Y. Hasegawa: realus tikslas – uždirbinėti taškus

Y. Hasegawa: realus tikslas – uždirbinėti taškus
logo 2016 Liepos 08 d. 06:55, McLaren
„Honda“ koncerno projekto „Formulėje-1“ vadovas Yusuke Hasegawa interviu „Auto Motor und Sport“ pasakojo apie „McLaren-Honda“ ekipos planus 2016 metais. Jis pasidžiaugė Jensono Buttono 6 vieta Austrijoje.
Kartu ir pažymėjo, kad podiumo vietos jų komandai šiemet vargu ar įmanomos ir paaiškino, kodėl japonų jėgos agregatų gamintojas nori, jog kuo greičiau būtų atšaukta sąlyginių tobulinimo balų-žetonų sistema.
- Ar koncernui „Honda“ pavyksta dirbti pagal numatytą planą?
- Mes nesame pilnai patenkinti savo rezultatais ir vadiname juos probleminiais, tačiau kartu priimtinais, turint galvoje tai, nuo ko mes pradėjome. Taip, darbai toliau vyksta pagal numatytą planą, mes esame nusiteikę optimistiškai ir tikimės pasiekti podiumo vietų ar net pergalių per artimiausius dvejus metus.
- Ar įmanomas podiumas dar šiais metais?
- Ne. Nebent labai pasiseks. Mūsų realistinis tikslas yra tas, kad galėtumėme reguliariai uždirbinėti taškus.
- Ar jus tenkina modernizacijos tempai, jei kalbėsime tik apie jėgainę?
- Suprantama, jog visada norisi daugiau, bet mes džiaugiamės tuo, jog matome šiokį tokį progresą.
- Su kuo susijusios problemos, kurias „Honda“ turėjo 2015 metais?
- Faktiškai jos buvo visur. Pačios rimčiausios buvo su jėgainės patikimumu, bet buvo ir kitose srityse.
- Ar „Honda“ neįvertino šiuolaikinių hibridinių variklių sistemų sudėtingumo?
- Pasakyčiau, kad taip. Bet niekas nesitikėjo, kad praėjęs sezonas bus toks nesėkmingas. Mes negalėjome pasipriešinti lenktynėse tiek jėgainės galingumo, tiek ir jos patikimumo prasme.
- Kokiomis kryptimis daugiausia buvo dirbama tarpusezoniu?
- Galiausiai mūsų užduotis buvo ta, kad pasiektumėme savo planuotų rezultatų. Bet norint jų siekti, tam reikia padėti pamatus. Šią žiemą mes daugiausiai dirbome tiek stabilumu.
- Ar pavyko pasiekti norimo lygio?
- Dabar situacija jau geresnė, bet dar yra labai daug darbo. Monrealyje per treniruotes sugedo turbina – vadinasi, mes dar nepasiekėme rimto stabilumo. Šiuo atveju buvo visai nesvarbu, jog to priežastis buvo alyvos nutekėjimas. Tokių atvejų negali pasikartoti.
- „McLaren“ bolidai dažniausiai pralaimi dėl maksimalaus greičio. Ar tai tik dėl jėgainės problemų, o gal važiuoklė turi per didelį pasipriešinimo koeficientą?
- Blogai ir tai, ir tai. Šiais metais mūsų bolidas turi kur kas geresnę prispaudžiamąją jėgą. Bet mūsų jėgainei dar trūksta galios. Jei „McLaren“ reguliuos bolido sparnų atakos kampus lygiai taip, kaip daro kitos komandos, mes pralaimėsime pagal maksimalų greitį.
- O kaip su „Honda“ jėgos agregato efektyvumu: kas yra blogai – ar elektrinė dalis, ar – mechaninė?
- Jei kalbėsime apie elektrinę dalį, tai mes jau pasiekėme kitų F-1 jėgainių gamintojų lygį. Dabar reikia susikoncentruoti ties vidaus degimo varikliu. Jau greitai visi pamatys, kad jo modernizacijos procesas vyksta, bet kada bus padaryti kiti rimti žingsniai, kol kas yra neaišku. Darbai vyksta pilnu tempu, mes diegiame nemažai naujų detalių, tačiau kartu tikriname, ar jos nesumažins jėgainės patikimumo. Mums tai kol kas yra svarbiausia.
- Ar naujas turbokompresorius yra dar vienas žingsnis šia kryptimi?
- Taip, visiškai teisingai. Dabar turbina leidžia sukurti kur kas daugiau elektros energijos, kurią naudoja ERS sistema. Šiuo metu rekuperacijos proceso metu mes gauname tiek elektros energijos, kiek leidžia F-1 Techninis reglamentas.
- Ar jūs šiemet rengiatės panaudoti visus 11 žetonų, kurie jums dar liko?
- Taip, nėra jokios prasmės jų taupyti...
- „Honda“ siekia, kad žetonų sistema apskirai būtų visai panaikinta. Kodėl? Kiti jėgos agregatų gamintojai sako, kad 32 žetonų visiškai pakanka sukurti naujai jėgainei...
- Dabar vyksta jėgainės kitam sezonui kūrimo procesas ir mes paskirstėme, kaip bus naudojami šie žetonai. Bet mes iki šiol nežinome, ko mums pavyks pasiekti ir kiek žetonų mums reikės, kadangi jų sistema iki šiol veikia. Gali būti, kad 32 žetonų mums užteks, o gal ir ne. Jei nebūtų šių apribojimų, mes turėtumėme kur kas didesnę veiksmų laisvę, kadangi nereikėtų nuolat galvoti, ar mes sutilpsime į limitus.
- Ar 2017 metais jėgainės bus revoliucinis sprendimas, o gal tai galima bus pavadinti šių metų evoliucija?
- Negaliu pasakyti, kad dabar mes kuriame absoliučiai naują jėgainę. Viskas klostosi kol kas neblogai. Kai kuriose srityse bus visai nedideli patobulinimai, o kai kur prireiks visai naujos koncepcijos.
- „Renault“ sako, kad jų jėgainė šiuo metu „Mercedes“ agregatui nusileidžia 0,5 sek. Kiek pralaimi „Honda“?
- Trasoje „Mercedes“ mes nusileidžiame po 1,5 sek. kiekviename rate. Šio atsilikimo yra neįmanoma likviduoti vien vidaus degimo variklio pagalba. Aš sutinku su „Renault“ nuomone, kad vien dėl jėgainės prarandama 0,5 sek. Tačiau „McLaren“ maždaug tiek pat gali atkovoti modernizuodami važiuoklę, taip pat į jų atsakomybės ribas patenka ir darbas su padangomis. Čia viskas yra tarpusavyje susiję.
- Japonijos kaip šalies izoliuotumas yra pliusas ar minusas?
- Aš nelaikyčiau to trūkumu. Mūsų dienomis visas pasaulis tapo labai mažas. Šiuolaikinės komunikacijos priemonės leidžia palaikyti nuolatinį ryšį, o jūsų geografinė padėtis visai neturi reikšmės. Ir net jei mes jėgainę pilnai konstruojame Japonijoje, tai vis vien orientuojamės į europietiškas technologijas.
- „Mercedes“, „Ferrari“ bei „Renault“ vieni iš kitų vilioja specialistus, norėdami pasiekti greitesnių rezultatų. Ar „Honda“ irgi žaidžia tokius žaidimus?
- Teoriškai tai būtu labai paprasta. Anglijoje mes turime savo bazę, kurioje atliekame stendinius bandymus. Todėl galėtumėme pritraukti daug Europos specialistų, bet mes to nedarome.
- „Mercedes“ vien variklių kūrimo departamente dirba apie 400 žmonių. „Ferrari“ bei „Renault“ taip pat artėja prie šio lygio, o kurioje vietoje yra „Honda“?
- Dauguma mūsų inžinierių yra labai patyrę specialistai, nors ne visi. Nereikia pamiršti, kad „Honda“ F-1 čempionate turėjo 5 metų pertrauką ir daug inžinierių perėjo į koncerno padalinius, kurie užsiima standartine produkcija.
- Ar „Honda“ norėtų savo jėgaines tiekti bent dar vienai iš F-1 komandų?
- Jei mes turėtumėme dabar pakankamai resursų, būtų galima kalbėti ir apie antrą komandą. Tai leistų mums gauti kur kas daugiau informacijos ir jėgainių eksploatavimo patirties. Bet šiuo metu visos komandos jau turi sutartis su jėgos agregatų tiekėjais. Nors, beje, mes ruošiamės plėtrai, todėl mums būtų įdomu dirbti ir su kitomis komandomis.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983