Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) prezidentas Jeanas Todtas teigia, kad jis norėtų sugrąžinti 107% taisyklę, kuri ilgą laiką buvo taikoma kvalifikacijoje.
Tačiau prancūzas supranta, kad šiemet to padaryti nepavyks ir greičiausiai reiks palaukti iki kito sezono.
Iki 2002 m. pilotai, kurių greičiausias rato įveikimo laikas viršydavo 107 procentus greičiausio kvalifikacijos laimėtojo laiko, negalėdavo varžytis lenktynėse, nebent jiems sukliudydavo ypatingos sąlygos trasoje.
„Mes palankiai žiūrime į 107% taisyklės grąžinimą. Jos buvo atsisakyta, nes lenktynes pradėdavome su kuro kiekiu, kuris bolide likdavo po kvalifikacijos. Tam, kad taisyklės būtų pakeistos jau šiemet, reikia visų komandų ir FIA pritarimo. Manau, šiemet nepavyks to pasiekti, todėl palauksime iki 2011 metų ir tada įvesime šiuos pakeitimus“, - sakė J. Todtas.
Šiandien „Hispania“ komandos bolidą pilotavęs Bruno Senna nuo greičiausio piloto atsiliko daugiau nei 11 sekundžių. Žinoma, reikia prisiminti, kad tai buvo pirmieji komandos ir piloto ratai „Formulėje-1“. Palyginimui, geriau paruoštu „Lotus“ naujokės bolidu, patyręs suomis Heikki Kovalainenas vieną ratą apvažiavo 5,4 sekundės lėčiau nei Nco Rosbergas su „
Mercedes“.
Tačiau FIA prezidentas pareiškė, kad jis palaiko naujas komanda, kurioms tokie taisyklių pakeitimai būtų labai nenaudingi.
„Reikia gerbti naujas komanda, kurios prisijungė šiuo sunkiu ekonominiu laikotarpiu ir nusprendė investuoti į „F-1“. Manau, dabar nėra laikas kritikuoti, geriau padėkime ir paremkime jas – tai yra visų mūsų bendras tikslas“, - sakė jis.
„Mūsų versle šiais sunkiais laikais visi turi vienas kitą palaikyti. Šiandien buvau nustebintas, naujos komandos gana neblogai pasirodė ir turime joms duoti daugiau laiko. „US F1“ komandos problemos mus nuvylė. Mano kolega Nickas Crawas man pritars, nes jis buvo labai artimas šiai komandai ir mes visi tikėjome, kad jie startuos pirmosiose lenktynėse. Tai buvo įmanoma“, - teigė prancūzas.
„Jie labai stengėsi, įdėjo daug pastangų. Juos buvo aplankęs ir Charlie Whitingas, jis matė galimybes ir kuriamus bolidus, bet deja to nepakako, kad šiandien rikiuotėje stovėtų dar du bolidai", - sakė FIA prezidentas.
Kalbėdamas apie galimybę amerikiečių komandą pakeisti serbiška „Stefan“ jau nuo šio sezono, J. Todtas teigė, kad svarbu jog procesas būtų skaidrus ir tam reikalingas viešas konkursas.
„Stefan Grand Prix“ dalyvavo pirmajame konkurse, bet jie negavo licencijos ir praėjusį mėnesį jie pakeitė savo tikslus. Jie perėmė dalį „Toyota“ ekipos, bet mes paprašėme, kad jie elgtųsi pagal mūsų nustatytą protokolą. Jeigu nori dalyvauti „F-1“ čempionate, turi dalyvauti skelbiame konkurse laisvai vietai laimėti. Skelbsime konkursą tryliktai ir gal rezervinei keturioliktai vietai laimėti, o visas procesas prasidės už kelių dienų. „Stefan“ kandidatūra bus svarstoma jeigu jie paduos paraišką, bet ir kitos komandos turės vienodas galimybes“, - sakė J. Todtas.
Svarbiausių naujienų prenumerata įtraukta. Patvirtinkite prenumeratą paspausdę nuorodą el. pašte (pasitikrinkite šlamšto dėžutę).