Apie variklių garsą iš Kinijos

2014 Balandžio 20 d. 19:12

Buvau Kinijos GP. Žinau, kad keletas šio tinklapio lankytojų taip pat ten yra buvę Kinijos GP (pvz 1_P), tačiau vistiek kiek išsiplėsiu. Noriu pasidžiagti tikrai puikiu GP organizuotumu. Esu buvęs Turkijos ir Vokietijos (Hockenheim) GP, tačiau visais klausimas Kiniečiai gerokai priekyje. Trasa žiūrovams puiki nuo tualetų gausos iki prekybos taškų - eilėse neteko niekur stovėti. Netgi pats žiūrovų suleidimas po varžybų į metro puikiai organizuotas, kad netektų niekur grūstis (ypač turint omeny, kad metro iš trasos vyko minimum keliasdešimt tūkstančių žmonių). Žodžiu, stebėti F1 Kinijoje labai paranku, nes bilietai į pačią Kiniją nėra brangūs (su vizom į abu galus ne daugiau 2000lt), viešbučiai nebrangūs (esame apsistoję puikiame 5 žvaigždučių viešbutyje pačiame miesto centre, centriau jau būti nebegali) - naktis 200lt (dviese, tai gaunasi po 100lt), metro bilietai pigūs, maistas pigus, naktiniai klubai nemokami, gėrimai klubuose panašiomis kainomis, kaip Lietuvoje), pamatyti yra ką. Žodžiu jei esi vilnietis ir nori pamatyti F1 Kinijoje - drąsiai įsitektum į 2500lt. Apie pačią F1: sdėjome ilgosios tiesios gale (žiūrint iš piloto pozicijos, tai tiesios gale po kaire). Atvykome 2 h iki varžybų, tad matėme Porche Cup varžybas. Porche paliko įspūdį, nes garsas buvo tikrai nuostabus. Greitis šioje vietoje didžiulis, sėdėjome grynai stabdymo taške - F1 bolidai stabdo apie 50m vėliau. Manau sėdėjimo taškas buvo geriausias visoje trasoje, nes matėme visą ilgają tiesiają, priešpaskutinį posūkį, kur vyksta visi incidentai ir dauguma lenkimų, matėme įsibėgėjimą, paskutinį posūkį, įvažiavimą į pitus ir apdovanojimų pakilą, beje visas F1 varžybas stebėjome nusileidę į artimiausią tašką tribūnose prie trasos, tad iki maksimaliu greičiu lekiančių bolidų tebuvo 10-15 metrų. Kadangi Porche garsas tikrai paliko įspūdį, tai buvau labai optimistiškai nusiteikęs dėl F1 variklių garso. Kaip esu pasakojęs ankstensiuose komentaruose apie Turkijos varžybas, kai buvome su draugu formulėje pirmą kartą, priparkavę atomobilį kažkur 1,5-2km nuo trasos mes išgirdę bolidų garsą sustingome - ašaros kaupėsi akyse nuo tos laimės ir f1 didybės. Kinijoje sėdėjome ir laukėme kada bus užvesti bolidų varikliai garažuose ir pagaliau išgirsime naują F1 garsą. Deja, nors sėdėjome kažkur 300-400 metrų iki garažų - garso nebuvo jokio. Išvis bolidų garso nesigirdėjo net vysktant startui, girdojome juos tik jiems važiuojant pro mus. Pirmo varžybų rato metu bolidų negirdėjome. Labiau girdėjome ore skraidantį sraigtasparnį, nei F1 variklius. Net juokas ėmė iš kiniečių bandančių parduoti ausų kištukus - they are out of bussiness. Nei padauginant, nei pamažinant - nors sėdėjome labai arti bolidų lekiančių maksimaliu greičiu, garsas buvo geriausiu atveju 1,5 karto garsesnis už Porche variklių garsą. Pro šalį skuodžiant bolidui susikalbėti šaukiant galima be problemų. Didžiulis nusivylimas man, kaip buvusiam formulėje anksčiau. Mano draugas varžybose buvo pirmą kartą, įspūdis jam tikrai liko neišdildomas, tačiau jis taip pas sakė, kad lyginant su Porche garso iš F1 tikrai tikėjausi daugiau. Išvada - kas esate girdėję bolidų garsus aknsčiau - jums pasisekė, nes daugiau to išgirsti galimybės nebebus. Kas nesate jų girdėję, tai vykti į varžybas gyvai vistiek verta - visa atmosfera, jaudulys, greitis, žmonės - tikrai verta sumokėtų pinigų. Taigi, garsas nėra viskas, tačiau tai nebe ta F1, ji nebėra tokia išskirtinė, nes tarkim LeMano bolidai skleidžia tikrai ne prastesnį garsą ir tiesioje lekia tikrai ne lėčiau.

2014 Balandžio 20 d. 19:19

Dekui uz info. Reikes pamastyti apie Chinese GP.

2014 Balandžio 20 d. 19:55

Nors dabartines F1 garsas daug mazesnis, bet kai as ziurejau 'senaja' F1 gyvai (3.0 V10) tai garsas buvo toks kad is esmes galima isproteti. Gal jis ir malonus kai kam bet jis siaip buvo nenormaliai 'galingas'. Komforto jokio. Tai cia kaip kam...noreti didelio garso ir poto deti kamstukus tam kad ji sumazinti, tai toks savotiskas poziuris. Bet kuriuo atveju F1 nuolatos tobuleja ir kaip viena karta uzdraude turbo, uzdraus ji ir vel. O poto vel leis, poto vel uzdraus. Kaip ir su pitstopais, kuru, padangom ir t.t. Viskas keiciasi nes nesikeicianti F1 - neidomi F1.

2014 Balandžio 20 d. 20:22

O dabar palyginimui, gal kas gali palyginti dabartinę f-1 su redbull pasirodymu vilniuje? Ten aišku buvo jis gerokai prisuktas, bet tada manęs nesužavėjo, ar dabar jis panašus į tą, kuris buvo pasirodymo metu?

2014 Balandžio 20 d. 21:01

nesuzavejo redbull vilniuj? ha. nuo manes per max 5m suko saules, galvojau ausys plys

2014 Balandžio 20 d. 21:17

Kiek kainavo biletai? Kur pirkai?

2014 Balandžio 20 d. 21:23

Galbut ziurint gyvai garsas yra trukumas, bet per tv - tai privalumas. As tikrai dziaugiuos, kai galiu girdeti cypiancias padangas, atlekiancius akmenukus ir rekiancius ziurovus :) Seniau variklio garsas uzgozdavo viska.

2014 Balandžio 20 d. 22:05

EXPERTAS->> na man irgi priešais pat akis sukiojosi, bet tas atsmumas man buvo gal kiek didesnis, nes kitoj gatvės pusėj stovėjau, garso aišku nepalyginsi su jokiu gatviniu automobiliu, ar plerpalais kačerginėj, bet aš kažko daugiau tada tikėjaus... arba jau įspūdžiai išblėso... :D

L'user->> na, cypiančias padangas man ir visai patinka girdėti žiūrint per tv :) dadeda savo šarmo, nes seniau tik pitlane girdėdavos išvažiuojant :)

2014 Balandžio 20 d. 22:09

V8 garsas buvo garsus bet kistuku per savaitgali neteko uzsideti 2007 Vengrijoje. V10 Vilniuje buvo fantastika, bet isivaizdavus pilna paletona, tai kistukai neisvengiami. Tikiuosi greitu metu isgirsti ir naujuosius v6 turbo :)

2014 Balandžio 21 d. 21:24

Teko aplankyt kelis etapus Europoje (visi jie buvo v8 eroje), visgi pirmą vietą apie įspūdį duočiau garsui.Pamenu savo pirmą GP Niurburgringe, penktadienio treniruotės 10:00, pink tribūna, Spyker išvažiavimas apšilimui - ŽIAURUS garsas.Krito į akis turbūt pirmą kartą atvykusių žiūrovų - ypač merginų karštligiškas ieškojimas ausų kamštukų...Arba barcelonos GP, jau Montmelo pėdinant pėstute, girdėdavai F1 gausmą :).Su nerimu laukiu Austrijos GP...

2014 Balandžio 22 d. 00:06

Breezas, būsi Austijoi? Mes taip pat važiuojame.

2014 Balandžio 22 d. 08:05

Xtremez >>> man kaip tik patiko v10 varikliai prieš ~10 metų, nes tuo laikotarpiu varikliai dirbo prie aukščiausių apsukų F-1 istorijoje. V8 ir V12 buvo jau tylesni, nes apsukos mažesnės. Manau normalu, jog F-1 bolidas skleidžia garsą didesnį nei eilinis koks nors Lamborghini, bet dabar yra atvirkščiai, vieno saugos automobilio garsas užgožia visų 20 bolidų.

2014 Balandžio 22 d. 09:57

Pz, sunervinai dabar. :-D Taip norėjau kada nors nulėkt į lenktynes, o dabar... Na susidaro įspūdis iš tavo pasakojimo, kad javų kombainai didesnį garsą skleidžia.:-D

2014 Balandžio 22 d. 11:57

Aš Vytautas> Vilniuje per RBR pasirodymą nebuvau. :(

2014 Balandžio 22 d. 12:06

Macazar> Teisingai, skaičiuodamas pinigus visiškai pamiršau bilietus į varžybas. 1_P patar4 pirkti internetu, nes kiniečiai mėgsta spausti pinigą iš užsieniečių ir sunku su jais derėtis, todėl daug negalvojęs pirkau iš formula1.com. Viskas labai paprasta, sumokėjau 145eur už vieną, gavau į paštą vaucherį, tada trasoje labai patogioje vietoje vaucherį keiti į bilietą. Pasitaik4 keletas kiniečių metro pardavinėjančių bilietus, kurios pardavinėjo apie 20% pigiau nei jų vertė, tačiau aš bijočiau pirkti, nelabai žinai nei kur sėdėsi, nei ar tikrą bilietą nusipirksi. Tai F1 stebėjimo kaina Kinijoje auga bent iki 3000lt. Senais laikais (6-8 metai atgal) buvo galima tik4tis kažką parsivežti iš Kinijos ir parduoti Lietuvoje taip atsiperkant kelionės dalį, tačiau dabar kaip šitaip sustiprėjo Kinijos valiuta dolerio/euro atžvilgiu - viskas čia pasidarė tiesiog 25-35% brangiau nei tais "senais laikais". Žiūrėjau, pvz Sony Z2 (kurio dar n4ra prekyboje Europoje) Sony salone kainuoja 2200lt. Lietuvoje įsivaizduoju pradžioje kainuos apie 2400lt, ta2iau atsiėmus PVM pasidaro jau gerokai pigiau nei Kinijoje. O kai Kinijoje buvau "tais senais laikais", tai parsivežiau net du telefonus, kurie buvo vos ne dvigubai pigesni nei Lietuvoje.

2014 Balandžio 22 d. 17:26

Misiulis >>> prisidedu prie AF1- dėkui už gana išsamius įspūdžius iš Kinijos GP.

2014 Balandžio 22 d. 17:41

Siaip rasosi Porsche...:)
Pasakojimas patiko, bet pries vaziuojant verta pagalvot, i kur. 3t zmogui vis tik neatrodo pigu lyginant su Europa. Nebent dar norisi sali apziureti.

2014 Balandžio 22 d. 20:04

Tai kad ir Europoje normaliai važiuojant netoli 3k gaunasi, prisidedu prie dekojančių už išsamų pasakojim.

2014 Balandžio 22 d. 21:22

Artunas>vaziuosiu, ir bilieta truputi apsipirkau - dar pries naujus paziurejau kad 95% sold out - tai ciupau vieta toj centrinej kilpoj.Tik po to isejo pranesimas, kad Red Bul gavo leidima is vietines savivaldybes irengti papildomas tribunas, - viso sumoj berods 200 k vietu (facepalm)

2014 Balandžio 27 d. 15:23

Artunas, [email protected]>> Kiek mokėjote už bilietus į Austriją? Kaip ten vyksite ir keik pinigų sumoje vešites? :) Ačiū!

2014 Balandžio 27 d. 20:50

ecOr, kaip beskaiciuotum, visvien apie 3 k iseina.Litu :).Bilietas 800 lt, kuras apie 1000 lt., nakvynes (kempinge) plius maitinimasis apie 1000 lt, dar keli litai smulkiom islaidom.

2014 Balandžio 28 d. 09:17

gi nebūtina pirkti brangių bilietų, juk kėkvienoje trasoje yra GENERAL ADMISSION, kurie savaitgaliui kainuoja ~100€ ir manau visai neblogų vietų žiūrėjimui yra, tik tiek, kad savo dekutį atsinešt reikės :)

2014 Balandžio 28 d. 10:40

Jei visa kelione kainuoja vistiek ne mažiau nei 2000 Lt, taupyti ant bilieto man atrodo neverta ir geriau jau kitoj vietoj pasispausti ir stebėti lenktynes su didesniu malonumu ir geresniu reginiu :)

2014 Balandžio 28 d. 20:31

jpuma> pritariu 100%, yra tekę ir stovimose žiūrėt ir sėdimose, vienareikšmiškai - sėdimos (bet čia tik mano nuomonė), - nereikia ateit septintą ryto ir bijot subine pakelt kad kas neužsėstu :)

2014 Balandžio 28 d. 21:43

galima tikrai pigiau prasisukt, yra žmonių, kurie už 1500lt suvažinėja, įskaitant bilietus (europoje žinoma) :) čia jau kaip kas gali sau leisti :)

2014 Balandžio 29 d. 19:44

Neteko pirkt stovimo bilieto, (tiesa teko Monake, bet po kvalo jį pardaviau už kapeikas) bet yra trasų kur neblogi ir stovimi variantai, Catalonija pvz, tikrai yra vietų kur nereikia anksti keltis bei matomumas fantastiškas.

Bet vistiek pritarsiu tai nuomonei kad lenktynėms reikia paaukoti kad pasižiurėt besimėgaujant.

Į Austrija mes važiujam na ura, be bilietų, žiūrėsim kaip visada vietoje, bėja iš kur ta info apie papyldomas tribūnas?


Apie kainas pritarčiau kad 3k Europoje nebūtina turėti, bent jau ne visuose trasose. Vengrija, abi Vokietijos bei Belgija protingai viską sudeliojus tiek nepaims. Kitos trasos, kaip čia pasakius, vien keliai nemažai suėda. Austrija manau bus visai biudžetinis varijantas. Kadangi trasa labai arti ir nebus kelių mokesčių.

Bėje turim dar apie pora laisvų vietų savo ekipaže, važiuojam penkiese. Jei kas susidomintu : [email protected]

2014 Balandžio 30 d. 09:20

Artunas>nerandu linko, bet buvau užskaitęs, kad iki šių metų vasario buvo tik 40 000 vietų tribūnose, todėl visi bilietai buvo sold out.Labai ilgai RB viriausybė negalėjo gaut leidimo iš vietinės vyriausybės dėl papildomų tribūnų (buvo draudžiama "apkrauti" teritorija dideliais žmonių susirinkimais).Ir tik atlikę poveikio aplinkai tyrimą, vrgais negalais gavo leidimą rengti renginį iki 200000 žmonių, ir tik tada pradėjo statyt papildomas tribūnas.

2014 Birželio 20 d. 21:20

Apie garsą geriau nekalbėt...TRAGEDIJA TRAGEDIJA TRAGEDIJA!!! Tai nėra kažkiek blogiau, tai visai blogai.Nesigirdi nei kai pilotas akseleruoja, nei kai numeta gazą, nei kai pavaras perjunginėja.Kažkos švokštimas - ūžimas, ale metro traukinio...Viena palaima GP2, nors kažkiek primena ankstesnius metus.Ir neesmė, pripras ausis ar nepripras, esmė tame, kad nebelaksto virpuliukai kūnu penktadienį 10:00 a.m. Jei nesikeis situacija, po kelių metų matysim puštuštes tribūnas, kas nebuvęs - važiuos, bet nuvažiavęs nebegryš...
P.S. Nei vienam etape neteko matyt tiek girtaujančių (tiek prisigėrusių), toks jausmas, kad esi jūros šventėj Klaipėdoj, kokį vėlyvą sekmadienį, trečią šventės dieną :)

2014 Birželio 20 d. 23:25

Matyt kai garsas "nebe užveda" kai kurie ieško kitų būdų, kaip "užsivesti" naudodami alkoholį :) Kalbant į temą - garsas yra problema, manau akivaizdu. Nors aš ir esu už naujas technologijas, tačiau nesuprantu, kodėl F-1 negalėjo eiti tokiu pačiu variklių formatu kaip Indycar - 2,2l, V6, turbo. Garsas žinoma vis tiek ne V10, tačiau tikrai geras. O F-1 su savo 1.6l... Nekažką. Blogiausia yra tai, kad visi šitie nauji varikliai turėjo ale "padėt taupyt", kai iš tikro kainos tik n kartų padidėjo. Lyg to būtų maža, iki tol tik keletas kalbėjo, kad ar gerai skambės ar ne, o dabar jau diskusijos, ką reikia keisti, kad gelbėti sportą. Kaip sakant - padarė, o tik po to pagalvojo, ko pasėkoje man labai gaila šio sporto.

TOP naujienos

F-1.lt pulsas