Varžovai įtaria „Ferrari“ pažeidus Techninį reglamentą

Varžovai įtaria „Ferrari“ pažeidus Techninį reglamentą
logo 2017 Birželio 24 d. 12:37, Ferrari

Prieš Azerbaidžano GP etapą FIA išplatino komandoms priminimą apie tai, kad variklinė alyva yra uždrausta kaip priedas prie degalų. Kai kurių šaltinių teigimu, panašaus išaiškinimo priežastimi tapo „Mercedes“ paklausimas. Apskritai, ši istoriją tęsiasi jau ne vienas mėnuo.

Viskas prasidėjo dar pernai metais, kai varžovai bandė suprasti, kodėl „Mercedes“ ekipai pavyksta taip atsiplėšti greitajame kvalifikacijos rate, nors per lenktynes Hamiltono ir Rosbergo pranašumas nebuvo jau toks didelis. „Red Bull“ įtarė, kad vokiečių komanda sukūrė sistemą, leidžiančią reikiamu momentu į degalus pridėti variklių alyvos. Ilgai naudoti tokį „priedą“ neišeina, bet trumpoje distancijoje jis leidžia gerokai padidinti variklio galią ir laimėti po 0,2 sek, kiekviename rate.

„Mercedes“ visada neigė tokių technologijų naudojimą, tačiau 2017 metų vasario 24 d., bandymų Barselonoje metu FIA komandoms išsiuntinėjo direktyvą TD/004-17, kuri uždraudė specialiai maišyti alyvą į benziną, kuris patenka į degimo kamerą. Visiškai uždrausti tokį sumaišymą vargu ar išeitų, todėl, kad kažkoks alyvos kiekis neišvengiamai prasiskverbia į cilindrą tarp sienelės ir stūmoklio darbinio ciklo metu.

Atrodytų, kad klausimas išbaigtas, tačiau Kanadoje komandos gavo dar po vieną aprašą su panašiu turiniu. „Mes norime priminti apie tai, ką ne vieną kartą sakėme įvairiuose susitikimuose ir kas pabrėžiama dokumente TD/004-17 – mes manome, kad alyvos kaip degalų naudojimas yra uždraustas Techninio reglamento. Abejonėms išsklaidyti – vienintelis dalykas, kas gali būti naudojamas kaip degimo produktas, yra benzinas ir visos jo leidžiamos charakteristikos yra apibrėžtos Techninio reglamento 19 punkte.

Nežiūrint į tai, kad Techninis reglamentas nenumato varikio alyvos, naudojamos „Formulėje-1“, charakteristikų, mes bet kokį bandymą degimui naudoti papildomas priemones vertinsime kaip Techninio reglamento pažeidimą“.

Bet kodėl šis klausimas iškeltas būtent dabar? Priežasčių keletas. Monrealyje FIA surinko keletą atidirbtos alyvos pavyzdžių ir ištyrė jų sudėtį. Sprendžiant iš visko, mažiausiai viena komanda sukėlė įtarimų, nors oficialiai apie tai ir nepranešama. Jei anksčiau įtarimų sukeldavo „Mercedes“, tai dabar įtariama yra „Ferrari“.

Reikalas tame, kad „Ferrari“ ant savo bolido pradėjo montuoti papildomus alyvos bakelius. Tai buvo padaryta dar žiemą ir formaliai niekaip nepažeidžia reglamento. Tačiau varžovai įtaria, kad „Ferrari“ šiuos bakelius naudoja būtent tam, kad įmaišytų alyvos į benziną būtent kvalifikacijos metu. Dar didesnius įtarimus kelia tas faktas, kad dar žiemą „Ferrari“ kreipėsi į FIA išaiškinti, ar yra tikslios taisyklės dėl variklių alyvos ir ar galima naudoti dviejų rūšių alyvą.

„Mercedes“ dabar įtaria, kad „Ferrari“ sukūrė specialią alyvą, kurios pagrindinės charakteristikos yra optimizuotos ne variklio detalių tepimui, bet degimui – būtent ji ir yra pilama į papildomus bakelius. GPS jutiklių Monrealyje matavimai parodė, kad tiesiosiose „Ferrari“ dabar yra greitesnė už „Mercedes“, ko anksčiau nebūdavo.

Beje, visi šie įtarimai yra tik šalutiniai ir gali turėti visai kitokį paaiškinimą – tiesioginių kaltinimų „Ferrari“ ar kokiai nors kitai komandai nėra.

Eiliniai FIA išaiškinimai turėtų padėti tašką šiame ginče – apskritai, kiek tai įmanoma galiojant dabartiniam reglamentui. Kitais metais problema turi būti išspręsta radikaliai – nuo 2018 metų variklyje bus galima naudoti tik vienos rūšies alyvą.  



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983