AMuS: Ostine niekas nebuvo įrodyta (2)

AMuS: Ostine niekas nebuvo įrodyta
logo Lapkričio 07 d. 00:04, Ferrari

Praėjusį savaitgalį Ostine vyko daug diskusijų apie naują FIA techninę direktyvą bei galimą „Ferrari“ sukčiavimą.

Italų ekipa lenktynėse atrodė blankiai, o „Red Bull“ atstovas Maxas Verstappenas skambiai pareiškė, kad „taip nutinka, kai nebegali sukčiauti“.

„Auto Motor und Sport“ F-1 žurnalistas Michaelis Schmidtas mano, švaistytis kaltinimais dar per anksti. Anot vokiečio, situacija turėtų būti aiškesnė kitame etape Brazilijoje.

Toliau, M. Schmidto mintys apie įvykius praėjusį savaitgalį.

Taika tarp didžiųjų komandų egzistavo iki balsavimo dėl 2021 m. taisyklių. Po to, kai naująjį reglamentą palaimino „Ferrari“, vėl kilo karas tarp ekipų.

Įtardama, jog „Ferrari“ sukčiauja, „Red Bull“ kreipėsi į Tarptautinę automobilių federaciją (FIA). Pastaroji vėliau išplatino techninę direktyvą, taip užkirsdama kelią galimam sukčiavimui. Sutapimas, bet „Ferrari“ Ostino trasoje atrodė blankiai. Varžovai džiaugiasi pasiekę  savo. Bet džiaugtis dar per anksti.

Nuo pat sezono pradžios „Mercedes“, „Red Bull“ ir „Renault“ kūrė sąmokslo teorijas apie „Ferrari“ variklį. Niekas negali paaiškinti kaip tam tikru lenktynių savaitgalio metu italams pavyksta stipriai padidinti variklio galią. Kalbame apie 50 AG. Tokiam skaičiui pasiekti prireiktų dviejų motoro tobulinimo metų. Tad normalu, jog daugeliui sukėlė įtarimų toks staigus galios šuolis.

Problema ta, jog varžovai nerado jokių rimtesnių įrodymų, jog „Ferrari“ sukčiauja. Buvo daug įvairių teorijų, bet jokių įrodymų. Štai kodėl iki šiol nei viena komanda nepateikė protesto. Nes jį pateikus ir vėliau nieko nepešus, galima viešai apsijuokti.

Štai kodėl buvo skleidžiami gandai, o „Ferrari“ stengėsi visas tas kalbas sumenkinti teigdama, kad galios persvara iš tikrųjų yra tik 20 AG. Abiejų pusių pozicijos buvo gana aiškios. Viena stengėsi sukelti kuo didesnį šurmulį. Tuo tarpu kita stengėsi tą šurmulį nuraminti. O FIA laikėsi savo pozicijos - jei kam nors kyla įtarimų, turi pateikti protestą.

Prieš JAV GP „Red Bull“ kreipėsi į FIA su prašymu išaiškinti tam tikrus procesus. Federacija atsakė komandai ir tuo pačiu išplatino ekipoms techninę direktyvą 035/19.

Varžovų veiksmai ir siekiai buvo aiškūs. Jei „Ferrari“ iki tol sukčiavo, Ostine ji turėjo nustoti tai daryti. Štai kodėl italų ekipa buvo atidžiai stebima tiek šeštadienį, tiek sekmadienį.

Ilgai laukti nereikėjo. Kvalifikacijoje „Ferrari“ persvara prieš varžovus tiesiosiose sumažėjo per pusę. Tad konkurentų išvada buvo aiški. O po to, kai, italų ekipa silpnai pasirodė lenktynėse, kalbos apie sukčiavimą dar labiau sustiprėjo.

Po varžybų „Red Bull“ pilotas, paklaustas apie suprastėjusią „Ferrari“ formą, pareiškė: „Taip nutinka, kai nebegali sukčiauti.“ Tačiau švaistytis tokiais pareiškimais dar per anksti.

Ką sužinojome apie „Ferrari“ iš F-1 lenktynių Ostine? O gi nieko. Sebastianas Vettelis turėjo problemų su bolido pakaba nuo pat varžybų starto. O Charlesui Leclercui kilo bėdų su padangų sukibimu. Sportininkas neprarado laiko tiesiosiose. „Ferrari“ pilotas labiausiai varžovams nusileido posūkiuose.

Beje, starto procedūra. Anot varžovų, „Ferrari“ savo slaptą ginklą linkusi panaudoti kvalifikacijoje, įveikiant vieną greitą ratą, starto metu ir pakartotinio starto metu. Šį kartą Ostine, starto metu, „Ferrari“ atrodė tikrai silpnokai.

Iki pirmojo posūkio - 231 metras. C. Leclercas starto metu neaplenkė nė vieno varžovo. Panaši situacija buvo Belgijoje, kur po starto S. Vettelis prarado poziciją Lewisui Hamiltonui, bet po to  sekusioje tiesiojoje nesunkiai susigrąžino prarastą poziciją.

Skirtumas tas, kad Belgijoje po pirmojo posūkio seka tiesiosios, kur galima maksimaliai išnaudoti variklio galią. Tuo tarpu Ostine, po starto reikia įveikti 11 posūkių ir tik tada galima išnaudoti motoro galią. Bet „Ferrari“ pilotai, įveikus tuos 11 posūkių, jau buvo per daug atsilikę nuo varžovų.

Tad lenktynėse nepamatėme nieko konkretaus, kuo remiantis būtų galima kaltinti italų ekipą. Tokiu atveju galima pažvelgti į kvalifikacijoje įveiktus ratus ir užfiksuotus rezultatus.

„Ferrari“ iš tikrųjų prarado persvarą prieš varžovus tiesiosiose. 0,7 sek. persvara staiga sumažėjo iki 0,35 sek. Bet tai nesunku paaiškinti.

S. Vettelis ir C. Leclercas turėjo problemų įveikiant ilgas distancijas bei vieną greitą ratą. Tad „Ferrari“ turėjo padidinti prispaudžiamąją jėgą. Palyginus su „Mercedes“ ir „Red Bull“, italai taip pat turėjo rimtesnių problemų su padangomis. Tad bandydama spręsti iškilusias problemas, „Ferrari“ turėjo aukoti greitį tiesiosiose.

Italų ekipos pilotai neatrodė prastai kvalifikacijoje. Jie labai nedaug atsiliko nuo „pole“ poziciją iškovojusio Valtteri Botto. Jeigu jiems būtų pavykę iškovoti pirmą startinę poziciją, „Mercedes“ ir „Red Bull“ turėtų dėl ko nerimauti, juk toks rezultatas galėjo būti pasiektas su „standartiniu varikliu“.

Brazilijoje situacija turėtų būti daug aiškesnė. Ten turėtų paaiškėti ar „Ferrari“ tikrai ką nors pakeitė po to, kai buvo išplatinta techninė direktyva.

Interlagos trasos tiesiojoje įgyta persvara yra daug svarbesnė už persvarą Ostine. Jei „Ferrari“ vėl bus stipri, visi jos kritikai atrodys gana kvailai. Jei ne, kils dar daugiau įtarimų ir diskusijų. Tad kantrybės.

Komentarai (2)


Lexxus
| Lapkričio 07 d. 13:33
Na, įrodė, kad ta legali, bet nelegali Renault GPS sistema niekaip neįtakoja jų rezultatų...
deivec
| Lapkričio 07 d. 07:13
pagreitejo ar suletejo stai kur klausimas...
virsta visas sitas reikalas i santa barbara...
bet aisku viena seniai...komandos visada sakys ka reikia sakyti ir nieko daugiau
Adrian Newey knyga tai puikiai iliustruoja
×