Australijos DP belaukiant...

Australijos DP belaukiant...
logo 2001 Kovo 02 d. 14:20, F-1.lt
Australijos DP lentynės mūsų laukia jau sekmadienio rytą. Ar komandos pasiruošė startui. Skaitykite išsamų straipsnį - žvilgsnį į ateinančias lenktynes.
Ferrari užbaigė 2000 metų sezoną turėdama tiek techninį tiek taktinį pranašumą, todėl sieks neprarasti pasiektų pozicijų ir 2001 metų sezone. Ferrari naujasis modelis F1-2000 su naujuoju varikliu 050 buvo greitas ir palyginti patikimas žiemos bandymų metu. Ferrari galima pavadinti sėkmingiausia ekipa Melburno trasoje, kur jie iškovojo 39 taškus.
Šį sezoną M. Schumacheris gali sumušti daugumą A. Prosto pasiekimų. A. Prosto sąskaitoje yra 1 pol position, 7 pergalėmis bei 1 čempiono titulu daugiau. Be viso to prancūzas turi 120,5 taško daugiau nei Michaelis.
M. Schumacheris nugalėjo Australijos GP pernai ir atvažiavo antras 1997 metais. Jis iškovojo 32 pol position per savo karjerą, bet dar niekada jam to nepavyko padaryti Melburne.
R. Barrichello finišavo antras praėjusiais metais su Ferrari bei pravažiavo greičiausią ratą lenktynėse. 1999 metais su Stewart jis baigė lenktynes penktas. Tiek 1999 tiek 2000 metų sezonuose Rubensas startavo iš 4 pozicijos.
McLaren tikslas pagerinti lenktynių taktiką. Tam jie komandos techninį inžinierių pervedė į pagrindinio taktikos koordinatoriaus rolę. McLaren MP4/16 modelis su K klasės Ilmor-Mercedes varikliu buvo greitas žiemos bandymų metu. Tačiau komanda susidūrė su eile nerimą keliančių gedimų. McLaren iškovojo 32 taškus Melburne. Ateinančios lenktynės Australijoje bus 100tosios McLaren lenktynės naudojant Mercedes-Benz variklį.
Mika Hakkinenas buvo atviras: “Ligi šiol mes turėjome per daug gedimų, kas manęs nenuteikia optimistiškai prieš lenktynes Melburne. Tačiau aš pasitikiu McLaren ir žinau jog galėsiu su šia mašina kovoti dėl čempiono titulo. Net jei prarasčiau taškus Melburne Ferrari naudai, nemanau jog tai būtų problema.
Mika laimėjo Melburne 1998 metais startuodamas iš pirmosios vietos bei pravažiuodamas greičiausią ratą lenktynėse. 1997 metais čia jis finišavo trečias o 1996 – penktas. Per pastaruosius dvejus metus Hakkinenas startuodavo iš pirmosios pozicijos, tačiau dėl techninių gedimų turėdavo pasitraukti iš lenktynių.
D. Coulthardas kalbėjo apie Australijos didžiojo prizo svarbą sakydamas: “Kiekvienose lenktynėse nugalėtojui skiriama tik 10 taškų, bet be viso to labai svarbu rinkti taškus. Net jei nelaimi lenktynių, kas yra tavo tikslas, tu jau esi žengęs pirmuosius žingsnius pelnydamas taškus. Pažvelgime į praėjusių metu Melburno lenktynes – mes nefinišavome, o po to Brazilijoje aš buvau diskvalifikuotas. Taip iš kart netenki potencialių 20 taškų. Reikia rinkti taškus kiekvienose lenktynėse – būtent toks turi būti tikslas.”
Davidas laimėjo Melburne 1997 metais ir “atidavė” pergalę Mikai 1998. Jis kvalifikuodavosi antras per paskutinius trejus metus.
Williams. Komandos vadovas Frankas Williamsas teigė jog jų tikslas sumažinti atotrūkį iki Ferrari ir McLaren komandų. Tačiau pasak Williamso nereikia pamiršti ir kitų komandų kurios taip pat progresuoja, ko pasėkoje konkurencija turėtų būti didelė.
BMW motosporto direktorius Mario Theisse’as pareiškė jog naujojo variklio tobulinimo darbai buvo pradėti dar 2000 metų sausį. Naujasis BMW P80 variklis yra mažesnis lengvesnis bei turėtų būti galingesnis nei jo pirmtakas E41-4. Nuo gruodžio iki sausio mėnesio pabaigos BMW.WilliamsF1 komanda bandymuose praleisdavo kiekvieną savaitę, kur bandydavo 3 automobilius. Viename iš jų visada būdavo naujas variklis. Nuo gruodžio mėnesio komanda bandymų metu pravažiavo apie 15,000 km., kas pasak Theissen’o leidžia jaustis užtikrintai. Komanda teigia esanti pasiruošusi kur kas geriau nei prieš 2000 metų sezoną.
Komandos naujokas Juanas Pablo Montoya teigė: “Komanda negailėjo jėgų siekdama kiek įmanoma geriau paruošti automobilį, kurio dėka pilotai sugebėtų kuo geriau pasirodyti bei sumažinti pirmaujančių komandų atotrūkį. Mes taip pat artimai bendradarbiavome su Michelin firma, kuri progresuoja vis labiau. Mes taip pat turėtume suprasti jog tai tik antrasis sezonas Williams komandai su BMW varikliu, todėl nereikėtų tikėtis per daug.
Williams yra iškovojusi 30 taškų Melburne. Čia 1996 metais nugalėjo D. Hillas. 1996 bei 1997 metais Williams pilotai čia iškovojo pol position bei apvažiavo greičiausią ratą lenktynėse.
R. Schumacheris teigė jog dėl nuolat gerėjančios Williams formos jis jaučiasi puikiai prieš artėjantį etapą Melburne. Jis pripažino jog kol kas sunku daryti kokias nors prognoze kadangi komandos bandė savo bolidus skirtingose trasose bei turėjo skirtingus tikslus.
Ralfas Melburne finišavo trečias 1999 bei 2000 metais. Kita vertus geriausia jo starto vieta buvo tik aštuntoji – 1999 metais.
Benetton. Komandoje vyksta persitvarkymas. Naujasis Benetton modelis B201 nebuvo nei greitas nei patikimas žiemos bandymų metu.
Iki šiol Benetton yra iškovojusi 11 taškų Melburne.
G. Fisichella finišavo ketvirtas 1999 bei penktas 2000 metais. Tuo tarpu geriausia jo pozicija kvalifikacijoje buvo 7 vieta 1999 ir 2000 metų sezonuose. Pernai metais debiutavęs J. Buttonas kvalifikavęsis Melburne 21 lenktynių nebaigė.
Praėjusiame sezone BAR iškovojo 4 taškus Melburne. J. Villeneuve’as čia finišavo ketvirtas bei R. Zonta – šeštas. Naujasis BAR pilotas O. Panis prieš prasidedant naujam sezonui teigė: “Aš labai patenkintas tuo ką radau atėjęs į BAR ekipą. Iki šiol viskas ėjosi puikiai, kas suteikia dar daugiau jėgų ir pasitikėjimo prieš naująjį sezoną.” 1997 metais Melburne Panis atstovaudamas Prost ekipai finišavo 5. Geriausią starto poziciją jis taip pat iškovojo 1997 metais, tada jis kvalifikavosi 9 vietoje.
J. Villeneuve’ui priklauso kvalifikacijos rekordas Melburne – 1:29.369. 1996 bei 1997 metais jis čia startavo iš 1 pozicijos. Taip pat 1996 metais jis pravažiavo greičiausią ratą lenktynėse. Jei ne variklio gedimas - Jacques’as būtų nugalėjęs jau savo pirmosiose lenktynėse Formulėje-1 1996 metais. 1998 metais Jacques’as čia finišavo penktas o 2000 metais ketvirtas, tačiau nepasiekė finišo 1997 bei 1999 metais. Jei naujasis BAR modelis 003 bus konkurentingas, Melburne iš Jacques’o galima laukti puikaus pasirodymo.
Pasak Jordan vadovo E. Jordano Ferrai ir McLaren nus komandos į kurias lygiuosis bei stengsis konkuruoti likusios ekipos. Jordan tikisi būti iš tų kurie sugebės mesti iššūkį lyderiams. E. Jordanas teigė: “Honda savo istorijoje turi puikių pasiekimų Formulėje-1 ir mes turime nuostabią galimybę pratęsti juos. Mes žinome jog ateinantis sezonas bus sunkus, tačiau bendradarbiaudami su Honda mes galėsime susikoncentruoti į lenktynes kur ryžtingai sieksime teigiamų rezultatų bei pergalių.
Vyriausiasis inžinierius Tim’as Holloway’us pareiškė: “Naujasis EJ11 modelis buvo kuriamas siekiant maksimaliai išnaudoti naujus FIA techninius bei saugumo reikalavimus taip pat siekiant pasiekti kiek įmanoma didesnį patikimumą bei suderinamumą su naujos evoliucijos Honda varikliu.
E. Jordanas taip pat paskelbė jog tiek H. H. Frentzenas tiek J. Trulli turės po du inžinierius, kas leis geriau įsisavinti bei analizuoti bandymų bei lenktynių duomenis. Jordan ekipa iki šiol iškovojo 6 taškus Melburne. Praėjusiais metais nei vienas iš Jordan bolidų nekirto finišo linijos.
Prieš išvykdamas į Australija H. H. Frentzenas teigė jog yra patenkintas vėl grįždamas į veiksmų sūkurį po žiemos atostogų. “Mes pasiekėme neblogų rezultatų žiemos bandymų metu, todėl manau jog galime pasirodyti gerai Melburne. Lenktynės Melburne yra man labai svarbios ir mano tikslas čia iškovoti keletą taškų.” – teigė Heinzas-Haraldas.
Frentzenas finišavo antras Melburne 1999 metais atstovaudamas Jordan ir trečias 1998 metais atstovaudamas Williams ekipoms. Frentzenui priklauso greičiausias rato įveikimo laikas lentynėse – 1:30.585, kurį jis pasiekė 1997 metais. Aukščiausią starto poziciją jis pasiekė taip pat 1997 metais – tada kvalifikavosi antras.
J. Trulis pažymėjo jog daug tikisi iš ateinančio čempionato. “ Mūsų naujasis automobilis buvo labai konkurentingas žiemos bandymų metu, aš esu pasiruošęs ir su nekantrumu laukiu naujojo sezono. Aš nekeliu sau jokių tikslų kaip tai buvo praėjusiais metais. Tuo būdu aš susikoncentruosiu tik į lenktyniavimą.” –teigė Jarno.
Geriausias Trulli pasiekimas Melburne buvo 1997 metais atstovaujant Prost ekipai- 9 vieta. Geriausia starto pozicija buvo šeštoji 2000 metais.
Melburne Arrows naudos Asiatech A22 variklį. Komanda surizikavo pasirinkusi Asiatech variklį, kuris yra pagamintas naudojant labai lengvo, bet techniškai ydingo Peugeot A20 variklio bazę. Komandos vadovas Tom Walkinshaw yra pareiškęs: “Manau, kas aš kalbu už kiekvieną Arorws narį, kai sakau, kad mes norime progresuoti ir pasirodyti geriau negu pernai. Mes labai daug testavome žiemos pertraukos metu ir komanda labai sunkiai dirbo, kad paruoštų kuo geresnį bolidą. Mes esame patenkinti savo pasirodymu 2000 metais ir tikimės toliau išlaikyti rezultatų gerėjimo tendenciją ir 2001 metais. Turime gerus pilotus – Jos ir Enrique.Jos yra labai patyręs, o Enirique jaunas, bet turintis gerus pagrindus, kurie mes tikime sezono metu dar tobulės. Pernai mes buvo greiti Melburne, tikimės ir šiemet, kad lenktynės bus geros.”
Melburne Arrows komanda iškovojo vieną tašką, kai Pedro de la Rosa lenktynes baigė šeštas 1999 metų sezone. Pernai nė vienas pilotas nebaigė lenktynių. Jos Verstappen prisipažino: “Laukiu šio sezono. Visa žiemą sukus ratą po rato testavimų metu, gera išvažiuoti į trasą ir lenktyniauti su kitomis komandomis. Aš mėgstu Albert Park trasą, nes joje yra daug lenkimui tinkančių vietų ir keletas gerų, nelengvų posūkių. Labai mėgstu ir šalį, bet skrydis visada trunka per ilgai! Pernai su Arrows turėjome gerus metus ir turėjau progą palenktyniauti su pirmaujančiomis komandomis. Sezono metu mes progresavome ir apsiekiau neblogų rezultatų, ypač Italijoje ir Kanadoje, taigi tikiuosi aš vėl sugebėsiu pakartoti tai šiemet.” Vertappen dar nėra baigės visos distancijos Melburno trasoje. Jo aukščiausia kvalifikacijos vieta buvo 12, 1996 metais su Footwork komanda.
22 metų naujokas brazilas Enrique Bernoldi sakė: "tai visiškai nauja patirtis man daugeliu aspektų. Nors aš dabar jau beveik kaip namie sėdėdamas F1 bolide, tačiau teks išmokti keletą naujų trasų. Aš niekada net nebuvau Australijoje, jau nekalbant apie lenktynes Albert Park trasoje. Tačiau aš studijavau duomenis, kuriuos mes turime apie trasą ir turiu šiokį tokį supratimą apie trasą. Penktadienio treniruočių važiavimai, man bus labai svarbūs. Tačiau aš pasiruošęs šiam iššūkiui. Žiemos bandymų metu nuvažiavau daug kilometrų. Fiziškai esu pasiruošęs geriau negu bet kada ir trokštu lenktyniauti.."
Sauber technikos direktorius Willy Rampf atskleidė: "Mes niekada savo istorijoje dar nęsame tiek testavę. Dar prieš Kalėdas Nick Heidfeld buvo jau įveikęs 1630 km. Mūsų C19 bolide, o Kimi Raikkonen 1161 km. Nuo sausio, jie atitinkamai įveikė 3010 ir 2765 km. naujame C20 bolide. Tai daugiau nei 8000 km. Todėl mes tikime, kad esame labai gerai pasiruošę pirmajam šių metų etapui."
Ferrari varikliais varomi Sauber C20 buvo pakankami greiti iki sezoninių bandymų metu. Melburne Sauber komanda yra pelniusi du taškus, kai šeštosiose vietose lenktynes baigė Nicola Larini 1997 metais ir Johnny Herbert 1998 metais. Praėjusi metų lenktynėse Mika Salo taip pat baigė šeštas, tačiau po lenktynių buvo diskvalifikuotas, nes bolidas neatitiko techninių reikalavimų.
Nick Heidfeld komentavo: "Pirmas metų Didysis Prizas yra labai ypatingas kiekvienam pilotui. Šiais metais man tai dar svarbiau, nes aš pirmą kartą lenktynių metu sėdėsiu Red Bull Sauber Petronas C20 bolide, kai antrą kartą išvažiuosiu į šią trasą." Heidfeld finišavo 9-as jo F-1 debiuto lenktynėse Albert Park trasoje pernai, po to kai kvalifikacijos metu užėmė 15 vietą atstovaudamas Prost komandai.
Kimi Raikkonen F-1 debiutuos tik šį šeštadienį. Jis prisipažino: “Labai laukiu savo pirmojo starto F-1 čempionate. Mano gyvenime niekada nebuvo tokio didelio laiko zonų šuolio, taigi aš išvykstu anksti, kad galėčiau priprasti prie pasikeitusios laiko juostos, aklimatizuotis ir gal pamatyti Australijos įžymybių. Mūsų komandos psichoterapeutas taip pat parengė man programą, kuri turi padėti man.”
Mano pirmasis DP bus didelis išbandymas, bet aš pasiruošęs. Jacky Eeckelaert ir inžinieriai man davė daug naudingų patarimų apie trasą, tačiau trasos žemėlapis vis dar po ranka. Negaliu sulaukti kada pamatysiu trasą iš Red Bull Sauber Petronas C20 kokpito, pirmą kartą išvažiuodamas į trasą. Mano viso gyvenimo svajonė buvo tapti F-1 pilotu ir aš važiuoju į Australiją pasiruošęs atlikti kuo geriau savo darbą Red Bull Sauber Petronas komandai." Raikkonen pasirodė labai įspūdingai žiemos bandymų metu. Kadangi Raikkonen yra paskirtas bandomasis laikotarpis Formulėje 1 dėl jo patirties stokos, tai jis turbūt stengsis nedaryti klaidų, vengti rizikingų sprendimų ir tikėsis finišuoti..
Jaguar komanda pelnė du taškus Melbourne 1999 metais, kaip Stewart-Ford. Naujasis komandos vadovas Bobby Rahal paskelbė, "Dabar laikas baigti kalbėti ir pradėti lenktyniauti. Jau anksčiau esu pareiškęs, kad mano manymu Jaguar komandai tik šie metai yra pirmieji tikrų lenktynių metai ir mes vis dar esame labai jauna komanda. Mes dar turime labai daug darbo padaryti, bet mūsų tikslas yra būti reikiamoje pozicijoje reikiamu metu ir sugebėti ja pasinaudoti, bei stabiliai tobulėti sezono bėgyje. Patikimumas yra fundamentalus šiuo atžvilgiu." Abu Jaguar bolidai nebaigė lenktynių praėjusiais metais ir abu Stewart-Fords pasitraukė iš lenktynių 1997 ir 1998 metais.
Eddie Irvine sakė: "Mėgstu Melbourne trasą, kuri yra geras greitų ir vidutinio greičio posūkių mišinys ir atmosfera čia visada yra jaudinanti. Buvo daug pasikeitimų šiais metais mūsų komandoje ir dabar pamatysime kaip viskas dera tarpusavyje. Žiemos bandymų laikotarpis pareikalavo labai daug darbo iš kiekvieno iš mūsų ir mano atsidavimas komandai vis dar lieka toks pat, priešingai negu skleidė kai kurie žiniasklados šaltiniai. Bobby Rahal nesustojo nė sekundei nuo tada, kai jis prie mūsų prisijungė ir komandos pasiryžimas pasukti viską naudinga linkę yra būtent tai, ko mums reikia dabar. "
Irvine laimėjo savo pirmąjį DP 1999 metais Australijoje, važiuodamas už Ferrari. 1998 metais jis baigė 4-s, bet 1996 metais jis taip pat baigė trečias ir kvalifikavosi trečias užimdamas geresnė starinę poziciją negu Michael Schumacher.
Luciano Burti sakė, "Žinoma aš susijaudinęs. Į Melburną aš išvyksiu anksti, kad galėčiau susipažinti su aplinka ir aklimatizuotis. Aš studijavau telemetrijos duomenis ir vaizdinę medžiagą iš bolido, tam kad sustiprinčiau pasiruošimą Albert Park trasai, tačiau tikrasis trasos supratimas ateis tik penktadienį laisvųjų treniruočių metu. Neįmanoma ką nors nuspėti, bet R2 tikrai geresnis bolidas už pernykštį ir mūsų sunkus žiemos darbas dabar patirs išbandymą.
European-Minardi atvyko į Melbourne tik su dviem PS01 bolidais ir neturėdami atsarginio automobilio. Pernai 107% taisyklė nebuvo Minardi gavos skausmu, tikėkimės kad ir šiemet Melbourne pamatysime startuojant visus 22 bolidus. Minardi dar nėra pelniusi taškų Melbourne. Pernai Marc Gene su Minardi lenktynes baigė aštuntas.
Brazilas Tarso Marques grįžta į Minardi po trijų metų pertraukos. Marques komentavo: "Esu labai laimingas vėl grįždamas į F-1 su European Minardi komanda. Pažįstu čia daugelį žmonių dar nuo mano dalyvavimo lenktynėse 1996 ir 1997 metais, taigi jaučiuosi beveik kai grįžęs namo. Tuo pačiu metu šiek tiek kitaip jaučiuosi gamykloje, atėjus naujam savininkui Paul Stoddart. Visada kas nors vyksta ir viskas labai jaudina, taigi manau jog atsidūriau tinkamoje vietoje. Labai laukiu galimybės vėl dalyvauti pasaulio čempionate ir padėti komandai būti kuo greitesne.”
Sekmadienio lenktynės bus tryliktosios Marques karjeroje. Marques dar nėra pelnės taškų F-1. Jo geriausias rezultatas yra dešimtoji vieta 1997 metų Britanijos DP, o aukščiausia startinė pozicija – keturiolikta 1996 metų Argentinos DP. Marques dar niekada nelenktyniavo Albert Park trasoje.
Ispanas Fernando Alonso F-1 dar tik debiutuos. Būdamas 19 metų amžiaus jis yra jauniausias pilotas F-1 šiuo metu.
Prost rado naują rėmėją – kompiuterių gamintoją Acer. Prost-Acer AP04, su perdarytais Ferrari 049 varikliais, buvo gana greiti ir patikimi prieš sezoninių bandymų metu. Komandos vadovas Alain Prost atskleidė: "Pirmuosiuose etapuose, kada kitos komandos turės problemų su patikimumu, mūsų tikslas yra būti šalia ir pelnyti tuos taškus, kuriuos jie praras." Prost pelnė du taškus Melbourne, kai Olivier Panis finišavo penktas 1997 metais.
Jean Alesi nėra baigęs lenktynių Melbourne. Jo aukščiausia startinė pozicija buvo šešta 1996 metais su Benetton komanda. Jo naujas komandos draugas, Gaston Mazzacane nebaigė lenktynių pernai,po to, kai kvalifikavosi paskutinis, savo debiutiniam F-1 etape Australian DP pernai atstovaudamas Minardi komandai.
Pagal AtlasF1


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794