107% taisyklė gali grįžti 2011 m. (24)

107% taisyklė gali grįžti 2011 m.
logo 2010 Kovo 12 d. 20:06, Jean Todt
Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) prezidentas Jeanas Todtas teigia, kad jis norėtų sugrąžinti 107% taisyklę, kuri ilgą laiką buvo taikoma kvalifikacijoje.
Tačiau prancūzas supranta, kad šiemet to padaryti nepavyks ir greičiausiai reiks palaukti iki kito sezono.
Iki 2002 m. pilotai, kurių greičiausias rato įveikimo laikas viršydavo 107 procentus greičiausio kvalifikacijos laimėtojo laiko, negalėdavo varžytis lenktynėse, nebent jiems sukliudydavo ypatingos sąlygos trasoje.
„Mes palankiai žiūrime į 107% taisyklės grąžinimą. Jos buvo atsisakyta, nes lenktynes pradėdavome su kuro kiekiu, kuris bolide likdavo po kvalifikacijos. Tam, kad taisyklės būtų pakeistos jau šiemet, reikia visų komandų ir FIA pritarimo. Manau, šiemet nepavyks to pasiekti, todėl palauksime iki 2011 metų ir tada įvesime šiuos pakeitimus“, - sakė J. Todtas.
Šiandien „Hispania“ komandos bolidą pilotavęs Bruno Senna nuo greičiausio piloto atsiliko daugiau nei 11 sekundžių. Žinoma, reikia prisiminti, kad tai buvo pirmieji komandos ir piloto ratai „Formulėje-1“. Palyginimui, geriau paruoštu „Lotus“ naujokės bolidu, patyręs suomis Heikki Kovalainenas vieną ratą apvažiavo 5,4 sekundės lėčiau nei Nco Rosbergas su „Mercedes“.
Tačiau FIA prezidentas pareiškė, kad jis palaiko naujas komanda, kurioms tokie taisyklių pakeitimai būtų labai nenaudingi.
„Reikia gerbti naujas komanda, kurios prisijungė šiuo sunkiu ekonominiu laikotarpiu ir nusprendė investuoti į „F-1“. Manau, dabar nėra laikas kritikuoti, geriau padėkime ir paremkime jas – tai yra visų mūsų bendras tikslas“, - sakė jis.
„Mūsų versle šiais sunkiais laikais visi turi vienas kitą palaikyti. Šiandien buvau nustebintas, naujos komandos gana neblogai pasirodė ir turime joms duoti daugiau laiko. „US F1“ komandos problemos mus nuvylė. Mano kolega Nickas Crawas man pritars, nes jis buvo labai artimas šiai komandai ir mes visi tikėjome, kad jie startuos pirmosiose lenktynėse. Tai buvo įmanoma“, - teigė prancūzas.
„Jie labai stengėsi, įdėjo daug pastangų. Juos buvo aplankęs ir Charlie Whitingas, jis matė galimybes ir kuriamus bolidus, bet deja to nepakako, kad šiandien rikiuotėje stovėtų dar du bolidai", - sakė FIA prezidentas.
Kalbėdamas apie galimybę amerikiečių komandą pakeisti serbiška „Stefan“ jau nuo šio sezono, J. Todtas teigė, kad svarbu jog procesas būtų skaidrus ir tam reikalingas viešas konkursas.
„Stefan Grand Prix“ dalyvavo pirmajame konkurse, bet jie negavo licencijos ir praėjusį mėnesį jie pakeitė savo tikslus. Jie perėmė dalį „Toyota“ ekipos, bet mes paprašėme, kad jie elgtųsi pagal mūsų nustatytą protokolą. Jeigu nori dalyvauti „F-1“ čempionate, turi dalyvauti skelbiame konkurse laisvai vietai laimėti. Skelbsime konkursą tryliktai ir gal rezervinei keturioliktai vietai laimėti, o visas procesas prasidės už kelių dienų. „Stefan“ kandidatūra bus svarstoma jeigu jie paduos paraišką, bet ir kitos komandos turės vienodas galimybes“, - sakė J. Todtas.

Komentarai (24)
tomtom
| 03/13 15:19 Atsakyti
galu gale galima isgirsti normaliu minciu apie naujokes komandas, o ne vien aklo stumimo. force india pries pora metu irgi buvo kliutis trasoje, o dabar visiem patinka, nes sugebejo iskilt. nenustebsiu, jei po poros metu pamatysim ka nors is lotus ar ta pati bruno mojuojanti nuo apdovanojimu pakylos. o tada f-1.lt bus milijonas komentaru, kad 'as taip ir zinojau, kad jie pasieks savo' :)
lubu
| 03/13 10:09 Atsakyti
MANOR visiskai tau pritariu :)
RaudonasBaronas
| 03/13 08:00 Atsakyti
pati taisykle tikriaus bus, bet ji nieko nelems. dabar ji butu aktuali tik HTR, bet po poros lenktyniu ir jie turetu laisvai tilpti i ta laiko limita. JA teisingai raso savo bloge, kad jei 7% yra pavojinga, kodel yra nepavojinga visokios lenktyniu ir kvalifikacijos simuliacijos per treniruotes, kai bolidu laikai dar daugiau skiriasi?
M.D.K
| 03/13 04:35 Atsakyti
MANOR>+1
MANOR
| 03/13 03:30 Atsakyti
aramis12 > 2005-ais Jordan ir Minardi atsilikimas svyruodavo (priklausomai nuo trasos) nuo 3 iki daugiau nei 5 sekundžių per ratą, lenktynėse atsilikdavo trim ratais, bet gal visgi gerai kad nežlugo,- dabar turim FI ir STR. Sakai naujokės turėjo daug laiko? Pavyzdžiui Toyota (vienintelis gamintojas pastarajame dešimtmetyje kūręs naują komandą) 1999-ais įkūrė komandą, startavo 2002-ais, ir pirmojo GP kvalifikacijoje atsilikimas buvo apie 3,5 sekundės. Tai čia 3 metus debiutui ruošęsis gamintojas! Tad gal nereikia reikalaut, kad privačios komandos su nedideliais biudžetais, per mažiau nei metus padarytų stebuklą.
aramis12
| 03/12 22:09 Atsakyti
na jau geriau jos zluktu negu butu kliutys trasoj. kas isto kad bus aplenktos lyderiu 3 ratais?
Ginciuzzz
| 03/12 21:33 Atsakyti
To justinikas:
Jei tiek padarytu tada turetu visas treniruoter ilgint kat laikas trasoje pasiskirstytu. O lenktynese top 30 max dalyvautu.
relaxxx
| 03/12 21:21 Atsakyti
Na ta 107 % taisyklė nežinau.. Tarkim kviečiam komandas ir paskui jas žlugdom. Nes jų padėtis ir taip gan apgailėtina, ne išeitis ir finansai, o kokie rėmėjai norės puikuotis ant jų bolidų, jei net sekmadienį nelenktyniautų. Grynas komandų žlugdymas, bet jos ir taip žlugusios, jei nesugebės įsiterpti į tuos 107 %.
chimney
| 03/12 21:17 Atsakyti
tokia taisykle visiskai nereikalinga naudos is to nedaug o gali tik pakenkti, pagalvokit jei kazkas is lyderiu del kazkokiu problemu su bolidu isvis nenuvaziuos nei vieno greito rato per kvalifikacija, tai butu smagu ziuret lenktynes be pvz FA, LH, MS ir visu kitu? butu tragedija, o letos komandos po keletos etapu tikrai sita 107 procentu riba perzengs be jokio vargo
aramis12
| 03/12 21:06 Atsakyti
Varadero>> tai gal palauk kol pirmos komandos predes spaust. tada paziuresim
×

TOP naujienos