A. Cowellas: mes stengėmės pagerinti kiekvieną variklio detalę

A. Cowellas: mes stengėmės pagerinti kiekvieną variklio detalę
logo 2020 Vasario 15 d. 07:01, Daimler

Jėgos agregatų reglamentas „Formulėje-1“ išlieka praktiškai nepasikeitęs nuo pat hibridinių jėgainių eros pradžios, kuri įvyko 2014 metais. Dabar jėgainių kūrėjams vis sunkiau surasti resursus jų efektyvumu padidinti. „Mercedes AMG High Performance Powertrains“ („Mercedes AMG HPP) vykdomasis direktorius Andy Cowellas papasakojo, kaip jis kartu su savo pavaldiniais dirba tokiomis sąlygomis.

Andy Cowellas: „Mums tenka kur kas plačiau žiūrėti į jėgos agregato modernizavimą ir užsiimti kiekviena sistema atskirai. Mes išbandėme daugybę skirtingų projektų ir tikimės, kad visa tai surinkus į vieną darinį, mes galėsime padidinti bolido greitį, o taip pat suteiksime aerodinamikos specialistams pasiekti papildomų pagerėjimų.

Idealo pasiekti neįmanoma iš principo, visuomet reikia siekti daugiausio ir visi mes būtent taip esame nusiteikę. Mes visada stengiamės pagerinti kiekvieną detalę, dirbdami su skirtingomis medžiagomis, su kitomis sudedamosiomis, su geresne įranga, taip pat tobulindami instrumentų arsenalą, kuriuos savo žinioje turi konstruktoriai. Mes žinome, jog yra sričių, kuriose įmanoma pasiekti pagerėjimo. Turint tokį požiūrį į darbą, svarbu išlikti savikritišku ir būti atviriems naujovėms“.

Pernai „Mercedes“ ne geriausiu būdu dirbo karšto oro sąlygomis, todėl konstruktoriai ir inžinieriai ne tik Braklyje, bet ir Briksourte, kur įsikūręs „Mercedes AMG HPP“ padalinys, suvieniję pastangas, pasistengė padidinti W11 aušinimo sistemos efektyvumą. Radiatorių dydis buvo kiek pakeistas juos padidinant, o taip pat kiek kitaip sukonfigūruotas variklio darbo režimas, kuris dabar gali kur kas geriau funkcionuoti prie kur kas aukštesnės temperatūros.

„Mes dedame labai daug pastangų, jog aušinimo skysčiai jėgainėje galėtų dirbti prie kur kas aukštesnės temperatūros, - aiškino A. Cowellas. – Tai didins skirtumą tarp aušinimo skysčio temperatūros ir aplinkos, o tai leis aušinimo sistemai dirbti efektyviau.

Beje, pasiekti to buvo sudėtinga, kadangi daugelis variklio detalių yra iš aliuminio ir prie tokio temperatūrinio režimo šios medžiagos savybės labai greitai blogėja. Tai gana sudėtingas inžinerinis uždavinys, mat vienas jėgos agregatas turės išlaikyti aštuonias lenktynes, bet mes mėgstame tokius sudėtingus uždavinius.

Mūsų motoristai užsiima ne vien variklio galios didinimu apskritai, bet ir didelį dėmesį skiria jėgainės komponuotei, nes reikia palengvinti užduotis aerodinamikos specialistams, kad jie galėtų pasiekti didesnio bolido efektyvumo įveikiat posūkius“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983