Y. Arai: man gaila, kad dėl visko yra kaltinama „Honda“

Y. Arai: man gaila, kad dėl visko yra kaltinama „Honda“
logo 2015 Rugsėjo 29 d. 06:55, Getty Images
Spauda iki šiol kritikuoja „Honda“ koncerną dėl neišpildytų vilčių, o Fernando Alonso Suzukoje „Formulėje-1“ naudojamą „Honda“ hibridinę jėgainę sulygino su GP2 varikliu. „Honda“ koncerno sporto padalinio vadovas Yasuhisa Arai mano, kad tokia kritika nėra visai pagrįsta.
- Ar Suzukoje jūs jautėte papildomą presingą?
- Tai buvo ypatingas etapas „Honda“ kompanijai. Be to, Suzuka – pati sudėtingiausia trasa visame metų tvarkaraštyje tiek bolidams, tiek ir pilotams. Žinoma, kad aš jaučiau spaudimą. Dar iki lenktynių savaitgalio mes žinojome, kad turėsime daug problemų su energijos rekuperacijos sistema.
- Kokiame etape šiuo metu yra „McLaren“ ir „Honda“ santykiai?
- Mes puikiai bendradarbiaujame, todėl aš negaliu suprasti nesibaigiančios kritikos mūsų adresu. Mes suprantame, kokiame etape esame tobulinant mūsų jėgos agregatą, bet mes nuolat darome pažangą. Man gaila, kad visa kaltė yra verčiama tik mums.
- Ar, jūsų nuomone, „McLaren“ jus pakankamai jus palaiko?
- Technine prasme – taip. Žinoma, kad mes esame nusivylę rezultatais, bet visas negatyvas iš spaudos pusės taip pat nepadeda.
- Ar jūs laukiate kito požiūrio iš „McLaren“ pusės?
- Atvirai kalbant, taip. Komanda taip pat turi būti atsakinga už tai, kad panašios situacijos nekiltų. Kaip vieninga lenktynių komanda mes turime padaryti viską, kad pasiliktumėme vieningi ir komanda neskiltų. „Honda“ visada sakė tik tiesą. Mes aiškinome, kokiame etape šiuo metu esame ir ko mums reikia pažangai padaryti. Gaila, kad apie tai nuolat kalbame tik mes, o ne komanda. Dabar, jei mes nepasiekiame gerų rezultatų, kuriamas įspūdis, kad „Honda“ meluoja, nors taip nėra.
- Rugpiūčio mėnesį jūs sakėte, kad jūs stengiatės savo jėgainei pasiekti „Ferrari“ lygį. Kodėl jūs kuriate nepasiekiamus mitus?
- Aš esu inžinierius ir viską vertinu iš inžinerinio taško. Aš galiu patvirtinti viską, ką sakau, bet jei galutinis rezultatas nepateisina vilčių, kai kurie galvoja, kad aš sakau netiesą. Kada aš pareiškiau apie galimybę išeiti į „Ferrari“ lygį, aš turėjau galvoje tik vidaus degimo variklio efektyvumą.
- Jei būtų galima pakeisti istoriją, ar „Honda“ koncernui būtų geriau startuoti F-1 čempionate ne 2015-aisiais, bet kitais metais?
- Technine prasme – taip, kadangi šiuolaikinės hibridinės jėgainės yra labai sudėtingos. Mes žinojome, kad bus be galo sunku, bet šių metų patirtis mums labai padėjo. Bet ne visa atsakomybė turi gulti vien ant jėgos agregato – važiuoklė taip pat turi nemažų problemų.
- Kur yra pagrindinė jėgainės problema?
- Energijos kaupiklyje. Ilgose tiesiosiose mums jo neužtenka, dėl to visa jėgainė praranda maždaug 160 AG. Tai gerokai daugiau, nei tai, ką mes galime kompensuoti iš vidaus degimo variklio.
- Ką reikia daryti, kad būtų išspręstos ERS problemos?
- Šiais metais šios problemos išspręsti jau neįmanoma, kadangi tam reikia iš naujo perprojektuoti visą jėgainės konstrukciją. Dabar mes dirbame orientuodamiesi į kitą sezoną.
- Kaip jūs „McLaren“ sirgalius įtikinsite, kad 2016 metais bus viskas geriau?
- Manau, mes tą padarysime jau per žiemos bandymus.
- Ar Techninis reglamentas duos jums pakankamai laisvės, kad situaciją pakeistumėte iš esmės?
- Taip, su tuo nebus problemų.
- Šis projektas atsirado po to, kai „McLaren-Honda“ labai sėkmingai rungtyniavo devintojo dešimtmečio pabaigoje. Gal dabar šansai buvo pervertinti?
- Ne. Mes suprantame, kad žiūrovai iš mūsų tikėjosi daugiau, bet mūsų planai išlieka labai ambicingi.
- Pernai metų pabaigoje Ronas Dennisas sakė, kad „McLaren“ jau 2015 metais laimės lenktynes...
- Tuo metu Ronas nežinojo, kokioje stadijoje yra jėgainės kūrimas ir ko galima iš jos tikėtis, kadangi tada ji dar net nebuvo surinkta.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794