Bolido variklio užvedimas

2013 Lapkričio 26 d. 15:07

Pagal Viasat komentatorių išmonę, varikliui užvesti reikia 16 žmonių (specialistų) brigados. Mhm..

http://www.youtube.com/watch?v=cFUHbeIsOCI

Taip pat SKY pries Brazilijos GP rode, kaip Caterhamai užvedinėjo variklį - vienas bachūras tai padarė. Na nebent kti 15 žmonių reikalingi filmuoti veiksmą savo išmaniaisiais. Iš esmės sutinku, kad gal dar poros žmonių reikia tuo pačiu metu prie kompiuterių, nu bet ne viso 16.

2013 Lapkričio 26 d. 17:28

Gal Viasat komentatoriai turėjo omeny viską, kas yra reikalinga variklio užvedimui: tame tarpe ir variklio sukūrimą? Tada tikrai 16 atrodo netgi šiek tiek mažoka, bet tikėtina. 1 inžinierius, keli konstruktoriai ir tada šešioliktas žmogus būtų jau tas, kuris įkišą tą mixerį į variklį.

2013 Lapkričio 26 d. 18:03

O kaip paruosimas uzkurimui? Tepalo sildymas ir tt

2013 Lapkričio 26 d. 18:43

Misiulis >>> 16 žmonių yra gan tikėtinas skaičius. Tikėtinas nereiškia teisingas, bet F1 variklį užkurti nereiškia vien pasinaudoti starteriu. :) Tam užtenka 1 žmogaus. Visų pirma, variklio užkurimui reikia pasiruošti, t.y. atlikti patikrinimus ir kitas procedūras. Toliau reikia jį prižiūrėti (kaip pats sakei „prie kompiuterių“) ir panašiai. Grengas >>> Variklio sūkurimui 16 žmonių tik „šiek tiek mažoka“? :) Pridėk 0 prie 16 ir aš pasakysiu, kad skaičius jau realesnis...

2013 Lapkričio 27 d. 17:48

Motorman> Tai butent, komentatoriai kalbejo tik apie pati uzvedima, kad variklis butu uzkurtas, o ne apie jo paruosima ir t.t. Jie kalbejo grynai apie pati variklio starterio sudetinguma, kad ten taip giliai reikia listi, kad net 16 zmoniu reikia. Bliamba, nepatyngesiu koki vakara parsipsiusti brazilijos GP kvala ir Race (nes nepamenu kur kalbejo) ir pacituosiu nuo pat pradziu juos. :)

2013 Lapkričio 27 d. 18:14

Misiulis >> Pamenu ir aš, kad jie kažką kalbėjo, man rodos per kvalifikaciją, kadangi jei neklystu su Jasučiu komentavęs Volungevičius, tai sakė. Neatsimenu tiksliai ką, jie kalbėjo, bet nemanau, kad konkrečiai apie šį veiksmą, kurį atliko Markas. Be to, nemanau, kad Arūnas pats tai išgalvojo, jis kaip ir mes, tai sužinojo iš video, straipsnių, ar tiesiog yra matęs, nematau prasmės, kodėl jam reikėtų išsigalvoti tokius dalykus ir meluoti, tiksliau sakyti netiesą, tiesioginiame eteryje. Beje Kristijonas yra stovės šalia paruošiamo ir užvedamo f-1 bolido, kai "RBR", savo technika buvo atvežę į Vilnių, manau jis geriausiai galėtų pasakyti, kaip jis užvedamas, kiek žmonių reikia ir t.t., nes tuomet Vilniuje jis stovėjo prie pat bolido.

2013 Lapkričio 27 d. 19:36

Neabejoju, kad skaičius nėra šiaipsau išgalvotas. Buvo kalbama apie tai, kad pirelli pirks bolida testuoti padangoms ir kad tą bolidą panaudoti arba kitaip tariant vien užkurti reikia 16 žmonių. Bolido užkūrimas nėra tik starterio ikišimas. Užkurimui ruošiamasi yra apie 2 valandas, jis šildomas ir panašiai:

Procedure (as far as I'm aware):
Connect computer.
Plug in fuel chiller for fuel cell (if necessary)
Plug in water (no antifreeze), and engine oil heater/ circulator.
Plug in gearbox oil heater/circulator
Raise temperature of fluids to approx 80 deg C, and hold there on each to allow expansion to correct tolerances and heatsoak.
Disconnect heaters.
Pressurise compressed air tank ( for the pneumatic valves).
Insert starter, and crank engine (ignition off), to ensure oil, air pressures etc reach set levels, while computer cycles through software checks.
Re-crank with ignition on, start engine and idle.
From here the engine / chassis tech can choose different engine & gearbox warm up maps, which can do it all, or they can use a little joystick to manually manipulate things.

2013 Lapkričio 27 d. 20:42

Nelaimingi visgi žmonės klausantys Volungevičiaus ir už tai dar mokantys Vijasatui bapkes...

2013 Lapkričio 28 d. 00:22

gedikri> Aciu uz info, tikrai padeda labiau supasti situacija

1_P> O ką daryti? Aš dėl reklamų ir trūknėjimų, dėl perdidelio vaizdo atsilikimo nuo live timing'o per streamus daugiau erzinuos, nei nuo LT komentatorių. O varžybas visad pažiūriu antrą kart parsisiuntęs jau pilna SKY virš keturių h transliaciją, ką išties rekomenduočiau padaryti ir patiems komentatoriams, vien pažiūrėjimui kur jie klydo, kad kitą kart ten nebeklystų.

2013 Lapkričio 28 d. 00:24

LewisNr1> O pats tada buvai Vilniuje? Ar matei kiek viso RBR tada buvo atsivežę žmonių?

2013 Lapkričio 28 d. 13:44

Jo buvau. Labai gaila, kad lijo, kad buvo šlapia. O dėl žmonių, tai ten jų daug buvo. Bet kita vertus, tas "užvedimas" buvo tik parodomajam važiavimui, o ne rimtoms lenktynėms, ar kvalifikacijoms, tad galbūt sunku būtų spręsti iš to, plius ten "RBR" buvo atvežę ne V8 motorą.

2013 Lapkričio 28 d. 17:05

ir tas variklis demonstraciniame aparate buvo Cosworth, nes tipo mažesnės komandos jam prižiūrėti reikia nei Renault.

2013 Lapkričio 28 d. 22:28

Oba. Idomus dalykai.

2013 Lapkričio 28 d. 23:19

BR >> Jie atsivežė Cosworth, ne dėl žmonių skaičiaus, o todėl, kad jie ir neturėjo V10 Renault motoro, su V10 jie dirbo vieną sezoną ir tą turėjo Cosworth, o ir perėjus prie V8, jie iš pradžių dirbo su Ferrari motorais. Bet, kita vertus aš irgi manau, kad prie V10 reikia mažiau žmonių. Mažiau reikėjo ir prie V8, nei reikės prie V6 turbininių manau.

2013 Lapkričio 29 d. 15:57

Radau šaltinį iš kur mintys apie tai, kad Cosworth reikia mažiau žmonių nei Renault
http://www.f-1.lt/red-bull-bolidas-vilniaus-gatvese-n17309
Aivurn
2010-08-31 00:19:56
Kalbėjau su prie bolido vaikščiojančiu Red Bull komandos "garage engineer", tai papasakojo įdomių dalykų. Bolidas yra originalus DC lenktynėse vairuotas 5 metų metų senumo RB bolidas su praėjusių metų aerodinamikos elementais. Padangos originalios, tokias, kokias naudoja šiemet. Vairas nuimtas todėl, kad su tokiu patogiau transportuoti ir jau teko vieno pasirodymo metu patirti 26000 svarų nuostolį, kai jį pavogė. Naudojamas variklis: Cosworth V10, 16000RPM, ~700AG, galia ir apasukos apribotos dėl to, kad pasiektų ilgesnį variklio tarnavimo laiką ir dlė to, kad niekur daugiau demonstracijose ir nereikia, dėl kaitimo ir t.t. (elementaru). Toks naudojamas, nes daug paprasčiau, kadangi Renault reikalauja kad naudojant jų variklį, variklio telemetriją stebėtų 7 žmonės su kompiuteriais, o šiuo atveju pakanka vieno asmens su pora kompiuterių. Planuojama, kad Konstitucijos prospekte pasieks 280km/h, paišys barankas ir palakstys tiesiąja. Į baką pils 50l kuro, o planuojama distancija 36km, po jos bakas beveik tuščias, o visa kita ką kalbėjom, tai šiaip bolido sandaros ypatybės ir smulkmenos.

TOP naujienos

F-1.lt pulsas