A. Cowellas: mes stengėmės pagerinti kiekvieną variklio detalę (4)

A. Cowellas: mes stengėmės pagerinti kiekvieną variklio detalę
logo Vasario 15 d. 07:01, Daimler

Jėgos agregatų reglamentas „Formulėje-1“ išlieka praktiškai nepasikeitęs nuo pat hibridinių jėgainių eros pradžios, kuri įvyko 2014 metais. Dabar jėgainių kūrėjams vis sunkiau surasti resursus jų efektyvumu padidinti. „Mercedes AMG High Performance Powertrains“ („Mercedes AMG HPP) vykdomasis direktorius Andy Cowellas papasakojo, kaip jis kartu su savo pavaldiniais dirba tokiomis sąlygomis.

Andy Cowellas: „Mums tenka kur kas plačiau žiūrėti į jėgos agregato modernizavimą ir užsiimti kiekviena sistema atskirai. Mes išbandėme daugybę skirtingų projektų ir tikimės, kad visa tai surinkus į vieną darinį, mes galėsime padidinti bolido greitį, o taip pat suteiksime aerodinamikos specialistams pasiekti papildomų pagerėjimų.

Idealo pasiekti neįmanoma iš principo, visuomet reikia siekti daugiausio ir visi mes būtent taip esame nusiteikę. Mes visada stengiamės pagerinti kiekvieną detalę, dirbdami su skirtingomis medžiagomis, su kitomis sudedamosiomis, su geresne įranga, taip pat tobulindami instrumentų arsenalą, kuriuos savo žinioje turi konstruktoriai. Mes žinome, jog yra sričių, kuriose įmanoma pasiekti pagerėjimo. Turint tokį požiūrį į darbą, svarbu išlikti savikritišku ir būti atviriems naujovėms“.

Pernai „Mercedes“ ne geriausiu būdu dirbo karšto oro sąlygomis, todėl konstruktoriai ir inžinieriai ne tik Braklyje, bet ir Briksourte, kur įsikūręs „Mercedes AMG HPP“ padalinys, suvieniję pastangas, pasistengė padidinti W11 aušinimo sistemos efektyvumą. Radiatorių dydis buvo kiek pakeistas juos padidinant, o taip pat kiek kitaip sukonfigūruotas variklio darbo režimas, kuris dabar gali kur kas geriau funkcionuoti prie kur kas aukštesnės temperatūros.

„Mes dedame labai daug pastangų, jog aušinimo skysčiai jėgainėje galėtų dirbti prie kur kas aukštesnės temperatūros, - aiškino A. Cowellas. – Tai didins skirtumą tarp aušinimo skysčio temperatūros ir aplinkos, o tai leis aušinimo sistemai dirbti efektyviau.

Beje, pasiekti to buvo sudėtinga, kadangi daugelis variklio detalių yra iš aliuminio ir prie tokio temperatūrinio režimo šios medžiagos savybės labai greitai blogėja. Tai gana sudėtingas inžinerinis uždavinys, mat vienas jėgos agregatas turės išlaikyti aštuonias lenktynes, bet mes mėgstame tokius sudėtingus uždavinius.

Mūsų motoristai užsiima ne vien variklio galios didinimu apskritai, bet ir didelį dėmesį skiria jėgainės komponuotei, nes reikia palengvinti užduotis aerodinamikos specialistams, kad jie galėtų pasiekti didesnio bolido efektyvumo įveikiat posūkius“.

Komentarai (4)


McNerka
| Vasario 15 d. 13:25
manau taisykles neapibrezia is kokio lydinio gali buti pagamintos vienos ir kitos detales.. tarkim tas pats aluminis, duraliuminis - galima bandyti ivairias sio lydinio kompozicijas norint isgaut reikiamas savybes, bet tai jau trubut metalurgija daugiau.. manau tokios kompanijos kaip mercedes gali sau leist tokia prabanga o tai tikrai labai daug duoda informacijos ir atveria ivairias galimybes dizaine.. ir cia tik vienas is tobulinimo aspektu, mano ,hipotetiska (as tikrai to 100%nezinau), nuomone..:)
Saulius Ramanauskas3134929853207336
| Vasario 15 d. 12:39
Sukurti mazgą pagal taisykles yra viena, kad tas mazgas būtų efektyvus yra kita. Šiais laikas nebebraižo o modeliuoja 3d virtualius komponentus ir vėliau viską surinkineja it didelę puzlę. Keičiant vieną detalę dažniausiai turi pakeisti ir dar kelias. Viską ką keiti reikia perskaičiuoti. Kita vertus geras inžinierius visad ras kaip patobulinti dizainą.
mariusis
| Vasario 15 d. 12:35
RBR
| Vasario 15 d. 11:58

Va šito darbo tai nesuprantu. Viskas aišku kai reikia sukurti naują motorą. Tai daug brėžinių, gamyba, montavimas ir panašiai. Bet kai yra sukurtas, pagal taisykles aiškiai apibrėžtas ir labai gerai funkcionuojantis agregatas ką reikia daryti kiekvieną darbo dieną toliau? Negi jie ir braižo vis iš naujo kažką, gamina ir tikrina ant stendo ar atlaikys detales visus metus. Atsižvelgiant, kad tame padalinyje dirba kokie 400-500 zmoniu

Parašei, atrodo mb sukūrė tobulą motorą. Tobulybei nėra ribų arba jos labai toli, tai ir tobulina anlizuoja kiekvieną mazgą arba tuos mazgus, apie kuriuos galvoja, kad dar galima kažką išspausti. Na arba tik imituoja, kad tai daro, nes sukūrė tobulą motorą, o į darbą ateina, nes ten imternetas geresnis ir kava nemokamai 😀
RBR
| Vasario 15 d. 11:58
Va šito darbo tai nesuprantu. Viskas aišku kai reikia sukurti naują motorą. Tai daug brėžinių, gamyba, montavimas ir panašiai. Bet kai yra sukurtas, pagal taisykles aiškiai apibrėžtas ir labai gerai funkcionuojantis agregatas ką reikia daryti kiekvieną darbo dieną toliau? Negi jie ir braižo vis iš naujo kažką, gamina ir tikrina ant stendo ar atlaikys detales visus metus. Atsižvelgiant, kad tame padalinyje dirba kokie 400-500 zmoniu
×