-> Apie "balasta"

Jūs esate čia:
2004 Vasario 18 d. 14:58

Greitis F1 daznokai igaunamas saugumo saskaita. Apie tai kalba buves Jordan inzinierius Gary anderson'as. Airis per interviu zurnalistams sake, kad komandos stengiasi pagaminti kuo lengvesni bolida, kad veliau ideti taip vadinama "balasta", kurio padeti galima reguliuoti priklausomai nuo trasos pobudzio, kad bolidao svorio centras vienu ar kitu atveju butu reikiamoje padetyje. Tai palengvina pilotams sureguliuoti bolida. Pripazinkime, kad Monaco ir Monza trasos skirtingos, tai ir reguliavimas, o siuo atveju balasto padetis - skirtinga. Kaip zinia, balastas gaminamas is amalgamos (sunkoka medziaga) ir deja nera tvirtinama taip saugiai kaip kitos bolido detales. Tai naturalu - kad butu galima lengvai balansuoti bolida. Avarijos metu jis gali nutrukti. Pagal Andersona, kaikuriu komandu balastai gali siekti apie 100 kg !!!

2004 Vasario 18 d. 15:08

Amalgama galima nesunkiai isformuoti(kazkada dantu plombas is jo dedavo,pats turejau:) ),del to jis gal ir nera toks pavojingas avarijos metu.Beje,tas pati svorio riba nustatyta del saugumo,kad komandos medziagu netaupytu.Man atrodo,situacija panasi kaip su padangu grioveliais,noreta kaip geriau,o isejo kaip visada...

2004 Vasario 18 d. 15:31

Kajp nepavojingas ? :-) 100kg Sveria O Dar Kai Avarijos Metu Jega Veikia, Tai Tie 100kg Gali Virsti Keliom Tonom :-)

2004 Vasario 18 d. 15:36

nu bet gi ne visi 100kg vienoje vietoje sumontuojamas. Tad vargu ar gali rimtai pakenkti, bet aisku manau kad saugumu visgi pasirupina komandos inzinieriai, nes juk prarasti pilota del to kad ji suzalojo kazkoks balastas butu per daug neprotinga. Juk labai daug pinigu investuojama i pati pilota tad jo saugumu manau yra pasirupinama

2004 Vasario 18 d. 16:25

O kiek avarijos metu variklis gali zalos padaryti...irgi sveria kokia 100kg o dar ishsisukes visas iki 19000rpm :)

2004 Vasario 18 d. 17:40



pataisykit mane jei as klystu, bet balastas nera tvirtinimas is ishores - taigi absoliuciai aishku kad jis ishlekt gali tik stipriai pazeidus korpusa. o kai pazeidziamas korpusas tai man atrodo jau visishkai vienodai - nuleks tas balastas ar liks vietoj. enyway bus nuolauzu kruva.

2004 Vasario 18 d. 17:47

Nutrukti avarijos metu aisku gali viskas, bet net ir 100 kg. balastas, isskirstytasc per n vietu, nera pati pavojingiausia detale bolide. Variklis ar pilnas kuro bakas siuo poziuriu butu daug pavojingesni. O kartais fataliskas pasekmes gali sukelti ir atitrukusi vos keliu gramu dalele, taip kad balasto mazinimas nera prioritetine kryptis didinant pilotu sauguma. Prioritetas yra didinti kokpito atsparuma smugiams, bet velgi del to paties svorio taupymo atsiranda tokios niekuo mepateisinamos situacijos, kai komandos-lyderes kokpitas išlaksto gabaliukais prie 100 km/h smugiuko, kuri dar ir padangos suamortizuoja, kai tuo tarpu pries 10 metu kokpitai avariju metu likdavo nepazeisti ar minimaliai pazeisti netgi po 200-250 km/h smugio.

2004 Vasario 18 d. 17:55

Maciau kazkada bandyma.Bolidas nosimi smeige.Nezinau,kokios komandos,bet nufilmuota suletintai.Tai kevlaras vos ne dulkemis islakste,tiesa,iki ribos kur lenktynininko kojos.Nezinau,koks ten greitis buvo,bet jei 64km/h,kaip euro NCAP bandymuose,tai nenuostabu kad zmonems prie 80km/h smugio kojos trupa.

2004 Vasario 18 d. 18:35

Seip tas balastas tikrai nera montuojamas 100kg gabalais :D o nedideliais gabaliukais ten kur reikia paildimo svorio ir abejojiu ar prireikia 100kb sumontuoti bolidams... :) O seip avarijos metu tikrai daug pavojingesni nutruke ratai sparnai bei visos kitos anglies pluosto dalys... :)

2004 Vasario 18 d. 21:50

Na ir parinates cia. Kokpitas nuo 64 kmh smugio tikrai gabaliukais nelaksto, ypac dabartinis. FIA daro crash testus, yra tam reikalavimai.

Verta prisiminti F.Alonzo avarija brazilijoje'03 Tenais didziuliu greiciu isirezes i siena, alonzo is jo islipo pats, ir dalyvavo lenktynese uz 2 savaiciu. Nepanasu, kad kokpitas butu subyrejes toje vietoje, kur sedi pilotas. Taciau tos bolido vietos, kurios nera kokpitas- radiatoriaus gaubtai ir pats radiatorius, priekine vaziuokle buvo sumaitota. Taciau tam ir daromos jos netvirtos, kad suamortizuotu smugi, ir smugis netektu pilotui.

Del balasto: balastas nededamas i kokpita, taip kad pilotui gresmes nera. Taip pat be balasto, bolido galas sveria daugiau negu priekis- gale patalpintas variklis. Stengiantis bolido mases centra patraukti i prieki, balastas turetu buti dedamas link bolido priekines dalies. Taip pat svorio centras turi buti kuo zemiau- del to galime teoriskai teigti, kad balasto tvirtinimo vieta turetu buti po piloto keliais apytikslai ir jam neturetu gresti niekaip. Taip pat nesu mates, kad kazkokie dideles mases gabalai islektu is bolido avarijos metu- reiskia kitiems bolidams irgi negresia, kad atleks avarija patyrusio bolido balastas ir juos penetruos.

Pataisykite jei klystu :)

2004 Vasario 18 d. 23:16

satanod> as vis tik manau kad problema yra ne paties piloto, o ji supanciu zmoniu saugumas. siuo konkreciu atveju.

2004 Vasario 18 d. 23:50

Wo butent, nes pilotai apsaugoti tikrai puikiai, o aplinkiniai ir nukencia avariju metu kai kokia atitrukus dalis pataiko i pvz trasos personala kaip buvo Italijos GP metu 2002m. :cry:

2004 Vasario 19 d. 09:20

Bet cia jau ne vien bolida gaminancios komandos reikalas. Trasos taip pat turi buti apsaugotos. Trasa turi but pakankamai saugi, kad y ja nepatektu pasaliniai zmones :nono: (pernai Anglijos GP arba pries kelis metus, berodc 2000, Hockenheimas) :hammer:

2004 Vasario 19 d. 10:00

Satanod> tie FIA reikalavimai yra "fuflo", eilinė pakazūcha, reklaminis triukas, kuriuo patraukiamas žiniasklaidos dėmesys. Realiai F-1 bosų požiūris į pilotų saugumą Bernio buvo išreikštas jau gana seniai: "Už barankės sukiojimą jūs gaunate milijonus, taip kad nedrįskite man knisti proto dėl kažkokio tai saugumo". Ir pagal visus saugumo tyrimus bei avarijų duomenis matyti, kad saugiausi F-1 metai buvo 1988-1992. Vėliau sekusiais laikais (sutampa su B.E. atėjimu į F-1) traumų ir sužalojimų skaičius labai stipriai išaugo (šaltinis-Sido Watkinso, pagrindinio F-1 gydytojo, knyga)

2004 Vasario 19 d. 10:14

official,ms> reiktu iki galo skaityti:


"Taip pat nesu mates, kad kazkokie dideles mases gabalai islektu is bolido avarijos metu- reiskia kitiems bolidams irgi negresia, kad atleks avarija patyrusio bolido balastas ir juos penetruos"

2004 Vasario 19 d. 12:34

Teisuti > nu saltinio as ajsku nerasiu, bet man labai ystrigo pernai skaityta zinute, kur berods Bernis ar kazkas is komandu vadu, sake, kad "Pilotai kokpite jauciasi labai saugiai, todel nebijo sukelti avarijas ir rizikuoti. Todel taip bolidus dauzo". as labai nustebau, kai paskaiciau, kad kokpitas tokia saugi vieta.
Aisku del traumu nezinau, bet manau jei chebra jauciasi saugiai ir trankosi kaip pamise, taj nenuostabu, kad gauna traumas.
Beje per paskutinius kelis metus ant pirstu galima suskaiciuoti avarijas, po kuriu pilotai buvo vezami y ligonine. Siaip visada ysimontuoja y siena ar y kita bolida, islipa, trenkia salma ir nueina,
o jei tai Michaelis, taj nubega y boksus, nes tokiu atveju stapdomos lenktynes, Michaelis gauna nauja bolida ir gonkes pradedamos is pradziu. :ar15"

2004 Vasario 19 d. 16:21

Treneris> paskutinė pastraipa labai jau subjektyvi, galejai pasilikt ją sau. Žiūriu jau neįmanoma sukurt temos, kur nebūtų paminėtas MS. Aišku tai jam šiokia tokia reklama... :D

2004 Vasario 19 d. 16:55

djman > a jam reklamos ir taip netruksta, paziurek kiek cia fanu ir zinok didesne dalis per gera reklama uzkibus. :ar15:

2004 Vasario 19 d. 17:32


teisutis> dabar pats ramiai pamastyk - kada paskutini karta trasoj zuvo pilotas? kokios isvados pershasi?

2004 Vasario 19 d. 17:45

Avarijos metu daug kas gali nutrūkti,atplyšti,nulėkti.Ir nei viena nulėkusi bolido detalė nėra saugi.
Dėl saugumo,tai laikui bėgant labai daug pasiekta kad pilotas liktų sveikas.Ir tai saugumo technologijų dėka kurios nestovi vietoje.

2004 Vasario 19 d. 18:13

official>Būtent kad ne Bernis,Mosley ar FIA užtikrina pilotų saugumą,o specialistų sukurtos saugumo priemonės.

2004 Vasario 19 d. 18:25

official>Gal per letai vaziuoja?:)

2004 Vasario 20 d. 01:24

official> čia nėra ką mastyti/filosofuoti-viskas yra oficialioje statistikoje:
1983-1987
-Traumuotų 2
-Žuvusių 0
1988-1992
-Traumuotų 1
-Žuvusių 0
1993-1997
-Traumuotų 11
-Žuvusių 2
1998-2000 (tik per tris metus!)
-Traumuotų 3
-Žuvusių 0

Pateikti tik duomenys apie nukentėjusius pilotus oficialių GP metu (neįtraukta tarpsezoninių/tarpetapinių bandymų metu įvykusios traumos ir žūtys)

Taigi, matom, kad pastarasis dešimtmetis tikrai nėra pats saugiausias F-1 istorijoje, nors tobulėjančios technologijos suteikia galimybių esant norui vis geriau apsaugoti pilotus. Greičiai pastarojo dešimtmečio tikrai nebuvo didesni-paradoksas, bet super greita Turbo era sudarė pusę saugiausio F-1 dešimtmečio.
Išvada-šiuolaikinėje F-1 piloto saugumas KOMANDOS mastu nėra prioritetinis dalykas, o FIA priemonės pilotų saugumo didinimui yra nepakankamai efektyvios.

2004 Vasario 20 d. 10:48

Teisuti, nebuk toks kategoriskas ;)
Jei tu remiesi Sido knyga, kuria jis parase po Sennos zuties, tai jo nusivylimas kai kurias saugumo aspektais yra zmogiskas ir pateisinamas...
As tikiu, kad F-1 darosi vis saugesne. Remiuosi ir pilotu, ir bolidu, ir trasu, ir organizaciniu procesu nuolatiniu saugumo reikalavimu grieztejimu. Taip pat stebiuosi keliu pastaruju metu avarijomis, po kuriu pilotai liko sveiki.
Statistika galima butu palyginti kad su epideminemis ligomis ir medicinos progresu: farmacija ir medicina pazengusi (ir zengia) oi kaip toli, taciau vis pasireiskia koks nekontroliuojamas SARSas ar kt. ir statistika "sugadina". Arba terorizmas: kova ir jos metodai vis tobuleja, o bombikiu sprogsta vis daugiau... :)

2004 Vasario 20 d. 11:35

Teisutis> kokia dar super greita turbo era ? Nesamones tai. Turbo eroj tie bolidai greiti del variklio buvo greiti tik tiesiojoj, posukiuse palyginus su siuolaikiniais buvo vezliukai.

Bendras greitis dabar isaugo, o ypac posukiuose. O vis del to, pavojingiausios avarijos ivyksta posukiuose, todel ju ir pasekmes skaudesnes.

2004 Vasario 20 d. 11:59

satanod > 1977 F-1 metais atsirado dvi naujoves: "Renault" turbo variklis ir... "ground" efektas. Taigi kol pastarasis efektas nebuvo uzdraustas, bolidai posukiuose buvo labai laaabai greiti!

2004 Vasario 20 d. 12:09

Mano nuomone FIA viska daro, kad kuo toliau tuo labiau lenktynes darytusi neidomios. Po kiekvieno taisykliu pakeitimo "saugumo" atzvilgiu. Lenktynes darosi vis monotoniskesnes ir ziurovui belieka stebeti lenktyninku laikus ar skaiciuoti perkaitusius variklius. Mazeja lenkimu ar arsios kovos, ziurint kaip vaziuoja dabartiniai lenktyninkai susidaro ispudis, kad formule negali vaziuoti skersa, o seni ex lenktyninkai sugebedavo tai atlikt tikrai ispudingai, tie patys lenktyninkai kurie dabar vaziuoja pries kokius 7 metus tikrai ispudingiau vaziuodavo,o dabar susidaro vaizdas, kad bijo pedala paspausti.
Per metus jeigu lenktynese zusta keli simtai, tai argi cia daug pasaulio mastais? Manau is lenktyniu pakeliui i namus zuna ar susizaloja tikrai daugiau. Lenktyninkai kurie bijo numirti per lenktynes manau niekada ir netampa cempijonais, nes jie niekada nevaziuos pakankamai greitai.

2004 Vasario 20 d. 12:11

x3 >>>> "Per metus jeigu lenktynese zusta keli simtai, tai argi cia daug pasaulio mastais?" Nu cia tai irgi komentaras tavo. Kad zusta keli simtai... Kiekviena zutis yra didele netektis. Juk lenktyviauja ne visas pasaulis kaip kad pagal tave gaunasi.

2004 Vasario 20 d. 12:20

xr3>Net tais laikais kai saugos dirzu nebudavo,simtais nezudavo.O siaip mintis teisinga,lyginant su auku skaiciais bendro naudojimo keliuose,lenktynes atrodo kaip labai saugus uzsiemimas.

2004 Vasario 20 d. 12:30

Minzz> Ziuri lenktynes nemaza pasaulio dalis.
Man tiesiog juokingai atrodo pamastymai, kad per keturis metus zuna 2-3 zmones lenktynese ir cia ale reik kazka daryti, nes labai jau daug zuna. O kiek zmoniu zusta Lietuvoje per viena savaite avarijose, o Europoje?
Kodel zmogaus mirtis yra didele netektis? To zmogaus seimai tikrai, o kitiems?

2004 Vasario 20 d. 13:37

teisutis:

1993-1997 (per 4 metus)
-Traumuotų 11
-Žuvusių 2
1998-2000 (per 3 metus)
-Traumuotų 3
-Žuvusių 0

man truputeli keista kad tu nematai progreso. mano akim ziurint jis daugiau nei akivaizdus.

2004 Vasario 20 d. 13:41

x3 >>>> Skirk dalykus kai zusta paprasti zmones (ne jokie lenktynininkai, o paprasti zmones, kaip visi mes) ir kai zusta lenktynininkai, y kuriuos ziuri visas pasaulis ir kuriu nera tiek jau daug. Tuo labiau kai zusta tokie pilotai kaip pvz trys is dabartinio poll'o (ziurek virsuj desinej).

2004 Vasario 20 d. 13:42

Beja, del poll'o, kiek zinau Fangio mire naturalia mirtim, o Nuvolari mire irgi po lenktyniu, taciau ne avarijoj o del to, kad sirgo sunkia liga. Paskutiniai trys zuvo lenktynese.

2004 Vasario 20 d. 15:02

official> trys metai-per trumpas laiko tarpas daryti didelius apibudinimus. Aš lyginau ilgesnius laikotarpius, per kuriuos matyti, jog 1983-1992 dešimtmetis statistiškai buvo daug saugesnis už 1993-2000 periodą. (Bet netgi imant tik tuos tris metus jie visvien buvo ne tokie saugūs, kaip 1983-1992 laikotarpis). Gal tik sutapimas, tačiau būtent nuo 1992-ųjų prasidėjo "Bernie" era, o jo požiūris į pilotų saugumą daugeliui žinomas :(
Man norisi, kad būtų kuo mažiau tokių atvejų, kaip 1999 G.Britain GP ar Burčio nelaimė, tad matydamas kai kuriose srityse gan atsainų F-1 vadovų ir komandų požiūrį negaliu to nutylėti.

TOP naujienos

F-1.lt pulsas