B. Ecclestone: tikiuosi, kad čempionu taps S. Vettelis

B. Ecclestone: tikiuosi, kad čempionu taps S. Vettelis
logo 2019 Kovo 14 d. 12:02, Getty Images

Bernie Ecclestone dešimtmečiais vadovavo „Formulei-1“, bet 2017 metų pradžioje naujieji čempionato savininkai nušalino jį nuo pareigų. Bernie toliau seka įvykius „Formulėje-1“ ir bendrauja su svarbiausiais žmonėmis, todėl interviu su juo visuomet būna įdomūs.

  • Kas pasikeitė šiuolaikinėje „Formulėje-1“ lyginant su „jūsiške“?
  • Tik žmonės. Trasos liko tos pačios ir net mūsų sukurta čempionato struktūra nepasikeitė.
  • Pastaruoju metu kalbama, kad jūs galite sugrįžti. Tai tiesa?
  • Ne, būtų klaida sugrįžti, net jei aš turėčiau tokią galimybę. Kodėl aš turėčiau sugrįžti ir bandyti pataisyti tai, ką daro „Liberty“?
  • Kokios būklės dabar yra „Formulė-1“?
  • Televizijos transliacijų reitingai sumažėjo, todėl situacija yra sudėtinga.
  • Ar galima ją pataisyti?
  • Taip, jei konkurencija padidėtų. Paskutiniais metais dar iki sezono pradžios būdavo aišku, kad laimės Lewisas Hamiltonas. Kaip galima parduoti tokį produktą? Visiems yra aišku, kad „Formulė-1“ – tai yra „Ferrari“, o „Ferrari“ – tai F-1, todėl „Ferrari“ titulas – geriausia, kas gali atsitikti su „Formule-1“. „Ferrari“ turėjo nugalėti pernai, bet Sergio Marchionne mirtis rimtai atsiliepė. Net Sebastianas Vettelis jautėsi pasimetęs, jis buvo nepatenkintas tuo, kaip vadovaujama komandai ir darė klaidas, kurių įprastomis sąlygomis niekada nedarytų.
  • Ką jūs galvojate apie šios komandos vadovų pasikeitimą?
  • Maurizio Arrivabene bandė daug ką pakeisti, bet ne visi „Ferrari“ su juo sutiko. Mattia Binotto yra visiškai kitoks, jis 25 metus dirba komandoje, supranta kompaniją ir kolegas, greitai priima sprendimus.
  • Jūs optimistiškai vertinate „Ferrari“ šansus iškovoti titulą?
  • Aš tikiuosi, jog šiais metais „Ferrari“ nugalės kartu su Vetteliu. Man patinka atmosfera komandoje ir jų mašina. Nors favoritu vis tiek išlieka Hamiltonas.
  • Kodėl jūs taip gerai pažįstate Sebastianą?
  • Mes su juo – draugai, dažnai bendraujame. Mes kartu sutikome Naujuosius Metus Šveicarijoje.
  • Koks jis yra už trasos ribų?
  • Jis – labai protingas, jis turi daug interesų įvairiose srityse. Jis stengiasi neafišuoti savo asmeninio gyvenimo. Kai tik lenktynės užsibaigia, jis važiuoja namo pas žmoną ir vaikus. Sebastianas yra visiška Lewiso priešingybė. Žinote, ką aš jam pasiūliau?
  • Ką?
  • Parodyti publikai tikrąjį save. Sebastianu galima pasitikėti, jis yra „tikras“ žmogus. Asmeniškai aš juo pasitikiu tiek, kad galėčiau jam duoti pasirašytą čekį su neužpildyta pinigų sumos grafa.
  • Ką jūs manote apie Charlesą Leclercą?
  • Puikus lenktynininkas, bet įdomu, kaip jis pasirodys pačiame aukščiausiame lygyje.
  • O Hamiltonas yra labiau panašus į Senną ar Schumacherį?
  • Jis unikalus. Tai gerai, ir blogai „Formulei-1“. Gerai todėl, kad niekas geriau nemoka populiarinti „Formulės-1“. Blogai tai, kad jis nukreipia dėmesį nuo F-1 į save. Kiti pilotai taip pat turi atsibusti ir parodyti savo individualumą.
  • Fernando Alonso buvo ryški asmenybė...
  • Jo išėjimas – didelis praradimas. Gali būti, jog jis sugrįš 2020 metais ... „Ferrari“ sudėtyje.
  • Ką jūs manote apie „Red Bull“ ir „Honda“ bendradarbiavimą?
  • Aš prieš trejus metus pasiūliau „Red Bull“ šią sąjungą. „Honda“ pagal savo esmę yra konkurencinga kompanija – jūs tik pažiūrėkite į jų motociklus.
  • Jei būtų tokia galimybė, ką jūs pakeistumėte „Formulėje-1“?
  • Aš atšaukčiau visas šiuolaikines taisykles – jos kainuoja didelius turtus ir nereikalingos. Kas per nesąmonė su baudomis už variklių keitimą? Ką domina degalų taupymas? Tegul lenktyniauja. Manęs dažnai klausia, kas buvo geriausias pilotas per pastaruosius 30 metų? Aš įvardiju Alainą Prostą. Jis sėsdavo prie vairo ir važiuodavo, nors ir turėjo labai stiprius varžovus. Jis atsiribodavo nuo išorinių faktorių. Alainas galėjo laimėti ir daugiau, bet jam nesisekė.
  • Kas dar patenka į jūsų geriausių pilotų sąrašą?
  • Kimis Raikkonenas. Metai bėga, o jis vis dar kovoja tarp lyderių.
  • Ar jūs tęsiate bendravimą su Jeanu Todtu?
  • Aš girdėjau jį visai neseniai.
  • Kodėl FIA ir „Liberty Media“ dirba kartu?
  • Jeanas gerai padarė savo darbą, įtikindamas „Liberty“, kad jiems yra reikalinga FIA reformoms vykdyti. Tačiau „Formulė-1“ gali egzistuoti ir be FIA – komandos su etapų organizatoriais gali pasirašyti savas taisykles ir organizuoti čempionatą kitu pavadinimu. Asmeniškai aš – ne už demokratiją, mums reikia diktatoriaus, kuris pasakytų: „Štai yra taisyklės“. Jei tu užsiimi baletu, tai žinai, kokius batelius reikia avėti.
  • Kaip jūs vertinate naująjį aerodinamikos reglamentą?
  • Viena komanda man pasakė: „Mes veltui išleidome 15 milijonų“.
  • Ar pasiliks „Mercedes“ „Formulėje-1“ po 2020 metų?
  • Aš nenustebčiau, jei jie neturėtų gamyklinės komandos. Nepriklausomai nuo to, ar komanda turės koncerno palaikymą, ar ne, jie turi protingą vadovybę, kuri galėtų pradėti savarankišką kelią. Toto ir Niki puikiai susitvarkytų.
  • Kaip reikalai pas Niki Laudą?
  • Jis – kovotojas. Jis yra vienas iš tų žmonių, kurie reikalingi F-1 – jis supranta lenktynių esmę.
  • Į čempionatą sugrįžo „Alfa Romeo“. Ar prisimenate, kaip jie tiekė variklius jūsų „Brabham“ komandai?
  • Mes gerai dirbome. Jie nekalbėjo angliškai, o mes nesupratome itališkai, todėl niekada nesipykdavome. Aš džiaugiuosi dėl „Alfa“, tai aš pasiūliau Marchionne sugrąžinti šį prekės ženklą į „Formulę-1“.
  • Kalbama, kad jūs esate tokios geros formos todėl, kad niekados nesižvalgote atgal ir žiūrite tik į priekį. Tai tiesa?
  • Visiškai teisingai. Vakarykštė diena – jau istorija…


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983