A. Albonas ištraukė laimingą bilietą

A. Albonas ištraukė laimingą bilietą
logo 2019 Rugpjūčio 13 d. 11:53, pexels

Alexanderis Albonas gimė ir gyvena Londone, jis turi dvigubą – Tailando ir Didžiosios Britanijos pilietybę, o „Formulėje-1“ lenktyniauja su Tailando licencija.

Jo tėvas, Nigelas Albonas - buvęs lenktynininkas, dešimtajame pradėjusio amžiaus dešimtmetyje bandęs lenktyniauti įvairiose britiškose serijose, bet be ypatingos sėkmės, nors jo sąskaitoje – dalyvavimas tokiuose čempionatuose kaip nacionalinė „Renault Clio“ taurė, kėbulinis čempionatas BTCC ir „Porsche“ taurė.

Tačiau Alexo motina yra iš Tailando ir tai jį sieja su šia šalimi, todėl jį galima laikyti pirmuoju šios šalies atstovu „Formulėje-1“ – iki jo tebuvo princas Biras, lenktyniavęs pasaulio čempionate apie 1950-tuosius ir nuvažiavęs 19 etapų, iš kurių paskutinis buvo 1954 metų Ispanijos GP.

Albono kelias į aukščiausiąją automobilių pasaulio čempionato lygą buvo gana sudėtingas ir pakankamai vingiuotas. Kaip ir dauguma F-1 pilotų, karjerą jis pradėjo kartinguose, kur iškovojo savo pirmuosius titulus, 2006 metais tapęs britų pirmenybių „Super 1 Honda National Championship“ nugalėtoju „Cadet“ klasėje, o vėliau – 2009 metais laimėjo kur kas rimtesnį KF3 čempionatą. Aukščiausiu jo pasiekimu buvo pergalė Europos čempionate 2010 metais.

Apskritai verta pažymėti, jog visuose čempionatuose, kuriuose Albonas dalyvavo nuo 2006 iki 2011 metų, jis užėmė ne žemesnę kaip trečiąją vietą. Būtent dėl to į jį atkreipė dėmesį „Red Bull“ ir pakvietė dalyvauti jų jaunimo programoje.

Debiutinis sezonas lenktynėse automobiliais su atvirais ratais susiklostė jam sunkiai: nė vieno taško per 14 lenktynių Europos taurėje ir „Formulės Renault 2.0“ Alpių serijoje ir pasekmės – išbraukimas iš „Red Bull“ jaunimo programos.

Nežiūrėdamas į tai, Alexas nepuolė į neviltį ir tęsė lenktynes jaunimo serijose, palaipsniui progresuodamas, kol 2014 m. „Formulės Renault 2.0“ Europos taurėje užėmė 3 vietą.

Kitais metais jis perėjo į europietiškąją „Formulę-3“, kur tapo septintu pagal sezono rezultatus, bet nutarė išsilaikyti šiose pirmenybėse ilgiau ir 2016 m. debiutavo GP3 serijoje. Vėliau tapo aišku, jog tai buvo teisingas žingsnis: Albonas užėmė antrąją vietą asmeninėje įskaitoje, pralaimėjęs tik Charlesui Leclercui, savo senam priešininkui.

2017 metais Alexas prisijungė prie „ART Grand Prix“, vienos iš stipriausių „Formulės-2“ komandų ir nežiūrint į labai didelę konkurenciją, būdingą šiai serijai, jau pirmajame sezone užlipo ant podiumo ir užėmė 10 vietą pagal sezono rezultatus. Kitais metais situacija pasikeitė ne į gerąją pusę, kai Albonui nepavyko užsitikrinti rėmėjų paramos ir perspektyvos atrodė gana miglotai, tačiau vietą jam pasiūlė „DAMS“ komanda, nors ir nelabai palankiomis sąlygomis: galimybė dalyvauti kitose varžybose priklausė nuo prieš tai buvusių lenktynių rezultatų. Tokio kieto presingo sąlygomis Albonas vėl pademonstravo kovotojo charakterį ir prieš F-2 sezono finalą buvo vienas iš trijų pretendentų į čempiono titulą kartu su George‘u Rassellu ir Lando Norrisu. Tais metais jis tris kartus iškovojo „pole“ pozicijas, iškovojo 4 pergales ir 8 kartus lipo ant podiumo – visa tai jam užtikrino trečiąją vietą čempionate.

DAMS pasiūlė Albonui pereiti į „Formulę-E“ ir kontraktas jau buvo pasirašytas, bet staiga apie talentingą pilotą prisiminė „Red Bull“ ir taip Alexas tapo Daniilo Kvyato ekipos draugu „Toro Rosso“. Jau antrose savo lenktynėse jis iškovojo taškus, finišavęs 9-tas Bahreine.

Kinijoje Albonas startavo paskutinis, o finišavo 10-tas, nors išvakarėse pateko į rimtą avariją trečios treniruotės pabaigoje. Monake jis užėmė 8 vietą, Vokietijoje – 6-tąją, patvirtindamas, jog jis ne atsitiktinai pateko į „Formulę-1“. Ir štai dabar „Red Bull“ netikėtai vėl visus nustebino: sezono viduryje atliko rokiruotę – likusiose devyniuose etapuose Albonas taps Maxo Verstappeno komandos partneriu, o Pierre‘ui Gasly teks sugrįžti į „Toro Rosso“.

Jau skamba nuomonės, kad Alexanderis ne visai pasiruošęs naujam vaidmeniui ir į „Red Bull“ yra pervestas anksčiau laiko, todėl gali pasikartoti scenarijus, kurį mes prisimename su ruso Daniilo Kvyato istorija. Pats Albonas kol kas niekaip nekomentuoja situacijos, bet bet kokiu atveju tik jo būsimi rezultatai galės duoti atsakymą į klausimą, kas buvo teisus: Helmutas Marko ar tie, kurie 23 metų Londono gyventojui su tailandietišku pasu reikėjo bent dar vienerius metus praleisti „Toro Rosso“ ekipoje.

Beje, regis, kad Alexanderio ši naujiena nė kiek nesujaudino, o tik nudžiugino – jis ištraukė laimingą bilietą ir dabar turės padaryti viską, kad maksimaliai išnaudotų gautą šansą.

Sirgaliams galėtų iškilti logiškas klausimas: jei „Red Bull“ buvo nepatenkinti P. Gasly lenktyniavimu, tai kodėl jis nebuvo pakeistas Daniilu Kvyatu (taip prognozavo daugelis ekspertų). Mat rusas per pirmas 12 sezono lenktynių yra uždirbęs 27 taškus, kai tuo tarpu Albonas – tik 16. Galima manyti, jog atsakymo reikėtų ieškoti paskelbtame labai aptakiame spaudos pranešime: „Red Bull“ išnaudos likusias devynias lenktynes, kad įvertintų Albono greitį ir priimtų sprendimą dėl to, kas 2020 metais lenktyniaus kartu su Verstappenu „Red Bull“ komandoje“.

Galima manyti, H. Marko teigimu, kad greičio skirtumas tarp Kvyato, nuvažiavusio jau 84 GP ir debiutanto Albono, ne toks jau ir didelis ir tai yra Alexanderio naudai. Juo labiau, kad D. Kvyatą „Red Bull“ ir taip jau puikiai pažįsta...



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794