Barselonos priemiesčio autodrome užsibaigė pirmoji 2019 metų žiemos bandymų serija, kurioje dalyvavo visos 10 komandų bei 21 lenktynininkas – 20 pagrindinės sudėties pilotų ir „Haas“ pakviestas pilotas bandytojas Pietro Fittipaldi. Oras buvo palankus važiavimams, o naujosios mašinos pasirodė esančios gana patikimos – per keturias dienas čempionato dalyviai nuvažiavo 4236 ratus ir įveikė beveik 20 tūkst. kilometrų.
Tikslią nuvažiuotą distanciją įvertinti yra sunkoka – ne visi važiavo pilnus ratus, rytais aerodinaminiuose bandymuose ar keičiant bolidų nustatymus lenktynininkai važiuodavo trumpesnius ratus, todėl faktiškai buvo nuvažiuota kiek mažesnė distancija.
Bandymuose pilotai gavo visų penkių sudėčių naująsias „Pirelli“ padangas – nuo C1 iki C5 priklausomai nuo jų minkštumo. C1 padangų lenktynininkai visai nenaudojo. Patys geriausi rezultatai buvo parodyti su minkščiausiomis C5 padangomis, kurios gegužę vykstančiame Ispanijos GP etape išvis nebus siūlomos.
Geriausias rezultatas parodytas Nico Hulkenbergo ketvirtą bandymų dieną (1:17.393 sek) su C5 padangomis yra beveik sekunde lėtesnis nei pernykštė Lewiso Hamiltono „pole“ pozicija (1:16.173) čia su superminkštosiomis (dabar – C3) padangomis.
Dėl pasikeitusios aerodinamikos reglamento padidėjo priešpriešinis oro pasipriešinimas ir mašinos kiek prarado maksimalaus greičio, bet kol kas komandos nerodė savo greičio potencialo, spręsdamos bazines užduotis ir kaupdamos nuvažiuotus kilometrus.
Yra laukiama, kad antroje bandymų serijoje kitą savaitę pačios greičiausios mašinos ratą nuvažiuos greičiau už pernykštę „pole“, bet tik su pačių minkščiausių sudėčių padangomis.
Pirmosios bandymų savaitės suvestinė
Pilotas |
Komanda |
Variklis |
Laikas |
Padangos |
Diena |
Hulkenbergas |
Renault |
Renault |
1:17.393 |
С5 |
4 |
Albonas |
Toro Rosso |
Honda |
1:17.637 |
С5 |
4 |
Kvyatas |
Toro Rosso |
Honda |
1:17.704 |
С5 |
3 |
Raikkonenas |
Alfa Romeo |
Ferrari |
1:17.762 |
С5 |
3 |
Ricciardo |
Renault |
Renault |
1:17.785 |
С5 |
4 |
Bottas |
Mercedes |
Mercedes |
1:17.857 |
С5 |
4 |
Hamiltonas |
Mercedes |
Mercedes |
1:17.977 |
С4 |
4 |
Leclercas |
Ferrari |
Ferrari |
1:18.046 |
С3 |
4 |
Vettelis |
Ferrari |
Ferrari |
1:18.161 |
С3 |
1 |
Norrisas |
McLaren |
Renault |
1:18.431 |
С4 |
4 |
Giovinazzi |
Alfa Romeo |
Ferrari |
1:18.511 |
С3 |
4 |
Sainzas |
McLaren |
Renault |
1:18.558 |
С4 |
1 |
Grosjeanas |
Haas |
Ferrari |
1:18.563 |
С3 |
4 |
Magnussenas |
Haas |
Ferrari |
1:18.720 |
С3 |
4 |
Gasly |
Red Bull |
Honda |
1:18.780 |
С3 |
4 |
Verstappenas |
Red Bull |
Honda |
1:18.787 |
С3 |
3 |
Fittipaldi |
Haas |
Ferrari |
1:19.249 |
С3 |
3 |
Strollas |
Racing Point |
Mercedes |
1:19.664 |
С2 |
4 |
Perezas |
Racing Point |
Mercedes |
1:19.944 |
С3 |
1 |
Russellas |
Williams |
Mercedes |
1:20.997 |
С3 |
4 |
Kubica |
Williams |
Mercedes |
1:21.542 |
C2 |
4 |
Komandų reitingas pagal įveiktą distanciją
Tarp komandų – lyderiai pagal įveiktą distanciją – „Mercedes“ bei „Ferrari“. Pernai šių lyderių bolidai taip pat buvo patikimi, bet pavedė oras – per pirmą badymų savaitę „Mercedes“ ir „Ferrari“ nuvažiavo tik 290 ir 284 ratus. Skirtumas akivaizdus.
Nuvažiavo per pirmą bandymų savaitę
Komanda |
Ratai |
Kilometrai |
Mercedes |
610 |
2840 |
Ferrari |
598 |
2784 |
Alfa Romeo |
507 |
2360 |
Toro Rosso |
482 |
2244 |
Red Bull |
475 |
2211 |
McLaren |
445 |
2071 |
Renault |
399 |
1857 |
Haas |
384 |
1788 |
Racing Point |
248 |
1154 |
Williams |
88 |
409 |
Reitingas pagal nuvažiuotą distanciją
Labai svarbi pirmosios bandymų savaitės užduotis – nuvažiuoti maksimaliai galimą distanciją, renkant informaciją apie pačią mašiną ir padangų darbą. „Mercedes“ ir toliau naudojo dviejų pilotų darbo per dieną taktiką – ir buvo patys geriausi pagal nuvažiuotą distanciją. Beje, „Ferrari“ lenktynininkai beveik neatsiliko – pagal šį rodiklį dvi stipriausios komandos pirmąją bandymų savaitę buvo lygios.
Stebėtina, kad penktoje nuvažiuotos distancijos įskaitos vietoje yra „Toro Rosso“ debiutantas Alexanderis Albonas su bolidu, turinčiu „Honda“ jėgainę – japonai išties pasitempė patikimumo prasme, o jaunasis lenktynininkas patreniravo kaklo raumenis, per savo dvi dienas nuvažiavęs keturių GP etapų distanciją Barselonoje.
Didžiausią ratų skaičių per vieną dieną nuvažiavo Sebastianas Vettelis – 169 ratus prie „Ferrari“ vairo per pirmąją bandymų dieną. Tai byloja apie didelį SF90 patikimumą. Mažiausia distancija – pas George Russellą iš „Williams“ – tik 40 ratų.
Per bandymus nuvažiuota distancija
Pilotas |
Komanda |
Variklis |
Ratai |
Kilometrai |
Hamiltonas |
Mercedes |
Mercedes |
307 |
1 429 |
Bottas |
Mercedes |
Mercedes |
303 |
1 410 |
Vettelis |
Ferrari |
Ferrari |
303 |
1 410 |
Leclercas |
Ferrari |
Ferrari |
295 |
1 373 |
Albonas |
Toro Rosso |
Honda |
268 |
1 248 |
Giovinazzi |
Alfa Romeo |
Ferrari |
255 |
1 187 |
Raikkonenas |
Alfa Romeo |
Ferrari |
252 |
1 173 |
Hulkenbergas |
Renault |
Renault |
247 |
1 150 |
Gasly |
Red Bull |
Honda |
238 |
1 108 |
Verstappenas |
Red Bull |
Honda |
237 |
1 103 |
Norrisas |
McLaren |
Renault |
236 |
1 099 |
Kvyatas |
Toro Rosso |
Honda |
214 |
996 |
Sainzas |
McLaren |
Renault |
209 |
973 |
Grosjeanas |
Haas |
Ferrari |
198 |
922 |
Ricciardo |
Renault |
Renault |
152 |
708 |
Strollas |
Racing Point |
Mercedes |
151 |
703 |
Magnussenas |
Haas |
Ferrari |
125 |
582 |
Perezas |
Racing Point |
Mercedes |
97 |
452 |
Fittipaldi |
Haas |
Ferrari |
61 |
284 |
Kubica |
Williams |
Mercedes |
48 |
223 |
Russellas |
Williams |
Mercedes |
40 |
186 |
# | Vartotojas | Taškai |
---|---|---|
1. | f1a | 816 |
2. | Giriby | 812 |
3. | mantioras | 805 |
4. | Gudas | 796 |
5. | Kęstutis Šimkus | 794 |