Abejojama reguliuojamo galinio sparno efektyvumu

Abejojama reguliuojamo galinio sparno efektyvumu
logo 2011 Kovo 01 d. 18:13, Sauber
Šiais metais ekipoms vėl bus leista į bolidus montuoti KERS sistemą. Viena iš šio sezono naujovių – reguliuojamas galinis sparnas, kuris turėtų padėti lengviau įveikti varžovą trasoje. Tačiau toli gražu ne visi mano, jog šie sprendimai padidins taip trokštamą lenkimų skaičių. Vienas iš abejojančių – Kamui Kobayashis.
„Nemanau, kad KERS ką nors pakeis, nes ją naudos beveik visos ekipos. Taigi, lieka reguliuojamas galinis sparnas. Tačiau nemanau, kad ši idėja, esant mažesniam nei viena sekundė atstumui iki varžovo, bus labai veiksminga“, - sakė K. Kobayashis.
Sauber“ piloto teigimu, šiemet lenktynininkams prireiks mažiau pastangų tam, kad trasoje įveiktų varžovą.
„Jei paaiškės, kad trasoje varžovą bus galima aplenkti lengviau, nebereikės tiek stengtis kiek reikėdavo anksčiau. Tačiau nėra dėl ko nerimauti, tai tik tam tikra taisyklių dalis“, - pridūrė japonas.
K. Kobayashio teigimu, pranašumą prieš varžovus turės tie pilotai, kurie geriausiai išnaudos naująsias sistemas.
„Svarbiausias klausimas, kaip ir kiek besinaudojant KERS bei galiniu reguliuojamu sparnu bus galima pagerinti rato įveikimo laikus. Viskas priklausys nuo lenktynininkų. Tie, kurie su naujomis sistemomis susitvarkys geriau, tie turės pranašumą prieš kitus. Esame lenktynininkai ir tai, jog kartais dėl kažko skundžiamės yra normalu“, - sakė „Sauber“ pilotas.
Reguliuojamo galinio sparno nauda abejoja ir „Formulės-1“ komercijos teisių vadovas Bernie Ecclestone‘as. Britas sutiko su anksčiau išsakyta S. Vettelio nuomone, kad reguliuojami galiniai sparnai ant bolidų reikalingi tik žiūrovams patenkinti bei mano, kad yra kitų būdų, kurių dėka galima pagerinti šou.
„Sebastianas teisus. Galinių sparnų reguliavimą teisėjams bus sunku prižiūrėti, kadangi atstumas, kuriame jais bus galima pasinaudoti yra labai mažas. Sezono metu tikrai neišvengsime protestų bei nusiskundimų. Tiesa pasakius, man ši sistema atrodo pavojinga. O kas bus jei sparnas nesugrįš į savo pirminę padėtį prieš pilotui atvažiuojant į posūkį, kai prispaudžiamosios galios reikia labiausiai? Iškilus tokiems nesklandumams gali įvykti incidentas. Reikia į visą tai žiūrėti atsargiai“, - sakė B. Ecclestone‘as.
Britas ir toliau lieka ištikimas savo anksčiau pasiūlytai medalių sistemos idėjai, kuri daugelio nebuvo įvertinta teigiamai.
„Lieku prie savo nuomonės – vietoj taškų turėtų būti medaliai. Pilotai galvoja kaip nugalėti, o ne kaip pasiekti finišo liniją antroje, trečioje ar ketvirtoje vietose. Taigi, pasinaudokime sistema, kurioje svarbiausia iškovotų pergalių kiekis. Praėjusiais metais ji būtų puikiai suveikusi. Po paskutinių lenktynių Abu Dabyje, Vettelis ir Alonso būtų turėję po penkis aukso medalius. Vis dėl to vokietis iškovotų čempiono titulą, nes daugiau kartų finišavo ketvirtoje vietoje“, - teigė britas.
Bernie Ecclestone‘as teigė turintis ir kitokių idėjų kaip pagerinti lenktynes. Viena iš jų – dirbtinis trasos sudrėkinimas.
„Pažiūrėkime į dabartines lenktynes. Esant sausai trasos dangai lenkimai beveik neįmanomi. Tačiau viskas būna priešingai kai palyja. Iki šiol geriausios lenktynės vyko trasos dangai esant šlapiai. Šiuo metu turime keletą lenktynių žiedų, kuriuose galimas dirbtinis dangos sudrėkinimas. Tai kodėl nepadarius taip, jog ima ir pradeda lyti varžybų viduryje arba iki jų pabaigos likus dešimčiai ratų? Galbūt apie tai būtų galima įspėti iš anksto. Netikėtumas, su kuriuo susidurtu visi, būtų garantuotas“, - savo idėjomis dalinosi B. Ecclestone‘as.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794