Vengrijos GP etapo strateginė apžvalga

Vengrijos GP etapo strateginė apžvalga
logo 2015 Liepos 29 d. 06:55, Daimler
Britų ekspertas Jamesas Allenas išanalizavo strategijų įtaką Hungaroringe vykusių lenktynių rezultatams.
„Vengrijos GP etapą galima laikyti pačiomis geriausiomis 2015 metų lenktynėmis – jos rezultatams įtakos turėjo visa eilė svarbių sprendimų, kai kam leidusių pasiekti puikių rezultatų, o kai kas padarė labai rimtų klaidų, už kurias teko brangiai sumokėti. Bet kuo vadovavosi komandos, priimdamos vienus ar kitus sprendimus?
Kaip ir praėjusiais metais, esminiu faktoriumi lenktynėse buvo saugos automobilio pasirodymas, kuris vieniems padėjo, o kitiems – sutrukdė.
Nico Rosbergas prarado šansą gerokai sumažinti atsilikimą nuo Lewiso Hamiltono asmeninėje pasaulio čempionato įskaitoje: vokietis buvo nepakankamai agresyvus ir nemotyvuotas ir tai jam labai brangiai atsėjo.
Užtat abu „Red Bull“ pilotai užkilo ant podiumo, nežiūrint į nesėkmingą jų startą. Pabandysime išanalizuoti, kaip visa tai atsitiko, o taip pat aptarsime nevienareikšmišką „Toro Rosso“ komandos sprendimą suteikti Maxui Verstappenui prioritetą ir taktinį pranašumą, nors pirmojoje lenktynių atkarpoje jis važiavo paskui savo komandos kolegą.
Ar galėjo Rosbergas laimėti lenktynes?
Daugelis sirgalių kelia sau tokį klausimą. Antrojo sustojimo metu N. Rosbergas gavo vidutines padangas ir galiausiai nesugebėjo pakovoti su Sebastianu Vetteliu dėl pergalės. Be to, jis įsivėlė į artimą kovą su Danieliu Ricciardo, kuri užsibaigė mašinų kontaktu ir pradurtu Nico ratu.
Kodėl vis tik N. Rosbergui baigiamajai atkarpai neuždėjo minkštųjų padangų?
Pirmoji priežastis galėjo būti ta, kad dar iki išvažiuojant saugos automobiliui dėl Nico Hulkenbergo avarijos, N.Rosbergas per radiją paprašė kietesnių padangų, su kuriomis jis ruošėsi nuvažiuoti finalinę atkarpą. Su tokiomis padangomis jis važiavo antrąją atkarpą, stengdamasis sumažinti atsilikimą nuo „Ferrari“ pilotų, kurie po starto abu važiavo priekyje.
Todėl pirmojo sustojimo metu Nicui nebuvo tikslo dėtis vidutines padangas, kaip tai padarė „Ferrari“ komanda. Greičiausiai „Mercedes“ reikėjo taikyti kitokią taktiką, tikintis, jog prieš lenktynių pabaigą situacija pasikeis dėl išvažiavusio saugos automobilio ir tai būtų labai naudinga „Mercedes“ ekipai. Bet visų lenktynių eigoje jam trūko greičio norint laikytis arti nuo „Ferrari“, o kai artėjo antras sustojimas, N. Rosbergas jau negalvojo apie raudonuosius bolidus – jis tik norėjo finišuoti pirmiau L. Hamiltono, kuris po problemų pirmajame rate yrėsi per peletoną iš 10 vietos.
Kai lenktynės persirito pusiaują, N. Rosbergas važiavo trečias ir jam tada pasakė, kad Lewisas jau yra tik už 4 sek. paskui jį ir sustojimą atliks anksčiau, kad pereitų prie vidutinių padangų. Nico atsakė, kad jis irgi dėsis vidutines padangas, kad galėtų efektyviai gintis nuo L. Hamiltono atakų.
Tuo metu jis nusileido Sebastianui Vetteliui, lenktynių lyderiui 23 sekundes, o Kimiui Raikkonenui – 15 sek. Visa tai kalba apie tai, kad Rosbergui, kaip būtų gaila, šiuo atveju pritrūko savigarbos. Beje, ši situacija yra kažkuo panaši į tą klaidą, kurią Hamiltonas padarė Monake, kai pasaulio čempionas galvojo tik apie tai, kaip aplenkti komandos kolegą, veikė tik savo naudai, o ne dėl komandos.
„Mercedes“ visiškai nenori, kad komandos draugai stengtųsi lėtinti vienas kitą, bet Rosbergas kaip tik turėjo tokį planą. Komanda nori laimėti lenktynes. Todėl Nico prašė bandyti vytis Raikkoneną, kad prieš pat finišą būtų galima atakuoti suomį, turint minkštesnių padangų pranašumą.
Šioje lenktynių stadijoje „Mercedes“ dar turėjo teorinių šansų laimėti šias lenktynes, kadangi Hamiltonas važiavo greičiausiai iš visų tuščioje trasos dalyje, o Rosbergas, artėjant finišui galėjo pakovoti su „Ferrari“, kuriems reikėjo pereiti prie kietesnių padangų – mat italų komanda ne visada gerai pasirodo su vidutinėmis padangomis. Maždaug tuo metu Kimio bolidas pradėjo prarasti galią dėl problemų su ERS, todėl „Mercedes“ mažiausiai ką galėjo, tai finišuoti 2 ir 3 vietose.
Čempionų komandoje prasidėjo diskusijos ir galiausiai ji paruošė uždėti Rosbergui vidutines padangas. Tačiau 42 rate sprogo Nicko Hulkenbergo sparnas ir lenktynių direktorius Carlie Whitingas įvedė virtualaus saugos automobilio režimą. Tai reiškė, kad pilotai turi sulėtėti, išsaugant tarp pilotų buvusius tarpus, o tai lenktynių direkcijai davė kažkiek laiko nuspręsti, ar reikia į trasą išleisti tikrą saugos automobilį.
„Ferrari“ pilotai tuo metu jau buvo pradėję naują ratą, kai Rosbergas buvo visai šalia įvažiavimo į techninio aptarnavimo juostą ir iškart pasuko į boksus, o po 7 sek. paskui jį ten užvažiavo Hamiltonas. „Mercedes“ neturėjo laiko pakeisti paruoštas vidutines padangas į minkštąsias, kurios buvo paruoštos Nico, todėl ant jo mašinos uždėjo vidutines padangas, nors dabar akivaizdu, jog reikėjo dėti minkštąsias padangas ir atakuoti Vettelį po restarto.
Beje, kur kas teisingiau būtų nuvažiuoti dar vieną ratą, kaip tai padarė „Ferrari“, per tą laiką komandos vadovybė būtų aptarusi naują taktiką ir spėjusi paruošti minkštąsias padangas. Iki finišo dar buvo likę 28 ratai, tai labai daug minkštosioms padangoms, bet kadangi trasa buvo nusėta nuolaužų, lenktynių direktorius neabejotinai būtų priėmęs sprendimą išleisti saugos automobilį, o trasos valymui prireiktų ne vieno rato.
Jei Rosbergas iš tiesų rengėsi veikti kur kas agresyviau ir turėtų tikslą pasiekti pergalę, jis būtų priėmęs kitokį sprendimą. Beje, tai įdomus momentas, kurį vertėtų jam detaliau išanalizuoti. Jei Nico ruošiasi pakovoti dėl pasaulio čempiono titulo, tai tokiomis dienomis, kai jo komandos draugas sprendžia savo uždavinius ir daro klaidas, reikia elgtis kur kas ryžtingiau. Tačiau Nico elgėsi per daug atsargiai ir galiausiai prarado galimybę bet jau susilyginti pagal surinktų taškų skaičių.
„Red Bull“ nusišypsojo sėkmė
„Red Bull“ pilotai pirmą kartą šiais metais pakilo ant podiumo: Daniilas Kvyatas užėmė 2-ąją, o Danielis Ricciardo – 3 –ąją vietą. Abu lenktynininkai laimėjo dėl saugos automobilio pasirodymo ir pasinaudojo tuo, kad varžovai, važiavę su kur kas greitesniais bolidais, susidūrė su problemomis. Jei „Mercedes“ būtų sudirbę normaliai, o Raikkoneno bolidas nesugestų, D. Kvyatas geriausiu atveju būtų buvęs tik 5 vietoje.
Starte jis sugadino padangas pirmajame posūkyje ir pradiniame lenktynių etape lenktynės jam klostėsi nesėkmingai, todėl komanda paprašė ruso į priekį praleisti D. Ricciardo. Bet galiausiai australas finišavo paskui Kvyatą, kadangi pažeidė savo bolidą kelių labai agresyvių lenkimų metu.
D. Kvyatas labai anksti sustojo boksuose, dar 13 rate – vadinasi, jam per lenktynes būtų tekę stoti net tris kartus, o tai neleido galvoti apie aukštą rezultatą, bet dėl saugos automobilio jam pavyko sumažinti atsilikimą nuo lyderių. Kadangi po pirmo sustojimo rusas, kaip ir Rosbergas, važiavo su vidutinėmis padangomis, tai jis atsidūrė itin geroje padėtyje, pabaigai gavęs minkštųjų padangų komplektą.
D. Ricciardo dar šeštadienį buvo labai agresyviai nusiteikęs, po kvalifikacijos išsaugojęs naujų minkštųjų padangų komplektą, kad galėtų atakuoti sekmadienį ir finalinėje lenktynių dalyje tai padarė. Po restarto jam atsirado neblogas šansas pakovoti dėl pergalės dėl itin agresyvaus jo elgesio – būtent tokio užsidegimo Vengrijoje trūko Rosbergui.
Ar teisingai veikė „Toro Rosso“?
Po lenktynių kilo nemažos diskusijos, kai išaiškėjo, kad „Toro Rosso“ komandai leido M. Verstappenui aplenkti Carlosą Sainzą dėl ankstesnio sustojimo boksuose, nors įprastai tokia taktika taikoma prieš varžovus iš kitų komandų, o ne prieš komandos kolegas. Galioja taisyklė, kad prioritetinę teisę sustojimui turi tas pilotas, kuris važiuoja priekyje.
„Red Bull“ paprašė Kvyato praleisti Riciardo, kadangi rusas buvo sugadinęs padangas ir užlaikė australą paskui save – tai visiškai logiška. Verstappenui taip pat atrodė, jog Sainzas jį užlaiko, bet komanda neturėjo argumentuotų priežasčių griebtis tokios taktikos. Tačiau panašaus pobūdžio pragmatiniai veiksmai gali būti pateisinami jaunimo komandoje, kur lenktynininkai tik mokosi meistriškumo pamokų, todėl „Toro Rosso“ suteikė Maxui teisę pirmam atlikti sustojimą.
Kai atėjo Sainzo eilė, jis prarado papildomas 3 sekundes, kadangi jam teko laukti ir praleisti kitas mašinas, kurios važiavo per techninio aptarnavimo juostą, galiausiai jis atsidūrė ne tik už komandos draugo, bet ir už Fernando Alonso. Carlosas buvo ryškiai nusivylęs, tačiau lenktynių statistikos analizė rodo, kad komanda pasielgė teisingai. Vengrijoje Verstappenas buvo kur kas greitesnis ir „Toro Rosso“ komandai uždirbo 12 taškų už ketvirtą vietą, kurių komandai labai reikėjo. Pagal viso sezono rezultatus šie taškai gali kainuoti tikrus milijonus, kuriuos komandos gauna kaip prizinius pinigus“.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983