Ar nuleidus dugna iki pat zemes padaugetu lenkimu ?

2003 Rugsėjo 14 d. 14:52

Kaip manot?

2003 Rugsėjo 14 d. 14:57

Ka tu rukai? a?

2003 Rugsėjo 14 d. 16:39

kaip manot, jei nuemus visus 4 ratus ar f1 bolidas galetu skrist? ;)

2003 Rugsėjo 14 d. 16:54

Glu> :lol: abejojiu :D

2003 Rugsėjo 14 d. 17:15

muahaha :superlol:

2003 Rugsėjo 14 d. 19:26

Typhoon> geras atskymas :goodjob:

2003 Rugsėjo 14 d. 19:55

Jauciu butu daugiau lenkimu jai vietoj ratu butu viksrai! :D

2003 Rugsėjo 14 d. 20:14

Dugnas suieitu o ne lenkimu padaugetu...

2003 Rugsėjo 14 d. 23:49

Visi zinot vakuminio maiso keliamaja galia vaziuojant paskui bolida! Mano manymu bolidas taptu satbilesnis baikdamas lenkima!

2003 Rugsėjo 14 d. 23:50

Cayenne zole!

2003 Rugsėjo 15 d. 01:58

Glu> :o :rolleyes:>nieko tu cia naujo neisrasi.

2003 Rugsėjo 15 d. 13:43

Nera labai esmes dideles kokiame aukstyje yra bolidas nuo zemes ( kalbau apie milimetrus - centimetrus ).Esme kokio svarumo oro srautas patenka po bolidu ir galu gale i varikli. Teoriskai galima padirbti aerodinamka tokia, kad cisrkuliuotu idealiai svarus oras. Praktiskai ta riboja taisykles. Kurdamas MP4-18 A Newey butent pakele priekine bolido dali - matyt rado kazkoki kompromisa taisykliu atzvilgiu.

2003 Rugsėjo 15 d. 15:04

Glu>>> matosi, kad tu zhole vartoji. Taip ir maniau. Ir matau tave gerai vezha, nes proteli susuko normaliai :D

2003 Rugsėjo 16 d. 00:01

Kekstas> truputy padauginai,jeigu per daug pakelsi,bolidas bus nestabilus posukiuose.

2003 Rugsėjo 16 d. 08:16

Jacques>Ja, ja, kaip ir sakiau - XXI amzius - kompromisu amzius. Taigi ir cia turi buti kompromisas tarp aukscio ir stabilumo. Ir taisykliu, be abejo.

2003 Rugsėjo 16 d. 11:35

O kaip del svorio centro zemejimo ir su tuo susijusiu stabilumo augimu

2003 Rugsėjo 16 d. 12:10

Simpin>Svorio centro zyma priklauso nuo variklio svorio centro. Ne visada pavyksta tai padaryti - man atrodo arciauisiai buvo butent Reno, pradeje kurti varikli su 111 laipsniu tarpcilindriniu kampu. Esme yra ta, kuo daugiau cilindru ir kuo jie labiua " guli ", tuo lengviau " sukasi variklis ". Zodziu, kuo didesnis tarpcilindrinis kampas, velenas issukamas lengviau, ko pasekoje ( su kitais komponenetais ) gaunamas ir zemesnis svorio centras ir didesne varklio galia. Tai labai gerai iliustruoja Audi 90 ir 80 modeliai, lyginant juos turinciu 4 cilindrus ir penkis cilindrus. Penkiacilindris butent "guli" zemiau, nors ten tarpcilindrinis kampas nera labai zymiai pakeistas. Bet velgi - visada yra kompromisas, nes variklis - aerodinaminis paketas butent labiau derinama aerodinamika, nes varikli pagaminti yra kur kas sunkiau. Aisku, projektuojant ivertinama ir viena ir kita, bet..visada siekiama kompromiso.
Tai tiek, kiek as suprantu apie mechanika. Gal ir klystu.

2003 Rugsėjo 16 d. 14:30

Kekstas> Svorio centro zyma priklauso ne tik nuo variklio svorio centro, aisku variklis bolido svorio centro padeti itakoja labai stipriai, nes tai turbut sunkiausias agregatas. Tarpcilindrinis kampas itakos variklio svorio centrui turi nemazai, bet tai vel gi ne svarbiausias faktoriu, svarbi pati variklio konstrukcija, alkuninio veleno konstrukcija, visu kitu pagalbiniu mazgu svoris padetis ir konstrukcija. O kas liecia cilindru skaiciu, tai varikliai su nelyginiu cilindru skaicium dirba tolygiau. Aviaciniai zvaigzdiniai varikliai buna tik nelyginio cilindru skaiciaus. Kad pagaminti varikli sunkiau negu isspresti aerodinamikos problemas nesutinku, nes varikli galima skaiciuoti naudojantis elementaria fizika. Aerodinamika gi savo ruoztu toks mokslas, kuris dar neturi pilno matematinio aprasymo, dau dalyku yra sprendziama bandymu keliu, naudojant panasumu teorija. Taigi, griztant prie "dugno nuleidimo iki pat zemes", teoriskai toks sprendimas leistu padidinti bolido stabiluma, bet praktiskai trasos pavirsius vistiek niekada nebus idealiai lygus, todel maksimaliai "nuleidus" bolida nuleistas dugnas daugiau stabdytu negu duotu kokios nors naudos.

2003 Rugsėjo 16 d. 14:51

Kekstas, sillwio aciu uz protingus atsakymus, kurie atsake i mano klausima! O galva suisukusi manau tiek kas tik zodi LOL moka isrutulioti!

2003 Rugsėjo 16 d. 15:05

jai jau norit daugiau lenkimu tai vietoj galino sparno padekit lenta ir patikekit lenkimu zymiai padauges

2003 Rugsėjo 16 d. 15:39

dddd>Vel gi nesutinku. Pagal tave iseitu, jei paparsata lenta gale, tai daugiau lenkimu - t.y. paparasta lenta suskuria didesni aerodinamini efektyvuma, nei "islankstytas spoileris ". Tai vadovaujantis tokia logika iseitu, kad isvis be galinio spoilerio ( taigi ir be lentos ) masina vaziuotu greiciau? Butent galinis aerodinaminis elementas generuoja didele prispaudziamaja jega - del ko greitejant automobiliui jo galas yra " sodinamas " prie zemes. Jei kas turi pazystamu automobilistu turinciu SAAB 9-3, 9-5 naujesnes modifikacijas, gali tai patvirtinti. Galinis spoileris ( butent SAAB, nors manau ir kitose panasios klases masinose ) mazdayg pradeda itakoti prie 180 km/h. Sodina nedaug, apie 5 cm, bet patikekite prie tokio greicio jauciasi ir masinos zemejimas ir jos stabilumas.
sillwio>Aciu uz komentara, visada idomu paklausyti specilistu. Kaip ir sakiau, mechanika - ne mano sritis. Del aerodinamikos - man sunku komentuoti, bet turiu itarima, kad matematika vis del to jau "sugaudyta", nes komandos viena per kita statosi savo aerodinaminius tunelius, ir jie ne bet kokios formaos, o tam tikros konfiguracijos, nemanau kad stato "kad taip graziau". Kaip ir sakiau - kompromisu mokslas...

2003 Rugsėjo 16 d. 16:42

dddd> labai teisingai del tos "lentos" pastebejo. Jei norite padidinti lenkimu skaiciu, tai bolido aukstis cia itakos visai neturi. Tarkim: Lotus 79 buvo pirmasis bolidas su "ground" efektu. Veliau visi kiti nusikopijavo (ir Ferrary ir Williams ir McLaren ir...) Taciau "sijoneliai" tik padidino bolidu greiti posukyje (nes veikia kaip lipdukas). Kai "sijonelius" uzdraude, Brabham pagamino "oro siurbli"- ventiliatoriu, kuris istrauktu ora is po bolido dugno. Bet tai tik padidina bolido greiti posukyje ir su lenkimais nieko bendra neturi. Taciau jei mes padidinsime bolido sukuriama "oro maisa" tai lenkimu iskart padauges. O ta galima labai lengvai padaryti pritvirtinant papildoma "lenta" prie galinio spoilerio (90 laipsniu kampu esfaltui). Kadangi siuolaikiniai F-1 bolidai beveik nesukuria "oro maiso" labai sunku aplenkti tiesiosios pabaigoje net ir turint keliais arkliuku variklyje daugiau. Lenktynininkui Keksui> Jei jau taip lakstai ir jauti savo SAAB'a tai pavaziuok paskui fura ir pajusi "oro maisa".

2003 Rugsėjo 16 d. 17:56

Jrs>:D. Kam ta lenta kabint?Prikabintu po turistini namuka,dar daugiau lenkimu butu.

2003 Rugsėjo 16 d. 18:58

Tai nesuprantu: kam tada taip aukstai tie priekiniai sparnai buna pakelti (pvz 2002 m Arrows ir kt), jei kuo arciau kelio, tuo geresnis sukibimas?

2003 Rugsėjo 16 d. 19:42

Charles>>> Labai teisingai pastebejai. Kuo priekinis sparnas arciau zemes, tuo didesne prispaudziama jega jis generuoja, bent jau taip teigia visi specialistai, ir stengiasi ta irodyti F-1 dizaineriai. Taciau pries 2001 metus (jei gerai pamenu) buvo pakeistos taisykles ir pakeltas priekinis sparnas, taciau tik jo 2/3. Vidurinioji 1/3 dalis liko nepakitusiame aukstyje. Tuomet ir prasidejo galvosukiai. Williams visa sparna pakele (jis buvo lygus kaip ir iki to, tik auksciau), tuometine Benneton ir Jordan komandos prieme idomu sprendima. Priekiniai sparnai buvo laiptuoti. Taciau pasirode geriausia sprendima surado Ferrary komanda (ir McLaren). Ju priekinis sparnas tapo bangos formos (kaip dabar). Benneton ir Jordan "laiptuoti" sparnai nepasitvirtino, nors teoriskai turejo generuoti didziausia prispaudziama jega.
Dabar del 2002 Arrows Bolido. Sparnas tokiame paciame aukstyje kaip ir kitu komandu, taciau labai aukstai iskeltas priekis. Taip atlaisvinamas oro srautos po bolidu ir i ausinimo angas (dalinai). Taciau sis sprendimas taip pat nepasitvirtino. Jei pazvelgsime i MP4/18 tai priekis vel nuleistas ir susiaurintas.
Jei kam idomu galite nueiti i: http://www.jaguar-racing.com/frame.cgi
susiraskite "interactive/- interactive R4/- Explore" ir pasirinkite "Aerodynamic" nieko gero, bet labai linksma paziureti.

2003 Rugsėjo 16 d. 21:32

Jrs> deja tas tavo duotas site'as bent jau pas mane neveikia (Could not locate remote server)

2003 Rugsėjo 16 d. 22:41

nu Jrs tu cia gal artimiausiu laiku pakeisi A.Newey arba G.Bruneri koki? :D

2003 Rugsėjo 17 d. 01:07

Kekstas> logiska,kad padidinus cilidru kampa,nusileidzia svorio dentras,bet kaip matei Renault,nors ir labai talentingi varikliu kurimo srityje,atsisake sios revoliucijos.

2003 Rugsėjo 17 d. 08:25

Jrs>Aciu uz komentarus. Kalba bet kokiu atveju buvo ne apie oro maisa, o apie prispaudziamaja jega. Galinio sparno prispaudziamaja jega. Nes jeigu tokias grieciais lakstant to nebutu, mano galva, bolido galas zemes ratasi nesiektu.

2003 Rugsėjo 17 d. 17:08

Bet kuriuo atveju konstruktoriai stengiasi svorio centra padaryti kuo zemesni,jei neklystu kai kurios komandos net stabdziu suportus si sezona apacioj disko prikabino.O "nuleidus dugna" lenkimu nei sumazetu,nei padaugetu,nes lenkimu skaicius tikrai nepriklauso nuo bolidu padeties trasos atzvilgiu.:)
P.S.Lenkimu skaicius priklauso nuo trasos konfiguracijos,bei bolidu konkurencingumo.:D

2003 Rugsėjo 17 d. 18:04

Nu tai aisq kad tu lenkimu is niekur neatsirastu, o tik dar labaiu sumazetu!!! gi jau dabar negali siuolaikines Formules per arti priarteti pries posuki nes taip praras sukibima su trasa, o nuleidus dugna tik posukiai butu greiciau iveikiami ir tiek ir prisivyti varzova isvis butu beveik neimanoma! jau gerew tada tikrai papildoma lenta uzdetu gale kad sukeltu vakuumini maisa tada jau kita kalba, o dugnas tai tik sakau dar sumazintu ir taip nedideli lenkimu skaiciu!

2003 Rugsėjo 17 d. 18:54

Jau del lentos manau visi pripazista, kad gali (tik gali) padidinti lenkimu skaiciu trasoje. Kaip pavyzdi galiu pateikti CART serija (vel galiu maisyti su IRL). Kur kiekvienas bolidas tam tikrame aukstyje turi tureti tam tikru ismatavimu 90 laipsniu vaziuojamajai daliai- plokste. Ir lenkimu ten netruksta.

2003 Rugsėjo 17 d. 21:05

del lentos sumazetu bolidu greitis ir padidetu o ro maisas uz bolido todel jis turetu daugiau itakos....

2003 Rugsėjo 18 d. 08:15

Kekstas> patikėk manim, aerodinamika dar ne greit bus "sugaudyta", t.y. Dėl to visos komandos kaip tik ir stengiasi pasistatyti aerodinaminius tunelius, kad savo teorines idėjas patikrinti realybėje. Šis mokslas labai sudėtingas, man teko studijuoti ir aerodinamiką ir mechaniką, žinau ką tai reiškia. Aerodinaminius procesus netgi kompiuteriu simuliuoti yra gana sudėtinga, nes sunku numatyti, kaip oro srautas elgsis realybėje, kokią įtaką turės šoninis vėjas ir net bolido šokinėjimas per bortus. Teoriškai viską gali suprojektuoti labai gerai, bet praktiškai gali pasirodyti, kad neišėjo nieko, ir tu net nežinosi dėl ko tau nepavyko. Mano nuomone taip šiemet atsitiko McLaren'ui su savo įspūdinguoju aerodinaminiu paketu. Aš manau jie norėjo visiškai pakeisti šiuo metu vyraujančio aerodinaminio paketo koncepciją, bet praktika parodė, kad su tuo reikia dar "pasivažinėti" tunelyje. Tai gi, manau, šiuolaikiniai bolidai (su šiuolaikiniu aerodinamikos paketu) jau netoli galimybių ribos. Norint keisti aerodinamikos paketą iš principo reiktų keisti F-1 taisykles, nes kardinaliai turėtų keistis bolido forma.

2003 Rugsėjo 18 d. 10:11

su variklio mases centru jus mano nuomone truputeli per daug perlenket. paziurekim ka sako lenktyniu texninis reglamentas:
minimali bolido mase - 600 kg. variklis tuo tarpu sveria ~90 kg, taigi tik apie 15%. taprcilindrinio kampo keitimas mases centra nuleidzia labai nezymiai. manau kad renault pagrindinis tikslas tikrai nebuvo mases centro zeminimas.
o lenkimu skaicius mazeja visishkai naturaliai. bolidu pajegumas po truputeli vienodeja, taigi ir lenkimas darosi vis sudetingesnis manevras.

2003 Rugsėjo 18 d. 10:38

official>bet tu pats pagalvok kokia kita detale yra tokio gan nedidelio dydzio ir sveria tiek daug kaip variklis, gal dar kokia greiciu deze or smth else, nu aisq dar pilotas ~70 sveria ir jis tikrai ne ant dugnu guli bet jo svorio centras irgi zemai (Mclaren pirmieji buvo protaike vairavima pusiau gulomis ir visai nieko pasiteisino MH tapo champu, nu anyway svorio centro zeminimas visada turejo labai didele reiksme, dabar gi balasto delioja vos ne po 100 Kg ivairiose bolido vietose o tai jau sis tas! o kad bolidu pajegumas labai panasus teko isitikinti jau MOnzoje ir su tokia qlf tvarka kokia ji yra dabar tu lenkimu pasirodo dar sumazejo, nebent per qlf kas nors klaida padaro, visi issirikiuoja tokia tvarka (pagal pajeguma) tai poto kas buvo greiciausias tas ir nuleke i prieki, o anksciau jei per qlf uzemei pirma vieta tai poto dar galedavai pakeisti savo taktik prisipilti kuro ir pan. ta manau siuo poziuriu truputuka sumazejo enkimu bet as asmeniskai priestokia tvarka neturiu nieko pries, tik siaip biski levai kad realus pajegumas nevisada pasirodo per qlf2.....

Bet pasakysiu dar viena tiesa, kad kai buna daug lenkimu lenktynes irgi pasidaro nebeidomios, nzn tixlaii etapo bet jame buvo labai jau daug lenkimu (tikrai nesiemet) tai i lenktyniu pabaiga lenkimas skambejo vos ne kaip koks keiksmazodis tai va kas per daug tas irig nesveika, tai tokie pamastymai butu is mano puses

2003 Rugsėjo 18 d. 13:18

official> shumaz2003 visiškai teisus, koncentruota masė turi labai didelę įtaką bolido svorio centrui. Tie "tik apie 15%" yra labai daug, kadangi dar kartą pabrėžiu, tai koncentruota masė.

2003 Rugsėjo 18 d. 14:17

O jei ryskiai padidinus vakumini maisa bolido gale, tai tiesiosiose manau tikrai padaugetu lenkimu irr tai galetu atlikti pilotai su silpnesniu varikliu!

2003 Rugsėjo 18 d. 15:37

ok, padarykim toki paprasta skaiciavima:

tarkim, kad variklio alkuninis velenas yra lygiagretus kelio dangai. paprastumo delei vertikalu variklio pjuvi vaizduokim kaip trikampi. be to, tarkim kad variklio mase tolygiai pasiskirsciusi vertikalaus pjuvio atzvilgiu (in reality mase koncentruota ties alkuniniu velenu). turim 2 atvejus:

1) tarpcilindrinis kampas 90 laipsniu
2) tarpcilindrinis kampas 111 laipsniu

tokiu atveju gana nesunkiai galima paskaiciuot mases centro poslinki. as aisku galiu ir suklyst skaiciuodamas, jei kas netingit galit paskaiciuot ir palyginsim rezultatus.
taigi mano gauti rezultatai:

mases centro pazemejimas pakeitus tarpcilindrnini kampa - 17,1% nuo bendro variklio aukschio (shaknis ish cos 55,5/sin 55,5). jei padarysim prielaida, kad bendras variklio aukshtis ~50 cm, tarpcilindrinio kampo keitimas leidzia mums nuleist _variklio_ mases centra ~8 cm (turint omeni kad padarem prielaida kad variklio mase tolygiai pasiskirscius vertikaliam pjuvi, in reality rezultatas bus dar mazesnis). tikrai nemanau kad tai daro kazkokia esmine itaka bolido valdymui. jei kam idomu galiu parodyt smulkiau kaip skaiciavau.

2003 Rugsėjo 18 d. 15:38

as nesakau kad tie 8 cm yra mazai ir i juos nereikia kreipt demesio. taip, tai yra shis tas, ir tai verta demesio. bet jau labai senai f1 bolidas yra kompromisu sritis, tarpcilindrinio kampo keitimas ivelia dar begale nauju problemu - aushinimas, instaliacija, nauja konstrukcija ir tt ir pan.
jei butu prieshingai, negi renault butu atsisake savo revoliucinio variklio? =]

F-1.lt pulsas