Brazilijos GP: San Paulas ar Rio de Žaneiro?

Brazilijos GP: San Paulas ar Rio de Žaneiro?
logo 2020 Birželio 14 d. 16:36, Renault Sport

Kol kas nėra aišku, ar pavyks ateinantį rudenį surengti Brazilijos GP etapą, bet yra aišku, kad “Formulės-1” sutartis su San Paulo autodromu baigiasi būtent šiais metais. Tuo bando pasinaudoti Rio de Žaneiras, norėdamas, kad lenktynės būtų sugrąžintos į jų miestą, kur dešimt F-1 lenktynių įvyko nuo 1978 iki 1989 metų, tačiau šiame mieste kol kas nėra tinkamo autodromo tokioms varžyboms.

Jei 2020 metais surengti nacionalinį Brazilijos etapą gali sutrukdyti koronaviruso pandemijos pasekmės, tai 2021 metais gali išlikti kitokių problemų, kur kas rimtesnių. Italijos „Gazzetta dello Sport“  rašo, jog lenktynių perkėlimą į Rio palaiko Brazilijos prezidentas J. Bolsonaru, tačiau iš kitos pusės – naujo autodromo statybos sukelia didelius vietinių gyventojų protestus, nes šis projektas turėtų didelių ekologinių problemų, mat reikėtų iškirsti gana didelius miško plotus.

Dar vienas neapibrėžtumo faktorius yra susijęs su brazilų TV kompanija „Rede Globo“, nes nėra aišku, ar ji pratęs sutartį su „Formule-1“. Istoriškai šioje šalyje F-1 lenktynės būdavo visada transliuojamos per visuomeninius nemokamus kanalus, o dabar atsiranda rizika, kad po 2020 metų varžybų nebus galima žiūrėti nemokamai.

Brazilijos GP etapo organizatorius Tamas Rohonyi ne kartą yra kalbėjęs, kad nesibaimina konkurencijos iš Rio de Žaneiro pusės ir dar gegužę pažadėjo, kad jau greitai bus paskelbta apie naują kontraktą tarp „Liberty Media“ bei San Paulo autodromo, tačiau epidemiologinė situacija šiame mieste dabar smarkiai blogėja ir tai neigiamai atsiliepia derybų procesui.

Vietinė spauda praneša, kad už teisę surengti F-1 lenktynes San Paulas yra pasirengęs mokėti apie 20 mln. JAV dolerių, pinigai būtų gauti iš privačių investuotojų, todėl miesto savivaldybės paramos nereikėtų. Be to, Rohonyi netiki, kad Rio miestas sugebės per metus pastatyti šiuolaikinį autodromą, atitinkantį visus „Formulės-1“ standartus.

Kartu „JR Pereira“ kompanija, kuri rūpinasi lenktynių perkėlimu į Rio de Žaneirą, tikina, jog sutinka mokėti „Liberty“ po 35 mln. dolerių kiekvienais metais ir kartu abejoja, ar galės San Paulas duoti garantijas, susijusias su lenktynių rengimu.

Bet kokiu atveju, situacija su Brazilijos GP yra nevienareikšmiška ir prieštaringa bei gali privesti prie to, jog Brazilijos GP etapas gali visai iškristi iš F-1 tvarkaraščio, nors ten būna gana įdomios lenktynės dėl specifinės Interlagoso trasos konfigūracijos ir vyksta pagal nenuspėjamus scenarijus.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553