D. Croftas: pradėti sezoną Bahreine – protingas sprendimas

D. Croftas: pradėti sezoną Bahreine – protingas sprendimas
logo 2021 Sausio 13 d. 11:24, Toro Rosso/Getty Images

„Sky Sports“ kanalo komentatorius Davidas Croftas pakomentavo naują „Formulės-1“ tvarkaraščio versiją...

Davidas Croftas: „Pamirškite apie rudenį – aš kreipiuosi į tuos, kas dirba „Formulėje-1“ ar stebi šias varžybas. Jūs paprasčiausiai jo nepastebėsite. Po vasaros pertraukos mūsų laukia 12 GP etapų per 16 savaičių, o finalas Abu Dabyje atidėtas savaite vėliau ir įvyks gruodžio 12 d.

Naujasis sezonas išėjo nesubalansuotas – didžioji dalis lenktynių antroje metų pusėje. Nieko nuostabaus, pandemija ir toliau veikia kiekvieną valstybę. Iš „Liberty Media“ pusės būtų neprotinga planuoti ilgesnę lenktynių programą pirmoje metų pusėje.

Nesu įsitikinęs, kad šįkart mes gavome galutinę tvarkaraščio versiją. Kai kurios lenktynės ir toliau lieka su klaustuku – Monakas, Azerbaidžanas, Kanada ir Singapūras, kur reikia iš anksto statyti infrastruktūrą lenktynių savaitgaliui. Visai nebūtinai, kad jie gaus finansavimą be garantijų, kad lenktynės tikrai įvyks.

Antroji sezono pusė bus turininga tiems, kas dirba „Formulėje-1“. Bet sirgaliams svarbu, kad mes norime surengti kuo daugiau lenktynių. 2020 m. sezonas buvo unikalus tuo, kad sugebėjome suorganizuoti 17 etapų, kurių kiekvienas buvo savotiškai įdomus.

Nežinau, kodėl „Formulė-1“ iš karto nesvarstė sezono pradžios Bahreine. Gal būt tai gali įžeisti Australijos GP organizatorius, bet jie neturėjo jokių šansų surengti varžybas Alberto parke sezono pradžioje.

Pradėti sezoną Bahreine – kur kas protingiau. Ten visada vyksta įdomi kova. Bahreine labai gerai organizuota vakcinacija ir koronaviruso atvejų atsekimas. Jie kur kas geriau užtikrins komfortišką „Formulės-1“ buvimą šioje šalyje. Be to, ten įvyks ir bandymai – jie numatyti kovo 12-14 dienomis.

Kur kas geriau važiuoti į Bahreiną, o po to vyksti į etapus Europoje. Kinijos GP šiuo metu neįtrauktas į tvarkaraštį ir aš neįsivaizduoju, kad jis gali sugrįžti.

Kai dėl etapo Imoloje, tai pavasarį ten būna šalta. Pernai lapkritis buvo šiltas šiaurės Italijoje, todėl matėme puikias lenktynes labai gražiame peizaže. Bet balandį ten gali būti šalta – panašiai kaip Niurburgringe spalį. Tai papildoma problema, su kuria komandoms teks tvarkytis.

Man patinka trasa Imoloje ir puiku, kad ten lenktyniavome pernai. Šaunu, kad etapas vėl įtrauktas į tvarkaraštį. Po Imolos ir prieš Ispanijos GP turi įvykti dar vienerios lenktynės, bet jos kol kas nepatvirtintos. Kiek suprantu, tai turėtų būti etapas Portugalijoje, todėl mes sugrįšime į dar vieną trasą, kur varžybos vyko pernai. Šis etapas bus sudvejintas su Ispanijos GP, todėl mūsų laukia dvejos lenktynės balandžio pabaigoje ir gegužės pradžioje.

Metų pabaigoje įvyks trejos varžybos paeiliui – JAV, Meksikoje ir Brazilijoje ir jei visos jos įvyks, komandoms teks tvarkytis su nauju iššūkiu. Kai kalbama apie trejas lenktynes paeiliui, lengviau organizuoti logistiką išvažiuojamuose etapuose. Šia prasme košmaru logistikos specialistams bus lenktynės Belgijoje, Olandijos ir Italijoje, kai komandoms po Europą teks judėti sunkvežimiais. Likusieji savaitgaliai po tris etapus paeiliui – Rusija/Singapūras/Japonija, o taip pat JAV/Meksika/Brazilija – komandos galės pasinaudoti lėktuvais, todėl tai neturėtų sudaryti ypatingų sunkumų.

Problema yra kita: komandos turi išsiaiškinti, kaip organizuoti kadrų rotaciją norint išvengti situacijos, kai visiems mechanikams ir inžinieriams tektų važiuoti į visus etapus. Sezone numatyti 23 etapai – tai beveik riba fizine ir psichologine prasme lenktynininkams, inžinieriams, mechanikams ir kitiems komandų nariams.

Ateityje kur kas svarbesnį vaidmenį turės kadrų rotacija, jei „Liberty Media“ ir toliau planuos po 23 etapus per sezoną. Bet atrodo, kad jie yra priversti tai daryti, nes jiems reikia uždirbinėti pinigus ir kompensuoti pernykščius praradimus dėl pandemijos, kai lenktynių organizatoriai nemokėdavo tiek, kiek anksčiau įprastais metais“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983