskyrus tuščius žodžius apie FIA struktūrų skaidrumą. Man tai juokinga matyti. Todėl spėju, kad kai Europos Komisija į tai atkreips didesnį dėmesį, grupei teks perduoti ES visus dokumentus ir visuomenė pagaliau sužinos viską apie tai, apie ką dabar neturi net žalio supratimo.
Bet kokiu atveju Strateginės grupės posėdis įvyko ir joje svarstytas F-1 reglamentas dėl variklių, kurio tikslas – sumažinti komandų sąnaudas jėgainėms, kartu visos komandos galėtų bent iš dalies sumažinti atsilikimą nuo „Mercedes“. Vien jau tai, kad toks klausimas yra svarstomas, jau yra didelė gėda.
Sumažinti išlaidas būtų labai lengva. Paprasčiausiai reikia paprašyti motoristų komandoms siūlyti unifikuotas jėgaines už atitinkamą kainą. Jei jie nenorėtų to padaryti, turėtų visai išeiti iš „Formulės-1“. Jei taip atsitiktų, „Mercedes“ galėtų tiekti variklius absoliučiai visoms komandoms, kaip tai darė „Cosworth“ F-1 aušroje. Tai galėtų tapti labai rimtu pajamų šaltiniu ir „Mercedes“ visai nereikėtų būti gamykline komanda. Be to, jie daug galėtų uždirbti tobulindami šiuolaikines savo technologijas. Tuomet labai greitai atsirastų ir kitų automobilių gamintojų, nes „Formulė-1“ išliktų labai patrauklia preke, jei viską daryti teisingai. Bet problema tame, kad, tarkime, „Ferrari“ niekada nesutiktų ant savo bolidų montuoti „Mercedes“ variklių, todėl F-1 vadovybei ir toliau su italų komanda teks žaisti įvairiausius žaidimus, mat daugelis šią komandą laiko labai svarbia „Formulės-1“ istorijai.
Aš jau seniai sakiau, kad jau atėjo laikas „Formulės-1“ elitui paprašyti „Ferrari“ komandos čempionate elgtis labiau „sportiškai“. Taip, ši komanda yra svarbi „Formulei-1“ panašiai kaip kino žvaigždė Holivudui, be jei ji už vaidmenį paprašys per daug pinigų, domėjimasis ja sumažės. Mat atsiranda naujos žvaigždės, kurios sutiks filmuotis už mažiau, o senųjų žvaigždžių vertė sumažės. Italų komanda turi tai suprasti. Todėl manau, kad jie netrukus sugrįš prie derybų stalo.
Bernie Ecclestone‘as to niekada nepadarytų – dėl politinių sumetimų. Jis moka italams tiek, kiek jie paprašo ir kiek „Ferrari“ nori. Atvirai kalbant, jei „Ferrari“ vėl kada nors pradės nugalėti, tai nebūtų jokia sensacija, kadangi mes žinome, kad ši komanda iš F-1 organizatorių gauna kur kas daugiau nei kiti varžovai, todėl sąlygos yra nevienodos. Bet juk pergalė nelygiomis sąlygomis nėra pergalė, ar ne tiesa?
Įdomu pažymėti, kad daugelyje europietiškų kalbų nėra tikslaus termino „fair play“ („sąžiningas žaidimas“) vertimo, daug kas naudoja anglišką išsireiškimą, kai kalba būtent apie tokį žaidimą. Susidaro įspūdis, tarsi žmonės nesupranta, kad pergalės džiaugsmą galima patirti vien tik dalyvaujant varžybose, net nepasiekiant pergalės. Gali būti, jog tokia nuostata jau yra pasenusi šiame žiauriame pasaulyje, bet būtų geriau, jei ji dar veiktų.
Tikėtina, kad permainos bus labai ilgai svarstomos kažkuriame komitete, kad taps nebeaktualiomis. Jei naujas variklių reglamentas nebus priimtas iki 2015 m. vasario, tai nuo 2016 m. sezono nieko naujo padaryti nebus galima. Tada beliks padaryti keletą neesminių pakeitimų, gal būt bus leista tobulinti variklius sezono metu. Bet kartu tokią pačią teisę įgis ir „Mercedes“ komanda.“


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553