2009 m. „Formulės-1“ taisyklės – viskas iš naujo

2009 m. „Formulės-1“ taisyklės – viskas iš naujo
logo 2008 Vasario 25 d. 19:31, Ferrari
„Formulės-1“ taisyklės keičiamos kasmet. Dažniausiai jos tik būna pritaikomos prie vis pažangesnės technikos, tačiau maždaug kas dešimtmetį įteisinami ir radikalesni pokyčiai. 2009 metų sezonas žada būti būtent toks.
Jau šiemet Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) vadovas Maxas Mosley paskelbė didelį išlaidų taupymo planą. Tokios palyginti mažos priemonės kaip traukos sistemos draudimas ar reikalavimas naudoti tą pačią pavarų dėžę ketverias lenktynes iš eilės sukels tik kelias problemas. Nuo kito sezono bolidų gamintojai turės susidoroti su daug didesniais taisyklių keitimo sukeltais sunkumais.
Per pastaruosius dešimtmečius vis dažnesni tapo radikalūs reglamento keitimai. 1989 metais buvo uždrausti varikliai su turbokompresoriais. O 1998 metais atsiradusios padangos su grioveliais ir siauresni, su didesniais bei saugesniais kokpitais bolidai pakeitė „Formulės-1“ istoriją. Tačiau tai ne kiek neprimena to, kas laukia lenktynių 2009 metais. Tai gali būti didžiausias lūžis per visą šio sporto gyvavimo istoriją.
Pirmiausia, visiškai nauja aerodinamika. Priekinis sparnas pailgės nuo 140 iki 180 cm. Jo atstumas nuo trasos sumažės nuo 15 iki 7,5 cm. Galinis sparnas nuo 2009 metų bus tik 75 cm pločio ir 95 cm aukščio vietoj prieš tai buvusių 100 cm ir 80 cm. Taip pat pasikeis kitos smulkesnės aerodinaminės bolidų charakteristikos tam, kad būtų padidintas lenkimų skaičius ir sumažėtų išlaidos.
Tačiau bus sugrąžintos padangos be protektoriaus, dar vadinamos „slick“ tipo padangomis, o nuo 2009 m. bus leidžiami hibridiniai sprendimai, mat bus panaduojama stabdymo metu išskiriama energija. Taip vadinama kinetinės energijos atgavimo sistema (KERS, angl. kinetic energy recovery systems) kol kas egzistuoja tik popieriuje, bet jau po metų virs realybe.
„Tai bus didžiausias inžinierinis uždavinys per visą „Formulės-1“ istoriją“, - sako „Ferrari“ variklių padalinio direktorius Gilles Simonas.
„Jis toks didelis, jog vieni nesugebėsime jo įveikti. Mums reikia partnerių“, - priduria jis.
Gamintojai paskaičiavo, kad taip pakeitus taisykles išlaidos dėl to trečdaliu padidins variklio kainą. Todėl, pasak FIA prezidento M. Mosley, komandos turėtų pirmiausia perskirstyti savo biudžetus.
„Pasikeitimai yra milžiniški, todėl laukia sąmyšis ir betvarkė“, - taikliai būsimą padėtį įvertina „Mercedes“ sporto direktorius Norbertas Haugas.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794