A. Newey: nedrįstu tvirtinti, kad mūsų sprendimai yra geriausi

A. Newey: nedrįstu tvirtinti, kad mūsų sprendimai yra geriausi
logo 2022 Lapkričio 28 d. 18:09, Pexels

Adrianas Newey dar neseniai buvo pasirengęs kritikuoti 2022 metų techninį reglamentą – garsiajam konstruktoriui atrodė, kad jame yra per daug griežtų apribojimų, o tai, žinoma, yra blogai laisvai inžinerinei minčiai.

Bet atrodo, kad dabar „Red Bull“ techninio departamento vadovas pakeitė savo nuomonę.

„Turiu pripažinti, kad dirbant su nauja mašina man teko pakeisti savo nuomonę, - A. Newey pasakojo „Auto Motor und Sport“. - Reglamentas apibrėžia gana griežtus rėmus važiuoklės konstravimo prasme apskritai ir priekinio sparno konkrečiai, tačiau yra sričių, kuriose, inžinierių nuostabai, lieka labai didelė veiksmų laisvė.

Pavyzdžiui, imkime šoninius pontonus ir dugno sritis. Kadangi skirtingų komandų šoninių pontonų forma yra skirtinga, sirgaliams lengviau atskirti mašinas, o tai nėra blogai. Žodžiu, dirbti tapo kur kas įdomiau, nes mašinos yra visiškai naujos. Visiems mums tenka labai greitai mokytis, kad su viskuo išsiaiškinti. O pernai metų važiuoklė buvo ilgos modernizacijos produktu, nes reglamentas daug metų buvo stabilus. Nors taisyklės buvo nuolat koreguojamos, principas išliko toks pats.

Šio sezono pradžioje dvi komandos buvo viename lygyje – mes ir „Ferrari“, o sezonui baigiantis, pasitempė ir „Mercedes“. Nors, tiesą sakant, aš tikėjausi, kad greičių skirtumas bus kur kas didesnis. Bet niekas iš mūsų, konstruktorių, nebuvo 100 proc. teisus parenkant bolido koncepciją, nes, pavyzdžiui, mūsų mašinos ir „Ferrari“ bolide yra visai kitokia šoninių pontonų forma, tačiau F1-75 yra toks pats greitas kaip ir RB18. Išeitų, gali būti ir dar kitokie, dar labiau efektyvesni sprendimai.

Sparnų negalima konstruoti atskirai nuo pontonų, viskas normaliai veikia tik komplekse. „Ferrari“ šoniniai pontonai netiks mūsų bolidui ir atvirkščiai. Šie elementai visada būna tarpusavyje susiję. Tačiau „Mercedes“ nustebino visus – išeitų, kad jie atrado kažkokią reglamento pilkąją zoną. Nors, netikiu, kad kam nors į galvą ateitų nukopijuoti šį jų neįprastą sprendimą.

Beje, žvelgiant iš šalies, spręsti yra sunku. Sezono eigoje „Mercedes“ reikalai vis gerėjo, o mes neturėjome laiko detaliai išnagrinėti jų koncepcijos. Kai dirbate apriboto biudžeto sąlygomis, jūs negalite sau lesti jokios prabangos. Todėl jūs pirmiausiai renkatės tas kryptis, kurios atrodo perspektyviausiai.

Mes ir toliau kursime savo koncepciją, todėl mes ją esame geriausiai išnagrinėję. Bet aš nedrįstu tvirtinti, kad mūsų sprendimai yra patys geriausi. Visai realu, kad jau greitai kuri nors komanda pasiūlys kokią nors įdomią idėją“.

Kartu A. Newey neatmeta, jog net gali atsirasti koks efektyvus sprendimas, kuris kol kas dar niekam neatėjo į galvą: „Prisiminkime dvigubus difuzorius. Reglamente visuomet būdavo pilkoji zona, bet jos paprasčiausiai nebuvo įmanoma ilgai surasti“.

Red Bull Racing
Komanda: Red Bull Racing 2024 sezono taškai: 4
Variklis: Red Bull Powertrains Važiuoklė: RB18
Plačiau


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794