"Champ Car": Surfers Paradise, Australija

"Champ Car": Surfers Paradise, Australija
logo 2003 Spalio 30 d. 17:44, CART
Sekmadienį Australijoje įvyko aštuonioliktasis (priešpaskutinis) šių metų "Champ Car“ tarptautinės serijos etapas. Po labai permainingų, daug intrigų ir netikėtumų pateikusių lenktynių, čempiono titulą jau užsitikrino 34-ių metų kanadietis Paulas Tracy, nors Australijoje jis nepelnė nė vieno įskaitinio taško.
Po kvalifikacinių lenktynių paaiškėjo, kad dėl čempiono titulo kausis tik du lenktynininkai – tai įskaitos lyderis Paulas Tracy ir brazilas Bruno Junqueira. Michelis Jourdainas jaunesnysis, prieš šį etapą dar turėjęs teorinių galimybių tikėtis čempiono titulo, nelaimėjo nė vieno Australijos GP kvalifikacinio važiavimo ir, negavęs papildomų taškų, prarado net ir teorinę galimybę taškais aplenkti kanadietį.
Sekmadienį į miesto gatvėmis nusidriekusią trasą kovos dėl "Champ Car“ čempiono titulo stebėti susirinko rekordinis žiūrovų skaičius – organizatorių duomenimis, tribūnose sekmadienio lenktynes stebėjo virš 108 tūkstančių žiūrovų. Nors lenktynių metu daugeliui jų teko atlaikyti pavasarinę Australijos audrą su iš dangaus pasipylusiais dviejų centų monetos dydžio ledo gabaliukais, tačiau troškę įdomių lenktynių žiūrovai tikrai neliko nuvilti – šios lenktynės įvykių gausa pranoko daugelį įtempto siužeto filmų.
Pirmas dvi starto vietas užėmė B.Junqueira ir jo komandos draugas, prancūzas Sebastienas Bourdais, praeitame etape užsitikrinęs garbingą "metų naujoko“ titulą. Trečią startinę poziciją užėmė P.Tracy. Ši pozicija kanadiečiui buvo labai palanki, tačiau jau po pirmo posūkio viskas apsivertė aukštyn kojomis – po kontakto su S.Bourdais Tracy bolidas apsisuko ir išlėkė iš trasos, o B.Junqueira išsiveržė į lyderio poziciją ir nurūko tolyn. Laimei, kanadiečiui pavyko išvengti kontakto su apsauginiais barjerais, ir jis grįžo į lenktynes, nusmukęs į 18-ą vietą.
Iš trasos pasitraukus saugos automobiliui Tracy vos per penkis ratus sugebėjo pakilti į 11-ą vietą, o B.Junqueira tuo metu nuo artimiausio persekiotojo spėjo atitrūkti 3 sekundėmis, tačiau greitai lyderių kova buvo nutraukta – keturioliktame rate iš dangaus staiga pasipylė kruša, lenktynių trasa akimirksniu virto labiau panašia į skirtą vandens sportui, nei automobilių lenktynėms, ir jos buvo nutrauktos.
Tuo metu, kai pilotai boksuose bandė džiovintis kiaurai permirkusius drabužius, o komandų nariai specialiais užvalkalais skubiai dangstė bolidus, kad krintantys ledo gabalai jų neapgadintų, lenktynių organizatoriai sprendė dilemą – skelbti etapą baigtu ar laukti audros pabaigos? Pirmu atveju dėl neįveikto pakankamo ratų skaičiaus lenktynininkai būtų gavę tik pusę už atitinkamas vietas priklausančių įskaitinių taškų ir čempionato nugalėtoju, nepaisant B.Junqueiros pergalės, automatiškai būtų tapęs P.Tracy.
Laimei, po pusvalandžio audra baigėsi ir varžybų organizatoriai puolė karštligiškai valyti trasą nuo didžiulio vandens kiekio. Jiems padėjo ir palankus Australijos klimatas – karštas oras greitai garino vandenį, tad praėjus vos valandai nuo audros pradžios, automobiliai vėl pajudėjo į trasą, o po kelių ratų, pasitraukus saugos automobiliui, lenktynės vėl buvo pratęstos.
Pirmoje vietoje ir toliau važiavo B.Junqueira, o P.Tracy ėmėsi iškart atakuoti savo varžovus, tikėdamasis pakilti iš tuo metu užimamos 7-os vietos. Tačiau per didelis Paulo ryžtas atsigręžė prieš jį patį – trečiame posūkyje jis priekiniu sparnu kliudė priekyje važiavusį konkurentą, o sekančiame posūkyje apsisuko prieš juos važiavęs brazilas Roberto Moreno, ko pasekoje susidūrę sustojo net penki bolidai. Tracy nelaimei, jo bolidas buvo iš abiejų galų užspaustas varžovų bolidų. Negalėdamas ramiai stebėti pro šalį lekiančių ir jį lenkiančių bolidų, Tracy ėmėsi desperatiškų priemonių, kad ištrūktų iš stovinčių bolidų apsupties – iš pradžių, įjungęs atbulinę pavarą, jis užvažiavo ant už jo stovinčio Dario Manningo bolido priekinio sparno. Tuomet kanadietis pabandė išnaudoti priekyje atsiradusią nedidelę erdvę, bet per stipriai užskersavus bolidą dešiniu ratu kliudė priešais stovėjusį Tagliani bolidą. Tracy skubiai nulėkė į boksus, tačiau paaiškėjo, kad pažeista galinė pakaba. Mechanikai puolė skubiai keisti reikiamas dalis, ir po 5-7 minučių Paulas jau galėjo tęsti lenktynes, tačiau nuo "taškų zonos“ jis jau buvo atsilikęs trimis ratais.
Po lenktynių atnaujinimo ir toliau pirmavo B.Junqueira, tačiau trasai ėmus džiūti jo persvara ėmė tirpti. Galiausiai 30-ame rate jį pasivijo ir aplenkė iškart 2 varžovai – tai M.Jourdainas ir Adrianas Fernandezas. Dar blogiau į čempiono titulą pretenduojančiam brazilui reikalai pakrypo po to, kai 31-ame rate lenktynės buvo pristabdytos dėl trasoje apsisukusio Alexo Tagliani bolido – po apsilankymo boksuose B.Junqueira į trasą grįžo tik septintas. 34-ame rate pasitraukus iš trasos saugos automobiliui, brazilas ėmė lėkti iš paskutiniųjų, vildamasis per likusius 13 ratų aplenkti priekyje esančius varžovus ir perkelti kovą dėl čempiono titulo į paskutinį etapą, įvyksiantį po savaitės. Tačiau vos po trijų ratų, Bruno važiuojant šeštoje vietoje, televizijos žiūrovai, tuo metu sekę kovą dėl pirmosios vietos etape, staiga išvydo lemtingą šių metų čempionato vaizdą – Junqueiros bolidą, besitrenkiantį į trečiojo posūkio apsauginę užtvarą. Brazilas, padaręs klaidą, sudaužė savo bolidą, ir Paulas Tracy dar nesibaigus lenktynėms tapo šių metų čempionu.
37-ame rate įvykusi B.Junqueiros avarija užbaigė kovą dėl šių metų "Champ Car“ čempiono titulo, tačiau kova dėl pergalės etape tęsėsi iki pat finišo. Etapo nugalėtoju tapo serijos naujokas, amerikietis Ryanas Hunter-Reay’us, aplenkęs kitą naujoką, buvusį F-3000 lenktynininką, škotą Darreną Manningą. Trečias finišavo kitas amerikietis – Jimmy Vasseris.
Nė vienas iš pirmojo trejetuko lenktynininkų prieš etapą nebuvo laikomas rimtu pretendentu į prizinę vietą. Sėkmę prizininkams lėmė pavykusi lenktynių taktika – atlikę paskutinį sustojimą 30-ame rate, jie netikėtai atsidūrė pirmosiose pozicijose, kai 31-ame rate dėl incidento trasoje pasirodė saugos automobilis ir dar po rato į boksus pasuko visi ligtoliniai lenktynių lyderiai.
Netikėti etapo Australijoje rezultatai įdomūs bent keliais požiūriais:
1. Ryanas Hunter-Reay’us tapo tryliktu nugalėtoju per trylika iki šiol šioje Australijos trasoje vykusių lenktynių – dar niekam nepavyko čia iškovoti daugiau nei vieną pergalę.
2. Visi pirmąsias tris vietas etape užėmę lenktynininkai lenktyniavo "Reynard“ važiuoklėmis, kurios šiais metais paprastai ženkliai nusileisdavo savo konkurentams "Lola“. Paskutinį kartą bolidai, naudojantys "Reynard“ važiuokles, visas tris prizines vietas etape buvo užėmę 2001-ais metais Vankūveryje (Kanada).
3. Ryanas Hunter-Reay’us ir Darrenas Manningas, laimėję pirmą ir antrą vietas, tapo pirmaisiais naujokais per pastaruosius 20 metų, kuriems pavyko užimti aukščiausias podiumo pozicijas viename etape. Paskutinį sykį naujokai ant abiejų aukščiausių podiumo laiptelių stovėjo 1983-aisiais (Teo Fabi ir Alas Unseris jaunesnysis).
Paskutinis šių metų "Champ Car“ serijos etapas turėtų įvykti artimiausią savaitgalį įspūdingoje ir itin greitoje 2 mylių (3,2 km) ilgio ovalo formos "California Speedway“ trasoje, bet dėl Kalifornijoje siautėjančių gaisrų šis etapas buvo atšauktas. Taigi šis "Champ Car“ sezonas jau pasibaigė.
Etapo rezultatai:
1 R.Hunteris-Reay’us – „American Spirit Team Johansson“ – 1val.49:02,803 (47 ratai)
2 D.Manningas – „Walker Racing“ +1,546 s
3 J.Vasseris – „American Spirit Team Johansson“ +3,792 s
4 M.Jourdainas – „Team Rahal“ +5,315 s
5 P.Carpentier – „ Forsythe Racing“ +5,837 s
6 G.Sallesas – „Dale Coyne Racing“ +8,180 s
7 A.Tagliani – „Rocketsports Racing“ +8,633 s
8 R.Lavinas – „Walker Racing“ +10,131 s
9 G.Bossas – „Dale Coyne Racing“ +11,673 s
10 M.Dominguezas – „Herdez Competition“ +50,728 s
11 M.Salo – „PK Racing“ +1 ratas
12 A.Fernandezas – „Fernandez Racing“ +1 ratas
13 P.Tracy – „ Forsythe Racing“ +2 ratai
14 M.Haberfeldas – „Mi-Jack Conquest Racing“ +4 ratai
15 B.Junqueira – „Newmann/Haas Racing“ +11 ratų – N/F
16 R.Moreno – „Herdez Competition“ +24 ratai – N/F
17 S.Bourdais – „Newmann/Haas Racing“ +36 ratai – N/F
18 T.Monteiro – „Fittipaldi-Dingman Racing“ +44 ratai – N/F
19 O.Servia – „Visteon/Patrick Racing“ +46 ratai – N/F
Čempionato įskaita:
1 Paulas Tracy – 226 taškai
2 Bruno Junqueira – 199
3 Michelis Jourdainas – 195
4 Sebastienas Bourdais – 159
5 Patrickas Carpentier – 146
6 Mario Dominguezas – 118
7 Oriolas Servia – 108
8 Adrianas Fernandezas – 105
9 Darrenas Manningas – 103
10 Alexas Tagliani – 97
11 Jimmy Vasseris – 72
12 Mario Haberfeldas – 71
13 Roberto Moreno – 67
14 Ryanas Hunteris-Reay’us – 64
15 Tiago Monteiro – 29
16 Mika Salo – 26
17 Maxas Papis – 25
18 Rodolfo Lavinas – 17
19 Gualteras Sallesas – 11
20 Geoffas Bossas – 8
21 Patrickas Lemarie – 8
22 Joelas Camathias – 6
23 Alexas Yoongas – 4
24 Roberto Gonzalesas – 3
25 Bryanas Herta – 2
Nacijų taurės įskaita:
1 Kanada – 298 taškai
2 Meksika – 262
3 Brazilija – 228
4 Prancūzija – 161
5 JAV – 107
6 Katalonija – 106
7 Anglija – 103
8 Portugalija – 28
9 Suomija – 26
10 Italija – 25
11 Šveicarija – 6
12 Malaizija – 4
Metų naujoko taurės įskaita:
1 Sebastienas Bourdais – 159 taškai
2 Darrenas Manningas – 103
3 Mario Haberfeldas – 71
4 Ryanas Hunteris-Reay’us – 64
5 Tiago Monteiro – 29
6 Mika Salo – 26
7 Rodolfo Lavinas – 17
8 Geoffas Bossas – 8
9 Patrickas Lemarie – 8
10 Joelas Camathias – 6
11 Alexas Yoongas – 4
12 Roberto Gonzalesas – 3


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794